Gå til innhold

Hva er din ærlige mening om USA?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvorfor spør du som om USA er verdens beste land?

De er vel kun best på penger brukt på militæret og antall mennesker i fengsel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folket har ihvertfall ikke hatt politiske lederskapet de har fortjent noen gang. 

Anonymkode: f2ec7...892

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskrytt. Elendige levevilkår, folk besatt av patriotisme, flagg og nasjonalsang samtidig som at flagget brukes som string bikini, sangen brukes som popsang og folket skryter av og kjemper for en innbilt frihet som vi faktisk har i resten av verden og...

Jeg tror "problemet" er at landet er så "ungt". De benekter/ignorerer det faktum at forfedrene deres nærmest utryddet landets urbefolkning mens de klager over innvandrere . 

De hevder å være "verdens beste land" men hva er de egentlig best i?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

 Hva synes du egentlig om verdens beste land ?

 Anonymkode: aff29...652

Hvorfor oppretter du så mange trolletråder om dette søppel-landet??  

Anonymkode: 454f0...909

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvorfor oppretter du så mange trolletråder om dette søppel-landet??  

Anonymkode: 454f0...909

Gjesp

Anonymkode: aff29...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amerika er uten tvil det landet som jevnt over har fått ting mest riktig. Trump er en gave fra Gud som tar tilbake landets identitet, og kjemper tilbake mot den globalistiske kreften som har herjet vesten i altfor mange tiår. 

Anonymkode: 9ace5...b40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes alltid det er skikkelig kos med ferie i USA. Alt er så annerledes og de har så enormt utvalg i butikkene blant annet :)

Anonymkode: b64fc...fb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være et fantatisk land med masse å se, oppleve, gjøre, og mange muligheter for de som får oppholdstillatelse. Dersom man har kompetanse/ressurser/penger på bok vel og merke. Det meste er opp til deg selv. For fattige/ressurssvake/uutdannede er livet ofte ikke like bra. 

Anonymkode: 8116c...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så absolutt ikke er land jeg vil bo i. Det er et land for de rike. De tråkker på en haug med mennesker for å komme seg opp selv. 

Et land som tror de er så mye bedre enn alle andre, men det er egentlig et skikkelig drittland på mange måter. 

Anonymkode: b649a...546

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker meg veldig godt i USA, jeg. Bor i en liten by på vestkysten. Fin natur og historie, greie muligheter, og vennlige folk (for det meste). Ingenting negativt å si om det å leve og bo der. 

Anonymkode: 1079e...d93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må dere huske på at USA er like stort som Europa og er et føderalt land. Økonomisk, sosialt, kulturelt og etnisk er USA kanskje det mest komplekse og mangfoldige landet i verden. Det er vel neppe noe land i verden det er så mange svingninger på lover og regler, skikk og sedvane enn i USAs 50 stater. Mitt generelle inntrykk av amerikanere er at de er vennlige, patriotiske og hardtarbeidende. De har ikke en føderal velferdsstat, men de er allikevel et barmhjertig folkeslag, mener jeg.

Det jeg ikke liker med USA er utenrikspolitikken, spesielt nå under Trump. Måten de bøller, truer og forfølger land (Russland, Kina og utrolig nok Iran) fordi de er en trussel mot deres økonomiske og geopolitiske hegemoni, er frastøtende og vitner om at vi snarest trenger nye supermakter til å balansere ut deres post-sovjetiske enevelde i å ha det siste ord.

Endret av Brannslangen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser på sitcoms og tenker: Ikke så ulikt Norge.

Ser på alt som skjer innenriks i USA og tenker: Uland. 

Ser på alt USA driver med utenriks og tenker: Skjønner godt at så mange land hater USA 

Anonymkode: 6321e...947

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Brannslangen skrev:

Nå må dere huske på at USA er like stort som Europa

Europa-10 180 000 km²

USA-9 826 675  km²

Folketall

Europa-741  millioner

USA-ca 327 millioner

 

Så nei USA er ikke like stort som Europa. Er selvsagt mye bedre enn Europa men like stort er det ikke.

Anonymkode: aff29...652

Lenke til kommentar
Del på andre sider

USA er lite homogent og derfor ikke mulig å uttale seg om samlet. Har kun vært på vestkysten. Fint ferieland med mulighet for masse opplevelser. Har aldri hatt ubehagelige erfaringer og har vært der mange ganger.

Så kan man diskutere den politikken USA som union fører. 

Innenriks: Svært darwinistisk - den sterkestes rett

Utenriks: Tradisjonelt stabil og forutsigbar. Nå: Labil og uforutsigbar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.9.2018 den 17.31, Skjotta skrev:

Oppskrytt. Elendige levevilkår, folk besatt av patriotisme, flagg og nasjonalsang samtidig som at flagget brukes som string bikini, sangen brukes som popsang og folket skryter av og kjemper for en innbilt frihet som vi faktisk har i resten av verden og...

Jeg tror "problemet" er at landet er så "ungt". De benekter/ignorerer det faktum at forfedrene deres nærmest utryddet landets urbefolkning mens de klager over innvandrere . 

De hevder å være "verdens beste land" men hva er de egentlig best i?

Innovasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker Nashville, det er verdens mest romantiske by! Menn med cowboyhatt og lisseslips, ja takk! Også lager de amazing countrymusikk ❤️ Jeg stortrives der og føler meg som en countryprinsesse hver gang jeg er der borte. 

Men å bo der tror jeg ikke jeg ville likt. Det er et land for ekstremt rike, og måten folk flest behandles på er bare ille. Man kan få sparken på dagen for bagateller, også er det dette med helseforsikring og dårlige løsninger på barnehager osv. Et RÆVA samfunn på mange måter. 

Presidenten er kjekk da.. hadde tatt han. 

Anonymkode: 49328...d7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker godt å besøke landet. Jeg synes det er mange spennende steder der, og utrolig mye variasjon. Jeg har vært i California, Florida, New York og sørstatene og har alltid hatt fine opplevelse, men USA sin politikk er jeg absolutt ikke enig i på noen områder. De bruker for mye penger på krig og for lite på helsevesen, og presidenten har jeg ikke mye til overs for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...