Gjest O.G. Skrevet 18. september 2018 #21 Del Skrevet 18. september 2018 1 time siden, CecilieX skrev: Det er veldig sterke ord. Du bekrefter likevel akkurat hvor vanskelig det er å ta debatt om hennes virke, gitt situasjonen. Jeg våger meg på å kaste ut enda en brannfakkel, og det er hvorvidt en del av andre kjendisers engasjement i EAT handler om å sympatisere med henne, evt sole seg i glansen av å være et empatisk menneske heller enn EAT som organisasjon i seg selv. Jeg vet for lite om hva EAT har fått til. Stort sett handler oppslagene om GS eller kjendiser som deltar på forum/møter, men hva de har fått til skrives det lite om. Jeg kan tenke meg de ikke gjør så veldig mye mer enn å snakke og drikke kaffe og sole seg i eiga fortreffelighet. Stordalen og kjerringa er et par slike folk gjerne vil holde seg inne med, så de er vel med i EAT for å smiske litt med dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dævendøtte Skrevet 18. september 2018 #22 Del Skrevet 18. september 2018 1 time siden, O.G. skrev: Alle såg at Gunhild var en diger hykler men så ble hun syk og nå er det bare synd på henne og ingen våger å si noe som helst. Gunhild tar opp dette i boken, blant annet føler hun seg dobbeltmoralsk og kjenner på det å leve som hun gjør, samtidig som hun fremmer miljø. Hun har også vært syk siden hun var ung tenåring, så dette er noe hun har levd med i nesten hele sitt liv. Synes det er bra at noen gjør noe jeg, finnes nok av mennesker som driter i alt, heller litt enn ingenting. Og Gunhild gjør mye riktig. Er så merkelig at så fort noen stikker fram nesa, så skal det letes etter feil hele tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 18. september 2018 #23 Del Skrevet 18. september 2018 (endret) 2 timer siden, Dævendøtte skrev: Gunhild tar opp dette i boken, blant annet føler hun seg dobbeltmoralsk og kjenner på det å leve som hun gjør, samtidig som hun fremmer miljø. Hun kan snakke om det så mye hun gidder, men så lenge hun ikke står frem med et bedre eksempel vil mange ikke ta henne alvorlig. 2 timer siden, Dævendøtte skrev: Hun har også vært syk siden hun var ung tenåring, så dette er noe hun har levd med i nesten hele sitt liv. Det er det mange som har, og veldig mange av dem ble ikke utdannet leger eller giftet seg med en av Norges rikeste menn. De fleste av dem sliter skikkelig og er mer eller mindre nøysom så det holder fordi de har knapt råd til strømregningene når vinteren kommer. 2 timer siden, Dævendøtte skrev: Synes det er bra at noen gjør noe jeg, finnes nok av mennesker som driter i alt, heller litt enn ingenting. Og Gunhild gjør mye riktig. Er så merkelig at så fort noen stikker fram nesa, så skal det letes etter feil hele tiden. Du synes det er rart at folk som lever et jetsetliv mens de samtidig formaner oss andre til nøysomhet får høre det? Endret 18. september 2018 av O.G. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 18. september 2018 Forfatter #24 Del Skrevet 18. september 2018 Vi vet lite om resultatene for det er mest fokus på de som får noen millioner for å tale, samt kjendiser og kongehuset som viser sitt vennskap og støtte til GS og sykdommen. Det er mange andre organisasjoner og konferanser av samme slag og dermed vanskelig å måle om akkurat EAT gjør noen forskjell. Selv om det i utgangspunktet virker veldig dobbeltmoralsk med sammenblanding av høytsvevende jetsettliv og bærekraft, er det jo helt ok at Stordalen bruker litt av pengene sine på konferansen til kona. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marthe75 Skrevet 18. september 2018 #25 Del Skrevet 18. september 2018 Nei, jeg skal ikke lese boken. Jeg har liten sans for mixen med privat sykdom og fronting av organisasjonen. Men å påstå at brukere på KG sitter i sofaen og ikke bryr seg om miljøet, faller jo på sin egen urimelighet. Det kan jo være mye mer miljøvennlig å sitte i sofaen hjemme, enn å være ute. Jeg tror den jevne KG bruker genererer mye mindre utslipp og overforbruk, enn herr og fru Stordalen. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 18. september 2018 #26 Del Skrevet 18. september 2018 1 time siden, Justlooking skrev: Her er ett svar på dine spørsmål, og en interessant mening om EAT https://www.dagbladet.no/kultur/mett-pa-moralsk-kapital/60180584 Genial den der, samme er denne: https://www.dagbladet.no/2015/06/02/kultur/meninger/debatt/eat/stordalen/39468358/ Sitat Kloden står foran katastrofen. Bare en kvinne kan redde den. Hun er vakker. Hun er slank. Hun er smart. Men hun er også dødssyk. Og har bare ett år på seg til å gjøre en forskjell. Hva gjør hun? Samler kjendiser, politikere, kongelige og media til store og dyre konferanser betalt av ektemannen der hun selv blir «hyllet som en dronning». Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Justlooking Skrevet 18. september 2018 Forfatter #27 Del Skrevet 18. september 2018 1 time siden, O.G. skrev: Kloden står foran katastrofen. Bare en kvinne kan redde den. Hun er vakker. Hun er slank. Hun er smart. Men hun er også dødssyk. Og har bare ett år på seg til å gjøre en forskjell. Hva gjør hun? Samler kjendiser, politikere, kongelige og media til store og dyre konferanser betalt av ektemannen der hun selv blir «hyllet som en dronning». Uffda.. Selv husker jeg best oppstyret da hun jobbet med doktorgraden på Rikshositalet. Og sto fast med sin luksusbil på handikap parkeringen nærmest inngangen helt til media skrev om det. https://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2009/10/Stordalen-kjaereste-tatt-paa-fersken-angrer 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 18. september 2018 #28 Del Skrevet 18. september 2018 5 minutter siden, Justlooking skrev: Uffda.. Selv husker jeg best oppstyret da hun jobbet med doktorgraden på Rikshositalet. Og sto fast med sin luksusbil på handikap parkeringen nærmest inngangen helt til media skrev om det. https://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2009/10/Stordalen-kjaereste-tatt-paa-fersken-angrer Jeg tror ikke Gunhild Stordalen er denne fine personen hun prøver å vise frem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 18. september 2018 #29 Del Skrevet 18. september 2018 7 minutter siden, Justlooking skrev: Uffda.. Selv husker jeg best oppstyret da hun jobbet med doktorgraden på Rikshositalet. Og sto fast med sin luksusbil på handikap parkeringen nærmest inngangen helt til media skrev om det. https://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2009/10/Stordalen-kjaereste-tatt-paa-fersken-angrer 😂😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tranedatter Skrevet 18. september 2018 #30 Del Skrevet 18. september 2018 18 minutter siden, Justlooking skrev: Uffda.. Selv husker jeg best oppstyret da hun jobbet med doktorgraden på Rikshositalet. Og sto fast med sin luksusbil på handikap parkeringen nærmest inngangen helt til media skrev om det. https://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2009/10/Stordalen-kjaereste-tatt-paa-fersken-angrer En sak å parkere en gang på feil plass, men jevnlig...da er man jo bare usympatisk. Kommer ikke til å lese boka. Lut lei alle a-b-c-d kjendiser som vil skrive bok fordi de er sååå viktige. Nei GS og gubben får gjerne leve luksuslivet som de vil. Men moraliser ikke over andres forbruk da. Fokuset til GS ligger jo på maten, lurer på om hun spiser som hun sier andre skal? Er greit nok at alle ikke behøver eller gjør alt, men litt merkelig om det blir som fotballfrue, droppe rødt kjøtt (foruten på besøk eller restaurant) for så shoppe og ha enormt forbruk. EAT og deres målsetning: https://eatforum.org/about/who-we-are/how-we-work/ Det er altså maten som er deres fokus. Da kan man jo lure på hvorfor ikke hotellkjedene til mannen går med godt eksempel. For eksempel minimalt med kjøtt, bare ekologisk og tilby vegetariske alternativ. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker100 Skrevet 18. september 2018 #31 Del Skrevet 18. september 2018 4 timer siden, O.G. skrev: Alle såg at Gunhild var en diger hykler men så ble hun syk og nå er det bare synd på henne og ingen våger å si noe som helst. Hva kom først ; sykdommen eller businessen? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 18. september 2018 #32 Del Skrevet 18. september 2018 23 minutter siden, AnonymBruker100 skrev: Hva kom først ; sykdommen eller businessen? Jeg hørte ikke noe om sykdommen før lenge etter at Gunhild var gift. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magikeren Skrevet 18. september 2018 #33 Del Skrevet 18. september 2018 (endret) 3 hours ago, CecilieX said: Brukerdebatt, er det det du har å komme med? Mitt utgangspunkt for å diskutere dette er å problematisere sammenblandingen mellom privat sykdom og fokus på EAT. Det kan man fint diskutere uten å kjenne til hva EAT har fått til. Ok, så det er greit å diskutere Stordalen som individ og person, men om jeg stiller spørsmål om din kompetanse og motivasjon, så er det plustelig feil? Føles ikke så bra å bli stilt kritiske spørsmål, gjør det vel? Men alikevel er du en sterk forkjemper for at andre mennesker skal tåle å høre kritikk. Hvorfor er det ikke greit å komme med kritikk når det gjelder deg og dine metoder når du går ut åpent og kritiserer noen? Må man være c-kjendis før man "skal" tåle å høre kritikk? Skal vi normale, dødelige slippe unna med all slags tvilsom oppførsel og meninger fordi vi er ukjente i media? Jeg vil ikke si at jeg drev med brukerdebatt, jeg spør deg om hva motivasjonene dine er, noe jeg synes er helt fair. Du kan også spørre meg hva motivasjonene mine er, så lenge du ikke bruker det som en avsporing for å slippe ta stilling til den kritikken jeg kom til når det gjelder deg 3 hours ago, O.G. said: Hun kan snakke om det så mye hun gidder, men så lenge hun ikke står frem med et bedre eksempel vil mange ikke ta henne alvorlig. Det er et problem vi som enkeltindivider har, der vi ikke kan vurdere en sak nøytralt, men blir villedet av slike ting som om vi liker eller enig med personen. Men det er irrasjonelt. Om jeg er en morder som sier at mord er galt, så har jeg rett selv om jeg er en hykler. Om Stordalen sier at det er viktig å ta vare på miljøet før vi går under, så har hun fortsatt rett selv om hun har en hykler. Om vårt fokus på hykleriet, der vi ikke gidder gjøre noe, fører til at vi får et stadig mer forurenset miljø som i verste fall ikke vil være levbart for noen generasjoner senere.... Det går til syvende og sist utover oss selv om vi kommer til det punkt at det er vanskelig å dyrke mat grunnet forurenselse, eller at maten vår er full av plast eller andre avfallsstoffer som øker forekomst av sykdom og kreft. Så når du ser barnebarna dine ligge syke av maten de spiser, så kan du ihvertfall trumfe gjennom med at "men jeg skjønte at stordalen var en hykler, sådetså!" Quote Du synes det er rart at folk som lever et jetsetliv mens de samtidig formaner oss andre til nøysomhet får høre det? Hva mener du med at hun formaner og moraliserer (var det du som brukte ordet moraliserer?)? Nå skal jeg ikke si at jeg har sett mange forelesninger av denne dame eller kjenner hennes verdier i dybde. Men jeg har fått inntrykk av at hun oppmuntrer og forsøker inspirere, heller enn å dømme. Er du sikker på at du ikke blander fordømming og det at du føler deg dømt? Jeg argumenterer hovedsaklig for at jeg synes mange er raske til å trykke på hyklerknappen, være kritiske og ta den passive rollen der de selv ikke trenger gjøre noe. Kanskje det er noe hyklersk ved å kritisere andre uten å gidde gå ut der og eksponere seg selv og være sårbar? Det er ganske trygt for oss å kritisere andre uten å noensinne måtte oppleve det samme sterke søkelyset på oss selv, våre egne omotivasjoner, personlighet og liv. 1 hour ago, Justlooking said: Uffda.. Selv husker jeg best oppstyret da hun jobbet med doktorgraden på Rikshositalet. Og sto fast med sin luksusbil på handikap parkeringen nærmest inngangen helt til media skrev om det. https://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2009/10/Stordalen-kjaereste-tatt-paa-fersken-angrer 2009, ja. Hvor lenge skal man stå i skammekroken når man gjør noe kjipt, mener du? Om jeg stjal en brus på prix for 10 år siden, skal jeg ikke få fronte miljøhensyn uten at noen skal komme og si "hva er vitsen med å ta vare på miljøet, du stjal jo en brus for 10 år siden!!" Endret 18. september 2018 av magikeren 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Senil Skrevet 18. september 2018 #34 Del Skrevet 18. september 2018 Jeg liker Gunhild, men kommer ikke til å kjøpe boken da de selvbiografer ikke fenger spesielt mye. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 18. september 2018 #35 Del Skrevet 18. september 2018 5 timer siden, magikeren skrev: Hva mener du hun burde gjøre istedet? Nå er ikke jeg denne brukeren som du siterte men kan med mitt synspunkt for det. Jeg tenker at dersom Stordalen er så opptatt av å bevare kloden bør hun slutte å farte så mye rundt omkring i verden med fly da det forurenser! Dobbelmotalen lenge leve da atferden hennes er alt annet enn klimavennlig. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 18. september 2018 #36 Del Skrevet 18. september 2018 @magikeren Nå er det jo engang slik at før du tok i bruk KG så signerte du på at du aksepterte reglene om at brukerdebatt ikke er lov på forumet. Du skriver at du ikke synes jeg bør diskutere temaet GS/EAT fordi jeg ikke vet nok, mens du selv totalt uten kunnskap om brukere her mener deg berettiget til å diskutere dem. Glimrende retorikk. Jeg gjentar standpunktet mitt. Det er mulig å problematisere sammenblandingen mellom privat og business løsrevet fra hva EAT har eller ikke har fått til. Jeg er ikke interessert i å få regelbrudd i «mappa mi», så jeg gidder ikke svare deg på den typen innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magikeren Skrevet 18. september 2018 #37 Del Skrevet 18. september 2018 1 minutt siden, CecilieX said: @magikeren Nå er det jo engang slik at før du tok i bruk KG så signerte du på at du aksepterte reglene om at brukerdebatt ikke er lov på forumet. Du skriver at du ikke synes jeg bør diskutere temaet GS/EAT fordi jeg ikke vet nok, mens du selv totalt uten kunnskap om brukere her mener deg berettiget til å diskutere dem. Glimrende retorikk. Jeg gjentar standpunktet mitt. Det er mulig å problematisere sammenblandingen mellom privat og business løsrevet fra hva EAT har eller ikke har fått til. Jeg er ikke interessert i å få regelbrudd i «mappa mi», så jeg gidder ikke svare deg på den typen innlegg. Nå er det ikke opp til deg å definere brukerdebatt, og som sagt ser jeg på spørsmålene mine som relevante. Hva skrev jeg nøyaktig som er brukerdebatt? Du kan alltids gå tilbake å se hva du siterte meg på, så ser du kanskje hvorfor jeg argumenterte som jeg gjorde. Når du siterer et innlegg der jeg tar opp den problemstillingen jeg gjorde, så er det ganske irrlevant til deg å falle tilbake på "men jeg mente bare at hun blandet privatliv og business" Men gjett hva, det var ikke det jeg kommenterte på og det gir da ingen mening at du siterer meg om du ikke faktisk er uenig med det jeg skrev 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snaskesnusken Skrevet 18. september 2018 #38 Del Skrevet 18. september 2018 21 minutter siden, magikeren skrev: Ok, så det er greit å diskutere Stordalen som individ og person, men om jeg stiller spørsmål om din kompetanse og motivasjon, så er det plustelig feil? Føles ikke så bra å bli stilt kritiske spørsmål, gjør det vel? Men alikevel er du en sterk forkjemper for at andre mennesker skal tåle å høre kritikk. Hvorfor er det ikke greit å komme med kritikk når det gjelder deg og dine metoder når du går ut åpent og kritiserer noen? Må man være c-kjendis før man "skal" tåle å høre kritikk? Skal vi normale, dødelige slippe unna med all slags tvilsom oppførsel og meninger fordi vi er ukjente i media? Jeg vil ikke si at jeg drev med brukerdebatt, jeg spør deg om hva motivasjonene dine er, noe jeg synes er helt fair. Du kan også spørre meg hva motivasjonene mine er, så lenge du ikke bruker det som en avsporing for å slippe ta stilling til den kritikken jeg kom til når det gjelder deg Det er et problem vi som enkeltindivider har, der vi ikke kan vurdere en sak nøytralt, men blir villedet av slike ting som om vi liker eller enig med personen. Men det er irrasjonelt. Om jeg er en morder som sier at mord er galt, så har jeg rett selv om jeg er en hykler. Om Stordalen sier at det er viktig å ta vare på miljøet før vi går under, så har hun fortsatt rett selv om hun har en hykler. Om vårt fokus på hykleriet, der vi ikke gidder gjøre noe, fører til at vi får et stadig mer forurenset miljø som i verste fall ikke vil være levbart for noen generasjoner senere.... Det går til syvende og sist utover oss selv om vi kommer til det punkt at det er vanskelig å dyrke mat grunnet forurenselse, eller at maten vår er full av plast eller andre avfallsstoffer som øker forekomst av sykdom og kreft. Så når du ser barnebarna dine ligge syke av maten de spiser, så kan du ihvertfall trumfe gjennom med at "men jeg skjønte at stordalen var en hykler, sådetså!" Hva mener du med at hun formaner og moraliserer (var det du som brukte ordet moraliserer?)? Nå skal jeg ikke si at jeg har sett mange forelesninger av denne dame eller kjenner hennes verdier i dybde. Men jeg har fått inntrykk av at hun oppmuntrer og forsøker inspirere, heller enn å dømme. Er du sikker på at du ikke blander fordømming og det at du føler deg dømt? Jeg argumenterer hovedsaklig for at jeg synes mange er raske til å trykke på hyklerknappen, være kritiske og ta den passive rollen der de selv ikke trenger gjøre noe. Kanskje det er noe hyklersk ved å kritisere andre uten å gidde gå ut der og eksponere seg selv og være sårbar? Det er ganske trygt for oss å kritisere andre uten å noensinne måtte oppleve det samme sterke søkelyset på oss selv, våre egne omotivasjoner, personlighet og liv. 2009, ja. Hvor lenge skal man stå i skammekroken når man gjør noe kjipt, mener du? Om jeg stjal en brus på prix for 10 år siden, skal jeg ikke få fronte miljøhensyn uten at noen skal komme og si "hva er vitsen med å ta vare på miljøet, du stjal jo en brus for 10 år siden!!" Hva gjør du på et debattforum egentlig? 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magikeren Skrevet 18. september 2018 #39 Del Skrevet 18. september 2018 1 hour ago, Snaskesnusken said: Hva gjør du på et debattforum egentlig? Er dette et svar på at du ønsker vite mer om motivasjonene mine, eller er det frustrasjon fordi du mener jeg skriver dogmatisk? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cezanne Skrevet 18. september 2018 #40 Del Skrevet 18. september 2018 1 hour ago, Snaskesnusken said: Hva gjør du på et debattforum egentlig? Vinner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå