Gå til innhold

Menn som mister interesse etter sex


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dette kan være litt forskjellige årsaker.

Ene er at de ikke var sånn veldig interessert i utgangspunktet, og så stemte kanskje ikke sexen heller. For hvis den seksuelle kjemien stemmer så øker interessen, den faller ikke. En mann vil selvsagt ikke like deg mindre dersom sexen var helt magisk.

Noe annet kan være at du på den ene eller andre måten formidler det du skriver her, at du får fort følelser etter sex og at du dermed kanskje blir for mye eller for seriøs for tidlig. Når du sier kontakten dabber av så kan det også være en subjektiv oppfatning for eksempel, at du har behov for mer kontakt etterpå og har kjørt opp frekvensen på meldinger, imens han har samme kontakt og trekker seg etterhvert litt tilbake fordi du blir for intens.

Anonymkode: 1e831...fcf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er dette vanlig altså? Jeg undrer meg over hvorfor? Jeg har aldri opplevd dette og jeg har datet masse og er ufør..

Anonymkode: 27d32...f58

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse rådene om å si at du er "ute etter fast forhold" er ikke verdt mye. For det første er det ikke slik at mennene du møter bare er ute etter sex - hvor enn vondt det er å høre, så er de bare ute etter sex med deg. Det betyr ikke at det er noe galt med deg, bare at du ikke er en match personlighetsmessig med disse mennene. Og du klarer ikke helt å lese av kjemien mellom dere. Det som for deg er "god kjemi", er antakeligvis bare en helt ok kjemi, ispedd litt tiltrekning. Dvs. ikke noe ekstraordinært. 

Jeg hører kvinner si at noen menn "bare er ute etter sex" som om verden er inndelt i menn som går etter sex og menn som går etter forhold. Slik er det som regel ikke. Jeg vil heller si at 10% av menn er aktivt kun ute etter sex, mens 90% av menn sier ikke nei takk til sex, men kan falle for den rette dama. Mennene som har dumpet deg kommer antakeligvis til å gå inn i et forhold på et tidspunkt. Jo mer attraktive de er, jo høyere er standarden for en dame de vil ha et forhold med. Dersom disse mennene kan dumpe deg etter sex, så er ikke du den eneste de har draget på. Sannsynligvis faller du for menn som en god del andre damer også liker.

Men du er 22, og du har god tid på å utvikle deg og med årene vil du bli mer selvsikker og ha mer personlighet å by på. Mitt førsteinntrykk av innlegget ditt er at du rett og slett kan være litt kjedelig.

 

Anonymkode: 083f4...a1a

Hva mener du med kjedelig? Jeg kan virke kjedelig i starten ja - fordi jeg er ganske sjenert. Men forstår ikke at du kan dømme meg sånn ut i fra et lite innlegg :)

Anonymkode: 17a76...0c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette kan være litt forskjellige årsaker.

Ene er at de ikke var sånn veldig interessert i utgangspunktet, og så stemte kanskje ikke sexen heller. For hvis den seksuelle kjemien stemmer så øker interessen, den faller ikke. En mann vil selvsagt ikke like deg mindre dersom sexen var helt magisk.

Noe annet kan være at du på den ene eller andre måten formidler det du skriver her, at du får fort følelser etter sex og at du dermed kanskje blir for mye eller for seriøs for tidlig. Når du sier kontakten dabber av så kan det også være en subjektiv oppfatning for eksempel, at du har behov for mer kontakt etterpå og har kjørt opp frekvensen på meldinger, imens han har samme kontakt og trekker seg etterhvert litt tilbake fordi du blir for intens.

Anonymkode: 1e831...fcf

Men det er det som er så rart, jeg har ikke vært intens i det hele tatt etter vi hadde sex - tvert imot. Det gikk fire dager uten en lyd før jeg sendte en melding og spurte om vi skulle ses igjen, og han svarte at det ville han. Jeg ble overrasket over at han sa det, fordi min erfaring er at om en mann liker meg, så tar han kontakt (jeg trodde derfor han ikke likte meg lengre). Men jeg merker jo at ting ikke er som før, for han bruker lang tid på å svare og tar ikke kontakt, så det er jo noe som skurrer

Anonymkode: 17a76...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette vanlig altså? Jeg undrer meg over hvorfor? Jeg har aldri opplevd dette og jeg har datet masse og er ufør..

Anonymkode: 27d32...f58

Det har skjedd mange ganger med meg hvertfall, men er sikkert bare meg som er uheldig og faller for feil menn? Jeg vet ikke..

Anonymkode: 17a76...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er det som er så rart, jeg har ikke vært intens i det hele tatt etter vi hadde sex - tvert imot. Det gikk fire dager uten en lyd før jeg sendte en melding og spurte om vi skulle ses igjen, og han svarte at det ville han. Jeg ble overrasket over at han sa det, fordi min erfaring er at om en mann liker meg, så tar han kontakt (jeg trodde derfor han ikke likte meg lengre). Men jeg merker jo at ting ikke er som før, for han bruker lang tid på å svare og tar ikke kontakt, så det er jo noe som skurrer

Anonymkode: 17a76...0c1

OK, det kan jo også være omvendt og, du virker ikke veldig interessert tilbake når du ikke sender melding heller. Nå kaster jeg bare ut litt forslag altså, men man skal ikke alltid tenke at han alltid må ta initiativet. 

Men om du er ganske sikker på at du både har vist interesse men ikke fremstått som at du har veldig mye dypere følelser enn han, så står man jo igjen med det som jeg og et par andre har vært inne på som det kanskje mest sannsynlige. De synes du er søt og hyggelig og en som de i utgangspunktet tenkte det kunne blitt noe med, men det har ikke klaffet hundre prosent og sexen var ikke bra.

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det har skjedd mange ganger med meg hvertfall, men er sikkert bare meg som er uheldig og faller for feil menn? Jeg vet ikke..

Anonymkode: 17a76...0c1

Det har aldri skjedd meg. Det har selvsagt skjedd at interesse har dabbet av eller ting bare har rent litt ut i sanden, men ikke sånn konsekvent etter sex. Etter sexen er interessen som regel på det høyeste.

Du skylder litt på menn her, at det er dem problemet ligger hos. Men når det skjer så mange ganger med akkurat deg, så er det du som er fellesnevneren her. Altså at det ikke er en iboende egenskap hos de du dater, det er noe som skjer når når de dater deg

Det kan jo selvsagt være at du går for feil menn også, som i menn du egentlig ikke passer sammen med og som følgelig derfor aldri vil bli sammen med deg. Du sier du er ettertraktet av det motsatte kjønn, da tenker jeg kanskje du er veldig pen for eksempel. Og alle menn vil gå på date med ei de synes er pen. Men så har dere ikke klikket, du innbiller deg kanskje det men han er kanskje ikke helt der. Men siden du er fin og selvsagt har en hel haug med fine egenskaper så gir de det flere sjanser. Pluss de har lyst å ligge med deg likevel. Så kommer den "store natten", og sexen er dårlig. Da er det over og ut, da er det ikke veldig poeng i å fortsette med kanskje kjedelige dater hvor man ikke føler mye kjemi bare for å ha kjedelig sex etterpå i tillegg.

For eksempel, jeg bruker ordet kjedelig nå da men det er ikke nødvendigvis det som er greia. Bare at dere ikke matcher av den ene eller andre årsaken, og du ser det ikke.

Anonymkode: 1e831...fcf

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du med kjedelig? Jeg kan virke kjedelig i starten ja - fordi jeg er ganske sjenert. Men forstår ikke at du kan dømme meg sånn ut i fra et lite innlegg :)

Anonymkode: 17a76...0c1

Jeg svarer ut ifra informasjonen du har gitt. Jeg "dømmer" deg ikke. Hvis du er en sprudlende, morsom og engasjert person med mennene du dater og du får respons på at de synes du er en kjempekul dame, så må du nesten inkludere det. 

Anonymkode: 083f4...a1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men det er alltid mannen som tar initiativet til sex, hvordan skal jeg da avvise på en høflig måte uten at han blir lei seg og ikke mister interessen etter det? For det virker som uansett hvor lenge jeg venter med å ha sex, så skjer det samme. Kunne sikkert ventet et år, og han hadde garantert kuttet kontakten 

Anonymkode: 17a76...0c1

Hvordan er ditt forhold til kropp og sex? Jeg er kvinne, men jeg har også kuttet ut menn etter sex, dersom det var en heller skuffende opplevelse. Å passe sammen seksuelt betyr mye. Det må iallefall være et potensial der. At om det ikke var perfekt, så var det iallefall smil og latter, og en fin stund. Er det altfor mange hemninger og nervøsitet, som jeg tenker at dette vil bli en utfordring lenge, så gidder jeg rett og slett ikke. Samme med klønete menn, som tar sex veldig høytidelig og seriøst, men ikke har taket på det. Slike menn tar ikke rettledning og tilbakemeldinger uten å bli snurt og såret, og det gidder jeg ikke heller. 

Sex skal føles naturlig og fint, fra første gang. Det trenger altså ikke å være perfekt fra første gang, men det skal være lekent og nysgjerrig. Tonen må føles avslappende. Innstilling til sex må være riktig og behagelig. 

Husker jeg hadde sex med en første gang, og han kom i det han trengte inn i meg. Det kunne fort blitt kleint, men han lo og sa "Første omgang teller ikke!", og så var han like trygg og komfortabel videre, og viste meg at andre og tredje gang teller. :)

En eneste gang var jeg så forelsket at jeg ikke lot elendig sex stoppe meg fra å treffe mannen videre. Det ble aldri bra sex. 

At du er litt sjenert burde ikke være til hinder i starten, men dersom du har veldig store hemninger, og det ikke blir en avslappende og fin opplevelse, så kanskje mennene er like brutale som jeg har vært? For det må liksom være NOE der å bygge videre på. Altfor forknytt og store hemninger er ikke spesielt tiltalende. Sex skal jo være deilig og gøy! 

Anonymkode: ea7d6...072

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et tips; Hold deg kostbar. Bli kjent med han før du har sex med han. Da vil han kanskje rekke å bli litt glad i deg. 

Har hatt samme problemet selv. Men har lært etterhvert som jeg har blitt eldre. 

Hilsen meg på 30

Anonymkode: 09736...879

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter de som sier at dette ikke handler om at det er noe galt med deg: det fins vel knapt en eneste norsk kvinne som ikke har opplevd nøyaktig det samme som deg. Dette handler om menn og mens bedritne holdninger til kvinner: de bruker og kaster om du lar dem. Ikke! ligg med dem, bare fordi de legger opp til. Avvis dem heller og stå på hva DU vil: de blir ikke mindre interessert av at du holder tilbake på sex, om de er interessert i utgangspunktet. 

Anonymkode: 385fb...acf

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK, det kan jo også være omvendt og, du virker ikke veldig interessert tilbake når du ikke sender melding heller. Nå kaster jeg bare ut litt forslag altså, men man skal ikke alltid tenke at han alltid må ta initiativet. 

Men om du er ganske sikker på at du både har vist interesse men ikke fremstått som at du har veldig mye dypere følelser enn han, så står man jo igjen med det som jeg og et par andre har vært inne på som det kanskje mest sannsynlige. De synes du er søt og hyggelig og en som de i utgangspunktet tenkte det kunne blitt noe med, men det har ikke klaffet hundre prosent og sexen var ikke bra.

Det har aldri skjedd meg. Det har selvsagt skjedd at interesse har dabbet av eller ting bare har rent litt ut i sanden, men ikke sånn konsekvent etter sex. Etter sexen er interessen som regel på det høyeste.

Du skylder litt på menn her, at det er dem problemet ligger hos. Men når det skjer så mange ganger med akkurat deg, så er det du som er fellesnevneren her. Altså at det ikke er en iboende egenskap hos de du dater, det er noe som skjer når når de dater deg

Det kan jo selvsagt være at du går for feil menn også, som i menn du egentlig ikke passer sammen med og som følgelig derfor aldri vil bli sammen med deg. Du sier du er ettertraktet av det motsatte kjønn, da tenker jeg kanskje du er veldig pen for eksempel. Og alle menn vil gå på date med ei de synes er pen. Men så har dere ikke klikket, du innbiller deg kanskje det men han er kanskje ikke helt der. Men siden du er fin og selvsagt har en hel haug med fine egenskaper så gir de det flere sjanser. Pluss de har lyst å ligge med deg likevel. Så kommer den "store natten", og sexen er dårlig. Da er det over og ut, da er det ikke veldig poeng i å fortsette med kanskje kjedelige dater hvor man ikke føler mye kjemi bare for å ha kjedelig sex etterpå i tillegg.

For eksempel, jeg bruker ordet kjedelig nå da men det er ikke nødvendigvis det som er greia. Bare at dere ikke matcher av den ene eller andre årsaken, og du ser det ikke.

Anonymkode: 1e831...fcf

 

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

OK, det kan jo også være omvendt og, du virker ikke veldig interessert tilbake når du ikke sender melding heller. Nå kaster jeg bare ut litt forslag altså, men man skal ikke alltid tenke at han alltid må ta initiativet. 

Men om du er ganske sikker på at du både har vist interesse men ikke fremstått som at du har veldig mye dypere følelser enn han, så står man jo igjen med det som jeg og et par andre har vært inne på som det kanskje mest sannsynlige. De synes du er søt og hyggelig og en som de i utgangspunktet tenkte det kunne blitt noe med, men det har ikke klaffet hundre prosent og sexen var ikke bra.

Det har aldri skjedd meg. Det har selvsagt skjedd at interesse har dabbet av eller ting bare har rent litt ut i sanden, men ikke sånn konsekvent etter sex. Etter sexen er interessen som regel på det høyeste.

Du skylder litt på menn her, at det er dem problemet ligger hos. Men når det skjer så mange ganger med akkurat deg, så er det du som er fellesnevneren her. Altså at det ikke er en iboende egenskap hos de du dater, det er noe som skjer når når de dater deg

Det kan jo selvsagt være at du går for feil menn også, som i menn du egentlig ikke passer sammen med og som følgelig derfor aldri vil bli sammen med deg. Du sier du er ettertraktet av det motsatte kjønn, da tenker jeg kanskje du er veldig pen for eksempel. Og alle menn vil gå på date med ei de synes er pen. Men så har dere ikke klikket, du innbiller deg kanskje det men han er kanskje ikke helt der. Men siden du er fin og selvsagt har en hel haug med fine egenskaper så gir de det flere sjanser. Pluss de har lyst å ligge med deg likevel. Så kommer den "store natten", og sexen er dårlig. Da er det over og ut, da er det ikke veldig poeng i å fortsette med kanskje kjedelige dater hvor man ikke føler mye kjemi bare for å ha kjedelig sex etterpå i tillegg.

For eksempel, jeg bruker ordet kjedelig nå da men det er ikke nødvendigvis det som er greia. Bare at dere ikke matcher av den ene eller andre årsaken, og du ser det ikke.

Anonymkode: 1e831...fcf

Joda, det er sikkert noe med meg som ikke er som det skal være. Kan hende det er jeg som synes at alt virket fint, fordi jeg har dårlig selvtillit og tenker at når jeg faktisk har vært på date fire ganger så LIKER han meg faktisk og blir helt i ekstase, mens han tenker at dette var kjedelig og har lyst å avslutte det der og da. Men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre for å bli en mer spennende person? Jeg er så redd for å være meg selv.

Anonymkode: 17a76...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg svarer ut ifra informasjonen du har gitt. Jeg "dømmer" deg ikke. Hvis du er en sprudlende, morsom og engasjert person med mennene du dater og du får respons på at de synes du er en kjempekul dame, så må du nesten inkludere det. 

Anonymkode: 083f4...a1a

Det har jeg ikke fått, men det virker da som de synes jeg er en okei person, siden de har lyst å treffe meg igjen. Er bare etter sex at de sier goodbye.

Anonymkode: 17a76...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er ditt forhold til kropp og sex? Jeg er kvinne, men jeg har også kuttet ut menn etter sex, dersom det var en heller skuffende opplevelse. Å passe sammen seksuelt betyr mye. Det må iallefall være et potensial der. At om det ikke var perfekt, så var det iallefall smil og latter, og en fin stund. Er det altfor mange hemninger og nervøsitet, som jeg tenker at dette vil bli en utfordring lenge, så gidder jeg rett og slett ikke. Samme med klønete menn, som tar sex veldig høytidelig og seriøst, men ikke har taket på det. Slike menn tar ikke rettledning og tilbakemeldinger uten å bli snurt og såret, og det gidder jeg ikke heller. 

Sex skal føles naturlig og fint, fra første gang. Det trenger altså ikke å være perfekt fra første gang, men det skal være lekent og nysgjerrig. Tonen må føles avslappende. Innstilling til sex må være riktig og behagelig. 

Husker jeg hadde sex med en første gang, og han kom i det han trengte inn i meg. Det kunne fort blitt kleint, men han lo og sa "Første omgang teller ikke!", og så var han like trygg og komfortabel videre, og viste meg at andre og tredje gang teller. :)

En eneste gang var jeg så forelsket at jeg ikke lot elendig sex stoppe meg fra å treffe mannen videre. Det ble aldri bra sex. 

At du er litt sjenert burde ikke være til hinder i starten, men dersom du har veldig store hemninger, og det ikke blir en avslappende og fin opplevelse, så kanskje mennene er like brutale som jeg har vært? For det må liksom være NOE der å bygge videre på. Altfor forknytt og store hemninger er ikke spesielt tiltalende. Sex skal jo være deilig og gøy! 

Anonymkode: ea7d6...072

Jeg er ikke så erfaren (hatt sex ca 10 ganger totalt) og er ganske sjenert, nettopp fordi jeg venter på den riktige å ha et fast forhold med (noe jeg aldri får). Men jeg prøver så godt jeg kan, og føler at det er en grei opplevelse for begge, men er tydeligvis ikke nok for de. Og jeg føler meg like dum og ekkel hver gang, fordi jeg tenker at de ikke likte kroppen min og at jeg ikke kunne tilfredsstille de nok, og det er jo ikke sånn det skal være

Anonymkode: 17a76...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et tips; Hold deg kostbar. Bli kjent med han før du har sex med han. Da vil han kanskje rekke å bli litt glad i deg. 

Har hatt samme problemet selv. Men har lært etterhvert som jeg har blitt eldre. 

Hilsen meg på 30

Anonymkode: 09736...879

Skal prøve på det. Fra nå av skal jeg ikke ha sex med en person før jeg VET at han faktisk er interessert i meg som person, og ikke i å kun ha sex med meg :) 

Anonymkode: 17a76...0c1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Støtter de som sier at dette ikke handler om at det er noe galt med deg: det fins vel knapt en eneste norsk kvinne som ikke har opplevd nøyaktig det samme som deg. Dette handler om menn og mens bedritne holdninger til kvinner: de bruker og kaster om du lar dem. Ikke! ligg med dem, bare fordi de legger opp til. Avvis dem heller og stå på hva DU vil: de blir ikke mindre interessert av at du holder tilbake på sex, om de er interessert i utgangspunktet. 

Anonymkode: 385fb...acf

Takk! Er det jeg også tenker, men begynner å lure når alle skriver at det må være noe galt med meg (kan jo også være det). Men har også inntrykket av at menn har den bruk og kast holdningen til kvinner, noe jeg synes er motbydelig! 
Takk for tipsene :)

Anonymkode: 17a76...0c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor gidder de da å bruke tid, krefter og penger på noen de ikke er interessert i? Jeg tenker at om en mann orker å møte meg 4 ganger så må han da være litt interessert, men virker som at med en gang han har fått meg til sengs er det over og ut, og at alt det vi "hadde sammen" ikke betyr noe som helst. 

Anonymkode: 17a76...0c1

Dem er interessert i sex. 
Dem vet at veldig mange ikke er lett få i senga første kveld, dermed må det noen dater til for å få det man vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, _popcorn_ skrev:

Dem er interessert i sex. 
Dem vet at veldig mange ikke er lett få i senga første kveld, dermed må det noen dater til for å få det man vil. 

Men hvordan kan de ha samvittighet til det??😭 Jeg synes de burde si fra fra start av hva de faktisk er ute etter, og ikke late som de er interessert og bruke en dame på den måten

Anonymkode: 17a76...0c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne. Føler jeg har vert hun som dumper etter sex. Det har gått på manglende seksuell kjemi.

Anonymkode: 0060b...8e4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette er et problem jeg begynner å bli ganske lei av...

Jeg er ganske ettertraktet hos det motsatte kjønn, noe jeg ikke har noe i mot. Jeg er ei beskjeden og snill jente som alltid er hyggelig mot andre. Hver gang en fyr viser interesse for meg, og jeg faktisk liker han tilbake, kan vi godt dra på 3-4 dates og det er hyggelig. Men med en gang vi har hatt sex, dabber kontakten av fra deres side. Jeg blir like såret for hver gang, fordi jeg er en ganske innelukket person, og føler at når jeg faktisk har sex med en mann så har jeg åpnet meg og er sårbar. Jeg får fort følelser for de jeg har sex med, men virker som det motsatte skjer med dem. Jeg har aldri hatt kjæreste før, men vil gjerne ha det, men nå begynner jeg å bli redd for å date andre, for dette skjer HELE tiden - og jeg blir helt knust

Anonymkode: 17a76...0c1

Hvorfor kan du ikke vente med sex til du vet dere er eksklusive ? Til du vet at han vil være sammen med deg da?

Det går an å bruke lenger tid på å bli kjent og finne ut av ting enn 3 dates og så sex. Hvis han da mister interessen så har han ALDRI vært spesielt interessert i akkurat deg.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er kvinne. Føler jeg har vert hun som dumper etter sex. Det har gått på manglende seksuell kjemi.

Anonymkode: 0060b...8e4

Fint å høre meninger fra begge kjønn! Forstår det godt, går det ikke så går det ikke :) 

Anonymkode: 17a76...0c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...