Gå til innhold

Hva hater du med kroppen din?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hater puppene mine, og huden min.

Puppene mine har en rar fasong, i tillegg til at de er veldig små sammenlignet med resten av kroppen min. Hadde jeg hatt penger hadde jeg tatt en operasjon for lenge siden.

Huden min er rød, prikkete og nuppete pga. keratosis pilaris. Pga. det klarer jeg ikke gå i shorts e.l. offentlig, da jeg føler alle bare stirrer på hvor stygg hud jeg har. I tillegg gjør min keratosis pilaris at alt av kroppshår ikke ligger flatt inntill huden som det gjør på "normale" mennesker, men stikker ut i alle retninger - noe som igjen gjør at det ser ut til at jeg har mye mer kroppshår enn jeg egentlig gjør.

Anonymkode: c8538...4f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hater ingenting. Er stort sett fornøyd med hvordan jeg ser ut, men skulle ønske jeg ikke hadde den kroniske sykdommen jeg dessverre har.

Anonymkode: 680fb...845

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt alt. 35 år og ser ut som jeg er 45-minst. Var pen fram til jeg var 31, nesten ingen rynker eller problemer med hud. Nå ser jeg gammel og sliten ut. Alt har begynt å henge. Åreknuter på beina, cellulitter overalt, rynker/sliten hud overalt. Eldes som en avokado, stakkars kjæresten min 😳😭

Anonymkode: a3744...1e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater ingen eller inget. Hater er et ekstremt syerkt ord som jeg sparer til og om det skjer jeg virkelig gjør det. Til nå har jeg kun mislikt noe/noen sterkt. 

Som ung var jeg misfornøyd med alle deler av en flott kropp, som 40 er jeg fornøyd med alle deler av en litt slækk kropp.

Anonymkode: bc15f...5a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, tutsi123 skrev:

Hater? Absolutt ingenting,og det burde ingen andre gjøre heller.For meg virker dette veldig merkelig.Å bruke tid på å hate noe som man kanskje ikke får gjort noe med er bortkastet energi som man bør slutte med,og heller fokusere på å være tilstede i nuet.Jeg synes det vitner om en ekstremt selvopptatthet som nærmer seg sykelighet om man hater kroppen sin eller deler av den.Så om man strever med slike tanker,be om hjelp via fastlegen,og kom deg videre i livet.

Er enig i deler av dette. 

Jeg hater ingenting ved kroppen min. Er deler jeg kanskje er mindre fornøyd med (strekkmerker etter graviditet, mørke skjeggstubber på leggene som må tas hver dag, skulle gjerne hatt tykkere hår osv).

Men jeg prøver å fokusere på det som er positivt. Jeg er slank og relativt trent, en over middels fin rumpe og pupper (og det må da være godt nok), fine lepper, pene øyne osv. 

I ungdommen brukte jeg alt for mye krefter på å hate kroppen min, som det ikke var noe som helst galt med. Det ble bedre etter hvert, og i midten av tjueårene var jeg ganske så fornøyd (og er det fortsatt). Jeg vil si det er svært få, om ikke ingen, som er «perfekte». Alle har noe de gjerne skulle gjort noe med. Men det er så utrolig bortkastet energi å gå rundt og hate på seg selv. 

Jeg vil ikke nødvendigvis si at man er sykelig selvopptatt om man hater kroppen (eller deler av kroppen) sin. Presset på å være perfekt i dagens samfunn er ganske ekstremt. Og jeg vil heller si at det er fryktelig trist at noen hater deler av seg selv. Men ja, de burde få hjelp til å endre tankesett. Men først og fremst fordi dette er utrolig vondt.

Veldig klisje, men synes dere som er misfornøyde skal fokusere på det som er fint ved dere. Begynn å fortelle deg selv fine ting om deg selv, for ordene du sier til deg selv påvirker deg faktisk ganske mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hater jeg meg selv og livet mitt generelt. Hater at jeg ikke var mer glad i meg selv da jeg var yngre og fortsatt så bra ut. Utseendet er ødelagt av stress angst og kroniske sykdommer nå. En gang i tiden ble jeg innimellom spurt om jeg jobbet som modell. Jeg turte aldri følge det opp pga lavt selvbilde. Nå er jeg 35. Føler meg grusom. Alt kjennes galt og fremmed. Mye pga sykdommer overgrep og angst muligens 

Anonymkode: edc66...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At jeg fikk 2 hjerneslag før jeg fylte 30 og bare går og venter på neste.

Anonymkode: a59e7...147

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt alt. 35 år og ser ut som jeg er 45-minst. Var pen fram til jeg var 31, nesten ingen rynker eller problemer med hud. Nå ser jeg gammel og sliten ut. Alt har begynt å henge. Åreknuter på beina, cellulitter overalt, rynker/sliten hud overalt. Eldes som en avokado, stakkars kjæresten min 😳😭

Anonymkode: a3744...1e3

I feel You. Hva kan man gjøre ? Har du hørt om ninka Bernadotte maurittson ? Jeg vil ikke gi opp ennå. Tenk deg 45,55,65, 75.... åååå hjelp føler meg stygg og mislykket. Har også kroniske sykdommer som gjør alt til et ork

Anonymkode: edc66...558

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At jeg fikk 2 hjerneslag før jeg fylte 30 og bare går og venter på neste.

Anonymkode: a59e7...147

Huff! Alt man skal igjennom ❤️

Anonymkode: edc66...558

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn alt i alt har jeg vel ikke så mye å klage på, for kroppen fungerer sånn passelig bra og jeg har ingen alvorlige problemer med den. Men jeg skiter med voksenakne og har gjort det i mange år. Det gjør at jeg sliter med selvtilliten og jeg misliker det intenst. 

Ellers skulle jeg ønske meg en litt flatere mage da. 

Anonymkode: 50561...c65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater at jeg ikke er 100 % fornøyd med den! Ellers er det ingenting å klage på. At jeg er frisk er det viktigste.

Anonymkode: f50e2...d38

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan man Få en stram fin kropp etter 30 med trening og diett??? 

Anonymkode: edc66...558

Selvfølgelig!  Du er 30, ikke 70!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tutsi123 skrev:

Hater? Absolutt ingenting,og det burde ingen andre gjøre heller.For meg virker dette veldig merkelig.Å bruke tid på å hate noe som man kanskje ikke får gjort noe med er bortkastet energi som man bør slutte med,og heller fokusere på å være tilstede i nuet.Jeg synes det vitner om en ekstremt selvopptatthet som nærmer seg sykelighet om man hater kroppen sin eller deler av den.Så om man strever med slike tanker,be om hjelp via fastlegen,og kom deg videre i livet.

Lett å si for den som ser "normal" ut. Men for den som har "skavanker" som påvirker livet i den grad at man f.eks ikke kan gjøre normale ting som å gå på stranden, gå i offentlige garderober, ha sex... fordi man vet (av erfaring) at man vil få negative reaksjoner, er det ikke like enkelt. De som "hater" kroppen sin er ikke nødvendigvis mer selvopptatte enn de som ikke gjør det, de har kanskje bare vært mindre heldige med hva de har fått tildelt. Tipper ihvertfall at en del av de som ser "normale" eller også pene ut og slenger med leppa om andres "stygge kropper", ville ha hatet kroppen sin om de selv så slik ut. 

Anonymkode: a5890...72e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hater ikke, men har alltid mislikt føttene mine. De ser ut som manneføtter med tydelige blodårer og lange tær som ser nesten ut som fingre 🙈 Kan ikke gå med åpne sko grunnet dette, for det ser virkelig ikke bra ut 😂

Det med tærne har jeg fått mye kommentarer på, men bare ler av det selv da 😅 

Ellers er jeg ganske fornøyd over kroppen min, den er ikke perfekt men den fungerer som den skal, pluss at samboeren min digger den som den er 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I dag hater jeg meg selv og livet mitt generelt. Hater at jeg ikke var mer glad i meg selv da jeg var yngre og fortsatt så bra ut. Utseendet er ødelagt av stress angst og kroniske sykdommer nå. En gang i tiden ble jeg innimellom spurt om jeg jobbet som modell. Jeg turte aldri følge det opp pga lavt selvbilde. Nå er jeg 35. Føler meg grusom. Alt kjennes galt og fremmed. Mye pga sykdommer overgrep og angst muligens 

Anonymkode: edc66...558

Dette var som å lese om meg selv :(

Anonymkode: a3744...1e3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva hater du med kroppen din?

Jeg hater at jeg er så hårete, har svarte hår over hele kroppen.. :( 

Anonymkode: f58a0...1a8

Huffamei så grusomt. Ingenting som jeg hater ved min kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjønnsleppene, men de kan jo lett opereres. Har kjæreste da som liker meg som jeg er

Anonymkode: b3d56...960

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...