Gå til innhold

Islam i vekst - Norske ungdommer: Derfor konverterte vi til islam


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Islam er verdens raskest voksende religion og i Norge var det omlag 3000 nordmenn som hadde konvertert til islam ifrem til 2015. Hva er det ved islam som er så tiltrekkende?

 

Anonymkode: 6a2f3...9c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vanlig fyr

Vil alltid finnes sårbare og lettpåvirkelige mennesker som trenger julenissen for voksne. Synd at de lar seg villede inn i overtro og primitiv tenkning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 10 % av befolkningen har en IQ lavere enn 85. Noen av disse konverterer til islam, noen stemmer Frp. Uansett er det mange nok som er klare til å lure folk. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, til syvende og sist, ligger valget hos den enkelte. Man kan si man tror på noe på utsiden, men ha en annen trosretning på innsiden. Uansett hva folk tror på om det skulle være kristendommen, buddhismen eller islam så er det bare å vise respekt så lenge det ikke går ekstremt over en grense. Er selv ikke kristen, men har respekt ovenfor mine kristne venner, kolleger og naboer og det samme gjør de. Slik tenker jeg et multikulturelt samfunn kan fungerer sammen. Det er godt å få tro på noe og ha håp i livet så lenge det ikke er til skade for andre. Tip topp til alle som gjør godt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei maset om at jeg skal være ditt og datt. Har ikke planer om å konvertere. men mitt syn på Islam ble annerledes etter jeg bodde en kortere periode i et muslimsk land. det er mange grader av det. Og så har du alle disse som mener at det finnes en riktig måte å leve på, de ekstreme. 

Synes egentlig det er dritkjedelig  å være norsk, for det forventes da at jeg skal være ekstra takknemmelig. er forelsket i en som er muslim, men er så utslitt av alle rundt som begynner fornuftspreken. Det dumme med de er at de egentlig ikke bryr seg så veldig, men de vil føle seg viktige. Jeg vet mer om Islam/mannen jeg liker/deres land enn disse "ekstpertene" som flyr rundt. 

Anonymkode: e27c8...7cb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er interessant å se hvor vanskelig det er for mennesker at andre mennesker gjør det de selv vil med livet sitt. Det virker nesten som at hvis man kunne bestemme hvordan andre skal tenke, når og hva de skal føle, så hadde de gjort det.

Anonymkode: bdac9...17a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest HerrBæsjerumpehull
3 hours ago, AnonymBruker said:

Islam er verdens raskest voksende religion og i Norge var det omlag 3000 nordmenn som hadde konvertert til islam ifrem til 2015. Hva er det ved islam som er så tiltrekkende?

 

Anonymkode: 6a2f3...9c7

Var voldsomt så mange og store ord de to skulle bruke på å snakke seg rundt det at de er incels, og at det var derfor de konverterte til islam. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at det er veldig naturlig at mennesker søker etter noen større meningen med livet og at noen blir lei av et slags tømhet. Spesielt i et land der de fleste har grei økonomi, alt er tilgjengelig og livet er på en måte litt overfladisk.

Fenomenet er syns jeg at man som konverterer til Islam ofte har ikke vært kristne en gang og kristendom var noe alt for tøft, krevende nesten helt galt og flaut. ( det er bare utifra noe jeg har lest på nette) .Også klarer man å konvertere til en religion lang strengere og mye mer " utrolig " enn det kristendom er.Islam er bassert på bibel. Noen kaller Islam for neste trinn av kristendom ( her også mangler jeg kunnskap på hvor mye stemmer dette, det er bare utifra samtaler med noen bekjente muslimer).

Og da ( selv om denne religion er knyttet til en ikke europeisk kultur) klarer man å tro på Gud og syns at alt religiøs praktikk er helt innefor og riktig.

Det er noe veldig spennende for meg. En fenomen med spørsmål hvorfor er det slik. Hvorfor ser Nordmann negativt til kristendom ( som på en måte har blitt en del av europeisk kultur) men er helt åpen for å konvertere til religion som er ganske lang unna den europeiske kulturen og inneholder mye strengere praktikk enn det som kristendommen gjør nå i tiden.

Jeg har ikke noe mot dette. Jeg er bare veldig nyssjerig på hvordan er det mulig?  Hva som gjør at fra nesten ateist er det så kort vei til å bli muslim. Men man blir kvalm av å høre om Gud i kristendom.

Det er igjen et spørsmål til hvorfor er det vanskelig å være " en god" protestant eller katolikk men man klarer å snu livet sitt helt om man plutselig blir Jehova vitne. Og da klarer man å tilpasse hver sekund av livet sitt til religion.

Hvorfor må det være ekstremt for at de som ikke tror eller bryr seg om det finnes Gud eller ikke for at de skal bli troende.

Om en religion er fritt og liberalt så er det ikke atraktivt og troverdig. Men om det er ekstremt så blir verdien på religion høyere?

Det samme var egentlig med kristendom ikke for lenge siden ( og fortsatt egsisterer i noen ekstreme samfunner) når kristendommen var tung, streng og mørkt hadde den mye flere medlemmer enn etter den har blitt ganske liberal.

Er det slik at folk på en måte har behov for å bli kontrollert og undertrykket for å kunne tro?

Eller det er bare spenning og annerledes hverdag som gjør at folk blir mye mer religiøse etter å bli konvertert til en religion som er strengere enn nåværende?

Bleeeeh da ble det langt innlegg.  Håper at jeg har ikke mistet poenget.

 

 

Endret av Colgatesmilselfie
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er interessant å se hvor vanskelig det er for mennesker at andre mennesker gjør det de selv vil med livet sitt. Det virker nesten som at hvis man kunne bestemme hvordan andre skal tenke, når og hva de skal føle, så hadde de gjort det.

Anonymkode: bdac9...17a

enig! men er det ikke før nå folk her inne begynner å skjønne dette? Jeg har følt lenge på at noe er "galt". 
Er mildt sagt lei folk som tror at resultatet blir slik for alle, som det ble for seg, eller "alle de mange som de kjenner". 
Mammaen min har alltid sagt at hun vil respektere mine valg, alle sine barns valg...men det er fordi hun alltid har trodd at sine barn er slike unike, fornuftige barn som er oppdratt av fornuftig familie. at hun aldri så det komme, at henne datter skulle bli interessert i en muslim 😛 da begynte hun ubevisst manipulasjon, og klarte det dessverre. 
Hun har vært flink til å rosemale kjærligheten, men plutselig når det var feil mann så visste hun veldig mye om hvor galt dette kom til å gå osv 😛 ser i ettertid hvor tåpelig hun egentlig oppførte seg, og jeg skal kontakte han igjen når jeg er ferdig med depresjonen, dersom jeg fremdeles er interessert og han er tilgjengelig. Hun må komme seg ut av denne trygge bobla si på bygda, som jeg ser gjør henne mer og mer sosialt handicapet når vi reiser utenom (hun en sjelden gang i blandt) ... hun eier ikke så stor forståelse for verdnen lenger bare. veldig dumpt at jeg hørte på henne..

Anonymkode: e27c8...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror mange er redde for den muslimske bølgen. Noen snakker i mot islam, og for våre vestlige prinsipper og friheter. Jeg tror at andre igjen tror islam kommer til å vinne og ønsker å være på det vinnende lag. At de selv ikke skal få pryl som infidels, eller miste livet. 

Anonymkode: c59ab...cf2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror mange er redde for den muslimske bølgen. Noen snakker i mot islam, og for våre vestlige prinsipper og friheter. Jeg tror at andre igjen tror islam kommer til å vinne og ønsker å være på det vinnende lag. At de selv ikke skal få pryl som infidels, eller miste livet. 

Anonymkode: c59ab...cf2

jeg er ikke redd for den. Vi mennesker styrer til en viss grad hvordan ting skal bli. Ingen kan påtvinge oss å bruke religøse plagg dersom vi ikke handler selv. ingen kan få oss til å steine noen til døde hvis vi ikke vil. Det at mennesker kan trues til å gjøre vonde handlinger viser bare hvor enklte vi egentlig er å påvirke. 
Hitler får jo skylden for å ha drept mange, og han har jo det på en måte, men det var andre som gjorde handlingen. 

Anonymkode: e27c8...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror mange er redde for den muslimske bølgen. Noen snakker i mot islam, og for våre vestlige prinsipper og friheter. Jeg tror at andre igjen tror islam kommer til å vinne og ønsker å være på det vinnende lag. At de selv ikke skal få pryl som infidels, eller miste livet. 

Anonymkode: c59ab...cf2

 

4 minutter siden, AnonymBruker said:

jeg er ikke redd for den. Vi mennesker styrer til en viss grad hvordan ting skal bli. Ingen kan påtvinge oss å bruke religøse plagg dersom vi ikke handler selv. ingen kan få oss til å steine noen til døde hvis vi ikke vil. Det at mennesker kan trues til å gjøre vonde handlinger viser bare hvor enklte vi egentlig er å påvirke. 
Hitler får jo skylden for å ha drept mange, og han har jo det på en måte, men det var andre som gjorde handlingen. 

Anonymkode: e27c8...7cb

Jeg synes ikke dette var et spesielt betryggende resonnement: Fordi vi mennesker styrer hvordan ting skal bli er det ingenting å være redd for. Erfaringene med Hitler viser jo nettopp hvordan flertallet dilter etter når en tilstrekkelig dedikert gruppe går foran og fører folket. Og islam er en imperialistisk ideologi som har tradisjon for å dominere samfunn og legge føringer for livet til både troende muslimer og ikke-troende i alle land der muslimene har blitt en dominerende gruppe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror mange er redde for den muslimske bølgen. Noen snakker i mot islam, og for våre vestlige prinsipper og friheter. Jeg tror at andre igjen tror islam kommer til å vinne og ønsker å være på det vinnende lag. At de selv ikke skal få pryl som infidels, eller miste livet. 

Anonymkode: c59ab...cf2

Igjen spørsmål hvorfor skal man være redd for muslimer og hvorfor skal det handle om hvilken religion "vinner"?

Jeg har et svar for meg selv: religion handler ikke om Gud men om politikk og kultur. 

Hadde religion handlet om Gud og det folk tror på hadde det ikke vært noen problem at mannen min er ekstremt muslim og jeg er eksempelvis  ekstremt Jehova vitne. 

Men det som er farlig er at religion er kultur, politikk og styrer hverdagen i utgangspunktet. 

Det gjør at folk ( som elsker friheten) blir kvalme av å høre " jeg er troende". Fordi det er knyttet til bildet av " gale" praktikk i hverdagen. 

Det er ingenting galt med å tro på Gud akkurat som det er ingenting galt med å være ateist.

Men pga religioner er man redd for mennesker som sier " jeg tror". Selv om å tro er egentlig ikke noe dårlig i seg selv.

Religion burde blitt noe veldig intimt og privat. Ikke offentlig i det hele tatt. Det burde ikke ha vært snakk om toleranse eller intoleranse en gang. Fordi å kunne tro eller ikke burde ha vært som å like blå farge eller ikke.

Men desverre er religioner alt for offentlige og politisk aktive og der utfordringer oppstår. Der handler det om å vinne og om flertall. 

 

 

Endret av Colgatesmilselfie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange norske ungdommer vokser i dag opp i miljøer totalt dominert av islamske verdier. Enten det er snakk om skolen eller nærmiljøet. Ord som halal, haram, jihad, kafir, hadit osv er helt normale ord i et norsk barn ordforråd. Og dette vil bare eskalere ytterligere.

Dessuten er muslimer svært misjonerende. Treffer du en muslim er islam blant de første samtaleemnene.

 

Anonymkode: 78d6a...4f8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
20 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror mange er redde for den muslimske bølgen. Noen snakker i mot islam, og for våre vestlige prinsipper og friheter. Jeg tror at andre igjen tror islam kommer til å vinne og ønsker å være på det vinnende lag. At de selv ikke skal få pryl som infidels, eller miste livet. 

Anonymkode: c59ab...cf2

Det der høres ut som tankegangen til en paranoid schizofren, og er neppe grunnen til at enkelte etniske nordmenn konverterer til islam. Hvem er det som tar så kalkulerte livssynsvalg, egentlig? Det handler nok heller om sosiale problemer, d.v.s hvit minoritetsungdom i fortrinnsvis muslimske parallellsamfunn, som har levd som 'vantro' igjennom både barnehage og hele grunnskolen, sosiale utskudd i sine nærmiljø. Å konvertere til islam er deres vei ut av isolasjonen.

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Cuckold skrev:

 

Jeg synes ikke dette var et spesielt betryggende resonnement: Fordi vi mennesker styrer hvordan ting skal bli er det ingenting å være redd for. Erfaringene med Hitler viser jo nettopp hvordan flertallet dilter etter når en tilstrekkelig dedikert gruppe går foran og fører folket. Og islam er en imperialistisk ideologi som har tradisjon for å dominere samfunn og legge føringer for livet til både troende muslimer og ikke-troende i alle land der muslimene har blitt en dominerende gruppe.

ja, og vi får det vi "fortjener". Når vi skal være så enkle at vi dilter etter noe, så får vi ta konsekvensene av det da eller reise oss opp igjen. 
Jeg vet ikke hva folk egentlig tenker når de sier "Islam" ? Omskjæring? Tvangsekteskap? Finnes muslimske land som ikke praktiserer dette og. 

Jeg gidder ikke å gå rundt å være redd for noe som jeg ikke helt kan styre. Men jeg tror ikke Norge kommer til å bli muslimsk. Rart at majoriteten av Norge likevel stemmer fram disse som bare skal gi og gi til våre nye landsmenn?! 

Anonymkode: e27c8...7cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 minutter siden, Cuckold said:

 

Jeg synes ikke dette var et spesielt betryggende resonnement: Fordi vi mennesker styrer hvordan ting skal bli er det ingenting å være redd for. Erfaringene med Hitler viser jo nettopp hvordan flertallet dilter etter når en tilstrekkelig dedikert gruppe går foran og fører folket. Og islam er en imperialistisk ideologi som har tradisjon for å dominere samfunn og legge føringer for livet til både troende muslimer og ikke-troende i alle land der muslimene har blitt en dominerende gruppe.

 

1 minutt siden, AnonymBruker said:

ja, og vi får det vi "fortjener". Når vi skal være så enkle at vi dilter etter noe, så får vi ta konsekvensene av det da eller reise oss opp igjen. 
Jeg vet ikke hva folk egentlig tenker når de sier "Islam" ? Omskjæring? Tvangsekteskap? Finnes muslimske land som ikke praktiserer dette og. 

Jeg gidder ikke å gå rundt å være redd for noe som jeg ikke helt kan styre. Men jeg tror ikke Norge kommer til å bli muslimsk. Rart at majoriteten av Norge likevel stemmer fram disse som bare skal gi og gi til våre nye landsmenn?! 

Anonymkode: e27c8...7cb

Det er jo ikke noe særegent for det norske eller det tyske folk at den store majoritet dilter etter, slik er mennesket, slik er menneskene i alle land og til alle tider. De få kan lede de mange, og de fleste tilpasser seg makten og føyer seg. Islam ville ikke vært noe problem for vår del av verden uten masseinnvandring, det ville ikke vært noen stor fare for at den etnisk norske befolkning skulle konvertert en masse til islam om ikke islam var en hurtigvoksende og aggressivt breial religion i landet vårt som følge av massiv innvandring fra islamdominerte land gjennom 4-5 tiår. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 10 % av befolkningen har en IQ lavere enn 85. En del av disse konverterer vel til f.eks islam, kjøper sex, hater kvinner/menn, stemmer krf osv. 

Anonymkode: d4a23...3e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull
7 minutter siden, AnonymBruker said:

ja, og vi får det vi "fortjener". Når vi skal være så enkle at vi dilter etter noe, så får vi ta konsekvensene av det da eller reise oss opp igjen. 
Jeg vet ikke hva folk egentlig tenker når de sier "Islam" ? Omskjæring? Tvangsekteskap? Finnes muslimske land som ikke praktiserer dette og. 

Jeg gidder ikke å gå rundt å være redd for noe som jeg ikke helt kan styre. Men jeg tror ikke Norge kommer til å bli muslimsk. Rart at majoriteten av Norge likevel stemmer fram disse som bare skal gi og gi til våre nye landsmenn?! 

Anonymkode: e27c8...7cb

Norge trenger ikke å "bli muslimsk" før det blir bråk. Det er ikke sånn at balansen må tippe 50/50 i favør Islam før mindre koselige ting begynner slå ut i full blomst. Erfaringer fra andre land viser at det holder med 10-15% før lovløshet og borgerkrigslignende tilstander blir et stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...