Gå til innhold

Krangler om hpv vaksine for datter


solmåneogstjerner

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, Lily_88 skrev:

Hpv vaksinen skal bidra til at kvinner skal unngå å få celleforandringer som utvikler seg til kreft. Når gutter også blir vaksinert med samme vaksine, så kan det hende denne kreftformen for damer og menn blir utryddet i framtiden 😊

Ingen diskusjon, hurra for forskning og vaksiner 😊

👏👏

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig med far her. Vaksinen hjelper få typer hpv virus. De hjelper ikke alle. God moral er det viktigste. 370 kvinner får påvist livmorhalskreft hvert år. 100 av dem dør. Vi vet det smitter sexuelt og hud mot hud. 

Istedenfor å pøse på med vaksiner så er det viktig å informere hvordan sykdommen smitter. Det er ikke en skam å si nei til tilfeldig sex. Man har så mange hjelpemidler i dag og det er lov å kreve forhold. Når man i dag hører om fuckboys, pulevenner, kun fuckfriends så blir man rystet. Er jo nettopp pga DET at sykdommer har blusset opp. 100 som dør av livmorhalskreft er 100 for mange. De hadde påvist celleforandringer først, som så utviklet seg til kreft. Vær så snill og opplys om dette til ALLE jenter. I kampens hete og i kåthetens rus så er det IKKE verdt det å få den sykdommen. 

Heier på far her og mener han har rett. Vaksinen kan gi andre bivirkninger, og kun KAN hjelpe mot få hpv virus typer.

Mitt råd er få sexpartnere, alltid kjæreste og færrest mulig kjærester og. En kan faktisk bli smittet av bare den ene, og andre. For hver nye partner øker sjansen med 10%. Bare google livmorhalskreft. 

Anonymkode: 30d4d...442

Nettopp! Derfor er det veldig bra å ha fått denne vaksinen. 

Du må gjerne mene at folk bør ha ferre sexpartnere og unngå tilfeldig sex. Og selvsagt skal man informere om hvordan sykdommen smitter. Men det er da ikke noen motsetning mellom det og å ta en vaksine som beskytter mot sykdommen! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Lauge said:

Det er faktisk funnet HPV-virus hos en ganske stor andel jomfruer også, og man kan jo bare spekulere men teorien er at det faktisk også kan smitte gjennom uvaskede overflater, som setet på spinningsykkelen på gymmen, benken i saunaen, eksaminasjonsbenken hos legen (åpenbart hvis den ikke er ordentlig vasket) etc. Igjen, bare teori, men det er snodig når halvparten av de kvinnelige jomfruene i ulike HPV-undersøkelser har vært bærere av viruset

Hpv kan jo smitte mellom fra munn til munn også. (Men man får ikke livmorhalskreft av hpv i munnen)

Anonymkode: ad447...5a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse sakene liker naturligvis ikke vaksine-lobbyen, men de kan ikke fornekte dem.


Stor afsløring om fusk under HPV-studier
http://hpv-vaccine-info.org/stor-afsloering-om-fusk-under-hpv-studier/

Dansk dokumentar om HPV-vaccinen
http://hpv-vaccine-info.org/dansk-dokumentar-om-hpv-vaccinen/

http://hpv-vaccine-info.org/

Anonymkode: d4ded...20a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, solmåneogstjerner skrev:

Jeg har en datter som er 12 år. Jeg ønsker at hun skal ta hpv vaksinen. Men faren er imot det. Vi har felles foreldreansvar, men hun har fast bosted hos meg. Jeg kan gjerne diskutere dette med ham, men hans eneste argument  er at dette er en vaksine som vil legge til rette for eller oppmuntre henne til å ha tilfeldig sex. Han mener at hun evt kan ta denne selv når hun er voksen. Men den gir jo mye bedre beskyttelse hvis den tas før man blir seksuelt aktiv! 

Så han nekter. Hva kan jeg gjøre da?

Her hadde jeg forbigått far med helse som grunnlag.

HPV er forøvrig irrelevant mtp. hennes seksuelle valg. HIV, gonoré (som er oppadkommende), klamydia og graviditet er mer reelle bekymringer.

Ingen blir seksuelt promiskuøse fordi de er vaksinert mot HPV. De blir det fordi de har andre issues - som mangel på solide farsfigurer, hvilket antakeligvis er en større bekymring i dette tilfellet. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Marie90 skrev:

De blir det fordi de har andre issues - som mangel på solide farsfigurer, hvilket antakeligvis er en større bekymring i dette tilfellet. 

Ærlig talt - dette kunne du spart deg for. 

Anonymkode: f967c...16c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

51 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Disse sakene liker naturligvis ikke vaksine-lobbyen, men de kan ikke fornekte dem.


Stor afsløring om fusk under HPV-studier
http://hpv-vaccine-info.org/stor-afsloering-om-fusk-under-hpv-studier/

Dansk dokumentar om HPV-vaccinen
http://hpv-vaccine-info.org/dansk-dokumentar-om-hpv-vaccinen/

http://hpv-vaccine-info.org/

Anonymkode: d4ded...20a

Antivaksine propaganda. Du får linke til noe annet enn konspirasjonsteorier. 

Dere antivaksine folk må virkelig lære dere kildekritikk. 

Anonymkode: 49553...db1

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Disse sakene liker naturligvis ikke vaksine-lobbyen, men de kan ikke fornekte dem.


Stor afsløring om fusk under HPV-studier
http://hpv-vaccine-info.org/stor-afsloering-om-fusk-under-hpv-studier/

Dansk dokumentar om HPV-vaccinen
http://hpv-vaccine-info.org/dansk-dokumentar-om-hpv-vaccinen/

http://hpv-vaccine-info.org/

Anonymkode: d4ded...20a

Dette er reinspikka tull!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Enig med far her. Vaksinen hjelper få typer hpv virus. De hjelper ikke alle. God moral er det viktigste. 370 kvinner får påvist livmorhalskreft hvert år. 100 av dem dør. Vi vet det smitter sexuelt og hud mot hud. 

Istedenfor å pøse på med vaksiner så er det viktig å informere hvordan sykdommen smitter. Det er ikke en skam å si nei til tilfeldig sex. Man har så mange hjelpemidler i dag og det er lov å kreve forhold. Når man i dag hører om fuckboys, pulevenner, kun fuckfriends så blir man rystet. Er jo nettopp pga DET at sykdommer har blusset opp. 100 som dør av livmorhalskreft er 100 for mange. De hadde påvist celleforandringer først, som så utviklet seg til kreft. Vær så snill og opplys om dette til ALLE jenter. I kampens hete og i kåthetens rus så er det IKKE verdt det å få den sykdommen. 

Heier på far her og mener han har rett. Vaksinen kan gi andre bivirkninger, og kun KAN hjelpe mot få hpv virus typer.

Mitt råd er få sexpartnere, alltid kjæreste og færrest mulig kjærester og. En kan faktisk bli smittet av bare den ene, og andre. For hver nye partner øker sjansen med 10%. Bare google livmorhalskreft. 

Anonymkode: 30d4d...442

Er du seriøs nå? Som du selv sier, få sexpartnere er ingen garanti.

Jeg er svært konservativ seksuelt, men har likevel valgt å ta hpv-vaksinen. Hvorfor? Jo, nettopp fordi det skal bare den ene partneren til for å bli smittet, og risikere livmorhalskreft. I tillegg kan viruset smitte på andre måter. Det er bedre å være trygg, tenker jeg.

Anonymkode: 0f595...19f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Disse sakene liker naturligvis ikke vaksine-lobbyen, men de kan ikke fornekte dem.


Stor afsløring om fusk under HPV-studier
http://hpv-vaccine-info.org/stor-afsloering-om-fusk-under-hpv-studier/

Dansk dokumentar om HPV-vaccinen
http://hpv-vaccine-info.org/dansk-dokumentar-om-hpv-vaccinen/

http://hpv-vaccine-info.org/

Anonymkode: d4ded...20a

Hadde vært veldig greit om dere drapsforkjempere i hvert fall nøyet dere med å drepe hverandre fremfor å drepe andre folk.

Anonymkode: 31c6b...d39

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Disse sakene liker naturligvis ikke vaksine-lobbyen, men de kan ikke fornekte dem.


Stor afsløring om fusk under HPV-studier
http://hpv-vaccine-info.org/stor-afsloering-om-fusk-under-hpv-studier/

Dansk dokumentar om HPV-vaccinen
http://hpv-vaccine-info.org/dansk-dokumentar-om-hpv-vaccinen/

http://hpv-vaccine-info.org/

Anonymkode: d4ded...20a

Dette bryter med forumreglene: " Vi vurderer innleggene på eget grunnlag og kan unnta dem fra forumets øvrige regler ved mistanke om lovbrudd, trusler om lovbrudd eller fare for liv og helse."

Selv om de fleste nok ser at de linkene du viser til er reneste sprøyt er det alltid noen som biter på slikt. Og vaksine-"lobbyen" trenger ikke fornekte noe som helst, her går det på forskning, fakta og kunnskap. Fornekting er det antivax-erne som driver med

 

Anonymkode: cd543...b0d

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Enig med far her. Vaksinen hjelper få typer hpv virus. De hjelper ikke alle. God moral er det viktigste. 370 kvinner får påvist livmorhalskreft hvert år. 100 av dem dør. Vi vet det smitter sexuelt og hud mot hud. 

Istedenfor å pøse på med vaksiner så er det viktig å informere hvordan sykdommen smitter. Det er ikke en skam å si nei til tilfeldig sex. Man har så mange hjelpemidler i dag og det er lov å kreve forhold. Når man i dag hører om fuckboys, pulevenner, kun fuckfriends så blir man rystet. Er jo nettopp pga DET at sykdommer har blusset opp. 100 som dør av livmorhalskreft er 100 for mange. De hadde påvist celleforandringer først, som så utviklet seg til kreft. Vær så snill og opplys om dette til ALLE jenter. I kampens hete og i kåthetens rus så er det IKKE verdt det å få den sykdommen. 

Heier på far her og mener han har rett. Vaksinen kan gi andre bivirkninger, og kun KAN hjelpe mot få hpv virus typer.

Mitt råd er få sexpartnere, alltid kjæreste og færrest mulig kjærester og. En kan faktisk bli smittet av bare den ene, og andre. For hver nye partner øker sjansen med 10%. Bare google livmorhalskreft. 

Anonymkode: 30d4d...442

Nettopp, la oss ignorere det fakta at den beskytter mot de virusene som fører til 70% av krefttilfellene, den funker ikke på alle. Den må vrakes!

Det samme gjelder "setebelter" og såkalte "airbags" i bil. I enkelte ege sjeldne tilfeller kan de forverre en ulykke og dett er ikke mangel på disse "sikkerhetsanordningene" som fører til bilulykker. Når man i dag hører om fyllekjøring, kjøring under farlige værforhold og brudd på fartsgrenser så blir man jo rystet! Det er jo dette som fører til de fleste dødsfall i trafikken! Vær så snill å opplys alle ungdommer. I adrenalinrushets rus så er det ikke verdt det å utsette seg selv for ulykke.

Mitt råd er å bli kjent med bilen din, aldri kjør i beruset tilstand og alltid overhold fartsgrensene. Respekter værforholdene! Vi vet alle at det er komplett umulig å gjøre flere ting på en gang og dette lar seg derfor selvfølgelig ikke kombinere med bruk av setebelte og airbags. 

Setebelte og airbags legger til rette for uansvarlig og umoralsk kjørestil! Mine barn skal ikke bruke dette.

/s

Endret av studerende
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du seriøs nå? Som du selv sier, få sexpartnere er ingen garanti.

Jeg er svært konservativ seksuelt, men har likevel valgt å ta hpv-vaksinen. Hvorfor? Jo, nettopp fordi det skal bare den ene partneren til for å bli smittet, og risikere livmorhalskreft. I tillegg kan viruset smitte på andre måter. Det er bedre å være trygg, tenker jeg.

Anonymkode: 0f595...19f

Og i tillegg hjelper det ikke å bare ha hatt sex med en hvis han er utro og blir smittet av elskerinna. 

Anonymkode: 52d05...f63

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg har ikkje vert seksuelt aktiv. Aldri hatt ONS utan kondom, og det talet er lavt. men har eigentleg kun hatt sex med Partnerane mine. 5 forhold frå eg var 16,- no er eg 29. 

Er bærar av hpv virus. Av den farlege typen.  Har vert til konisering to gongar, for dei klarte ikkje å fjerne alt første gongen. Celledeling stadie 3, på forrige prøve hadde eg ingenting. Kjempegøy. Lovar at han ikkje er like motstandar av hpv vaksine, den gongen dattera ringer og fortel om celleforandringar...

Anonymkode: 33534...fae

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eg har ikkje vert seksuelt aktiv. Aldri hatt ONS utan kondom, og det talet er lavt. men har eigentleg kun hatt sex med Partnerane mine. 5 forhold frå eg var 16,- no er eg 29. 

Er bærar av hpv virus. Av den farlege typen.  Har vert til konisering to gongar, for dei klarte ikkje å fjerne alt første gongen. Celledeling stadie 3, på forrige prøve hadde eg ingenting. Kjempegøy. Lovar at han ikkje er like motstandar av hpv vaksine, den gongen dattera ringer og fortel om celleforandringar...

Anonymkode: 33534...fae

Ja, jeg har tenkt at jentene mine skal få slippe konisering dersom det er mulig. Jeg syns det var fryktelig kjipt med både biopsi og konisering og ikke minst usikkerheten når jeg ventet på svar. Jeg har vært sammen med mannen min siden jeg var 20 år og hadde to partnere før det, så føler ikke jeg har vært så veldig utsvevende når det gjelder sexpartnere. 

Anonymkode: 5b2ac...5d0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg traff mannen min da jeg var 17. Han var min første og eneste. Fikk hpv likevel gitt... Vi ventet riktignok ikke til vi var gift, men tror nok ikke det hadde gjort noen forskjell, med mindre det var en straff fra oven for å ta gledene på forskudd. 😛

Anonymkode: 330aa...f2d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kjenner ei som var gift i årevis, men fikk hpv fordi mannen var utro. 

Anonymkode: f967c...16c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/15/2018 at 1:01 PM, AnonymBruker said:

Enig med far her. Vaksinen hjelper få typer hpv virus. De hjelper ikke alle. God moral er det viktigste. 370 kvinner får påvist livmorhalskreft hvert år. 100 av dem dør. Vi vet det smitter sexuelt og hud mot hud. 

Istedenfor å pøse på med vaksiner så er det viktig å informere hvordan sykdommen smitter. Det er ikke en skam å si nei til tilfeldig sex. Man har så mange hjelpemidler i dag og det er lov å kreve forhold. Når man i dag hører om fuckboys, pulevenner, kun fuckfriends så blir man rystet. Er jo nettopp pga DET at sykdommer har blusset opp. 100 som dør av livmorhalskreft er 100 for mange. De hadde påvist celleforandringer først, som så utviklet seg til kreft. Vær så snill og opplys om dette til ALLE jenter. I kampens hete og i kåthetens rus så er det IKKE verdt det å få den sykdommen. 

Heier på far her og mener han har rett. Vaksinen kan gi andre bivirkninger, og kun KAN hjelpe mot få hpv virus typer.

Mitt råd er få sexpartnere, alltid kjæreste og færrest mulig kjærester og. En kan faktisk bli smittet av bare den ene, og andre. For hver nye partner øker sjansen med 10%. Bare google livmorhalskreft. 

Anonymkode: 30d4d...442

Utrolig at man i et opplyst land diskuterer hvorvidt man skal ta denne vaksinen eller ikke - i 2018! (og andre gode vaksiner i programmet)!

- "Hjelper mot få typer virus?" Ja visst - den hjelper mot type 18 og 16 - som forårsaker de fleste krefttilfellene https://kreftforeningen.no/om-kreft/kreftformer/livmorhalskreft/

- man "pøser ikke på med" vaksiner, man tar de gode, gjennomtestede og sikre vi har i vårt vaksinasjonsprogram etc.

- HPV vaksinen gir ingen alvorlige bivirkninger. hvor har du funnet ut dette?

- hvis man googler livmorhalskreft som du anbefaler så får man opp en gode del sider som klart anbefaler vaksine ja. (De 10% fant jeg ikke dokumentert noe sted, uten at det er avgjørende)

 

Anonymkode: cd543...b0d

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har fått vaksinen! Så nå er det bare å vente på den nye stormen som kommer...

Snakket med henne igjen, og hun var veldig bestemt på at hun ville ta den. Hun fortalte at faren hadde snakket med henne og sagt at han var imot det. Men hun er fornøyd med å ha fått den. 

Anonymkode: 8092f...29f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...