Gå til innhold

Ut med alt sukker !!! Er noen flere med på sukker-kutt ???


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja nå er jeg like ved å hive ut alt sukker ! Har både sukker i teen, juice, saft , syltetøy, og nesten flaut å si men ; sjokoladepulver (øko dog, til rismelk men HALLO!!! ) 

dette må jo bare ut av mitt hjem!! Vil kutte ut koffein også . 

Noen fler som er mer på sukker-kutt?

•  3 Mndr uten hvitt tilsatt sukker ? 

Jeg er sååå lei. Føler meg som en junkie. Laget akkurat solbærtoddy og halve koppen må jo være sukker?

 Det er jo helt sykt å frivillig spise det når man (jeg feks) har dårlig helse... 

nei... det må UT!!! 

Kjære Gud og alle andre send styrke ! 

Anonymkode: 53b6a...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med. Jeg sluttet å kjøpe sukkerholdige saker for noen måneder siden, og har gått ned 10 kg. Skal ned 5 kg til :hoppe:

Anonymkode: f9425...58b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg masse styrke! 🙏🏼 

Jeg kuttet sukker for 3 år siden og har aldri sett meg tilbake! Ikke er det noe savn heller. 

Men hvis du skal gå all in, så kreves det en del siden mye av maten er tilsatt sukker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver allerede å spise minst mulig sukker. Jeg koser meg med litt godt i helgene, men da gjerne popcorn eller M (sånne nøtter med sjokolade rundt) siden det er mer nøtter enn sjokolade, i tilleg er det mørk sjokolade 😛 

bruker kun suketter i te. 

Har sukker stående, men det brukes egentlig bare i søt gjærbakst (sjeldent) eller hvis jeg lager noe med mye tomater (sukker balanserer syren) feks. Eller en sjelden gang når vi har risgrøt (kanskje en gang annenhver mnd). 

Sukker er avhengighetsskapende, så den første tiden med tilnærmet ikke noe sukker er fryktelig vanskelig. Man kan bli grinete, kroppen skriker etter sukker og man føler at det man vanligvis har masse sukker på/i smaker fysj uten. Jeg er ikke totalt panisk på mat jeg kjøper, men forsøker alltid å velge det som har minst tilsatt sukker. 

Anonymkode: 98412...b2c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Næh, tror det blir psykisk nedbrytende med et liv uten boller og sjokolade.

Anonymkode: eaa0f...c18

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dere skal se folkeopplysningen sin episode om sukker. Den ligger på NRK nett-tv og et veldig interresant 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Missy77 skrev:

Sender deg masse styrke! 🙏🏼 

Jeg kuttet sukker for 3 år siden og har aldri sett meg tilbake! Ikke er det noe savn heller. 

Men hvis du skal gå all in, så kreves det en del siden mye av maten er tilsatt sukker. 

Om det er rompa di på bildet er det vel verdt innsatsen Hehe !! Takk !! Jeg er så lei! Føler livet mitt er ødelagt av blodsukker-svingninger som ødelegger hormon-balanse , opphopning av fett etc .. 

nei det må UT!!! Akkurat nå vegrer jeg meg fordi jeg har betalt penger for det ... men nei ...! Må hive det ! 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om det er rompa di på bildet er det vel verdt innsatsen Hehe !! Takk !! Jeg er så lei! Føler livet mitt er ødelagt av blodsukker-svingninger som ødelegger hormon-balanse , opphopning av fett etc .. 

nei det må UT!!! Akkurat nå vegrer jeg meg fordi jeg har betalt penger for det ... men nei ...! Må hive det ! 

Anonymkode: 53b6a...df0

Så flink du er!! Jeg heier på deg!! 👏🏼😃😃

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er med. Jeg sluttet å kjøpe sukkerholdige saker for noen måneder siden, og har gått ned 10 kg. Skal ned 5 kg til :hoppe:

Anonymkode: f9425...58b

Så fantastisk bra !! :) jeg er lei av negative effekter av sukker. Merker jo jeg får et RUSH av energi for så å gå rett i bakken / koma litt senere etter sukker. Også får jeg ikke nok. En kopp te m sukker blir til 5. 

HJELP

Anonymkode: 53b6a...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så fantastisk bra !! :) jeg er lei av negative effekter av sukker. Merker jo jeg får et RUSH av energi for så å gå rett i bakken / koma litt senere etter sukker. Også får jeg ikke nok. En kopp te m sukker blir til 5. 

HJELP

Anonymkode: 53b6a...df0

Det kan hjelpe å spise små måltider litt oftere enn vanlig, i løpet av dagen (for å holde blodsukkeret stabilt). Lykke til :kghjerte:

Anonymkode: f9425...58b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ettersom det kun er meg i husholdningen er det skremmende å se hvordan sukkerbeholdningen synker... hvor forsvinner det...? Jo i min stakkars kropp !!! Fysj !!! 

Jeg innrømmer det, jeg ruser meg på sukker (og koffein men det blir neste kamp) ! Sukker demper vonde følelser og gir en følelse av kos... ÆSJ!!! Jeg blir kvalm av meg selv. Bedre å jogge en tur enn å sitte foran tv-en m te og et tonn sukker. 

Send styrke !!! 

Målet er vel noe i retning paleo - lavkarbo - mye plante-basert 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva m eplejuice ? Beholde el hive ? Noe sier meg at sukker er som heroin for meg, jeg kan ikke spise bare litt sukker da er jeg på sukker-kjøret igjen. 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hjelpe å spise små måltider litt oftere enn vanlig, i løpet av dagen (for å holde blodsukkeret stabilt). Lykke til :kghjerte:

Anonymkode: f9425...58b

Takk jeg er sååå dårlig på å spise frokost feks men skal begynne å lage smoothie nå :) 

Anonymkode: 53b6a...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kuttet ut alt sukker (også i matvarer) for 3 uker siden. Kuttet alt av kunstige søtningsstoffer i samme slengen. Det går helt fint og maten smaker mye bedre. Jeg var ikke klar over hvor søt en gulrot faktisk er!

Anonymkode: c97e9...130

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får dårlig samvittighet av å kaste ting / mat (mat i den grad man kan kalle det mat...) 

 

men jeg må bare!!! 

Anonymkode: 53b6a...df0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg står over. Går for sukker og hvetemel som før. Men lykke til!

Anonymkode: 5c2be...aec

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror jeg står over. Går for sukker og hvetemel som før. Men lykke til!

Anonymkode: 5c2be...aec

Hehe takk !!! Det står om Liv eller død snart for min del så jeg må bare , en gang for alle, ta helsen min seriøst ! 

Anonymkode: 53b6a...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sluttet på p-piller 13 august og mistet all lyst på søte ting. Så kan godt bli med, da jeg jo alikevel ikke spiser sukker.

Alltid syntes te er best uten sukker. Men som nattvakt trenger jeg koffein😂

Anonymkode: df3cd...6c9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være med, selv om jeg ikke liker sukker. Kan spise en sjokolade liksom, men har aldri lyst på det. Spiser heller ikke kaker eller drikker brus. Blir bare for søtt.

En pose chips, derimot...;.)

Anonymkode: 816ef...800

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

👏👏👏👏 jeg har klart det. Nå skuler hvit ris på meg fra skapet men den får stå inntil videre. 

Anonymkode: 53b6a...df0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...