Gå til innhold

Helt svarte treningstights på jobb - innafor?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på et sted hvor kleskoden er type jeans/slacks/dressbukse og nøytral t-skjorte eller genser/skjorter/bluser. Altså, avslappende, men ikke hoodie og college liksom.

Er det innafor å gå med helt svarte, matte treningstights i en slik setting? Med f eks en nøytral pologenser og lang cardigan over.

Anonymkode: cc002...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gjorde det i sommer. Kleskoden et sorte bukser og det var altfor varmt til de ikke-pustende arbeidsbuksene, så jeg kjøpte en thitghs som gikk til leggen som var sort og gikk med

Anonymkode: 52586...22d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg synes ikke det er innenfor med den kleskoden du har skissert.

Hos oss er «alt lov» (nesten), så tror ikke noen hadde reagert nevneverdig på min arbeidsplass (her kommer folk i både hettegenser og fleecegenser, selv om noen går med skjorte også). Men vil si at treningstights ikke passer inn noe sted som faktisk har en dresskode (med mindre dresskoden er treningstøy altså).

Det spørs  jo om noen faktisk vil legge merke til det da. Men jeg hadde droppet det.

Anonymkode: c66f9...f25

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på et sted hvor kleskoden er type jeans/slacks/dressbukse og nøytral t-skjorte eller genser/skjorter/bluser. Altså, avslappende, men ikke hoodie og college liksom.

Er det innafor å gå med helt svarte, matte treningstights i en slik setting? Med f eks en nøytral pologenser og lang cardigan over.

Anonymkode: cc002...d2c

Nei, jeg synes ikke treningstights har noe på jobb å gjøre, med mindre du jobber på treningssenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
2 minutter siden, Kritt skrev:

Nei, jeg synes ikke treningstights har noe på jobb å gjøre, med mindre du jobber på treningssenter.

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enig. Jobber i barnehage og syns ikke treningstights hører hjemme der heller, kanskje unntatt på turer på sommeren. 

Anonymkode: b3e98...2e2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig bomullstights; kanskje (hvis du dekker rumpa). 

Treningstights; nei (passer ikke til annet enn treningsklær). 

Anonymkode: e4148...5b7

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ok, jeg tar det som et klart og tydelig nei. Da dropper jeg det.

- TS

Anonymkode: cc002...d2c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser jeg folk i treningsklær tenker jeg "Kom du akkurat fra treningssenteret uten å dusje?"

Anonymkode: f500d...a76

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I så fall måtte du hatt en ordentlig sporty stil, slik som er trendy nå. Mtp kleskoden synes jeg uansett ikke det er passende. Kan du ikke skaffe deg type "jeggings" eller noe?

Anonymkode: 951b7...fd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2018 den 12.42, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber på et sted hvor kleskoden er type jeans/slacks/dressbukse og nøytral t-skjorte eller genser/skjorter/bluser. Altså, avslappende, men ikke hoodie og college liksom.

Er det innafor å gå med helt svarte, matte treningstights i en slik setting? Med f eks en nøytral pologenser og lang cardigan over.

Anonymkode: cc002...d2c

Dersom du er gymlærer eller PT ol. så kan du stille på jobb i denne typen antrekk, ellers kler du deg i andre underdeler. 

Anonymkode: bba2e...325

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 20.9.2018 den 13.53, AnonymBruker skrev:

Haha, ok, jeg tar det som et klart og tydelig nei. Da dropper jeg det.

- TS

Anonymkode: cc002...d2c

Æsj. Så kjedelige folk var her da!!! Synes du skal gjøre det jeg!! Gjør det DU føler for ihvertfall!  ❤️

Helt greit hvis det gjelder IT/teknisk ihvertfall. Poenget må jo være at man gjør jobben!!?? (Sikkert noen her som mener du burde gått med burka :fnise:)

For ikke å snakke om at det er en av de små gledene i hverdagen (i hvertfall for meg som mann)! :hug:

 

Anonymkode: 2350e...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er for å vise frem rumpa di og du jobber med folk, nei. Om du jobber på ett lager og tenker komfort, ja. Ellers tja.

 

Dresskode er uansett bare tåpelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du på et treningssenter er det greit, men ikke innenfor hva din arbeidsplass har satt som kleskode. Så nei fra meg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.9.2018 den 13.57, hind skrev:

Treningstights på jobb er bare innafor hvis man er idrettsutøver.

Eller gym-lærer ;)   Det er flere damer på arbeidsplassen min som dukker opp i treningstights ganske ofte. Vi har ingen kleskode  så det er helt greit, men jeg for min del synes dette er en rar trend. 

Anonymkode: 4a92d...c07

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...