AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #1 Skrevet 14. september 2018 Har en venninne jeg har mindre og mindre kontakt med, og det er en bevisst handling altså. Jeg tar ikke kontant lenger rett og slett fordi jeg ikke føler jeg kan stole på henne lenger. Hun har gjort ting jeg ikke helt greier å tilgi. Men uansett, jeg er gravid nå og er halvveis i svangerskapet. Jeg informerer ingen på Facebook om dette (fordi jeg ikke takler sånn oppmerksomhetshyl i det offentlige, samt at jeg informerer de nærmeste på mere private arenaer, som ansikt til ansikt eller så har jeg bedt familien min si fra til dem fordi de bor nærmere og jeg uker gidder ringe rundt og sende SMS til alle). Dette har da denne «venninnen» fått snusen i, graviditeten altså, og er nå snurt fordi hun har fått hørt det via jungeltelegrafen og ikke fra meg. Jeg mener jeg ikke har opplysningsplikt til noen om hva som angår min egen kropp og syns faktisk det er ganske frekt å forvente en slik oppdatering, spesielt når forholdet vårt er ganske dårlig fra før. Hva tenker dere, er jeg eller hun urimelig? Anonymkode: 7f381...426 3
Meadow Skrevet 14. september 2018 #2 Skrevet 14. september 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg mener jeg ikke har opplysningsplikt til noen om hva som angår min egen kropp og syns faktisk det er ganske frekt å forvente en slik oppdatering, spesielt når forholdet vårt er ganske dårlig fra før. Anonymkode: 7f381...426 Si dette til henne! 3
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #3 Skrevet 14. september 2018 Hun er urimelig. Anonymkode: 1bcd3...7ce 2
Bæreposemedekstra Skrevet 14. september 2018 #4 Skrevet 14. september 2018 Hvorfor bryr du deg? Dere er jo ikke venninner og hun høres syk ut. 4
Gjest Stella Rose Skrevet 14. september 2018 #5 Skrevet 14. september 2018 Gi henne klar beskjed, at du ikke har opplysningsplikt ovenfor henne.
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #6 Skrevet 14. september 2018 Men dere er jo ikke venninner? Hun opplever seg som venninna di, og blir skuffa. Du anser ikke henne som din venninne - og sier ikke ifra. Hadde hun vært ei god venninne hadde det vært kjipt av deg. Anonymkode: e2d98...da6 6
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #7 Skrevet 14. september 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men dere er jo ikke venninner? Hun opplever seg som venninna di, og blir skuffa. Du anser ikke henne som din venninne - og sier ikke ifra. Hadde hun vært ei god venninne hadde det vært kjipt av deg. Anonymkode: e2d98...da6 Ja problemet ligger jo sikkert der at hun anser oss som venninner mens jeg gjør ikke det. Jeg har sagt til henne at jeg ikke har fortalt fordi vi ikke har så mye kontakt lenger og at jeg heller ikke har tenkt tanken på å opplyse henne om det. Tenkte heller at om jeg nå skulle treffe på henne en dag og det var naturlig å si det så kunne jeg sagt det til henne sånn i forbifarten. Men jeg ringer ikke eller sender melding kun for å fortelle det. Anonymkode: 7f381...426
AnonymBruker Skrevet 14. september 2018 #8 Skrevet 14. september 2018 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja problemet ligger jo sikkert der at hun anser oss som venninner mens jeg gjør ikke det. Jeg har sagt til henne at jeg ikke har fortalt fordi vi ikke har så mye kontakt lenger og at jeg heller ikke har tenkt tanken på å opplyse henne om det. Tenkte heller at om jeg nå skulle treffe på henne en dag og det var naturlig å si det så kunne jeg sagt det til henne sånn i forbifarten. Men jeg ringer ikke eller sender melding kun for å fortelle det. Anonymkode: 7f381...426 Så hvorfor bryr du deg? For henne er du en dårlig venninne og du får ikke endra det med argumenter om at du kun informerte de nærmeste. Hun tror jo hun er en av de. Har du vært tydelig på at vennskapet er over for din del? Anonymkode: 99126...516 2
Gjest Frulseth Skrevet 20. september 2018 #9 Skrevet 20. september 2018 I denne situasjonen syns jeg faktisk litt synd på venninnen din. Her høres det ut som hun anser deg som en venninne, og blir selvfølgelig lei seg over at hun får vite noe så stort via jungeltelegrafen. Du har ingen opplysningsplikt. Du må ingen ting. Men her burde du ha vært mer tydelig med henne om hvordan du ser på deres vennskap, eller mangel på sådan. Du kaller henne til og med en venninne i trådens overskrift🤔
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #10 Skrevet 20. september 2018 4 timer siden, Frulseth skrev: I denne situasjonen syns jeg faktisk litt synd på venninnen din. Her høres det ut som hun anser deg som en venninne, og blir selvfølgelig lei seg over at hun får vite noe så stort via jungeltelegrafen. Du har ingen opplysningsplikt. Du må ingen ting. Men her burde du ha vært mer tydelig med henne om hvordan du ser på deres vennskap, eller mangel på sådan. Du kaller henne til og med en venninne i trådens overskrift🤔 Hun vet hvorfor jeg ikke orker ha kontakt med henne lenger, skjønner ikke helt hvorfor hun da krever meldeplikt fra min side:/? ja jeg visste ikke jeg hva annet keg skulle kalle henne. Kan ikke kalle henne bekjent heller, for jeg kjenner/kjente hun bedre enn det Anonymkode: 7f381...426
AnonymBruker Skrevet 20. september 2018 #11 Skrevet 20. september 2018 Det er ikke rart hun reagerer. Hun føler seg sviktet for hun trodde dere var venninner. Hun føler seg holdt utenfor, og siden du ikke har «slått opp» med henne som venninne, vet hun heller ikke at du ikke regner dere som venninner lenger. Anonymkode: 53873...edc 5
Gjest O.G. Skrevet 21. september 2018 #12 Skrevet 21. september 2018 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke rart hun reagerer. Hun føler seg sviktet for hun trodde dere var venninner. Hun føler seg holdt utenfor, og siden du ikke har «slått opp» med henne som venninne, vet hun heller ikke at du ikke regner dere som venninner lenger. Anonymkode: 53873...edc Dette.
Gasellen Skrevet 21. september 2018 #13 Skrevet 21. september 2018 Jeg er i samme situasjon som TS. Jeg følte meg "spist" opp av en venninne som brukte meg mer som psykolog enn venn og endte opp med å trekke meg tilbake for ett års tid siden. Jeg orket ikke flere besøk hvor hun bare satt og gråt og gjorde meg deppa også. Da er det bedre å gå til en psykolog. Tar ikke kontakt lenger fordi jeg har mer enn nok med meg selv og mine problemer i familien. Jeg har heller ikke postet noe om graviditeten på facebook. Jeg er stolt - og det er ingen hemmelighet at jeg er gravid, men for meg er det ikke så om å gjøre med likes og oppmerksomhet at jeg begynner å dele ultralydbilder og sånn. Jeg har 500 venner på facebook og de aller fleste har jeg ikke noe å gjør med... Hun er også snurt, til tross for at vi ikke har snakket ilag siden februar mente hun at hun burde fått vite dette først. Du har ikke opplysningsplikt til noen. Ikke veninner heller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå