Gå til innhold

Noen som har sluttet eller har partner som har sluttet å game her?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En dings i maskinen hans gikk i stykker for noen dager siden, og han har vært irritabel og rastløs hele helgen. Han spiller ikke veldig mye, men  litt hver kveld når barnet vårt har lagt seg. Nå prøver han antageligvis å benytte innledningen til å slutte/trappe ned. 

Hvor lenge kan jeg forvente at han føler på disse abstinensene?

Anonymkode: 18579...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var selv litt avhengig av dataspill når jeg var yngre. Rutinene mine var skole - spille - spise - spille - sove - skole. Sånn gikk det, og i helgene spilte jeg stort sett hele tiden. Nå for tiden spiller jeg ikke på PCen i det hele tatt, og spiller litt på Playstation med venner i ny og ne. 

Jeg hadde aldri noen form for abstinenser når jeg kutta ut spillingen min, mulig det kan være fordi jeg heller begynte å være mer sosial, være med på ting og ikke minst ta initiativ til ting sammen med andre, så jeg kjedet meg aldri og hadde stort sett alltid noe å finne på. 

Mulig han er litt grinete fordi det er en rutine han har hatt i en lengre periode, som han ikke får gjennomført lengre? Uansett kanskje greit å prate om neste gang han blir irritert, bare spørre hva som plager han og se om det er noe du kan hjelpe til med?Om det er noen abstinenser inne i bildet vil jeg tro det går over relativt fort, så lenge han finner noe annet å bruke den tiden på.

Anonymkode: 470a4...097

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tviler på det er abstinenser det er snakk om her. Tror heller irritasjonen kommer av at han nå har tid til å tenke på andre småting som han til vanlig kan "skyve unna" når han er opptatt med å spille. 

Anonymkode: 13bfe...97e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gamere slutter aldri. Min eks på 41 gamer enda flere timer i døgnet. 

Anonymkode: 00fbd...64f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Gamere slutter aldri. Min eks på 41 gamer enda flere timer i døgnet. 

Anonymkode: 00fbd...64f

Å jeg som antok at 14 åringer var de værste :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tviler på det er abstinenser det er snakk om her. Tror heller irritasjonen kommer av at han nå har tid til å tenke på andre småting som han til vanlig kan "skyve unna" når han er opptatt med å spille. 

Anonymkode: 13bfe...97e

Takk for svar dere! Det var jo egentlig godt å høre, siden jeg vet hva som plager han isåfall og det kommer til å løse seg. Men er det ikke litt det som er tegn på avhengighet da, at man rømmer til spillet?

Anonymkode: 18579...7f0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mann 31, spilte som regel hver kveld tidligere, vet ikke hva som skjedde men plutselig så fristet det ikke lengre. Har ikke spilt på 6-7 måneder nå.

Kanskje gjør noe ekstra koselig sammen på kveldene, noe han vil savne når han setter seg tilbake foran skjermen..

Anonymkode: bc090...6b1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Gladgutten79 skrev:

Å jeg som antok at 14 åringer var de værste :fnise:

Skulle ønske det var slik, men ikke alle som en gang kun var 14åringer blir voksne....

Anonymkode: 09ca5...8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ikke ut som avhengighet. De fleste her hadde vel blitt irritable dersom noe hobby-utstyr de likte hadde blitt ødelagt?

Anonymkode: 89aec...519

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, da slapp jeg å gjøre den blemma å spørre om han har abstinenser, det hadde garantert blitt dårlig stemning. Vi venter tvillinger snart, så han har selvfølgelig nok å bekymre seg for. Vi har et lite barn fra før og svangerskapet har vært beintøft, så livet er litt crazy nå samtidig som det står litt "på vent". Jeg har ikke tatt initiativ til å gjøre noe sammen på kveldstid i det siste, fordi jeg har tenkt at han bare vil spille, men da stemmer kanskje ikke det 🙂

ts

Anonymkode: 18579...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk, da slapp jeg å gjøre den blemma å spørre om han har abstinenser, det hadde garantert blitt dårlig stemning. Vi venter tvillinger snart, så han har selvfølgelig nok å bekymre seg for. Vi har et lite barn fra før og svangerskapet har vært beintøft, så livet er litt crazy nå samtidig som det står litt "på vent". Jeg har ikke tatt initiativ til å gjøre noe sammen på kveldstid i det siste, fordi jeg har tenkt at han bare vil spille, men da stemmer kanskje ikke det 🙂

ts

Anonymkode: 18579...7f0

Kan absolutt være avhengighet og abstinenser. Dessverre mange som har det slik om gaming. Bør tas på alvor mht familielivet. 

Hjelper han til med barn nr 1, og prioriterer kun det før barnet sover for natten?

Anonymkode: 65dc2...178

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan absolutt være avhengighet og abstinenser. Dessverre mange som har det slik om gaming. Bør tas på alvor mht familielivet. 

Hjelper han til med barn nr 1, og prioriterer kun det før barnet sover for natten?

Anonymkode: 65dc2...178

Jepp, det har aldri vært noe problem heldigvis :) 

Anonymkode: 18579...7f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det han selv som vil bruke denne "muligheten" til å slutte? I så fall vil jeg si han kjenner på en avhengighet selv. Eller at han innser at for mye tid går bort på spilling. Ellers hadde han jo ikke tenkt tanken.

Anonymkode: 05935...b57

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Avhengig når han spiller om litt kveldene? 

Hvis han går på jobb, bidrar med husarbeid og passer på barna, så er det helt greit at han spiller om litt kveldene når ungene har lagt seg. Det gjør til og med jeg.

Jeg hadde en eks som skulket jobben, passet ikke på barna, bidro knapt husarbeid og av og til døgnet rundt for å game. Det kaller jeg spillavhengig.

Hvis det er ille at han spiller om kveldene - hva ønsker du at han skal gjøre isteden?

Anonymkode: e880a...810

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med å alltid tenke det verste om gamere? Snakker dere like fort om avhengighet og abstinenser når det er snakk om andre hobbyer, slik som fisketurer, jakt, fotball eller annen tvtitting, matlaging, trening osv? Eller er det mer legitimt å bli irritert om tven går til helvete eller gymmen pusset opp og det er dårlig vær ute? 

TS; har dere virkelig et så dårlig forhold at dere ikke kan kommunisere? Ingen her kan gi deg et svar. Mannen din derimot, han kan svare deg bare du spør. 

Og nei, han er ikke avhengig. Men om spilling er hans egentid, hvor han får gjort noe annet enn det evige familie/kjærestemaset, er det klart han savner det! Selv har jeg lesing hver kveld. Kjenner godt på hode og kroppem.hvis det går lange tider uten. Det er tross alt min måte å koble av på. 

Anonymkode: f684d...8f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...