Gå til innhold

flere som klikker av mensen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Første dagen er her igjen, og litt etter at blødning har startet så kommer det noen helsikkes smerter som varer i 3-5 timer. Jeg blir så sint at jeg slår i veggen! De smertene forfølger meg over alt! Jeg blir også så ekstra følsom, på enkelte lukter og på tanker. Tanker om folk som har det verre. Blir nesten sint på meg selv for at jeg nesten ikke klarer å gjøre noen ting og blir svak, når det er folk som har det verre. 
Jeg klikker. nå kommer noen garantert og skriver at jeg skal ta smertestillende, men det er mitt valg. Er det flere som klikker av mensen? hvorfor skal den gjøre så vondt? 
 

Anonymkode: c5d61...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, anon1996 skrev:

Hvilken prevensjon går du på? Jeg ble sånn av ppillene jeg gikk på, så jeg måtte bytte.

hvorfor er det et selvfølge at jeg går på prevensjon? :) jeg går ikke på noen ting. jeg har ikke tenkt å begynne på sånne ting som forstyrrer balansen i kroppen min.

ei kusine bruker piller for å ikke få mensen i det hele tatt, og har masse forstyrrelser i kroppen.

Anonymkode: c5d61...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke slikt ment, vet bare at jeg hadde det akkurat slik når jeg gikk på mine. Beklager for at jeg bare antok det. 
Da kan jeg dessverre ikke være til noe hjelp, beklager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

https://www.youtube.com/watch?v=Q21MHSl4nSk

svaret som gjør deg bedre. hvertfall for meg :) 

Anonymkode: 41697...fc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg å gjøre to ting:

Teste om naproxen hjelper (de må tas idet du kjenner smertene kommer snikende - ikke når de er på topp), og sjekke om du har endometriose.

Det er ikke normalt å ha større smerter uten at det er en bakenforliggende årsak til det.

Anonymkode: f7876...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen, huff.

Jeg går heller ikke på hormonell prevensjon, og har aldri gjort det. For min del er det merkbart at plager fra menstruasjon og PMS har blitt mye kraftigere etter jeg bikket 20 (er nå 23).

Jeg får pms-plager i en liten ukes tid før menstruasjon, og da er jeg en hormonell bombe. Jeg blir svært sensitiv på lukter, jeg føler meg oppblåst og lite pen, jeg har ulvehunger, og jeg har ofte variende kroppstemperatur (blir opphetet og svett, før jeg brått fryser og så videre. Det gir assosiasjoner til feber). I tillegg merker jeg på humøret at jeg lett blir frustrert og trist, men jeg kan også lett bli rørt og "overglad". Jeg ser for meg at det er litt slik det er å være gravid?

Etter jeg faktisk får mensen kan jeg trekke et lettelsens sukk, for da går pms-plagene over etter en dag eller to. Under mensen får jeg litt fysiske smerter, men de forsvinner som regel med varmeflaske og ibux. Hva gjelder smerter finnes det en del yogaøvelser som skal være lettende, du kan jo google det. Ellers er, som allerede nevnt, varmeflakse gull verdt!

Anonymkode: 77a93...fe3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lite menssmerter, så jeg er heldig sånn sett. Men jeg har alt det andre! Dårlig humør, deprimert, ukonsentrert, og alt lukter jævlig vondt. Føler at jeg stinker, selv om jeg er nøye med hygienen. Klarer ikke å få til noe, for alt går rett vest uansett. Alt føles rett og slett ræva i dagene før. 

Anonymkode: 5efea...598

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor er det et selvfølge at jeg går på prevensjon? :) jeg går ikke på noen ting. jeg har ikke tenkt å begynne på sånne ting som forstyrrer balansen i kroppen min.

ei kusine bruker piller for å ikke få mensen i det hele tatt, og har masse forstyrrelser i kroppen.

Anonymkode: c5d61...52c

 Vil du påstå at du er i balanse når kroppen din er sånn da?? Begynn på p-piller eller ta smertestillende ffs 🙄

Anonymkode: a45e5...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hvorfor er det et selvfølge at jeg går på prevensjon? :) jeg går ikke på noen ting. jeg har ikke tenkt å begynne på sånne ting som forstyrrer balansen i kroppen min.

ei kusine bruker piller for å ikke få mensen i det hele tatt, og har masse forstyrrelser i kroppen.

Anonymkode: c5d61...52c

Bruker du ingen prevensjon? 

Anonymkode: a45e5...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det over 6 år siden sist jeg hadde mensen, og jeg nyter hver måned 😁 lenge lever prevensjon. 

Anonymkode: 48f7d...355

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjenner meg igjen, huff.

Jeg går heller ikke på hormonell prevensjon, og har aldri gjort det. For min del er det merkbart at plager fra menstruasjon og PMS har blitt mye kraftigere etter jeg bikket 20 (er nå 23).

Jeg får pms-plager i en liten ukes tid før menstruasjon, og da er jeg en hormonell bombe. Jeg blir svært sensitiv på lukter, jeg føler meg oppblåst og lite pen, jeg har ulvehunger, og jeg har ofte variende kroppstemperatur (blir opphetet og svett, før jeg brått fryser og så videre. Det gir assosiasjoner til feber). I tillegg merker jeg på humøret at jeg lett blir frustrert og trist, men jeg kan også lett bli rørt og "overglad". Jeg ser for meg at det er litt slik det er å være gravid?

Etter jeg faktisk får mensen kan jeg trekke et lettelsens sukk, for da går pms-plagene over etter en dag eller to. Under mensen får jeg litt fysiske smerter, men de forsvinner som regel med varmeflaske og ibux. Hva gjelder smerter finnes det en del yogaøvelser som skal være lettende, du kan jo google det. Ellers er, som allerede nevnt, varmeflakse gull verdt!

Anonymkode: 77a93...fe3

Huff, jeg også fikk plager etter bigget 23 jeg da. Hadde ingen plager når jeg var i tenårene. Irriterende det der, hvordan skal det bli med ting når jeg blir enda eldre liksom? Alt går jo bare nedover!!

Jeg har noen ganger vondt i eggløsningsperiodene også, og både under eggeløsning og før mensen starter/første dagen er det et forferdelig bråk fra området der nede! Liksom sånne tarmlyder! Og jeg fiser! Hvorfor fiser man mer under mensen?

Ja, jeg var streng med meg selv en periode i fjor og gjorde masse yoga. Da ble plagene faktisk helt borte, men huff, kreves selvdisiplin å gjøre yoga så mye og konsentrert og... 😕 må begynne igjen. 

Anonymkode: c5d61...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Bruker du ingen prevensjon? 

Anonymkode: a45e5...342

Hvis man ikke har en fast partner er det da ingen grunn til å bruke hormonell prevensjon? Da burde man jo bruke kondom når man har sex uansett.

Anonymkode: 77a93...fe3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du ingen prevensjon? 

Anonymkode: a45e5...342

nei. Er det rart?  Bruker alle prevensjon eller? Tenk på før i tiden? og land som ikke har det som oss...tenkt på at de jobber mer hele tiden, og ikke har tilgang til slike ting? 

Anonymkode: c5d61...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det over 6 år siden sist jeg hadde mensen, og jeg nyter hver måned 😁 lenge lever prevensjon. 

Anonymkode: 48f7d...355

Jeg er svært lite fan å tukle med naturen på denne måten. Hvordan ser kroppen din ut? Hvordan er humøret ditt? Har du ingen som helst plage som følge av at du startet på dette?

Visste du at man for eksempel kan få mer hårvekst av å begynne på slik? det er det som har skjedd med kusina mi...i tillegg overvekt.

Anonymkode: c5d61...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Huff, jeg også fikk plager etter bigget 23 jeg da. Hadde ingen plager når jeg var i tenårene. Irriterende det der, hvordan skal det bli med ting når jeg blir enda eldre liksom? Alt går jo bare nedover!!

Jeg har noen ganger vondt i eggløsningsperiodene også, og både under eggeløsning og før mensen starter/første dagen er det et forferdelig bråk fra området der nede! Liksom sånne tarmlyder! Og jeg fiser! Hvorfor fiser man mer under mensen?

Ja, jeg var streng med meg selv en periode i fjor og gjorde masse yoga. Da ble plagene faktisk helt borte, men huff, kreves selvdisiplin å gjøre yoga så mye og konsentrert og... 😕 må begynne igjen. 

Anonymkode: c5d61...52c

Jeg har også symptomer under eggløsning! Disse er smerter og økt sultfølelse. At jeg får symptomer under eggløsning er noe som gikk opp for meg for ikke lenge siden; jeg kunne ikke skjønne hvorfor jeg kjente på et så intenst søtsug helt plutselig. I tillegg kjente jeg smerter i korsryggen, og tenkte at jeg kanskje hadde sittet for mye på lesesalen. Så sjekket jeg kalenderen og så at jeg var på eggløsningspunktet i syklusen, og skjønte hva som var greia😅

Anonymkode: 77a93...fe3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen er for tiden min verste fiende, har endemetriose og andemyose og venter nå på sykehustime for å finne ut hva som forårsaker smertene jeg har. Mine smerter varer da ikke bare i noen timer, men har kraftige mensen smerter i 3 dager så kommer en annen smerte som jeg ikke vet hva er som varer i over 10 dager. så joda mensen klikker jeg over ja. Den lille tiden jeg ikke har smerter går jeg rundt å gruer meg til neste runde

Naproxen som nevnt over kan være et godt alternativ for deg. Jeg hadde ikke hatt noe livslyst uten smertestillende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har også symptomer under eggløsning! Disse er smerter og økt sultfølelse. At jeg får symptomer under eggløsning er noe som gikk opp for meg for ikke lenge siden; jeg kunne ikke skjønne hvorfor jeg kjente på et så intenst søtsug helt plutselig. I tillegg kjente jeg smerter i korsryggen, og tenkte at jeg kanskje hadde sittet for mye på lesesalen. Så sjekket jeg kalenderen og så at jeg var på eggløsningspunktet i syklusen, og skjønte hva som var greia😅

Anonymkode: 77a93...fe3

Jeg får også mer smerter der jeg har plager. Har et hofteledd på ene siden som ikke er helt som det skal, slik at jeg må trene ekstra denne siden for å ikke tippe over på ene siden. den er rett og slett svakere og noen ganger hvis jeg har sittet lenge så klarer jeg ikke å gå ordentlig fordi det er som at leddet der ikke sitter helt der det skal..låser seg på en måte. Dette området blir ekstra ubehagelig under mensen! 

Jeg får ikke nødvendigvis søtsug, men ekstra lyst på snus. 

Eggeløsning er ikke fult så ille, men den har også blitt vondere etter jeg bikket 25. tenkte at "huff, skal dette bli vondt OGSÅ nå da?!" . Gruer meg til jeg blir enda eldre....

og jeg føler meg oppblåst. som om magen er så mye større. Huff, er det slik det er å gå gravid? kan tenke meg hvordan eg kan takle det hvis jeg noen gang vil ha barn! :( Det er nok mye verre!

Anonymkode: c5d61...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er svært lite fan å tukle med naturen på denne måten. Hvordan ser kroppen din ut? Hvordan er humøret ditt? Har du ingen som helst plage som følge av at du startet på dette?

Visste du at man for eksempel kan få mer hårvekst av å begynne på slik? det er det som har skjedd med kusina mi...i tillegg overvekt.

Anonymkode: c5d61...52c

Han blir ikke feitere av p-piller, man blir feit av å spise mer 

Anonymkode: a45e5...342

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...