Gå til innhold

Krem etc mot kviser, trenger råd!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med reseptfri krem evt annen behandling av kviser? 

Jeg har alltid vært plaget med kviser i ansiktet, spesielt etter jeg fikk hormonspiral. Er så lei av å konstant ha røde og vonde kviser.. 

Tips og råd mottas med takk! 

Anonymkode: 52e62...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

du skriver ingenting om hva som kanskje gir deg kviser ellers.

Enkelte matvarer kan gi deg kviser, spesielt sukker. 

Bruker du sminke du kanskje ikke tåler så godt? hvis du bruker pudderbørste så bør du vaske den jevnlig. de samler masse bakterier.

renser du huden din? 

kanskje du kan høre med en hudpleier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Tror det er en blanding av hormoner og kosthold, får mer kviser om jeg spiser fet/usunn mat. Prøver å spise sunt, men er ikke så lett. 

Liker ikke å bruke sminke, men pga kvisene bruker jeg litt concealer og pudder. 

Renser huden morgen og kveld med micellar vann, er det som har funket best av produktene jeg har prøvd. 

Hudpleier var lurt! 

Anonymkode: 52e62...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaringer med reseptfri krem evt annen behandling av kviser? 

Jeg har alltid vært plaget med kviser i ansiktet, spesielt etter jeg fikk hormonspiral. Er så lei av å konstant ha røde og vonde kviser.. 

Tips og råd mottas med takk! 

Anonymkode: 52e62...9d5

Be om henvisning til hudlege. 

Anonymkode: f6e01...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter også forslag om hudlege! Det reddet huden min :)

anbefaler deg å søke opp tråden om isotretinoin her på kg - masse gode tips fra folk som har slitt med kviser og akne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjøpt en liten roll-on med tea-tree olje. Den virker! Brukt fortrinnsvis av min 16 åring (man vet hvor kvisete tenåringsgutter kan være) men også av meg på betente kuler som jeg ellers må fjerne kirurgisk.

https://www.med24.no/abc-spot-stick-9-1-tea-tree-oil-9-ml?gclid=CjwKCAjw2_LcBRBYEiwA_XVBUzAVkyN-YW5bOxIv5KNiOjQrtAN4Hyyntan3_4Xj91hXRAxE5IxwLBoCCP0QAvD_BwE

Anonymkode: 6dc65...8b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer nok av hormonene. Fjern spiralen. Det hjelper også å kutte ut melkeprodukter for melk inneholder et hormon som hjelper kalven å vokse, og dette hormonet skaper kviser hos mange mennesker. Huden min ble 80% bedre av å kutte melkeprodukter 

Anonymkode: b3efe...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp stridex acne pads eller cosrx one step pads. Finnes på nett , bruk hver kveld men hver tredje kveld de første ukene og trapp opp. De inneholder syre og hindrer nye utbrudd

Anonymkode: b3efe...029

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basiron! Det er en krem som er ganske sterk men som du kan smøre rett på kvisen(e) om natten. Tørker ut. Kjøpes på Apotek. 

Anbefaler tabletter fra lege om du er veldig plaget, men det er en sterk kur som også tørker ut slimhinner. (Men blir kvitt kvisene) Kan skade foster mm. Så kan ikke være eller ha planer om graviditet. 

Endret av Romsdal
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv hormonspiral og føler selv at det har vært årsak til voksenacnen, men det er den eneste prevensjonsmidlet som fungerer for meg. Gått på Differin og Zalna. Begge har fungert, men har slitt litt med litt for mye rødhet i huden av Differin. Zalna sverger jeg nå til for å holde kvisene i sjakk. 

Anonymkode: e63ee...a8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har selv hormonspiral og føler selv at det har vært årsak til voksenacnen, men det er den eneste prevensjonsmidlet som fungerer for meg. Gått på Differin og Zalna. Begge har fungert, men har slitt litt med litt for mye rødhet i huden av Differin. Zalna sverger jeg nå til for å holde kvisene i sjakk. 

Anonymkode: e63ee...a8f

TS her. Ja ikke sant. Hormonspiral er også det eneste som fungerer for meg, hadde tatt piller om jeg kunne. Takk for tips! 

Anonymkode: 52e62...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Romsdal skrev:

Basiron! Det er en krem som er ganske sterk men som du kan smøre rett på kvisen(e) om natten. Tørker ut. Kjøpes på Apotek. 

Anbefaler tabletter fra lege om du er veldig plaget, men det er en sterk kur som også tørker ut slimhinner. (Men blir kvitt kvisene) Kan skade foster mm. Så kan ikke være eller ha planer om graviditet. 

Takk for tips! Skal sjekke ut kremen. 

Anonymkode: 52e62...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer nok av hormonene. Fjern spiralen. Det hjelper også å kutte ut melkeprodukter for melk inneholder et hormon som hjelper kalven å vokse, og dette hormonet skaper kviser hos mange mennesker. Huden min ble 80% bedre av å kutte melkeprodukter 

Anonymkode: b3efe...029

Takk for tips! Viste ikke at melkeprodukter kunne være årsaken, det skal jeg prøve å kutte ut. Drikker ikke melk, men spiser mye ost og smør. 

Anonymkode: 52e62...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk "ny" hud da jeg begynte å rense ordentlig. Dvs. vaske hendene godt først og så massere inn rensen i ett minutt deretter skylle leenge med vann. Og ren vaskekluter til å tørke hver dag. Om kvelden bruker jeg lrp effaclar H, og om morgenen basiron wash. Etter rens bruker jeg fuktighetsgivende toner fra Paula's choice.

Ellers bruker jeg basiron og 10% aha annenhver kveld. Om morgenen 2% bha. Jeg bruker basiderm krem om dagen og fuktmaske hver natt. Syrene og masken er fra Paula's choice.

Anonymkode: 7db96...7ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2018 den 23.27, AnonymBruker skrev:

Noen som har erfaringer med reseptfri krem evt annen behandling av kviser? 

Jeg har alltid vært plaget med kviser i ansiktet, spesielt etter jeg fikk hormonspiral. Er så lei av å konstant ha røde og vonde kviser.. 

Tips og råd mottas med takk! 

Anonymkode: 52e62...9d5

Prøv å kutte ut meieriprodukter / melkeprodukter. Sliter veldig med kviser selv, men har tenkt å prøve ut selv å kutte ut meieriprodukter for har sett at hvis jeg får i meg veldig lite av det (nesten alt jeg får i meg til vanlig har melk i seg) så ser jeg at huden er MYE MYE bedre. Har ikke klart å kutte det helt ut enda siden ja, det er vanskelig 😅 det er jo ikke garantert for alle, men det er virkelig verdt å prøve. Jeg ble veldig sjokkert. Og jeg har slitt med sånn middels store kviser, de er vonde og «utenomjordiske». Og har slitt med det siden jeg var 13 eller 14 år. Er 22 nå. 

Anonymkode: 72887...9cc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 9/16/2018 at 11:19 AM, AnonymBruker said:

TS her. Ja ikke sant. Hormonspiral er også det eneste som fungerer for meg, hadde tatt piller om jeg kunne. Takk for tips! 

Anonymkode: 52e62...9d5

Vet ikke hvilken hormonspiral du bruker, men det har de siste årene kommet 2 nye typer som inneholder langt mindre hormoner enn Mirena. De heter Kyleena (kan sitte i 5 år) og Jaydess (kan sitte 3 år) som har alle minst. De to nye virker lokalt i livmor og ikke systemisk og man har mindre sjanse for å få uren hud og humørsvingningner. De hemmer heller ikke eggløsning.

Anonymkode: c9070...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvd nattlysolje? Jeg fikk "ny" hud etter at jeg begynte med det. Hadde ganske uren hud før, også i voksen alder i forb med mensen. Fikk store røde "byller" i kinnene osv. Jeg begynte med nattlysolje, 1 kapsel hver dag, og etter 2 mnd så jeg helt annerledes ut. Fås på helsekost. 

Anonymkode: 2079e...236

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte Basiron og ble kvitt "alle" kvisene. Nå får jeg kun én her og der.

Anonymkode: b8355...2db

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2018 den 9.58, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvilken hormonspiral du bruker, men det har de siste årene kommet 2 nye typer som inneholder langt mindre hormoner enn Mirena. De heter Kyleena (kan sitte i 5 år) og Jaydess (kan sitte 3 år) som har alle minst. De to nye virker lokalt i livmor og ikke systemisk og man har mindre sjanse for å få uren hud og humørsvingningner. De hemmer heller ikke eggløsning.

Anonymkode: c9070...68e

Bruker Mirena.. Fikk satt inn ny spiral i vår, hørte ikke noe om at det er kommet nye typer. Får høre neste gang. Takk for tipset 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...