Gå til innhold

Menn som mister interesse etter sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 16.9.2018 den 20.44, AnonymBruker skrev:

Dette kan være litt forskjellige årsaker.

Ene er at de ikke var sånn veldig interessert i utgangspunktet, og så stemte kanskje ikke sexen heller. For hvis den seksuelle kjemien stemmer så øker interessen, den faller ikke. En mann vil selvsagt ikke like deg mindre dersom sexen var helt magisk.

Noe annet kan være at du på den ene eller andre måten formidler det du skriver her, at du får fort følelser etter sex og at du dermed kanskje blir for mye eller for seriøs for tidlig. Når du sier kontakten dabber av så kan det også være en subjektiv oppfatning for eksempel, at du har behov for mer kontakt etterpå og har kjørt opp frekvensen på meldinger, imens han har samme kontakt og trekker seg etterhvert litt tilbake fordi du blir for intens.

Anonymkode: 1e831...fcf

Men man har ikke sex med noen man ikke har kjemi med? 🧐 det holder ikke for å si det sånn. Man har bare sex med folk man finner tiltrekkende og sådan øker tiltrekningen etter samleiet, sånn fungerer friske og oppegående mennesker i hvert fall... det gjelder begge kjønn. Det blir helt feil som du skjønner å påstå at den seksuelle kjemien ikke er der eller at man ikke matcher i sengen. Selv blir jeg med på alt og allikevel opplevd at menn ikke vil mer... det å holde seg til en GOD partner og det med å evne å bygge dypere relasjoner, gode holdninger, moral osv er å se langt etter i dag... det har med dårlig tankegang osv å gjøre, ikke det pisset du beskriver her. Da lurer jeg på hvorfor du har sex med noen du ikke finner tiltrekkende? Menn som ikke vet hva de vil ha av ei dame, flyr rundt å knuller, klager osv, det kryr av de og de er ikke noe jeg vil ha heller. De mennene som knuller og stikker, er de som ikke vet hva de vil eller ha noe å by på, de er det noe galt med og ikke oss kule som blir dolket! 

Anonymkode: 3c2fd...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men man har ikke sex med noen man ikke har kjemi med? 🧐 det holder ikke for å si det sånn. Man har bare sex med folk man finner tiltrekkende og sådan øker tiltrekningen etter samleiet, sånn fungerer friske og oppegående mennesker i hvert fall... det gjelder begge kjønn. Det blir helt feil som du skjønner å påstå at den seksuelle kjemien ikke er der eller at man ikke matcher i sengen. Selv blir jeg med på alt og allikevel opplevd at menn ikke vil mer... det å holde seg til en GOD partner og det med å evne å bygge dypere relasjoner, gode holdninger, moral osv er å se langt etter i dag... det har med dårlig tankegang osv å gjøre, ikke det pisset du beskriver her. Da lurer jeg på hvorfor du har sex med noen du ikke finner tiltrekkende? Menn som ikke vet hva de vil ha av ei dame, flyr rundt å knuller, klager osv, det kryr av de og de er ikke noe jeg vil ha heller. De mennene som knuller og stikker, er de som ikke vet hva de vil eller ha noe å by på, de er det noe galt med og ikke oss kule som blir dolket! 

Anonymkode: 3c2fd...447

Lær deg til å se om en mann er interessert i bare sex eller DEG som person!

Anonymkode: 0b4dd...f9e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært opp til meg, så hadde vi ikke hatt sex så tidlig (nettopp fordi jeg er sjenert og ikke tør å ta det steget). Men siden de alltid gjør det, så er jo jeg med på det, med mindre det er helt uaktuelt for meg.
Jeg tror problemet mitt ligger i at jeg ikke helt vet hva jeg selv vil, fordi jeg bruker lang tid på å bygge relasjoner med folk. Men når de da legger opp til sex, så er jeg jo med på det. Så ja, jeg må absolutt bli flinkere til å sette mine egne grenser!

Anonymkode: 17a76...0c1

Ja, her har du problemet ditt. Når du ikke vet helt hva du vil, men bare er med på det, må du lære deg til å sette grenser å si si STOPP , før du går hele veien. Det er ikke attraktivt med ei dame som  ikke har egne meninger. Finn din verdi!

Anonymkode: 0b4dd...f9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men man har ikke sex med noen man ikke har kjemi med? 🧐 det holder ikke for å si det sånn. Man har bare sex med folk man finner tiltrekkende og sådan øker tiltrekningen etter samleiet, sånn fungerer friske og oppegående mennesker i hvert fall... det gjelder begge kjønn. Det blir helt feil som du skjønner å påstå at den seksuelle kjemien ikke er der eller at man ikke matcher i sengen. Selv blir jeg med på alt og allikevel opplevd at menn ikke vil mer... det å holde seg til en GOD partner og det med å evne å bygge dypere relasjoner, gode holdninger, moral osv er å se langt etter i dag... det har med dårlig tankegang osv å gjøre, ikke det pisset du beskriver her. Da lurer jeg på hvorfor du har sex med noen du ikke finner tiltrekkende? Menn som ikke vet hva de vil ha av ei dame, flyr rundt å knuller, klager osv, det kryr av de og de er ikke noe jeg vil ha heller. De mennene som knuller og stikker, er de som ikke vet hva de vil eller ha noe å by på, de er det noe galt med og ikke oss kule som blir dolket! 

Anonymkode: 3c2fd...447

Hvis du gang på gang opplever dette, må du faktisk ikke skylde på mennene,  men ta signaler og gå inn i deg selv.

Jeg har aldri opplevd dette som kvinne.

Anonymkode: 0b4dd...f9e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hadde det vært opp til meg, så hadde vi ikke hatt sex så tidlig (nettopp fordi jeg er sjenert og ikke tør å ta det steget). Men siden de alltid gjør det, så er jo jeg med på det, med mindre det er helt uaktuelt for meg.
Jeg tror problemet mitt ligger i at jeg ikke helt vet hva jeg selv vil, fordi jeg bruker lang tid på å bygge relasjoner med folk. Men når de da legger opp til sex, så er jeg jo med på det. Så ja, jeg må absolutt bli flinkere til å sette mine egne grenser!

Anonymkode: 17a76...0c1

Det synes jeg høres ut som en veldig god plan, og jeg vil kanskje legge til å heller si nei om du ikke vet om du vil enn å bare bli med. 

Det virker som veldig mange jenter gjør det samme som deg i dag, vet ikke helt hva de vil eller får ikke så mye ut av det lettvinte, men tror det er forventet og gjør dermed det den andre vil. For mange menn gjør nok det at jenta fort havner i "bare til sex" kategorien, og for egen del må jeg nok si at tanken på at en eventuell kjæreste har ligget med mange menn, som kun ville ha henne for sex, uten at hun egentlig hadde så lyst selv en gang ville være ganske vond. 

Ha respekt for deg selv og dine grenser og ønsker, så er sjansens så utrolig mye større for at en mann og fremtidig partner vil ha det samme :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, kan noen forklare meg logikken i dette:

Jeg møtte en fyr ute på byen for ca 3 uker siden, vi snakket litt og han addet meg på face. Snakket i noen dager på, før vi møttes på en cafe og snakket der. Han virket veldig interessert, og ville at jeg skulle komme på vorset han skulle ha til helgen. Jeg tok med noen venninner og dro dit, det gikk også fint. Så møttes vi igjen noen dager etter det hjemme hos han, såg på film og han la opp til at vi skulle ha sex og det hadde vi. Etter det var det stille i noen dager (typisk..) før jeg tok kontakt og spurte om han ikke ville møtes igjen. Det ville han sa han. Så vi møttes igjen ca en uke etter, og gjorde det samme som sist. Nå har det gått fem dager siden, og han har ikke tatt kontakt.. Han som virket så interessert? Hva skjedde her? Han virker som en ordentlig fyr, og ikke en som ville brukt meg for sex.

Kan legge til at han er veldig sjenert, men han tok da mye kontakt i starten, så hadde han hatt lyst så hadde han jo gjort det? 

Anonymkode: 17a76...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, kan noen forklare meg logikken i dette:

Jeg møtte en fyr ute på byen for ca 3 uker siden, vi snakket litt og han addet meg på face. Snakket i noen dager på, før vi møttes på en cafe og snakket der. Han virket veldig interessert, og ville at jeg skulle komme på vorset han skulle ha til helgen. Jeg tok med noen venninner og dro dit, det gikk også fint. Så møttes vi igjen noen dager etter det hjemme hos han, såg på film og han la opp til at vi skulle ha sex og det hadde vi. Etter det var det stille i noen dager (typisk..) før jeg tok kontakt og spurte om han ikke ville møtes igjen. Det ville han sa han. Så vi møttes igjen ca en uke etter, og gjorde det samme som sist. Nå har det gått fem dager siden, og han har ikke tatt kontakt.. Han som virket så interessert? Hva skjedde her? Han virker som en ordentlig fyr, og ikke en som ville brukt meg for sex.

Kan legge til at han er veldig sjenert, men han tok da mye kontakt i starten, så hadde han hatt lyst så hadde han jo gjort det? 

Anonymkode: 17a76...0c1

Du var ALT for kjapp til å ligge med han! 

Når skal damer skjønne at man trenger ikke gjøre ALT nesten med en gang??? 

Lær deg tålmodighet. Bruk TID på å bli kjent. Du hadde sex med han andre gangen dere møttes! Easy come, easy go...

Skaff dere mer selvrespekt!

Anonymkode: 0b4dd...f9e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Okei, kan noen forklare meg logikken i dette:

Jeg møtte en fyr ute på byen for ca 3 uker siden, vi snakket litt og han addet meg på face. Snakket i noen dager på, før vi møttes på en cafe og snakket der. Han virket veldig interessert, og ville at jeg skulle komme på vorset han skulle ha til helgen. Jeg tok med noen venninner og dro dit, det gikk også fint. Så møttes vi igjen noen dager etter det hjemme hos han, såg på film og han la opp til at vi skulle ha sex og det hadde vi. Etter det var det stille i noen dager (typisk..) før jeg tok kontakt og spurte om han ikke ville møtes igjen. Det ville han sa han. Så vi møttes igjen ca en uke etter, og gjorde det samme som sist. Nå har det gått fem dager siden, og han har ikke tatt kontakt.. Han som virket så interessert? Hva skjedde her? Han virker som en ordentlig fyr, og ikke en som ville brukt meg for sex.

Kan legge til at han er veldig sjenert, men han tok da mye kontakt i starten, så hadde han hatt lyst så hadde han jo gjort det? 

Anonymkode: 17a76...0c1

 

Men hvorfor har ikke du tatt kontakt hvis du er interessert? Det trenger jo ikke være sånn at det alltid er mannen som er i styrersetet i en relasjon eller i dating? Du kan også vise han at du er interessert, og da vil du jo heller ikke føle deg så brukt fordi du faktisk gikk etter det du selv ville ha.

Alt for mange kvinner sitter og venter på at mennene skal ta styringen, men mange menn er mer tiltaksløse enn de fleste kvinner...

 

Anonymkode: 37fc6...14e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var fjerde gangen faktisk. Og stemningen var perfekt for det, og vi begge hadde jo lyst? Forstår ikke hvorfor det skulle være så galt. Og hvorfor legger menn opp til sex visst de IKKE vil ha ei som vil ha sex med en gang? Er det en slags test? Og hvordan skal jeg da avvise på en pen måte?

Anonymkode: 17a76...0c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Men hvorfor har ikke du tatt kontakt hvis du er interessert? Det trenger jo ikke være sånn at det alltid er mannen som er i styrersetet i en relasjon eller i dating? Du kan også vise han at du er interessert, og da vil du jo heller ikke føle deg så brukt fordi du faktisk gikk etter det du selv ville ha.

Alt for mange kvinner sitter og venter på at mennene skal ta styringen, men mange menn er mer tiltaksløse enn de fleste kvinner...

 

Anonymkode: 37fc6...14e

Han tok da mye kontakt i starten, og jeg har også tatt kontakt! Var jeg som spurte om vi skulle møtes sist, og også startet samtalen før det igjen.. Så føler jo at jeg har vist han at jeg er interessert. 

Anonymkode: 17a76...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du var ALT for kjapp til å ligge med han! 

Når skal damer skjønne at man trenger ikke gjøre ALT nesten med en gang??? 

Lær deg tålmodighet. Bruk TID på å bli kjent. Du hadde sex med han andre gangen dere møttes! Easy come, easy go...

Skaff dere mer selvrespekt!

Anonymkode: 0b4dd...f9e

Men hvis dere menn ikke ønsker at damer ligger med dere for tidlig, hvorfor inviterer dere til sex da? Stå for deres meninger og gjør det klart at dere ikke ønsker sex på nåværende tidspunkt. Inviterer dere til sex - ikke skyld på at dama er billig, dere har selv invitert til sex. Hva håpet dere på, avvisning? Er dere 16 år som driver og tester daten slik? Eller er dere lurekuker som inviterer til sex og så forventer at dama holder seg unna? 

Anonymkode: 2e927...8c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg var yngre så trodde jeg også på alle gode råd om å holde igjen og var usikker på meg selv og mitt utseende.  Men heldigvis lærer man med erfaring.  

Så ble jeg så pass trygg på meg selv, og ikke minst at det er mye som skal klaffe for at det er den rette kjemien for et forhold.  Det er ikke sånn at alle man treffer vil være den rette, de færreste er det.  Betyr ikke at du ikke er bra nok, bare at her manglet det ubestemmelige som må til for at man virkelig går all in.  

Om jeg ville ha sex så har jeg sex med fyren.  Jeg har ikke sex med fyren fordi han forventer det eller fordi jeg tror det kunne bli et forhold ut av det.  Forhold er noe som utvikler seg og ikke noe som kan kontrolleres ved å opptre på den ene eller andre måten. 

Man vil bli skuffet så lenge man dater fordi det skal jo litt til at man har full kjæreste klaff med alle man treffer.  Det skal stemme for to forskjellige personer og man skal være klar for det.  Men samtidig kan det være spennende med å treffe noen ny, og sexen kan være spennende og jakten kan være spennende, og derfor treffer man andre selv om det ikke er den man vil tilbringe livet med.  Ofte vet man ikke sånt med en gang. Og om det å finne en kjæreste er det viktigste så pusher man kanskje ting litt for hardt, og overser tegn som er der hele veien om at det ikke er helt rett person. 

Man er nok også litt mer redd for å binde seg nå enn før siden tilgjengligheten på andre single er så mye større med nettet og byen. 

Det beste rådet er å senke skuldrene litt og tenke at den riktige fyren dukker opp etterhvert, men det er ikke noe du kan kontrollere i forhold til å oppføre seg rett eller galt.  Og det er ikke deg det er noe galt med. 

Samboeren min møtte jeg på helt feil vis for noen få år siden.... kun lek og moro fra første dag, men så endte vi opp med hus og barn. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror helt ærlig talt at det ikke spiller så stor rolle om man har sex tidlig eller ikke, forrige forhold jeg var i hadde vi sex første kvelden, vi var sammen i 4 år etterpå, og han jeg er gift med nå hadde jeg sex med på andre daten. Liker han deg, så liker han deg uansett hvor fort du har sex med han. Og dersom han er en type som har en sånn dobbelmoral at han gjerne selv har sex med deg tidlig, men mister interessen hvis du også ønsker sex tidlig, så er han virkelig ingenting å samle på! 

Når det er sagt, så er det kanskje lurt å vente med å ha sex dersom du ender opp med å føle deg dårlig med deg selv etterpå dersom det viser seg at de kun ønsker sex. Ha sex fordi du er kåt og vil, ikke fordi du håper det skal lede til et forhold. Det ender ofte opp med såre følelser i ettertid. 

Anonymkode: c9a2c...331

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men hvis dere menn ikke ønsker at damer ligger med dere for tidlig, hvorfor inviterer dere til sex da? Stå for deres meninger og gjør det klart at dere ikke ønsker sex på nåværende tidspunkt. Inviterer dere til sex - ikke skyld på at dama er billig, dere har selv invitert til sex. Hva håpet dere på, avvisning? Er dere 16 år som driver og tester daten slik? Eller er dere lurekuker som inviterer til sex og så forventer at dama holder seg unna? 

Anonymkode: 2e927...8c1

Poenget er vell at mange menn har lyst på sex, men ikke ønsker at den de skal tilbringe livet med har for vane å hoppe til sengs med nye menn veldig fort. Derfor ender også ofte kvinnene med en slik adferd opp i "hoppe til sengs"-kategorien, mens de som ikke har en slik adferd gjerne blir vurdert litt annerledes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, herzeleid skrev:

Poenget er vell at mange menn har lyst på sex, men ikke ønsker at den de skal tilbringe livet med har for vane å hoppe til sengs med nye menn veldig fort. Derfor ender også ofte kvinnene med en slik adferd opp i "hoppe til sengs"-kategorien, mens de som ikke har en slik adferd gjerne blir vurdert litt annerledes. 

Men disse mennene hopper jo selv til sengs med alle og enhver, hvorfor stiller de andre krav til damer enn seg selv? 

Anonymkode: 2e927...8c1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men disse mennene hopper jo selv til sengs med alle og enhver, hvorfor stiller de andre krav til damer enn seg selv? 

Anonymkode: 2e927...8c1

Fordi de ikke skal bli sammen med seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 24.9.2018 den 21.13, AnonymBruker skrev:

Lær deg til å se om en mann er interessert i bare sex eller DEG som person!

Anonymkode: 0b4dd...f9e

Skjønte du ikke hva jeg skrev kanskje? Hva har det jeg skrev med noe av det du sier gjør? Har ikke problemer med å se det. Kanskje du burde lære deg å slutte å være så respektløs og nedlatende mot oss kvinner. 

Anonymkode: 3c2fd...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2018 den 20.40, AnonymBruker skrev:

Fint å få høre hva dere menn egentlig tenker! Jeg forstår jo godt at den seksuelle kjemien må stemme, men jeg synes det er ganske sykt å avslutte det etter kun å ha hatt sex èn enkelt gang, da det faktisk tar tid å finne ut hva partneren liker, og bygge dere opp sammen. Man rekker jo som regel ikke å gjøre absolutt alt på en kveld heller, så jeg syns det er merkelig å trekke en konklusjon om at dette ikke er riktig dame ut i fra en enkelt kveld. I hvert fall når man har datet en stund og trives i hverandres selskap, så virker det som at det ikke betyr noe som helst og at det kun er sex som gjelder for menn

Anonymkode: 17a76...0c1

Det er helt feil! Hadde seksuell kjemi med han siste, vi var sammen en stund. Han ble helt gal og etterhvert ville ikke mer. Det er heller det at de ikke vil knytte seg eller er stakkarslige tapere huff. Slutt å legg skylda på dama ! Det er ikke gøy å måtte oppleve dette. Taper menn, er stort sett de mindre heldige uten noen ting i livet som holder på sånn.

Anonymkode: 3c2fd...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2018 den 20.11, AnonymBruker skrev:

Men det er alltid mannen som tar initiativet til sex, hvordan skal jeg da avvise på en høflig måte uten at han blir lei seg og ikke mister interessen etter det? For det virker som uansett hvor lenge jeg venter med å ha sex, så skjer det samme. Kunne sikkert ventet et år, og han hadde garantert kuttet kontakten 

Anonymkode: 17a76...0c1

Du kan ikke ta hensyn til det på bekostning av deg selv, si nei. Aksepteres det ikke, så hadet! Er dessverre stortsett kryp der ute. Tilknytningsproblemer, derfor stikker de eller har noe å skjule. Ikke deg bare så du vet det, med mindre du vet om noe selv.

Anonymkode: 3c2fd...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.9.2018 den 20.42, AnonymBruker skrev:

Disse rådene om å si at du er "ute etter fast forhold" er ikke verdt mye. For det første er det ikke slik at mennene du møter bare er ute etter sex - hvor enn vondt det er å høre, så er de bare ute etter sex med deg. Det betyr ikke at det er noe galt med deg, bare at du ikke er en match personlighetsmessig med disse mennene. Og du klarer ikke helt å lese av kjemien mellom dere. Det som for deg er "god kjemi", er antakeligvis bare en helt ok kjemi, ispedd litt tiltrekning. Dvs. ikke noe ekstraordinært. 

Jeg hører kvinner si at noen menn "bare er ute etter sex" som om verden er inndelt i menn som går etter sex og menn som går etter forhold. Slik er det som regel ikke. Jeg vil heller si at 10% av menn er aktivt kun ute etter sex, mens 90% av menn sier ikke nei takk til sex, men kan falle for den rette dama. Mennene som har dumpet deg kommer antakeligvis til å gå inn i et forhold på et tidspunkt. Jo mer attraktive de er, jo høyere er standarden for en dame de vil ha et forhold med. Dersom disse mennene kan dumpe deg etter sex, så er ikke du den eneste de har draget på. Sannsynligvis faller du for menn som en god del andre damer også liker.

Men du er 22, og du har god tid på å utvikle deg og med årene vil du bli mer selvsikker og ha mer personlighet å by på. Mitt førsteinntrykk av innlegget ditt er at du rett og slett kan være litt kjedelig.

 

Anonymkode: 083f4...a1a

Tull. De har ikke høyere standarder og det er ikke ekte kjærlighet hvis de tenker sånn heller. Vet om flere attraktive som har en partner fra bunnsjiktet, forklar den du! De eneste mennene damene ikke vil ha er vel de som er skallede? Vet ikke hva andre damer vil ha. Men jeg synes visse personlige egenskaper er svært avgjørende, men virker som mange jenter går etter utseendet til mannen. Du har ikke rett til å dømme noen? Mener ts er kjedelig og at man ikke har noe å by fordi man er i tyveårene? Det er helt individuelt hvordan man utvikler seg. Det burde alle skjønne.

Anonymkode: 3c2fd...447

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...