Gå til innhold

Ei venninne har en fryktelig ånde...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noe å gjøre? Burde jeg si noe? Det er såpass ille at når hun snakker til meg, så klarer jeg nesten ikke å gjøre en grimase og/eller brekke meg..  Lukter rett og slett helt forjævlig... 

Anonymkode: 5c66f...e17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det alltid vært slik? Vet du hva hun spiser? Lukter hun eller ustelt ellers?

Anonymkode: 726e7...9e1

Skrevet

Råtne tenner? Det lukter ille.

Anonymkode: 99aa1...26b

Skrevet

Måtte fnise litt. Denne tråden havna under den om det var obligatorisk å spise rompe 😂

Anonymkode: c0c95...74f

• Liker 10
Skrevet

Ja, du bør si det. Begynn med å si at dette er vanskelig for deg å ta opp, men fordi du bryr deg om henne og er glad i henne er du nødt til å nevne dette. 

Hun blir sikkert såret, lei seg og flau, med en gang, men det er helt naturlig. 

Skrevet

Jeg er så redd jeg lukter vondt :s Merker man det selv? Til en viss grad? 

Skrevet
8 timer siden, KillerKitty skrev:

Jeg er så redd jeg lukter vondt :s Merker man det selv? Til en viss grad? 

Jeg merker i hvertfall selv hvis jeg har dårlig ånde eller lukter svette.

Anonymkode: 1b296...22f

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg merker i hvertfall selv hvis jeg har dårlig ånde eller lukter svette.

Anonymkode: 1b296...22f

Man merker det nok selv om man i nimellom lukter sterkere og/eller annerledes enn vanlig. Men om man har lukten konstant, merker man nok ikke sin egen lukt like godt. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg hadde problemer med svettelukt før. Var smertelig klar over det selv, men da en venninne sa i fra til meg fikk jeg endelig et spark i ræva og kom meg til legen. Si i fra på en pen måte du.

Anonymkode: 60622...dbb

Skrevet

Tror de aller fleste blir takknemlige om de får beskjed om at de lukter, så lenge du sier fra på en ordentlig måte. 

Tenk så ille det må være om alle går rundt og unngår deg og synes ille om deg fordi du lukter, og så er du ikke klar over det selv? 

Gjør henne en tjeneste og si fra. 

Anonymkode: d4ab1...253

• Liker 3
Skrevet

Snakk litt tilfeldig om tannhelse. At du må til tannlegen snart, eller noe. Og så spør du om det er lenge siden hun har vært der. Videre følger du opp med info om at man bør bruke tanntråd og at man kan få vond ånde...bla bla. Les deg litt opp. 

Anonymkode: 7461c...1ba

Skrevet

Kan være alt fra snus/røyk/kaffe til dårlig tannhelse, mandler eller magetrøbbel.

Jeg hadde satt pris på å få beskjed, selvom det hadde vært kleint å få det fortalt. 

Anonymkode: 98d47...549

• Liker 4
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Snakk litt tilfeldig om tannhelse. At du må til tannlegen snart, eller noe. Og så spør du om det er lenge siden hun har vært der. Videre følger du opp med info om at man bør bruke tanntråd og at man kan få vond ånde...bla bla. Les deg litt opp. 

Anonymkode: 7461c...1ba

Jeg ville heller sagt det rett ut. Synes denne måten å si ifra på er ganske frekk. Dårlig ånde kan også komme av sykdom i magen, så ja, si ifra på en ordentlig måte. 

Anonymkode: 5d638...586

• Liker 1
Skrevet

Si rett ut at ånden lukter vondt, for det er jo noe alle vil fikse hvis de er klar over det. Kan være så enkelt som hun ikke bruker tanntråd og hr råtten mat mellom tennene.

Har dratt " jøss, hva har du spist? for nå luktet det ille av munn din"

Anonymkode: 24b93...1b8

Skrevet

Mandelstener kan være en årsak.

Anonymkode: 71727...244

• Liker 2
Skrevet

Det krever en del å si fra om dette. Selv hadde jeg nok ikke turt det. Men har ved enkelte anledninger gjort små hint som de i denne videoen: Trekke seg unna, tilby tyggis...Fører jo sjelden frem når vedkommende ikke merker det selv. Men syns det er såpass ubehagelig å skulle konfrontere noen med det.

Anonymkode: be83b...514

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det krever en del å si fra om dette. Selv hadde jeg nok ikke turt det. Men har ved enkelte anledninger gjort små hint som de i denne videoen: Trekke seg unna, tilby tyggis...Fører jo sjelden frem når vedkommende ikke merker det selv. Men syns det er såpass ubehagelig å skulle konfrontere noen med det.

Anonymkode: be83b...514

Jeg hadde aldri vært så tøff å utføre dette eksperimentet. 🤣

Anonymkode: 06fa8...424

• Liker 3
Skrevet

Mandelsteiner lukter helt j*****, og er ganske vanlig. Kan det være det? Jeg sliter med det selv, men klarer heldigvis fint å fjerne dem før de begynner å lukte.

Anonymkode: b8673...b19

Skrevet

Ja! Si det. Det kan være en bagatell, men det kan også skyldes alvorlig sykdom og ingen har lyst til at andre trekker seg unna dem fordi de lukter vondt..

Anonymkode: c3565...5ec

Skrevet

Wow, hva slags veninner er dere? 

Selvfølgelig skal du si noe. Herregud, ikke hennes feil. Det kan være noe medisinsk, eller hygiene. Uansett er hun garantert ikke klar over det, og det vil nok være grusomt flaut for henne.

Det du ikke burde gjøre er å lage en tråd om det på KG, og la andre diskutere hennes situasjon. Spiller ingen rolle om det er anonymt. Det handler om lojalitet og normalt folkevett🤦🏻‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...