Gå til innhold

Feriepenger året etter fødselspermisjon


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 

 

Jeg er i fødselsperm frem til midten av november i år ( fra beg av feb i år). Har 100% lønn. Arbeidsgiver betaler lønn og får refundert fra nav. På lønnsslippen min fra august står det at feriepengegrunnlaget mitt er kr 310 000,- 

Har hørt at man ikke får feriepenger for mer enn 12 uker i permisjon? 

Får jeg full pott med feriepenger utbetalt i juni 2019 eller blir det bare småsmuler?

 

 

Anonymkode: fbcc0...21a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobber på sykehus, og fikk lønn som normalt under svangerskapspermisjon fra min arbeidsgiver, mens de fikk refundert fra nav. Fikk feriepenger som vanlig og, altså full pott året etter permisjon:) Jobber du i privat eller offentlig sektor? Kan være forskjeller der. 

Sjekk med lønnskontoret på arbeidsplassen din, så får du et sikkert svar :)

Anonymkode: eeea7...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. NAV utbetaler bare feriepenger for 12 uker, men arbeidsgivere som betaler direkte til arbeidstaker, som i ditt tilfelle, kan velge om de vil gi deg fulle feriepenger også. I det offentlige for eksempel får du fulle feriepenger som vanlig. Da er det arbeidsgiver som tar tapet på differansen mellom fulle feriepenger og 12 uker feriepenger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! 

 

Jeg er i fødselsperm frem til midten av november i år ( fra beg av feb i år). Har 100% lønn. Arbeidsgiver betaler lønn og får refundert fra nav. På lønnsslippen min fra august står det at feriepengegrunnlaget mitt er kr 310 000,- 

Har hørt at man ikke får feriepenger for mer enn 12 uker i permisjon? 

Får jeg full pott med feriepenger utbetalt i juni 2019 eller blir det bare småsmuler?

 

 

Anonymkode: fbcc0...21a

Har hørt det samme, men jeg fikk utbetalt permisjonspengene fra arbeidsgiveren. Feriepengene kom også fra arbeidsgiveren. Den vanlige summen, for hele året. Jeg måtte bare vente og se hva som kom.

Vennina mi fikk foreldrepengene fra NAV og feriepengene kom delvis fra NAV og resten fra arbeidsgiveren. Altså full sum også.

Dette var nå i sommer 2018.

Anonymkode: 77a58...bb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har hørt det samme, men jeg fikk utbetalt permisjonspengene fra arbeidsgiveren. Feriepengene kom også fra arbeidsgiveren. Den vanlige summen, for hele året. Jeg måtte bare vente og se hva som kom.

Vennina mi fikk foreldrepengene fra NAV og feriepengene kom delvis fra NAV og resten fra arbeidsgiveren. Altså full sum også.

Dette var nå i sommer 2018.

Anonymkode: 77a58...bb2

Min lillesøster fikk kun feriepenger for 12 uker fra NAV og ingenting fra arbeidsgiver, så antar det kommer an på arbeidsgiveren. Jeg husker dette godt, da min far og jeg spanderte flybillett på henne. Hun tok heller ikke ut full ferie påfølgende året, i mangel av full opptjening.

Anonymkode: 8203f...411

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så lenge arbeidsgiver forskutterer permisjonspengene vil du få utbetalt feriepenger i hht vanlig lønn. Sannsynligvis har du også denne nedfelt i enten tariff- eller arbeidsavtale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...