Gå til innhold

Hva er det med menn som tar kontakt etter mange år og aldri tør å spørre rett ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja menn som man for eksempel har gått på skole med, eller vært i samme fest miljø med og festet med i flere år og som til og med kanskje holdt på med venninda di. Så blir man eldre og disse mennene begynner å ta kontakt ut av det blå, litt komplimenter her og der så man skjønner at de er interessert, noen hei her og der så man skjønner de prøver å gjenoppta kontakten. Menn man aldri har flørta med før men som tydeligvis prøver på noe nå. 

Hvorfor tør de først nå? Er de desperate eller har de alltid hatt lyst men ikke turt? Flere av mine beilere av den typen sier at de alltid har likt meg, ok men hvorfor holdt du på med venninda mi da, eller hvorfor ba du meg ikke på date da når vi møttes hver dag på skolen? Det er bare så sært. Vet liksom ikke om jeg skal bli fornærma eller ta det som smiger men de gjør jo virkelig ingen innsats for å skille seg ut eller få meg interessert i akuratt dem. 

Noe annet som irriterer meg er at de bare skriver "skal du ut i helgen?" Ehm nei jeg har blitt voksen og fester ikke mer. "Vil henge med deg en dag, vil du finne på noe en dag?" javel du har lyst til det men hva betyr det og hvorfor skal jeg ha lyst til det, jeg får så lyst til å bare skrive at "Hva er det du egentlig prøver på nå? Om du vil date må du nesten spørre på en ordentlig måte og be meg på date ikke øl eller "henge"" ... Det er så tafatt... Hvordan forholder dere dere til sånne? Jeg har ikke noe interesse av småprate om hva jeg gjør i kveld og hvordan det går, når jeg skjønner at de skriver bare for å komme med et dårlig forsøk på sjekking så ofte ignorerer jeg de bare , føler småprating blir teit når jeg uansett ikke er interessert men presser meg noen ganger for å være hyggelig. 

Jeg mener.. det er jo koselig på et vis men blir bare teit og kleint med en så treg og tafatt fremgangsmåte. 

Anonymkode: 80276...480

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og kan bare legge til at før syntes jeg sånt var hyggelig nok og svarte og møtte de som gamle venner/kamerater,  men det er jo ganske kleint at man har forskjellig intensjon med kontakten og de plutselig begynner å klå, eller klikker fordi man sier man må gå fordi man skal møte kjæresten, men da får de være litt tydeligere da å be om date om det et det de vil og ikke bare "henge" eller "finne på no" eller "ta en øl og ses snart, lenge siden nå" liksom.... 

Anonymkode: 80276...480

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du burde forandre labyrinten din, så flere finner frem. Hva er forskjellen på en date og ta en kopp kaffe sammen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, hutula1 skrev:

Kanskje du burde forandre labyrinten din, så flere finner frem. Hva er forskjellen på en date og ta en kopp kaffe sammen?

Hvilken labyrint? Kanskje de burde lære seg å gå rett fram i stedet for å pakke det inn og omveier og latskap? Så turn off... Ikke vanskelig å invitere på date eller si "Jeg vet vi ikke har møttes på flere år og jeg angrer på at jeg ikke spurte da, men syns du er en flott dame, kunne du tenke deg å bli med på en date en dag? Gå en tur eller ta en middag sammen?" 

 

Forskjellen på å spørre om date direkte og å spørre om å "ta en kaffe" eller enda mer useriøst og tafatt "drikke sammen igjen snart da" er at date er seriøst, målrettet og ærlig så det både viser målrettet og dermed mer attraktiv voksenhet i mannen og heller ikke gir rom for hverken misforståelser, friendzoning eller å møtes og aldri komme til poenget. Mens å "vi må henge da"/ " burde ta en øl sammen igjen snart" så er det useriøs forespørsel om man mener date, fører oftere til friendzoning fordi det er venneforespørsel å spørre om, og skaper ubehageligheter siden ingenting egentlig er avklart og man vet ikke hva intensjonen er. Henge? Ta en øl? Prøve å få pult? Finne kjæreste? 

Menn som er mer rett frem får som regel oftere det dem vil i stedet for dem som går rundt grøten og prøver på så diffuse og tafatte måter. Det er så teit og jeg blir bare oppgitt av det og gidder ikke forholde meg til det. Er så snooork! 

Er ille når jeg forholder meg til de som kompiser som før og møter de og de plutselig blir eiesyke og løpere, og er også ille at de på en måte tror at jeg er interessert i de på den måten uten å ha avklart det med meg eller vært ærlige om sine intensjoner. Det er så sneaky rett og slett, grow up/man up tenker jeg bare og får så lyst til å cut the smalltalk og si akuratt det til dem og 😝 

Anonymkode: 80276...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var autocorrect på vift, det skal stå klåete ikke løpere der i siste avsnitt 

Anonymkode: 80276...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som kun er ute etter bekreftelse.

Anonymkode: 746fb...258

Nei de er oppriktig interessert i å date men det tar de bare x anfall runder rundt grøten å si det. 

Anonymkode: 80276...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken labyrint? Kanskje de burde lære seg å gå rett fram i stedet for å pakke det inn og omveier og latskap? Så turn off... Ikke vanskelig å invitere på date eller si "Jeg vet vi ikke har møttes på flere år og jeg angrer på at jeg ikke spurte da, men syns du er en flott dame, kunne du tenke deg å bli med på en date en dag? Gå en tur eller ta en middag sammen?" 

 

Forskjellen på å spørre om date direkte og å spørre om å "ta en kaffe" eller enda mer useriøst og tafatt "drikke sammen igjen snart da" er at date er seriøst, målrettet og ærlig så det både viser målrettet og dermed mer attraktiv voksenhet i mannen og heller ikke gir rom for hverken misforståelser, friendzoning eller å møtes og aldri komme til poenget. Mens å "vi må henge da"/ " burde ta en øl sammen igjen snart" så er det useriøs forespørsel om man mener date, fører oftere til friendzoning fordi det er venneforespørsel å spørre om, og skaper ubehageligheter siden ingenting egentlig er avklart og man vet ikke hva intensjonen er. Henge? Ta en øl? Prøve å få pult? Finne kjæreste? 

Menn som er mer rett frem får som regel oftere det dem vil i stedet for dem som går rundt grøten og prøver på så diffuse og tafatte måter. Det er så teit og jeg blir bare oppgitt av det og gidder ikke forholde meg til det. Er så snooork! 

Er ille når jeg forholder meg til de som kompiser som før og møter de og de plutselig blir eiesyke og løpere, og er også ille at de på en måte tror at jeg er interessert i de på den måten uten å ha avklart det med meg eller vært ærlige om sine intensjoner. Det er så sneaky rett og slett, grow up/man up tenker jeg bare og får så lyst til å cut the smalltalk og si akuratt det til dem og 😝 

Anonymkode: 80276...480

Okey da skal skrive det litt annerledes.

For å komme frem til ditt hjerte, så må han altså balansere på ei line og trår han utenfor, så er han ikke lenger seriøs.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei de er oppriktig interessert i å date men det tar de bare x anfall runder rundt grøten å si det. 

Anonymkode: 80276...480

Sikkert noen av dem også, men jeg har erfaring med både gifte og single som flere ganger tar initiativ til kontakt og så trekker seg når de tror det kan bli alvor av det. Men hvis alle dine er ledige, kan du ikke bare ta saken i egne hender og foreslå noe. I hvert fall første gang, så tør de vel selv etter hvert.

Anonymkode: 746fb...258

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, hutula1 skrev:

Okey da skal skrive det litt annerledes.

For å komme frem til ditt hjerte, så må han altså balansere på ei line og trår han utenfor, så er han ikke lenger seriøs.

Nei, for å sjekke damer er det en veldig brei og helt rett vei som går ut på å være mann nok til å spørre rett ut og gentleman nok til å vise du liker henne, mens de heller velger den krøkkete stien og omveien på siden der med masse trestubber i veien og hopper uti bekken og velger å svømme og kave rundt istedet. Det er så amatør 

Anonymkode: 80276...480

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sikkert noen av dem også, men jeg har erfaring med både gifte og single som flere ganger tar initiativ til kontakt og så trekker seg når de tror det kan bli alvor av det. Men hvis alle dine er ledige, kan du ikke bare ta saken i egne hender og foreslå noe. I hvert fall første gang, så tør de vel selv etter hvert.

Anonymkode: 746fb...258

Er ikke interessert i de, så jeg gidder ikke å foreslå noe, men hadde fått myyyye bedre inntrykk og muligens gitt de en sjanse om de var mann nok og ikke så feige. Hinting og hei hva gjør du og skal du ut i kveld, og prat om helt uinteressante ting som et nytt musikkalbum som har kommet eller hvor mye de har lyst til å dra til Fiji liksom er jo ikke sånn man faktisk kan bygge en relasjon på og bli kjent på en dypere måte. Også kan de anklage en for å være luremus seinere men hey det var bare dem som ikke hadde game. 

Er i langvarig forhold som disse ikke har fått med seg og tenker liksom at det er ikke rart de aldri får langvarig forhold selv når det er den eneste måten de tør å flørte på. Time to grow up. Hehe bare et lite oppgitt rant 

Anonymkode: 80276...480

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, for å sjekke damer er det en veldig brei og helt rett vei som går ut på å være mann nok til å spørre rett ut og gentleman nok til å vise du liker henne, mens de heller velger den krøkkete stien og omveien på siden der med masse trestubber i veien og hopper uti bekken og velger å svømme og kave rundt istedet. Det er så amatør 

Anonymkode: 80276...480

Nå motsier du deg. Du vil ikke møtes for en kopp kaffe, en øl, en burger, eller hva som helst, men kun en date. Det er ikke en bred vei, men det smaleste som finnes kun en date eller ingenting.

Ikke rart menn skygger banen, når de kun er en brikke i ditt puslespill.

Anonymkode: d7cc3...07c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur dei liker profilbilde ditt, typisk at enn får eit par meldinger når enn legger ut et bra bilde 

 

Anonymkode: 69865...b5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken labyrint? Kanskje de burde lære seg å gå rett fram i stedet for å pakke det inn og omveier og latskap? Så turn off... Ikke vanskelig å invitere på date eller si "Jeg vet vi ikke har møttes på flere år og jeg angrer på at jeg ikke spurte da, men syns du er en flott dame, kunne du tenke deg å bli med på en date en dag? Gå en tur eller ta en middag sammen?" 

 

Forskjellen på å spørre om date direkte og å spørre om å "ta en kaffe" eller enda mer useriøst og tafatt "drikke sammen igjen snart da" er at date er seriøst, målrettet og ærlig så det både viser målrettet og dermed mer attraktiv voksenhet i mannen og heller ikke gir rom for hverken misforståelser, friendzoning eller å møtes og aldri komme til poenget. Mens å "vi må henge da"/ " burde ta en øl sammen igjen snart" så er det useriøs forespørsel om man mener date, fører oftere til friendzoning fordi det er venneforespørsel å spørre om, og skaper ubehageligheter siden ingenting egentlig er avklart og man vet ikke hva intensjonen er. Henge? Ta en øl? Prøve å få pult? Finne kjæreste? 

Menn som er mer rett frem får som regel oftere det dem vil i stedet for dem som går rundt grøten og prøver på så diffuse og tafatte måter. Det er så teit og jeg blir bare oppgitt av det og gidder ikke forholde meg til det. Er så snooork! 

Er ille når jeg forholder meg til de som kompiser som før og møter de og de plutselig blir eiesyke og løpere, og er også ille at de på en måte tror at jeg er interessert i de på den måten uten å ha avklart det med meg eller vært ærlige om sine intensjoner. Det er så sneaky rett og slett, grow up/man up tenker jeg bare og får så lyst til å cut the smalltalk og si akuratt det til dem og 😝 

Anonymkode: 80276...480

Kansje de er redd for å bli avvist og de synes de alt risikerer? Er du så avstumpa og prinsessebehandla at du ikke ser den kostnaden? Min erfaring er at det er en del kvinner av din type som soler seg i nettopp glansen og gleden som ligger i avvisningen. 

Jeg har utrolig empati med de som forsøker å nå frem på sin klossete måte enten det er menn eller kvinner. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann selv og veldig enig i at den beste måten å be ei kvinne som man er interessert i er å nettopp be henne ut på date.

Men, det er vanskeligere enn det skrives, spesielt om man ikke har hatt så mye kontakt tidligere. Det er for meg mest normalt å sjekke temperaturen i vannet først før man hopper uti, kall det feighet eller normal etikette, hva du vil.. så å spørre om hvordan det går først er en fin måte å gjøre det på, se hvordan hun svarer etc. 

Anonymkode: 3ec7b...783

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2018 den 21.40, AnonymBruker skrev:

Ja menn som man for eksempel har gått på skole med, eller vært i samme fest miljø med og festet med i flere år og som til og med kanskje holdt på med venninda di. Så blir man eldre og disse mennene begynner å ta kontakt ut av det blå, litt komplimenter her og der så man skjønner at de er interessert, noen hei her og der så man skjønner de prøver å gjenoppta kontakten. Menn man aldri har flørta med før men som tydeligvis prøver på noe nå. 

Hvorfor tør de først nå? Er de desperate eller har de alltid hatt lyst men ikke turt? Flere av mine beilere av den typen sier at de alltid har likt meg, ok men hvorfor holdt du på med venninda mi da, eller hvorfor ba du meg ikke på date da når vi møttes hver dag på skolen? Det er bare så sært. Vet liksom ikke om jeg skal bli fornærma eller ta det som smiger men de gjør jo virkelig ingen innsats for å skille seg ut eller få meg interessert i akuratt dem. 

Noe annet som irriterer meg er at de bare skriver "skal du ut i helgen?" Ehm nei jeg har blitt voksen og fester ikke mer. "Vil henge med deg en dag, vil du finne på noe en dag?" javel du har lyst til det men hva betyr det og hvorfor skal jeg ha lyst til det, jeg får så lyst til å bare skrive at "Hva er det du egentlig prøver på nå? Om du vil date må du nesten spørre på en ordentlig måte og be meg på date ikke øl eller "henge"" ... Det er så tafatt... Hvordan forholder dere dere til sånne? Jeg har ikke noe interesse av småprate om hva jeg gjør i kveld og hvordan det går, når jeg skjønner at de skriver bare for å komme med et dårlig forsøk på sjekking så ofte ignorerer jeg de bare , føler småprating blir teit når jeg uansett ikke er interessert men presser meg noen ganger for å være hyggelig. 

Jeg mener.. det er jo koselig på et vis men blir bare teit og kleint med en så treg og tafatt fremgangsmåte. 

Anonymkode: 80276...480

Har du fått med deg at ingen liker å bli avvist og at samfunnet blir ganske ødelagt av avviste mennesker som stadig jakter etter noe bedre. Og at alle er verdt ‘det beste’, selv om de ikke har noe med seg som gjør det ‘verdifullt’ for andre. De bare står der og tror det er bra nok... 

jeg trodde utfordringen i dette samfunnet var å late som at det har en ‘fornuft og logikk’ innad. Jeg trodde vi kollektivt latet som, men så fant jeg ut at folk tar seg selv på alvor, og jeg trodde det bare var sånt man sa fordi man har hørt det før... repetere seg selv er viktig. For å være godkjent. Som en slags confession. 

Anonymkode: dc8ca...74d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...