Gå til innhold

Hjemmelaga julegaver, kun som en liten gave...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er fortiden på AAP og har dårlig råd. Liker å holde på med håndarbeid. Lurer på å hekle handlenett. Er det ok som en venninnegave?

Anonymkode: 0c969...b09

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, absolutt. Hjemmelagde gaver som er nyttige er mer enn OK, selv om man egentlig har råd til noe annet også.

God idé.

Anonymkode: eee63...6ef

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp. Grytekluter er også helt suverent.

Jeg har kjøpt tynt heklegarn og holder for tiden på med en duk som skal bli julegave. Et nøste kostet meg rundt 60 kr og blir nok til 2 fine duker. 

Anonymkode: cbf00...541

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men - blir de brukt, sånn egentlig.....?

Selv har jeg stående ønskeliste fra hekleglad venninne på englemaskesjal/halsskjerf og tykke grytekluter :)

Selv strikker jeg, og fra folk som jobber på kontor har jeg stående ønskeliste på stadig flere pulsvarmere - det går sikkert å hekle også?

Anonymkode: 0014d...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men - blir de brukt, sånn egentlig.....?

Kan jo brukes til mye annet enn bare når man handler da. Vanlig veske, til små utflukter osv. 

Jeg ville blitt veldig glad! Men helst i litt rolige farger og mønstre hvis du ikke er sikker på at de liker noe annet.

Jeg blir også kjempeglad for hjemmestrikkede skjerf og sokker 😊 er så dårlig til å strikke selv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Elsker hjemmelaga gaver jeg! Kan verken sy, strikke eller hekle, så jeg blir kjempeglad for alt sånt😍

Anonymkode: ad8ef...fd0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her! Takk for svar. Har også tenkt på pulsvarmere og oppvaskkluter. 

Tror handlenett blir brukt. Håper iallefall det, mindre bruk av plastposer vel et felles mål? Har også tenkt å lage en mindre variant som alternativ til plastposer til frukt og grønt. 

Anonymkode: 0c969...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, absolutt:) Jeg gav bort et sånt en gang(dog syr jeg fremfor å hekle), og da laget jeg til en løsning slik at det kunne rulles sammen og kneppes igjen så det tok opp lite plass når det ikke var i bruk. Hva med å hekle en tea-cosy til noen som er glad i te og bruker tekanne? Eller en sånn cozy til vinflasker? Kjærestevotter?

Anonymkode: d6b14...890

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg er den eneste som ikke ville brukt det i stor grad.

Jeg setter pris på å få hjemmelagde gaver, og jeg vet at det ligger mye tid i en slik gave, men heklede handlenett tar så stor plass. Jeg bruker stoffposer som kan brettes sammen til nesten ingenting når de ikke er i bruk, og har alltid et par av dem liggende i veska. 

Anonymkode: 573f6...338

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror jeg er den eneste som ikke ville brukt det i stor grad.

Jeg setter pris på å få hjemmelagde gaver, og jeg vet at det ligger mye tid i en slik gave, men heklede handlenett tar så stor plass. Jeg bruker stoffposer som kan brettes sammen til nesten ingenting når de ikke er i bruk, og har alltid et par av dem liggende i veska. 

Anonymkode: 573f6...338

Nei, disse tar ikke mye plass. De er de som ofte omtales som farmer marked bag. Netting bagger.

Anonymkode: 0c969...b09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, disse tar ikke mye plass. De er de som ofte omtales som farmer marked bag. Netting bagger.

Anonymkode: 0c969...b09


Men har du ærlig talt noensinne sett noen som har brukt dem?

Veldig glad å få hjemmelaga gaver selv altså, bare akkurat slike nettingbag'er tror jeg bare blir liggende i en skuff altså - og da er det jo nokså bortkasta arbeid?

Her jeg bor, så er det opptil flere butikker som selger maskin"hekla" sånne nett - men - jeg har aldri sett ett eneste menneske faktisk bruke dem. Har et selv også, men det blir bare liggende - opplever det som ganske så upraktisk å bære ting i, rett og slett. Det har ingen bunn, så alt blir i hulter i bulter, og det går liksom ikke å pakke varer på noe vis i det. Og med hullene så må en passe på hva en pakker i det også. 

Anonymkode: 0014d...de9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...