Gå til innhold

Det å slette tlf.nr. til avdøde..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor lang tid tok det etter at en av dine nære slektninger gikk bort, til du slettet vedkommende sitt telefonnummer i kontaktlista di på mobilen? Her er det ca. 1 års tid siden en av mine svigerforeldre gikk bort, men jeg synes det er vanskelig å slette det nummeret.. Til tross for at det er vi som har den mobilen nå, her vi bor.. Oppgi gjerne hvilken relasjon du hadde til avdøde, og om dere hadde et nært forhold.

Anonymkode: ec9c7...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det var et år etter at farmor døde, jeg hadde ikke tenkt over at jeg hadde nr fortsatt... Bladde gjennom kontaktlista for ett eller annet og så det sto der. Jeg hoppet i det og slettet det der og da. Det var vemodig, en følelse av avslutning, litt vondt, men også litt godt... Veldig blandede følelser, men fornuftig å gjøre for å gå videre.

Anonymkode: 35dbf...5af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ca tre måneder siden, og jeg har ikke slettet faren min sitt mobilnummer. Noen ganger har jeg vært inne på meldingene og lest historikken, greier ikke slette.

Anonymkode: c85ec...8e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt nr til bestemor, 8 år siden hun døde. Var vondt å se det i starten, men etterhvert når jeg har byttet tlf har jeg bare kopiert alle nr jeg hadde og dermed er det fortsatt med meg videre. Det er rart å se det og har ingen planer om å slette det. Forstår ikke hvorfor jeg skulle gjøre det da hun betydde mye for meg, og det er ikke som jeg holder henne kunstig i live eller sørger hver dag. Det er bare litt koselig nå synes jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En må jo ikke slette det, om du ikke vil?

Tenkte som en annen i tråden, at skulle la det være til det ikke kjentes sårt mer - men - så snudde det til å bli en hyggelig påminnelse når jeg tilfeldigvis snubla over det i telefonlista, som får meg til å smile. Så har latt det være :)

Anonymkode: cdcf9...54e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er på 7.året, og har ingen planer i nærmeste framtid om å gjøre det. 

Anonymkode: 38a45...62a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet nummeret til broren min i løpet av første uken. Var veldig veldig trist, og orket ikke påminnelsen hver gang jeg slo opp i kontaktlisten. Tenker fortsatt på han hver dag selv om det er mer enn ti år siden.

Anonymkode: 47f08...4e9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.9.2018 den 8.44, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tok det etter at en av dine nære slektninger gikk bort, til du slettet vedkommende sitt telefonnummer i kontaktlista di på mobilen? Her er det ca. 1 års tid siden en av mine svigerforeldre gikk bort, men jeg synes det er vanskelig å slette det nummeret.. Til tross for at det er vi som har den mobilen nå, her vi bor.. Oppgi gjerne hvilken relasjon du hadde til avdøde, og om dere hadde et nært forhold.

Anonymkode: ec9c7...d33

Å slette en død persons telefonnummer nåde hos opplysningstjenester og på kontaktlista er noe man bør gjøre i løpet av de første ukene etter dødsfallet. Det handler om å akseptere og virkeliggjøre dødsfallet, samt å opplyse omverdenen om at personen er død. 

Anonymkode: 3fa2b...9bb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker said:

Å slette en død persons telefonnummer nåde hos opplysningstjenester og på kontaktlista er noe man bør gjøre i løpet av de første ukene etter dødsfallet. Det handler om å akseptere og virkeliggjøre dødsfallet, samt å opplyse omverdenen om at personen er død. 

Anonymkode: 3fa2b...9bb

Nei, det finnes nok ikke noen fasit på hva som må til for at noen skal "akseptere og virkeliggjøre dødsfallet". Derimot finnes det mange feilaktige ideer om hva som er den riktige og sunneste måten å sørge på.

Anonymkode: 8781c...e49

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/18/2018 at 9:09 AM, AnonymBruker said:

Er ca tre måneder siden, og jeg har ikke slettet faren min sitt mobilnummer. Noen ganger har jeg vært inne på meldingene og lest historikken, greier ikke slette.

Anonymkode: c85ec...8e0

Ville lastet ned meldingshistorikken og lagret det i en boks sammen med andre minner. Å kunne ta det opp år senere og mimre kan være positivt, å minne seg selv på hvor trist et dødsfall er flere ganger i uken gjør det bare vanskeligere å komme over sorgen

Anonymkode: fcf17...431

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Broren min døde i november i fjor og jeg har ikke slettet han på mobilen og tror ikke jeg kommer til å gjøre det heller. Jeg har tatt vare på alle tekstmeldinger og da vil jeg at nummeret hans og navnet hans skal stå der også og ikke bare nummeret hans.

Selve nummeret er slettet hos leverandøren, men jeg vil beholde det på mobilen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sletter nummer og meldinger rundt 2 uker etter mamma døde. Orket ikke ha dem på telefonen.

I vår måtte jeg reinstallere telefonen og da kom meldingene tilbake. Det var grusomt😭 Jeg var ikke klar for det. 

Anonymkode: a9080...82a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har mobilnummeret til både farmor og farfar på telefonen ennå, og det er 9 og 6 år siden de døde. Har også mobilnr til mannens mormor ennå, og hun er det 3 år siden døde. Klarer bare ikke slette de. Det gjør jo ikke noe at de ligger der heller, tar jo ikke noe særlig lagringsplass :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farmor døde for ett år siden og telefonnummeret hennes er fremdeles lagret. Lagret det på nytt da jeg byttet telefon i sommer. Tror aldri aldri jeg kommer til å slette det! Begynner nesten å gråte og får tårer i øynene nå bare ved å tenke tanken

Anonymkode: 11294...c3b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slettet mormor sitt da jeg fikk ny telefon... Byttet merke og nummerne fulgte ikke automatisk med så måtte lagre alle på nytt. Hadde det ikke vært for dette hadde jeg nok hatt det enda...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å slette en død persons telefonnummer nåde hos opplysningstjenester og på kontaktlista er noe man bør gjøre i løpet av de første ukene etter dødsfallet. Det handler om å akseptere og virkeliggjøre dødsfallet, samt å opplyse omverdenen om at personen er død. 

Anonymkode: 3fa2b...9bb

Så du mener det er én riktig måte å håndtere sorg på, og det er du som har fasiten? Overhodet ikke arrogant og uempatisk...

Morfar døde for et å siden, jeg har fortsatt nummeret og meldingshistorikken lagret - rett og slett fordi det, når jeg en sjelden gang ser det, får meg til å stoppe et øyeblikk og tenke på ham. Ikke i sorg, men i glede over å minnes.

Endret av Daria
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da min pappa døde helt uventet slettet jeg faktisk tlf.nr på mobilen samme dag vi fikk den uvirkelige beskjeden. Men det er fordi jeg ikke klarer å se «pappa❤️« dukke opp hver gang jeg blar i tlf.lista mi. Jeg sletter alltid meldinger hver dag på tlf på kveldstid, så hadde ingen meldinger å kikke på. Men samtalene på messenger vil aldri bli slettet.

Anonymkode: 09deb...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har pappa sitt nr enda, men lagret under annet navn. Dette fordi pappa døde på ferie med mamma for snart to år siden, og innen mamma kom seg hjem brukte hun hans telefon (pga abonnement). Så da skiftet jeg navn fra pappa på det nr. Har ikke slettet etterpå. 

Det som plutselig ble veldig trist nå er at alle mld fra pappa forsvant fordi jeg hadde mobilen inne på reprasjon. Det var jeg ikke helt klar for. 

Anonymkode: a14b0...dce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nummeret til faren min ennå, er snart 3 år siden han døde. Har slettet det hos operatøren men synes det er koselig å ha det liggende på telefonen, sikkert litt sært men sånn er jeg. :P 

Anonymkode: e0e3a...7cb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...