Gå til innhold

Medlemstilbud i butikk - humbug ?


AnonymBruker100

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kommet med linker. At dere ikke vil lese, er helt opp til dere selv.

Men nå har jeg jo gitt dere seieren. Er dere ikke fornøyd?

Jeg har heller ingenting i mot all data jeg deler ut og hvor mange som vet hva, jeg bare syns det er litt trist at folk har en så naiv holdning til hva den egentlig brukes til. En ting er å være opplyst om Big Data (du vet kanskje ikke til og med hvorfor jeg bruker stor B og D? Muligens fordi det er et verdensomspennende fenomen. Det er blitt en Metode, likt som kvalitativt og kvantitativt, for å samle opplysninger. Det er en forretningsmodell i seg selv).

Men nå har jeg lastet ned alle kundeklubber-appene der ute. At jeg trodde de lagde kundeklubber og brukte masse midler på målrettet markedsføring er jo fullstendig feil, ja. De er egentlig julenissen. Nå er det bare å vente på disse 50 % på varer jeg aldri ville kjøpt ellers, og kanskje få en bonuskupong på 5 kr. i halvåret. Heia kundeklubb! Dette tjener jo BARE kundene på ja! :)

Anonymkode: b162e...887

Det er jo ingen som har sagt at det ikke brukes til målrettet markedsføring ...

At du kjøper varer som du ikke trenger bare fordi de koster mindre enn vanlig betyr jo bare at du er et enkelt bytte med laber selvkontroll. Jeg kjøper ikke varer jeg ikke trenger - ergo tjener jeg på slike som deg. 

Endret av Husholdning1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har kommet med linker. At dere ikke vil lese, er helt opp til dere selv.

Men nå har jeg jo gitt dere seieren. Er dere ikke fornøyd?

Jeg har heller ingenting i mot all data jeg deler ut og hvor mange som vet hva, jeg bare syns det er litt trist at folk har en så naiv holdning til hva den egentlig brukes til. En ting er å være opplyst om Big Data (du vet kanskje ikke til og med hvorfor jeg bruker stor B og D? Muligens fordi det er et verdensomspennende fenomen. Det er blitt en Metode, likt som kvalitativt og kvantitativt, for å samle opplysninger. Det er en forretningsmodell i seg selv).

Men nå har jeg lastet ned alle kundeklubber-appene der ute. At jeg trodde de lagde kundeklubber og brukte masse midler på målrettet markedsføring er jo fullstendig feil, ja. De er egentlig julenissen. Nå er det bare å vente på disse 50 % på varer jeg aldri ville kjøpt ellers, og kanskje få en bonuskupong på 5 kr. i halvåret. Heia kundeklubb! Dette tjener jo BARE kundene på ja! :)

Anonymkode: b162e...887

Det er ikke andre kunders problem at du er dum og kjøper ting du ikke trenger. 

Har ingen fortalt deg at julenissen ikke finnes? 

Anonymkode: dfc24...aa5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men nå har jeg lastet ned alle kundeklubber-appene der ute. At jeg trodde de lagde kundeklubber og brukte masse midler på målrettet markedsføring er jo fullstendig feil, ja. De er egentlig julenissen. Nå er det bare å vente på disse 50 % på varer jeg aldri ville kjøpt ellers, og kanskje få en bonuskupong på 5 kr. i halvåret. Heia kundeklubb! Dette tjener jo BARE kundene på ja! :)

Anonymkode: b162e...887

Hvis du er så lett påvirkelig at du laster ned alle apper bare fordi et forum forteller deg det, er muligens ikke kundeklubber noe for deg. Da vil det nok koste mer enn det smaker, i og med at du er så lett påvirkelig til å kjøpe varer du ikke trenger. 

Gevinsten er forresten litt mer, om man bruker disse riktig selvfølgelig. Jeg tjente 800 i trumfpoeng i fjor, 2200 på Æ, og 3 200 på Bank Norwegian. I tillegg til 5% spart på all diesel, og en del mer. Og kan love at jeg ikke har kjøpt en eneste vare som ikke stod på handlelista. 

Anonymkode: bfd3f...c91

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier takk til ts! Jeg vil takke deg fordi jeg har ikke sjekket min medlemskonto hos Coop, og da mener jeg aldri!! Jeg har jo fått opplysninger derfra, men har altså ikke sjekket det, da jeg regnet med at det bare var noen småbeløp.....det var det ikke!!! Kan vel si at du finner ikke det beløpet på gata. Så takk igjen !

Anonymkode: 501ef...cb9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt: jeg gir meg. Dere vinner.

Dere vil ikke lese linkene mine, og det er nå helt opp til deres egen sak, ja. Enig der.

Har meldt meg inn i alle kundeklubber nå, og venter bare på julenissen.

At jeg trodde Big Data og CRM var noe skummelt er jo fullestendig feil, ja.

Teknologien er jo bare kommet så langt at man kan analysere gjennom kontoutskriften hvor langt man er fra å slå opp med mannen/kona, fordi folk i enkelte situasjoner i sitt liv handler annerledes enn andre. Men neida. All tracking og sporing og samling på stordata er jo kun til våre fordeler, for da vet kundeklubben (julenissen) hva han skal gi til deg, bedre. Så. Utrolig. Sant! :) ... ..

Anonymkode: b162e...887

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt: jeg gir meg. Dere vinner.

Dere vil ikke lese linkene mine, og det er nå helt opp til deres egen sak, ja. Enig der.

Har meldt meg inn i alle kundeklubber nå, og venter bare på julenissen.

At jeg trodde Big Data og CRM var noe skummelt er jo fullestendig feil, ja.

Teknologien er jo bare kommet så langt at man kan analysere gjennom kontoutskriften hvor langt man er fra å slå opp med mannen/kona, fordi folk i enkelte situasjoner i sitt liv handler annerledes enn andre. Men neida. All tracking og sporing og samling på stordata er jo kun til våre fordeler, for da vet kundeklubben (julenissen) hva han skal gi til deg, bedre. Så. Utrolig. Sant! :) ... ..

Anonymkode: b162e...887

Fortsatt bare følerier fra sin side. Ispedd litt usakligheter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt: jeg gir meg. Dere vinner.

Dere vil ikke lese linkene mine, og det er nå helt opp til deres egen sak, ja. Enig der.

Har meldt meg inn i alle kundeklubber nå, og venter bare på julenissen.

At jeg trodde Big Data og CRM var noe skummelt er jo fullestendig feil, ja.

Teknologien er jo bare kommet så langt at man kan analysere gjennom kontoutskriften hvor langt man er fra å slå opp med mannen/kona, fordi folk i enkelte situasjoner i sitt liv handler annerledes enn andre. Men neida. All tracking og sporing og samling på stordata er jo kun til våre fordeler, for da vet kundeklubben (julenissen) hva han skal gi til deg, bedre. Så. Utrolig. Sant! :) ... ..

Anonymkode: b162e...887

Kjøpt noe god olivenolje i det siste? 

Anonymkode: 1088e...501

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2018 den 17.30, AnonymBruker skrev:

Det er lenge side jeg kjøpte noen av Meny sine 10-kroners tilbud. Stort sett er Meny sine tilbudspriser høyere , eller helt lik, normalpris hos Kiwi eller Rema. Dessuten liker jeg ikke å "fylle opp" med varer. Kanskje derfor jeg liker våre 10-på-10 lister. Der har vi konstant 10% rabatt på våre basisvarer, og behovet for å "hamstre" er dermed nærmest ikke tilstede. 

 

Anonymkode: 8ba93...4fe

Det stemmer. Derfor handler jeg svært sjelden på Meny. Var innom på Meny en gang jeg var på et senter som hadde Meny-butikk og jeg måtte ha noen greier. Ser i noen kurver i nærheten av kassa at Oreo-kjeksruller var på tilbud hos Meny til 20 kr. Det hørtes jo billig ut, så jeg kjøpte to, siden sønnen min liker den kjeksen.

Noen dager senere var jeg innom Kiwi-butikken jeg vanligvis handler i. Der kostet den samme kjeksrullen 18 kroner....normal pris hos Kiwi. Da ble jeg irritert. På Meny, og meg selv altså, for å ha vært så dum og gått på det "tilbudet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, Husholdning1 said:

Fortsatt bare følerier fra sin side. Ispedd litt usakligheter. 

Igjen. Jeg gir dere seieren.

Igjen. Det er ikke opp til mitt problem at jeg tilbyr dere lenker og søkeord, dere ikke selv vil benytte dere av.

Igjen. Jeg har meldt meg inn i alle kundeklubber, og venter nå på alt gratis julenissen kommer med, ja.

Anonymkode: b162e...887

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Igjen. Jeg gir dere seieren.

Igjen. Det er ikke opp til mitt problem at jeg tilbyr dere lenker og søkeord, dere ikke selv vil benytte dere av.

Igjen. Jeg har meldt meg inn i alle kundeklubber, og venter nå på alt gratis julenissen kommer med, ja.

Anonymkode: b162e...887

Problemet her er ikke seier eller ikke, men at du ikke forstår.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

Igjen. Jeg gir dere seieren.

Igjen. Det er ikke opp til mitt problem at jeg tilbyr dere lenker og søkeord, dere ikke selv vil benytte dere av.

Igjen. Jeg har meldt meg inn i alle kundeklubber, og venter nå på alt gratis julenissen kommer med, ja.

Anonymkode: b162e...887

Å, det er deg, ja. :) Du går ikke lei av KG? Går heller ikke lei av å legge ord i munnen på folk, og svare med sarkasme og gjentagelser ad nauseam? Veldig dårlige debatteknikker det, altså. Du kan ikke lenke til et googlesøk og forvente at andre skal lese mange sider, for så å gjette seg frem til hva du mener. Hvis du vil debattere så får du legge frem dine synspunkter med egne ord, så kan du heller linke til kildene du bruker. Og PS: Google er ikke en kilde.

Anonymkode: d439c...12a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden har lært meg 3 ting:

- Forbrukeres naivitet over CRM, Big Data og kundeklubber.

- KG-brukeres manglende evne til å lese linker jeg gir. Og jo, Google-søk-link, er en lenke til hjelp for å finne flere relaterte artikler.

- At kundeklubber KUN er til kundens beste. Last ned en app og få masse GRATIS! At jeg ikke så det før! :)

Anonymkode: b162e...887

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden har lært meg 3 ting:

- Forbrukeres naivitet over CRM, Big Data og kundeklubber.

- KG-brukeres manglende evne til å lese linker jeg gir. Og jo, Google-søk-link, er en lenke til hjelp for å finne flere relaterte artikler.

- At kundeklubber KUN er til kundens beste. Last ned en app og få masse GRATIS! At jeg ikke så det før! :)

Anonymkode: b162e...887

Du misforstår. At vi ikke tar deg seriøst betyr ikke at vi ikke gjennomskuer kundeklubbene. Dette er ærlig talt ikke rakettforskning, men du oppfører deg jo som du er den eneste som har sett lyset og forstått at himmelen er blå. :eeeh:

Anonymkode: 1088e...501

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Denne tråden har lært meg 3 ting:

- Forbrukeres naivitet over CRM, Big Data og kundeklubber.

- KG-brukeres manglende evne til å lese linker jeg gir. Og jo, Google-søk-link, er en lenke til hjelp for å finne flere relaterte artikler.

- At kundeklubber KUN er til kundens beste. Last ned en app og få masse GRATIS! At jeg ikke så det før! :)

Anonymkode: b162e...887

Du har ikke lært noe som helst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...