Gå til innhold

Inngå ekteskap i hemmelighet.


Charliee

Anbefalte innlegg

Hvordan hadde du følt det dersom en i familien eller en venn du stod nært hadde valgt å gifte seg i hemmelighet?

Ingen inviterte, ingen inkluderte og ingen fest. Kun en vigelse.

 

Fyr løs 😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ei nær venninne som gjorde dette en gang. Hun fortalte det heller ikke til oss venninner før flere år i etterkant. Jeg opplevde det som sårende og trist at hun ikke inkluderte meg i en så viktig begivenhet i hennes liv. At man ønsker å ha seremonien alene er deres valg, men jeg skulle ønske vi hadde fått vite om det først så vi kunne gledet oss på hennes vegne. 

Anonymkode: 4b2bd...547

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Charliee skrev:

Hvordan hadde du følt det dersom en i familien eller en venn du stod nært hadde valgt å gifte seg i hemmelighet?

Ingen inviterte, ingen inkluderte og ingen fest. Kun en vigelse.

 

Fyr løs 😊

 

 

Vært helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gratulert dem og ønsket lykke til. Forstår godt at ikke alle ønsker å ha stor og dyr fest. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Charliee skrev:

Hvordan hadde du følt det dersom en i familien eller en venn du stod nært hadde valgt å gifte seg i hemmelighet?

Ingen inviterte, ingen inkluderte og ingen fest. Kun en vigelse.

 

Fyr løs 😊

 

 

Been there done that, alle de som ble sure er de vi egentlig ikke hadde i livet vårt til hverdags liksom, de som sto oss nær ønsket oss gratulerer og var veldig forståelsesfulle.. Av de som var nær som kommenterte sa de følte seg "snytt" for en fest og erkjente at det var veldig egoistisk..  

Anonymkode: 0368f...bee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt an på. I de fleste tilfeller ville det vært greit, noe det har vært med eksempelvis venner som har giftet seg i hemmelighet.

For en jeg kjenner med skilte foreldre, skulle den ene forelderen for noen år siden gifte seg på ny, uten å fortelle det i forkant til barna. Det kom «heldigvis» ut før bryllupet til et av barna, som igjen ledet til at det ble fortalt til barna.

Må innrømme at hvis jeg hadde skilte foreldre, og den ene ville gifte seg på ny uten å fortelle det til meg - vel det hadde ikke akkurat vært en god start på relasjonen til den nye ektefellen. 

Så in short, stort sett helt greit, men unntak finnes. 

Anonymkode: e251c...198

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tenkt at de kun var opptatt av å være gift på papiret. Hadde ikke gratulert de årevis etter. 

Anonymkode: 6c649...bf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tenker du at det da er kun på papiret?

Hva om det paret i mellom var et symbol på ubetinget kjærlighet?

At det var fordi det ikke var økonomi til fest eller for eksempel pga. personlige grunner som splittet familie osv?

Takk for innspill 😊

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde tenkt at de kun var opptatt av å være gift på papiret. Hadde ikke gratulert de årevis etter. 

Anonymkode: 6c649...bf0

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Been there done that, alle de som ble sure er de vi egentlig ikke hadde i livet vårt til hverdags liksom, de som sto oss nær ønsket oss gratulerer og var veldig forståelsesfulle.. Av de som var nær som kommenterte sa de følte seg "snytt" for en fest og erkjente at det var veldig egoistisk..  

Anonymkode: 0368f...bee

Hehe. Ja er det da man ser sine ekte venner? 🤣

Er enig i at det er egoistisk. Men samtidig gifter man seg for sin egen og sin partner sin del. Ikke for noen andre? 😃

 

Takk for innspill!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en svoger som for 1 år siden sendte oss en sms, der det sto: :  Herr og Fru ****** har i dag klokka 1230 giftet oss, vi stakk innom tingretten og giftet oss der, bare ville fortelle det. God helg,

 

Vel vi sendte nå gratulasjoner. Gaven fikk de til jul da dette var 1 uke før julaften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vet om to som har gjort det, en venninne og min egen søster. Forstår de veldig godt, og var glad på deres vegne. Men vet om fler som ble sure/irriterte over at ble holdt utenfor.... 

Anonymkode: 43956...d70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes jeg er helt ok, noen ønsker å ha dagen for seg selv men, jeg forstår ikke vitsen med å holde det hemmelig etterpå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på. Hadde det vært en venninne eller en bekjent f.eks. hadde jeg ikke tenkt over det. Hadde det vært min nære søster, min datter, etc. hadde jeg nok blitt litt skuffet. Ikke skuffet fordi jeg ble ''snytt'' for noe, men for at jeg ikke fikk gledet meg på deres vegne og at de ikke følte at de kunne fortelle det til meg. 

Anonymkode: fbca6...747

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

16 timer siden, Charliee skrev:

Hvorfor tenker du at det da er kun på papiret?

Hva om det paret i mellom var et symbol på ubetinget kjærlighet?

At det var fordi det ikke var økonomi til fest eller for eksempel pga. personlige grunner som splittet familie osv?

Takk for innspill 😊

 

 

Fordi de ikke engang gidder å dele det med familien. En kjappis på tinghuset oser ikke av romantikk heller. Er det økonomi kan man fint ønske seg spleiselag istedet for gave. De fleste familier ville skjønt og gledet seg over det. Og hva du mener med personlige grunner som splitter familien aner jeg ikke.

Anonymkode: 6c649...bf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt greit i absolutt alle tilfeller. Også om det er barn involvert. Ikke noe som noen andre har noe med. 

(I de fleste tilfeller ville jeg bare vært glad til for å slippe alt hysteriet i forkant, og selve festen)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men nå har mange jeg kjenner giftet seg i "hemmelighet" og de har mye godt samme argument for hvorfor: De vil ikke ha noe styr. Mange av dem har vært gift før, vært i bryllup med veldig kleine taler under middagen hvor navnet på den andre forelderen til ungene ble unngått og nevnt og har hatt åndsnærværelse nok til å se hvor kleint det var å holde digert bryllup flere ganger.

Man må bare respektere det.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de ikke engang gidder å dele det med familien. En kjappis på tinghuset oser ikke av romantikk heller. Er det økonomi kan man fint ønske seg spleiselag istedet for gave. De fleste familier ville skjønt og gledet seg over det. Og hva du mener med personlige grunner som splitter familien aner jeg ikke.

Anonymkode: 6c649...bf0

Det må vel være opptil de enkelte hvem de vil dele det med. Hva som er romantisk er vel også opp til paret å vurdere. Problemer med familien er typisk at det har vært vanskelige skilsmisser og annen krangling, gjerne pga arv f eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...