Gå til innhold

Blodspor i urin - hva skyldes det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 13 og leverte første urinprøve i dag. Viste seg at det var blodspor i urinen. Flere som har opplevd det?

Var på innvendig UL og fikk se at alt var bra for et par dager siden, men jeg har mistet før og er livredd for å miste igjen...

Sekretæren sa dette mest sannsynlig ikke var noe og at det kan skyldtes at jeg var tissetrengt da jeg tok prøven. Skal ta på nytt og levere i neste uke.

Er litt redd da jeg nærmest "forventer" å miste på nytt. Noen med trøstende ord her som har opplevd dette? 😢

Anonymkode: 61a80...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt blod i urinen flere ganger når jeg har hatt urinveisinfeksjon (ikke som gravid, da.) Sa de at det ikke var det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt det jeg åså to ganger og da jeg tok prøvene  på nytt så var det ikke spor av blod. De sa at slimhinner og sånt lett kan gi mikroskopiske blødninger og da vil der bli spor. Jeg veit jo ikke hvorfor du hadde det men det trenger absolutt ikke være noe 😊

Håper alt går bra med dere 🤗

 

Anonymkode: d3de7...4ab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er i uke 13 og leverte første urinprøve i dag. Viste seg at det var blodspor i urinen. Flere som har opplevd det?

Var på innvendig UL og fikk se at alt var bra for et par dager siden, men jeg har mistet før og er livredd for å miste igjen...

Sekretæren sa dette mest sannsynlig ikke var noe og at det kan skyldtes at jeg var tissetrengt da jeg tok prøven. Skal ta på nytt og levere i neste uke.

Er litt redd da jeg nærmest "forventer" å miste på nytt. Noen med trøstende ord her som har opplevd dette? 😢

Anonymkode: 61a80...cce

Tenk positivt. Negative tanker er skjelde bra for noe eller noen. 

Noen har alltid blodspor i urinen, andre har det aldri. Har du vært for "røff" når du tørket deg, så kan det ha gitt slimhinnene dine et sår eller en rift og blod har funglt med i urinprøven. Jeg vil velge å tro det er det som har skjedd. 

Et annet alternativ kan være at glasset ikke var rent, eller at den som utførte prøven har latt stixen ligge for lenge før hun leste av. 

Alt mulig er mulig, men at du mister det er det minst sannsynlige du skal tenke akkurat nå. Vi krysser fingre og bein for degmog tenker at dette skal gå helt fint, og at det kommer en frisk og perfekt baby til verden om 6,5 måneder. 

 

Anonymkode: b5536...43f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, TidaFlyr skrev:

Jeg har hatt blod i urinen flere ganger når jeg har hatt urinveisinfeksjon (ikke som gravid, da.) Sa de at det ikke var det?

Nei, fikk beskjed om å komme tilbake neste uke for å ta en ny test. Visste ikke at det kan skyldes uvi.

Anonymkode: 61a80...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har hatt det jeg åså to ganger og da jeg tok prøvene  på nytt så var det ikke spor av blod. De sa at slimhinner og sånt lett kan gi mikroskopiske blødninger og da vil der bli spor. Jeg veit jo ikke hvorfor du hadde det men det trenger absolutt ikke være noe 😊

Håper alt går bra med dere 🤗

 

Anonymkode: d3de7...4ab

Takk 😊 Satser på at det ikke finnes noe spor av det i neste uke.

Anonymkode: 61a80...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenk positivt. Negative tanker er skjelde bra for noe eller noen. 

Noen har alltid blodspor i urinen, andre har det aldri. Har du vært for "røff" når du tørket deg, så kan det ha gitt slimhinnene dine et sår eller en rift og blod har funglt med i urinprøven. Jeg vil velge å tro det er det som har skjedd. 

Et annet alternativ kan være at glasset ikke var rent, eller at den som utførte prøven har latt stixen ligge for lenge før hun leste av. 

Alt mulig er mulig, men at du mister det er det minst sannsynlige du skal tenke akkurat nå. Vi krysser fingre og bein for degmog tenker at dette skal gå helt fint, og at det kommer en frisk og perfekt baby til verden om 6,5 måneder. 

 

Anonymkode: b5536...43f

Synes det er vanskelig å tenke positivt. Hadde like "symptomer" tidligere i dette svangerskapet som sist når jeg mistet. Men har fått god oppføling med tidlig UL denne gangen.

Tror jeg rett og slett er litt deprimert - og dermed ikke har de positive tankene. Blir nok bedre etter ordinær UL om alt er bra da, og evt. før når jeg starter å kjenne spark osv.

Takk!

Anonymkode: 61a80...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det samme. Spor av blod i hele svangerskapet. De fant aldri ut hvorfor. Jordmor ba meg følge det opp om jeg fortsatt hadde spor etter svangerskapet da det kan være tegn på nyresten osv, 

Anonymkode: 5169a...1ec

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blod i urinen gjennom hele svangerskapet. Det forsvant etter fødselen, så det må ha kommet av graviditeten på en eller måte, men nøyaktig hvorfor fant de aldri ut.

Det skulle evt. følges opp etter graviditeten hos meg også, fordi noen av de akutelle undersøkelsene ikke kunne gjennomføres på gravide. Noen har alltid spor av blod i urinen, men jeg vet at jeg ikke hadde det før jeg ble gravid.

Anonymkode: 7a14a...a45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare også si at jeg håper du blir beroliget så du slipper å være redd for å miste. Det er så vondt med sånne tanker. Nå som du har kommet til uke 13 er det svært sannsynlig at det går bra.

Både jordmor og lege var veldig avslappet til at jeg alltid fikk utslag på blod (alltid 3+), og etter hvert brydde de seg ikke en gang om å notere det i helsekortet. De sjekket nøye at jeg ikke hadde UVI (men det gir utslag på mer enn bare blod).

Anonymkode: 7a14a...a45

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blod i urinen i hele forrige svangerskap. Tok kontroll etterpå og da var det ingenting. Fikk beskjed om at det var bare noen som hadde det. Mest sannsynlig pga. At slimhinnene er mer lettblødende som gravid:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...