Gå til innhold

Hvilke julegaver lager du selv?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja det lurer jeg på. Dere som lager julegaver selv, hva lager dere? Og hvem lager dere til? Trenger litt inspirasjon 😊

Anonymkode: b93ad...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strikker mye, mange jenter skal få frøkenpannebånd og noen gutter jeg kjenner får tovede lappetøfler. De voksne får tovede sitteunderlag, oppvaskkluter alt dette strikker jeg. Nærmere jul tenker jeg å lage marsipan, sjokolade og karameller på glass. Kanskje jeg kommer til å strikke litt lyslykter også, men får se hva jeg rekker

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Diamant20 skrev:

Strikker mye, mange jenter skal få frøkenpannebånd og noen gutter jeg kjenner får tovede lappetøfler. De voksne får tovede sitteunderlag, oppvaskkluter alt dette strikker jeg. Nærmere jul tenker jeg å lage marsipan, sjokolade og karameller på glass. Kanskje jeg kommer til å strikke litt lyslykter også, men får se hva jeg rekker

Flink du er! Jeg har selv sydd to duker og heklet en. Strikke kan jeg ikke, men er en reser på hekling, så kanskje jeg skulle prøvd meg på noen sitteunderlag selv! 

Anonymkode: b93ad...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Flink du er! Jeg har selv sydd to duker og heklet en. Strikke kan jeg ikke, men er en reser på hekling, så kanskje jeg skulle prøvd meg på noen sitteunderlag selv! 

Anonymkode: b93ad...9af

Det syntes jeg du skal gjøre:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere laget konfekt, sukkertøy, eplesyltetøy, ripsgele, blåbærsyltetøy, strikket pannebånd, luer, sjal, kluter, enkel juletrepynt

Anonymkode: cb4d8...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekler duker, grytekluter, skjerf, smekker, malt malerier osv. Vi (barna og jeg) har også laget personlig års kalender, tegnet på handlenett, krus, grytekluter, laget snøkuler til juletre, tovet sitteunderlag, såpe, lys .. Vi liker å lage ting som kan brukes. Har prøvd meg på konfekt og drops, men DET var ikke min sterke side. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har laget mye rart:P Her er noe jeg kommer på i farta:

-Hjemmelagde bamser som ser ut som figurer fra mottakerens favoritt-tegnefilm e.l. (finner masse tutorials på nettet, google pikachu plushy tutorial f.eks.). Gitt til venninner.

-Silouette bilder av meg og min bror i profil, rammet inn. Han med sløyfe i halsen, jeg med sløyfe i hestehalen. Gitt til min mor.

-Hjemmelaget fotbad salt(oppskrift på google, testet den selv først:P). Gitt til tanter og kolleger

-Armbånd og øredobber(gitt til flere ulike venninner hvis smak jeg kjenner godt). Gav også et friendship bracelet til en brevvenn.

-Hjemmelaget blåbærsyltetøy. Gitt til bror med pannekakedilla.

-Fleece skjerf med overlappende knepping. Til min mor.

-Sydd handlenett til en miljøbevisst nabo.

-Strikkepinne-oppbevarings-penal til en strikke og heklegal venninne.

-Strikket vinflaske-varmer med julemotiv til en vinglad venninne(ALDRI om jeg prøver å strikke igjen!)

-Coasters av plastperler(ja, sånne for barn:P) med motiv fra et tv-spill fra vår barndom. Til en venn.

-Laget en "smeltet snømann" inni en glasskule med påsprayet tekst(stensil); some people are worth melting for.

-Personaliserte, humoristiske skrivebøker til en venn som benytter dem under frivillig arbeid.

Ikke så mye hekling og strikking, men veldig mye annet :fnise:

Anonymkode: 42a86...7bc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyttebærlikør! 

Enkelt, knallgodt og veldig julerødt og fint :) Bare ha bær og sukker i et norgesglass el.l og hell over sprit. La stå noen uker. Er jeg seint ute gir jeg vekk helle glasset med instruksjon om å vente. Ellers heller jeg over på fine flasker - de er det forøvrig panteordning på. Leverer du dem ikke tilbake, så blir det null likør på deg neste år! ;)

Funker finfint å bruke fryste bær :) 

Anonymkode: 1c1e0...da7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har laget mye rart:P Her er noe jeg kommer på i farta:

-Hjemmelagde bamser som ser ut som figurer fra mottakerens favoritt-tegnefilm e.l. (finner masse tutorials på nettet, google pikachu plushy tutorial f.eks.). Gitt til venninner.

-Silouette bilder av meg og min bror i profil, rammet inn. Han med sløyfe i halsen, jeg med sløyfe i hestehalen. Gitt til min mor.

-Hjemmelaget fotbad salt(oppskrift på google, testet den selv først:P). Gitt til tanter og kolleger

-Armbånd og øredobber(gitt til flere ulike venninner hvis smak jeg kjenner godt). Gav også et friendship bracelet til en brevvenn.

-Hjemmelaget blåbærsyltetøy. Gitt til bror med pannekakedilla.

-Fleece skjerf med overlappende knepping. Til min mor.

-Sydd handlenett til en miljøbevisst nabo.

-Strikkepinne-oppbevarings-penal til en strikke og heklegal venninne.

-Strikket vinflaske-varmer med julemotiv til en vinglad venninne(ALDRI om jeg prøver å strikke igjen!)

-Coasters av plastperler(ja, sånne for barn:P) med motiv fra et tv-spill fra vår barndom. Til en venn.

-Laget en "smeltet snømann" inni en glasskule med påsprayet tekst(stensil); some people are worth melting for.

-Personaliserte, humoristiske skrivebøker til en venn som benytter dem under frivillig arbeid.

Ikke så mye hekling og strikking, men veldig mye annet :fnise:

Anonymkode: 42a86...7bc

Så flink du er! Det ligger masse tid og omtanke bak disse gavene, siden du lager forskjellige gaver til hver og en, basert på hva de liker og hva som er viktig for dem. Personlige, hjemmelagde gaver er de beste :hjerte: 

Anonymkode: 54ce3...3a2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tidligere laget appelsinmarmelade med "julesmak" (hatt i en kanelstang mot slutten av koketiden) og bringebæreddik. I år skal jeg lage ulike typer urtesalt som smågaver, og kanskje strikke disse tøflene til en som alltid er kald på beina :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har laget mye rart:P Her er noe jeg kommer på i farta:

-Hjemmelagde bamser som ser ut som figurer fra mottakerens favoritt-tegnefilm e.l. (finner masse tutorials på nettet, google pikachu plushy tutorial f.eks.). Gitt til venninner.

-Silouette bilder av meg og min bror i profil, rammet inn. Han med sløyfe i halsen, jeg med sløyfe i hestehalen. Gitt til min mor.

-Hjemmelaget fotbad salt(oppskrift på google, testet den selv først:P). Gitt til tanter og kolleger

-Armbånd og øredobber(gitt til flere ulike venninner hvis smak jeg kjenner godt). Gav også et friendship bracelet til en brevvenn.

-Hjemmelaget blåbærsyltetøy. Gitt til bror med pannekakedilla.

-Fleece skjerf med overlappende knepping. Til min mor.

-Sydd handlenett til en miljøbevisst nabo.

-Strikkepinne-oppbevarings-penal til en strikke og heklegal venninne.

-Strikket vinflaske-varmer med julemotiv til en vinglad venninne(ALDRI om jeg prøver å strikke igjen!)

-Coasters av plastperler(ja, sånne for barn:P) med motiv fra et tv-spill fra vår barndom. Til en venn.

-Laget en "smeltet snømann" inni en glasskule med påsprayet tekst(stensil); some people are worth melting for.

-Personaliserte, humoristiske skrivebøker til en venn som benytter dem under frivillig arbeid.

Ikke så mye hekling og strikking, men veldig mye annet :fnise:

Anonymkode: 42a86...7bc

Kan du utdype mer hvordan denne ser ut? Høres veldig koselig ut! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ELSKER juleverksted (ro i sjelen!), hater å lage "husafyll". Så tar i mot tips til nyttige ting med åpne armer! 

I fjor lagde jeg luktelys og tennbriketter som "ekstragaver". Smelte soyavoks i mikroen, blande inn essensielle oljer og støpe i et fint glass. Gir man til noen som ikke liker luktelys, så skipper man oljen. Også tennbrikettene er kongler dyppet i soyavoks med tråd på. Overraskende god respons fra de som fikk! 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 7acda...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har laget karamellfudge som jeg puttet på glasskrukker og ga bort. Elsker hjemmelagde spiselige gaver 😍

I år skal jeg prøve å lage badesalt og armbånd i tillegg til karamellfudge 😄 lager til kolleger, venner og familie 💕

 

85C5D433-C92A-4F3F-91C1-BAB9EDA5F150.jpeg

FF1E2FB0-84A6-4B2D-BE54-D0225560399F.jpeg

097E3E67-115E-4652-8A6C-AAA0360F66C2.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen planer om å lage noe i år, bortsett fra kanskje et strikket babysett hvis jeg blir ferdig i tide. Men i fjor lagde jeg endel. Heklet en krans, en amigurumi-campingvogn, tre skjerf, lagde to broderier og tre diamond paintings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal lage fudge og brente mandler. Og gløgg til bestemor. Orker ikke å lage i fjor fordi jeg var gravid og kvalm, og hun ble så skuffet. Ble glad da hun fikk vite årsaken da - og er veldig stolt oldemor nå ❤️

Anonymkode: cf356...14b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...