Gå til innhold

Hva er det med menn som tar kontakt etter mange år og aldri tør å spørre rett ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Mann selv og veldig enig i at den beste måten å be ei kvinne som man er interessert i er å nettopp be henne ut på date.

Men, det er vanskeligere enn det skrives, spesielt om man ikke har hatt så mye kontakt tidligere. Det er for meg mest normalt å sjekke temperaturen i vannet først før man hopper uti, kall det feighet eller normal etikette, hva du vil.. så å spørre om hvordan det går først er en fin måte å gjøre det på, se hvordan hun svarer etc. 

Anonymkode: 3ec7b...783

Sjekke temperaturen høres bra ut, fremfor å være innbilsk. 

De innbilske føles som bilselgere som nærmest tvinger deg til å kjøpe. 

Og når folk tar seg selv på alvor og følger impulsene sine (skal jeg bli sjarmert av mennesker uten selvkontroll? Me no think so), hva er sjarmerende med det? 

Har lurt på det i flere år. Synes det er sykt flaut å være vitne til egoer som aldri hadde klart å føre en samtale med innhold. Og de takker deg heller ikke for at du holder ut det patetiske nivået. 

Synes det er rart at mennesker ikke kalkulerer sitt eget turn off-nivå. Virker som at folk overvurderer attraksjonen sin og nedvurderer andres. 

Vi var visst apekatter likevel. Hvorfor late som noe annet? Ikke er det utfordrende heller å oppføre seg som en apekatt. 

Det er jævlig enkelt. Stjerne til meg for å klare noe som instinktene får oss til å gjøre, helt automatisk. 

Anonymkode: dc8ca...74d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke interessert i de, så jeg gidder ikke å foreslå noe, men hadde fått myyyye bedre inntrykk og muligens gitt de en sjanse om de var mann nok og ikke så feige. Hinting og hei hva gjør du og skal du ut i kveld, og prat om helt uinteressante ting som et nytt musikkalbum som har kommet eller hvor mye de har lyst til å dra til Fiji liksom er jo ikke sånn man faktisk kan bygge en relasjon på og bli kjent på en dypere måte. Også kan de anklage en for å være luremus seinere men hey det var bare dem som ikke hadde game. 

Er i langvarig forhold som disse ikke har fått med seg og tenker liksom at det er ikke rart de aldri får langvarig forhold selv når det er den eneste måten de tør å flørte på. Time to grow up. Hehe bare et lite oppgitt rant 

Anonymkode: 80276...480

Jeg blir helt oppgitt av sånne som deg Ts. Du vet ikke første ting om hvordan det er å være mann,og være den som alltid tar initiativ, og den som alltid utsetter seg for "avvisning". Man balanserer på en knivsegg. Det å være "direkte" kan skremme damer vekk, og virke needy, men å være indirekte kan får slike reaksjoner som du i all din egoistiske narssissme kritiserer. 
Det finnes et titalls bøker skrevet om "hvordan tekste med damer". Det er et fucking minefelt, og du er erketypisk clueless dame. 

Og du blabrer i vei om at du ikke vet intensjonen, det er bullshit. Hvis en eller annen mann fra din fortid plutselig tar kontakt og har lyst å finne på ting med deg, så VET du at han ikke er på jakt etter nye "venner", da vil ha kontakta en eller annen gutt fra fortiden.
Det å ha litt sånn småprat før man inviterer på "date" er vanlig etikette, og som en annen sier; å teste vannet litt. 
Hvis en som du traff for 5 år siden plutselig skrev; hei, skal vi gå på DATE ?  så hadde du definitivt avvist...det hadde blitt for mye press. Synes synd på de mennene som må deale med deg.

Anonymkode: 24188...0fc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, RoH skrev:

Kansje de er redd for å bli avvist og de synes de alt risikerer? Er du så avstumpa og prinsessebehandla at du ikke ser den kostnaden? Min erfaring er at det er en del kvinner av din type som soler seg i nettopp glansen og gleden som ligger i avvisningen. 

Jeg har utrolig empati med de som forsøker å nå frem på sin klossete måte enten det er menn eller kvinner. 

 

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du fått med deg at ingen liker å bli avvist og at samfunnet blir ganske ødelagt av avviste mennesker som stadig jakter etter noe bedre. Og at alle er verdt ‘det beste’, selv om de ikke har noe med seg som gjør det ‘verdifullt’ for andre. De bare står der og tror det er bra nok... 

jeg trodde utfordringen i dette samfunnet var å late som at det har en ‘fornuft og logikk’ innad. Jeg trodde vi kollektivt latet som, men så fant jeg ut at folk tar seg selv på alvor, og jeg trodde det bare var sånt man sa fordi man har hørt det før... repetere seg selv er viktig. For å være godkjent. Som en slags confession. 

Anonymkode: dc8ca...74d

Det er nettopp det, men ALLE er jo redde for å bli avvist,  ALLE har hatt kjærlighetssorg og blitt livredd for kjærligheten,  det gjelder både kvinner og menn og det er ikke noe værre for menn enn for kvinner å oppleve det. Da kan man velge om man børster det av seg og ikke tar det personlig (Er trossalt ikke noe å ta personlig når den som avviser deg ikke kjenner alle dine sider uansett) eller ende opp som en feig og tafatt person som stikker kjepper i egne hjul for alle fremtidige relasjoner med motsatt kjønn. Så derfor, grow up og om man ikke er klar for det så heal yourself og bli et følelsesmessig bra og klart kjæresteemne før du prøver å sjekke. Det er det vi alle gjør, ja det er vondt å bli avvist gang på gang men kanskje man skal prøve en annen strategi da enn så tafatte greier. Som jeg sa det hadde heller gitt godt inntrykk om de spurte rett fram og da kanskje så godt inntrykk at jeg hadde vurdert å gi de en sjanse, og om jeg uansett hadde sagt nei, hva så? Da ser jeg i det minste på de som bra menn istedet for feige og keitete... Så ingenting å være redd for å bli avvist heller. Det er mye bedre å bli avvist med en gang da enn å "ta en kaffe" og chatte masse som "venner" og at han utvikler følelser og tror man er på vei noe sted men bare har gitt vennesignaler til kvinnen så for hennes del blir hun ikke interessert uansett og han blir skuffa og trist fordi han trodde noe annet. De setter bare opp en felle for seg selv, det er ikke så skummelt å si hva man vil og føler, dét er beundringsverdig. 

 

Anonymkode: 80276...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir helt oppgitt av sånne som deg Ts. Du vet ikke første ting om hvordan det er å være mann,og være den som alltid tar initiativ, og den som alltid utsetter seg for "avvisning". Man balanserer på en knivsegg. Det å være "direkte" kan skremme damer vekk, og virke needy, men å være indirekte kan får slike reaksjoner som du i all din egoistiske narssissme kritiserer. 
Det finnes et titalls bøker skrevet om "hvordan tekste med damer". Det er et fucking minefelt, og du er erketypisk clueless dame. 

Og du blabrer i vei om at du ikke vet intensjonen, det er bullshit. Hvis en eller annen mann fra din fortid plutselig tar kontakt og har lyst å finne på ting med deg, så VET du at han ikke er på jakt etter nye "venner", da vil ha kontakta en eller annen gutt fra fortiden.
Det å ha litt sånn småprat før man inviterer på "date" er vanlig etikette, og som en annen sier; å teste vannet litt. 
Hvis en som du traff for 5 år siden plutselig skrev; hei, skal vi gå på DATE ?  så hadde du definitivt avvist...det hadde blitt for mye press. Synes synd på de mennene som må deale med deg.

Anonymkode: 24188...0fc

Tror du at det bare er menn som blir avvist og såra og får høre de er for needy og skremmer vekk motsatt kjønn eller må trå på eggeskall? Nei det gjelder oss damer også. Men da passer man jo bare ikke sammen. Å sjekke er ikke et minefelt men det er få som faktisk klikker på alle måter sammen med en og når man er voksen er det bortkastet tid å prøve å etablere en kontakt om man uansett ikke tør å være ærlig med intensjonen sin. Såklart skjønner jeg hva de vil men det er tafatt å aldri tørre å komme til poenget, de ødelegger for seg selv og blir sett på som gutter ikke menn.. 

Men hvorfor skal jeg egentlig ta for gitt at de ikke er på jakt etter nye venner? Det er en negativ holdning til damer at de kun er interessante for menn om det er noe seksuelt.. Det er det jeg mener, det er så turn off! 

Når en jeg traff for fem år siden plutselig skriver hei tenker jeg hva vil han, og når han småprater om hva han ser på TV i kveld og spør om jeg har hørt det nye albumet til en eller annen artist så tenker jeg blabla kom til poenget. Om han heller sender en melding å skriver "Hei, hvordan går det? Kanskje litt rart at jeg tar kontakt nå men har så lyst til å bli bedre kjent med deg jeg, syntes du var så fin og god men turte ikke helt å prøve meg på deg. Kunne du tenkt deg å møtes for en date en dag?" så tenker jeg - helt uavhengig om jeg er interessert i å date eller ikke - åååhww så hyggelig, dette var positivt overraskende, så Mann han er , veldig modig og attraktivt gjort av han" og kanskje videre "hmmm tja har aldri tenkt på han på den måten før men her viser han jo en ny og fin side av seg, kanskje jeg skal prøve å gi han en sjanse".  om jeg ikke er interessert i å date i det hele tatt får jeg uansett ikke noe negative tanker om at han turte å prøve. Men går de rundt grøten så blir det bare snork og uattraktivt, dette har til og med skjedd med menn jeg i starten kunne vært åpen for å se på den romantiske måten men som taper seg fordi de opptrer så tafatt... Det er synd for de for jeg tror de går glipp av flere potensielt bra forhold, men så ender de opp med å bare ha pulevenninder på fylla for det er bare da de tør å flørte (igjen, grow up), og føler seg ensomme ellers. 

Anonymkode: 80276...480

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

 

Det er nettopp det, men ALLE er jo redde for å bli avvist,  ALLE har hatt kjærlighetssorg og blitt livredd for kjærligheten,  det gjelder både kvinner og menn og det er ikke noe værre for menn enn for kvinner å oppleve det. Da kan man velge om man børster det av seg og ikke tar det personlig (Er trossalt ikke noe å ta personlig når den som avviser deg ikke kjenner alle dine sider uansett) eller ende opp som en feig og tafatt person som stikker kjepper i egne hjul for alle fremtidige relasjoner med motsatt kjønn. Så derfor, grow up og om man ikke er klar for det så heal yourself og bli et følelsesmessig bra og klart kjæresteemne før du prøver å sjekke. Det er det vi alle gjør, ja det er vondt å bli avvist gang på gang men kanskje man skal prøve en annen strategi da enn så tafatte greier. Som jeg sa det hadde heller gitt godt inntrykk om de spurte rett fram og da kanskje så godt inntrykk at jeg hadde vurdert å gi de en sjanse, og om jeg uansett hadde sagt nei, hva så? Da ser jeg i det minste på de som bra menn istedet for feige og keitete... Så ingenting å være redd for å bli avvist heller. Det er mye bedre å bli avvist med en gang da enn å "ta en kaffe" og chatte masse som "venner" og at han utvikler følelser og tror man er på vei noe sted men bare har gitt vennesignaler til kvinnen så for hennes del blir hun ikke interessert uansett og han blir skuffa og trist fordi han trodde noe annet. De setter bare opp en felle for seg selv, det er ikke så skummelt å si hva man vil og føler, dét er beundringsverdig.

Anonymkode: 80276...480

Alle er redd for å bli avvist, som er grunnen til at mer eller mindre ingen kvinner tar fremstøtet, men heller venter på at mannen skal gjøre det siden det er trygt for hun. Dette fører da til at det i hovedsak kun er mannen som må gå rundt og bli avvist gang på gang på gang, og du viser ekstremt tydelig at du ikke aner noe som helst om hvordan det er å være mann rundt dette. Hele innlegget ditt her er totalt latterlig og viser at du ikke har skjønt noe som helst av det han du svarer på har skrevet.

 

10 hours ago, AnonymBruker said:

Tror du at det bare er menn som blir avvist og såra og får høre de er for needy og skremmer vekk motsatt kjønn eller må trå på eggeskall? Nei det gjelder oss damer også. Men da passer man jo bare ikke sammen. Å sjekke er ikke et minefelt men det er få som faktisk klikker på alle måter sammen med en og når man er voksen er det bortkastet tid å prøve å etablere en kontakt om man uansett ikke tør å være ærlig med intensjonen sin. Såklart skjønner jeg hva de vil men det er tafatt å aldri tørre å komme til poenget, de ødelegger for seg selv og blir sett på som gutter ikke menn..

[...]

Anonymkode: 80276...480

Du følte deg faktisk så ekstremt truffet her at du bare måtte skrive ikke bare ett, men hele to megasvar med mer eller mindre bare ren drittkasting? Bravo...

Anonymkode: 396b6...b8b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. TS, du er et perfekt eksempel på en uviten dame som ikke vet hva hun vil ha. Hadde du vært mann så kan jeg love deg at du ikke hadde fått deg noe😂

Det å spørre en tidligere venn ut på date helt ut av det blå, vil være det samme som å skyte i blinde!

Man kan ikke gå fra å være venner til å plutselig hoppe til køys. Man må få kvinnen til å se på deg som en seksuelt attraktiv person først. Hvordan gjør man det etter mange år med vennskap? Man møtes! Helt casual for å faktisk få muligheten. 

Bare fordi en mann ønsker å møte deg, betyr ikke at han er stupforelsket i deg. Det betyr ikke at han er lat. Det betyr heller ikke at han går rundt grøten. Det betyr rett og slett bare at han vil møte deg! Er han interessert? Ja, kanskje litt. Men han har mest sannsynlig ikke bestemt seg for om han vil satse på deg eller ikke enda. Tror du må jekke deg litt ned prinsesse! 

Under det første møtet vil mannen bestemme seg for om han vil prøve seg eller ikke. Her er det mange menn som gjør helt feil ved å klå for tidlig om de bestemmer seg for å satse. 

Enkelt og greit. For at en mann skal komme seg ut av vennesonen etter flere år må han:

1. Få til et møte

2. Han må slutte å behandle henne som en venn, og faktisk flørte, og få henne til å se på seg selv som en seksuelt attraktiv person. Dette gjør han sakkte men sikkert med selvtilliten sin - kroppsspråk og stemmebruk..etc

3. Når det er seksuell stemning i lufta kan han senere eskalere det til kyssing, sex.. Etc

Ts, slutt å tro at du vet alt om alle menn. Det du beskriver som en mann er i 90% av tilfellene uattraktivt for kvinner. Om en mann forteller deg at han liker deg er den seksuelle stemningen borte. Du bekskriver en typisk "nice guy". Ingenting galt i å være vennlig. Men om du ikke skaper seksuell attraksjon, da kommer man ingen vei, og forblir stuck i vennesonen. 

Grunnen til at han holdt på med venninna di, kan være så enkelt som at han likte henne best for noen år tilbake. Ikke noe fasit svar, men det er ikke noe å overtenke. 

Håper du fikk noe ut av dette😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...