Gå til innhold

Instagram: halvert antall likes


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har siden sommeren fått kun halvparten av antall likes sammenlignet med før sommeren. Dette er nok ikke et stort problem i manges øyne, men profilen min er viktig for meg ift interesse og økonomi. 

Følgertallet har gått opp, men antall likes har gått kraftig ned. Er det flere som har dette problemet? Jeg skjønner ikke hvorfor og det er så frustrerende. Jeg kan ikke se at jeg gjør noe annerledes enn før sommeren. 

Anonymkode: ca3ec...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Litt vanskelig å svare på uten å se profilen din. Mulig å få noen til å se på den for deg? Er det flest venner som liker bildene eller fremmede? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/15/2018 at 7:36 AM, AnonymBruker said:

Jeg kan ikke se at jeg gjør noe annerledes enn før sommeren. 

Anonymkode: ca3ec...01e

Kanskje du legger ut piss som det er vanskelig å like? Hva er det du tar bilder av da...maten din, sko, posering foran speilet?

Anonymkode: f3085...c5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger du ut mer/mindre nå enn tidligere, eller har du endret type bilder du legger ut? Er det noe variasjon eller er alt så og si det samme? Hadde vært lettere om man så profilen din, men noe må det jo være som gjør det. Du sier du hadde dobbelt så mye før sommeren som nå, men hvordan så det ut i fjor sammenlignet med nå? 

Anonymkode: 636d8...73a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje problemet er at jeg ikke gjør noe annerledes, at det blir for likt og kjedelig. 

Før fikk jeg 600-900 likes på hvert bilde og nå får jeg 400-600, samtidig som jeg har fått flere følgere. 

Og nei jeg poster ikke selfies, mat og sko:-)

Anonymkode: ca3ec...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, FrodeF skrev:

Har du blitt tjukkere i sommer? 

Bra forslag! Men nei😇

Anonymkode: ca3ec...01e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan bare svare for meg selv, men jeg gidder ikke like like mange bilder som før lenger. Så det kan være så enkelt som det. Dessuten har jeg sluttet å like bildene til de som aldri liker mine heller. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Instagrams algoritmer er svaret her.

Anonymkode: 86898...250

Hvordan?

Anonymkode: ca3ec...01e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av følgerprofilene er botter. Ikke egentlige brukere men fake profiler som er lagd for å følge. (De genereres av GETFOLLOWERSNAOW!-brukere)

I tillegg er det mange som selv følger deg for at du skal følge tilbake om som unfollower etter en stund hvis du ikke følger tilbake. De prøver bare få egen konto populær for å bli instafamous.. Enkelte har så lite liv at de bruker apper som tracker hvem som unfollower og sånn.

Instagram filtrerer også ut mye som ikke er like interessant for deg. 

Jeg gidder feks ikke se selfies, treningsbilder eller fremmede småbarn i pastellfarget strikketøy og da filtrerer instagram unna mye av dette for meg så det ikke dukker opp i feeden min uten at jeg går inn på kontoen til vedkommede.

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte endel interiør profiler og har egentlig sett meg lei på hvordsn de med store kontoer oppererer. 

1) De følger nye kontoer, for å få følgere tilbake. Etter noen dager unfølger de. 

2) De liker og kommenterer på andre med store kontoer for å bli sett. De glemmer normalfølgerne sine

3) De deler ofte kun de andre ‘store’ for selv å få mer likes og følgere. 

4) Mange har begynt å sutre pga for lite likes osv. Store diskusjoner på Insta, men deler de ut likes selv? Følger de tilbake? Nei

5) For mange bilder av samme motiv med forskjellig stasj. Noen bilder kommer flere ganger.

6) Tåpelige konkurranser der en må like og kommentere mange ganger på bildet og i tillegg måtte begynne å følge sponsor.

Enden på visa var - først gadd jeg ikke like lengre. Nå følger jeg ingen av dem heller.

Anonymkode: a6a89...473

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Punkt 1 irriterer meg også. Jeg slettet dem tilbake. Legger aldri til kontoer som åpenbart bare er ute etter likes og followers. Jævla selvopptatte klikkhorer. 

Anonymkode: d3c63...15d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen gidder kanskje bare ikke å like like mye som før, man blir lei. Jeg har nærmest sluttet å poste storyes, men ser andres da.

Det har visst også blitt en greie med å slette de fleste innleggene sine, sikkert for at det skal se ut som du har veldig mange følgere i forhold til innlegg 😛 

Og så er det som de skriver over
Folk unfollower etter noen dager for å få følgere selv.
Jeg slutter å like når andre slutter å like bildene mine. 

Anonymkode: bfa15...00c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kort sagt: hvis du ikke får likes er ikke profilen din spennende nok lenger.

Husk at instagram er eeegentlig ikke så viktig... Det er bare du selv som bryr deg. Profilen din er bare enda en i mengden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/23/2018 at 8:08 PM, AnonymBruker said:

Jeg fulgte endel interiør profiler og har egentlig sett meg lei på hvordsn de med store kontoer oppererer. 

1) De følger nye kontoer, for å få følgere tilbake. Etter noen dager unfølger de. 

2) De liker og kommenterer på andre med store kontoer for å bli sett. De glemmer normalfølgerne sine

3) De deler ofte kun de andre ‘store’ for selv å få mer likes og følgere. 

4) Mange har begynt å sutre pga for lite likes osv. Store diskusjoner på Insta, men deler de ut likes selv? Følger de tilbake? Nei

5) For mange bilder av samme motiv med forskjellig stasj. Noen bilder kommer flere ganger.

6) Tåpelige konkurranser der en må like og kommentere mange ganger på bildet og i tillegg måtte begynne å følge sponsor.

Enden på visa var - først gadd jeg ikke like lengre. Nå følger jeg ingen av dem heller.

Anonymkode: a6a89...473

Litt ny på insta, men får lyst å slette det når jeg leser sånt. Jeg har aldri brukt en hashtag, liker bare bilder til venner og legger ut litt av meg selv. Har veldig få følgere, men har ikke gått inn for å få det heller, er det egentlig unormalt? For sånn som du skriver så virker det som om insta kun er en skriking om å bli sett og nå lengst frem, og får lyst å slette appen om selv vanlige folk driver med så mye falskt opplegg for å få følgere. Flaut og desperat, og så lite autentisk. 

Anonymkode: 7bc85...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Just now, AnonymBruker said:

Litt ny på insta, men får lyst å slette det når jeg leser sånt. Jeg har aldri brukt en hashtag, liker bare bilder til venner og legger ut litt av meg selv. Har veldig få følgere, men har ikke gått inn for å få det heller, er det egentlig unormalt? For sånn som du skriver så virker det som om insta kun er en skriking om å bli sett og nå lengst frem, og får lyst å slette appen om selv vanlige folk driver med så mye falskt opplegg for å få følgere. Flaut og desperat, og så lite autentisk. 

Anonymkode: 7bc85...5a9

Skulle ikke bare sitere ditt innlegg, jaja. 

Anonymkode: 7bc85...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt ny på insta, men får lyst å slette det når jeg leser sånt. Jeg har aldri brukt en hashtag, liker bare bilder til venner og legger ut litt av meg selv. Har veldig få følgere, men har ikke gått inn for å få det heller, er det egentlig unormalt? For sånn som du skriver så virker det som om insta kun er en skriking om å bli sett og nå lengst frem, og får lyst å slette appen om selv vanlige folk driver med så mye falskt opplegg for å få følgere. Flaut og desperat, og så lite autentisk. 

Anonymkode: 7bc85...5a9

Dette kommer helt an på hva du gjør det til selv. De som ikke er på insta for å prøve bli berømt og få noen prosenter avslag på produkter har ofte lukkede profiler. Da er det kun de du godkjenner på vennelistene dine som ser det du poster. Flere med barn gjør det på den måten. Andre har 15-20 000 følgere som de ikke aner hvem er men som vet både hvordan barna deres ser ut, hva de heter og hvordan soverommet til barnet ser ut. Det kommer helt an på hvor du vil med profilen din. Men nå begynner det å bli ganske mange oppmerksomhetstørste profiler og antagelig mye arbeid å gjøre karriere av det.

Når folk legger ut rabattkoder, feks "kjøp dette sengetøyet og bruk rabattkoden GASELLEN så får du 15% avslag!" Så tjener de noen få kroner på de som bruker den koden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Gasellen said:

Dette kommer helt an på hva du gjør det til selv. De som ikke er på insta for å prøve bli berømt og få noen prosenter avslag på produkter har ofte lukkede profiler. Da er det kun de du godkjenner på vennelistene dine som ser det du poster. Flere med barn gjør det på den måten. Andre har 15-20 000 følgere som de ikke aner hvem er men som vet både hvordan barna deres ser ut, hva de heter og hvordan soverommet til barnet ser ut. Det kommer helt an på hvor du vil med profilen din. Men nå begynner det å bli ganske mange oppmerksomhetstørste profiler og antagelig mye arbeid å gjøre karriere av det.

Når folk legger ut rabattkoder, feks "kjøp dette sengetøyet og bruk rabattkoden GASELLEN så får du 15% avslag!" Så tjener de noen få kroner på de som bruker den koden. 

Ja, jeg har lukket profil så skjønner hva du mener. Men jeg har fått spørsmål om hvorfor og kommentarer på at jeg har få følgere og hvordan jeg kan øke det og sånt, skuffet over at voksne mennesker er så overfladiske, jeg vil enkelt og greit bare dele og se bilder med venner, og trodde det var det vanligste. Har også venner som ikke har fulgt meg tilbake siden de vil ha fler følgere enn omvendt :rolleyes:

Anonymkode: 7bc85...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Litt ny på insta, men får lyst å slette det når jeg leser sånt. Jeg har aldri brukt en hashtag, liker bare bilder til venner og legger ut litt av meg selv. Har veldig få følgere, men har ikke gått inn for å få det heller, er det egentlig unormalt? 

Anonymkode: 7bc85...5a9

Det er du som er normal/vanlig.  80% av oss er som deg.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...