Gå til innhold

Ut med alt sukker !!! Er noen flere med på sukker-kutt ???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan man få abstinens i form av angst og uro , føle seg emosjonell etc av å kutte ut sukker? 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En studie foretatt på rotter viste at 96% av rottene foretrakk sukkervann framfor kokain intravenøst.

Mens sukker regnes som mildt vanedannende, regnes kokain som sterkt vanedannende. De to stoffene påvirker imidlertid hjernen på samme måte.

- Suget etter søtsaker går via endorfinene i hjernens belønningssystem og signalsubstansen dopamin, og dette danner grunnlag for eufori. Samme mekanisme utløses av kokain, bare mye kraftigere, sier Nyberg. (NTB)

https://forskning.no/2008/02/sukker-svaert-vanedannende

 

Denne forskeren mener at sukkeravhengighet kan være et inngangsdop, og at de som blir sukkeravhengige har større sjanse for å bli avhengig av alkohol og andre rusmidler.

Når du spiser sukker trigger du de samme systemene som ved inntak av hasj, heroin og kokain. Forskning viser nemlig at sukkeret snakker med akkurat det samme i kroppen som gjør oss avhengig av narkotika

https://www.nordlys.no/professor-hevder-sukker-er-et-rusmiddel-pa-lik-linje-med-kokain-og-heroin/s/5-34-444958

 

Og her er faktisk et forskningsprosjekt som viser at rotter som spiste veldig mye sukker ble dummere enn sine artsfrender som hadde normalt kosthold.

https://www.theatlantic.com/health/archive/2012/05/study-of-the-day-a-diet-loaded-with-sugar-makes-rats-dumber/257748/

 

Man kan sikkert finne en rekke studier som sier at sukker er ufarlig, slik som Folkeopplysningen mente, men jeg kan ikke fri meg fra tanken på at det er kommersielle aktører bak disse studiene. Som AB 8fd sier, så har norske myndigheter mye å tjene på og ufarliggjøre sukker. 

 

Anonymkode: c97e9...130

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En studie foretatt på rotter viste at 96% av rottene foretrakk sukkervann framfor kokain intravenøst.

Mens sukker regnes som mildt vanedannende, regnes kokain som sterkt vanedannende. De to stoffene påvirker imidlertid hjernen på samme måte.

- Suget etter søtsaker går via endorfinene i hjernens belønningssystem og signalsubstansen dopamin, og dette danner grunnlag for eufori. Samme mekanisme utløses av kokain, bare mye kraftigere, sier Nyberg. (NTB)

https://forskning.no/2008/02/sukker-svaert-vanedannende

 

Denne forskeren mener at sukkeravhengighet kan være et inngangsdop, og at de som blir sukkeravhengige har større sjanse for å bli avhengig av alkohol og andre rusmidler.

Når du spiser sukker trigger du de samme systemene som ved inntak av hasj, heroin og kokain. Forskning viser nemlig at sukkeret snakker med akkurat det samme i kroppen som gjør oss avhengig av narkotika

https://www.nordlys.no/professor-hevder-sukker-er-et-rusmiddel-pa-lik-linje-med-kokain-og-heroin/s/5-34-444958

 

Og her er faktisk et forskningsprosjekt som viser at rotter som spiste veldig mye sukker ble dummere enn sine artsfrender som hadde normalt kosthold.

https://www.theatlantic.com/health/archive/2012/05/study-of-the-day-a-diet-loaded-with-sugar-makes-rats-dumber/257748/

 

Man kan sikkert finne en rekke studier som sier at sukker er ufarlig, slik som Folkeopplysningen mente, men jeg kan ikke fri meg fra tanken på at det er kommersielle aktører bak disse studiene. Som AB 8fd sier, så har norske myndigheter mye å tjene på og ufarliggjøre sukker. 

 

Anonymkode: c97e9...130

Ja og ufarliggjøre melk 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter å svare meg selv 😂😂 fortsatt sukkerfri. 

Og fy søren så godt valnøtter smaker nå! 

Merker jeg har mindre lyst på alkohol også, helt automatisk.

herlig !! 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ønske noen flere sukker-avhoppere joiner tråden her ! Kom igjen !!

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Fortsetter å svare meg selv 😂😂 fortsatt sukkerfri. 

Og fy søren så godt valnøtter smaker nå! 

Merker jeg har mindre lyst på alkohol også, helt automatisk.

herlig !! 

Anonymkode: 53b6a...df0

Flink!!

hvor lenge har du vært uten sukker nå? 

Anonymkode: 0dcff...19f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært helt uten sukker (mel, poteter og ris) i nesten 5 uker nå. Føler meg fantastisk og har gått ned 7 kilo 😊

Anonymkode: c97e9...130

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2018 den 22.00, AnonymBruker skrev:
 

Ja nå er jeg like ved å hive ut alt sukker ! Har både sukker i teen, juice, saft , syltetøy, og nesten flaut å si men ; sjokoladepulver (øko dog, til rismelk men HALLO!!! ) 

dette må jo bare ut av mitt hjem!! Vil kutte ut koffein også . 

Noen fler som er mer på sukker-kutt?

•  3 Mndr uten hvitt tilsatt sukker ? 

Jeg er sååå lei. Føler meg som en junkie. Laget akkurat solbærtoddy og halve koppen må jo være sukker?

 Det er jo helt sykt å frivillig spise det når man (jeg feks) har dårlig helse... 

nei... det må UT!!! 

Kjære Gud og alle andre send styrke ! 

Anonymkode: 53b6a...df0

Ikke faen. Og du er naiv som tror at det finnes en "gud".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mye sukker spiste dere før, ettersom dere må kutte ut sukker helt for å føle dere friske? Jeg ser liksom ikke helt poenget med å kutte ut matvarer man har et normalt forbruk av?

Anonymkode: ff720...589

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.9.2018 den 14.00, AnonymBruker skrev:
 

Google 

Anonymkode: 53b6a...df0

Er ikke en kilde.  Men en søkemotor.  Og nope, det ække gift a gitt

Anonymkode: 4c484...712

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:
 

Hvor mye sukker spiste dere før, ettersom dere må kutte ut sukker helt for å føle dere friske? Jeg ser liksom ikke helt poenget med å kutte ut matvarer man har et normalt forbruk av?

Anonymkode: ff720...589

Jeg trodde ikke jeg spiste så mye sukker, men jeg ser nå at det åpenbart var for mye.

 

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:
 

Er ikke en kilde.  Men en søkemotor.  Og nope, det ække gift a gitt

Anonymkode: 4c484...712

Sukker er en helt unødvendig næringskilde. Det inneholder ingen viktige mineraler eller vitaminer. Og det er skadelig for tenner og gir overvekt. 

Anonymkode: c97e9...130

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En uke uten sukker. Men pga en helt vanvittig psykisk tung dag i dag, gikk jeg på en smell. Kake og sjokkis. Smakte faktisk ikke godt. Spiste ikke opp alt av noe av det, og angret sykt mye etterpå. Men det var en viktig lærdom. 

Anonymkode: 882f5...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

En uke uten sukker. Men pga en helt vanvittig psykisk tung dag i dag, gikk jeg på en smell. Kake og sjokkis. Smakte faktisk ikke godt. Spiste ikke opp alt av noe av det, og angret sykt mye etterpå. Men det var en viktig lærdom. 

Anonymkode: 882f5...a24

Det kan skje den beste. En sprekk er ikke verdens undergang og som du sier, nå er du litt klokere.

Selv gikk jeg fram og tilbake foran godtehylla i butikken her om dagen, med vann i munnen og sviktende motivasjon. Jeg kom meg heldigvis hjem uten godteri og det hjelper og ikke ha det tilgjengelig hjemme.

Anonymkode: c97e9...130

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr

Med mindre man spiser masse snop og drikker masse brus hver dag er det ingen grunn til å kutte ut sukker. Det er ingen mirakelkur. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, Vanlig fyr skrev:
 

Med mindre man spiser masse snop og drikker masse brus hver dag er det ingen grunn til å kutte ut sukker. Det er ingen mirakelkur. 

 

Jeg antar at de fleste som velger og kutte ut sukker gjør det fordi de mener at de spiser for mye av det. Det er kanskje lett for deg å spise bare litt, men folk er forskjellige. Derav denne tråden...

Så hvorfor ikke bare kutte tvert? Det er jo ikke slik at sukker inneholder noe kroppen trenger, det er bare tomme kalorier....

Anonymkode: c97e9...130

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
1 minutt siden, AnonymBruker said:
 

 

Jeg antar at de fleste som velger og kutte ut sukker gjør det fordi de mener at de spiser for mye av det. Det er kanskje lett for deg å spise bare litt, men folk er forskjellige. Derav denne tråden...

Så hvorfor ikke bare kutte tvert? Det er jo ikke slik at sukker inneholder noe kroppen trenger, det er bare tomme kalorier....

Anonymkode: c97e9...130

Du har absolutt et poeng. Hva jeg prøver å få frem er bare at hvis man skal utelukke alt man ikke trenger så blir livet kjedelig, i tillegg synes jeg det er litt hysteri rundt sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg må le, dere tror fortsatt at sukker er gift og farlig? Det er ikke det, og man blir heller ikke gira «høy» på sukker. Men noen tror også fortsatt at jorda er flat, så...

Anonymkode: 95a20...feb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns sukkerkutt er skikkelig vanskelig. Er akkurat som om jeg er helt fjern og ikke vet hva jeg skal spise når jeg skal utelukke sukker. Tror jeg bare er så lat at jeg ikke gidder bruke hode og det er jo et glass brus som frister og litt sjokolade.. 🙄

Anonymkode: 674c4...0dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...