Gå til innhold
AnonymBruker

Hvorfor er det så kald atmosfære på Lillehammer?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
5 minutter siden, Jytte skrev:

De i Hedmarkområdet er kjente for å mangle humor, men være vennlige og litt trauste. Lillehammer har fått noe de aldri hadde før etter OL. Kanskje de føler seg invadert. Jeg har bare møtt hyggelige mennesker der, men har ikke vært der så ofte, og ti år siden jeg var der sist. Jeg kan forstå dem, og ville selv oppført meg mer kjølig hvis en liten by ble invadert. 

At 14 dager med OL-fest for 26 år siden har satt seg som et evig mishag til innflyttere virker noe søkt. Tipper det heller ligger i folksjela. 

Anonymkode: 6c98e...f4b

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen på all denne negativiteten om Lillehammer,  Gjøvik derimot synes jeg er en forferdelig by....

Anonymkode: 1e865...4db

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jytte
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

At 14 dager med OL-fest for 26 år siden har satt seg som et evig mishag til innflyttere virker noe søkt. Tipper det heller ligger i folksjela. 

Det skjedde noe etter OL eller har du ikke fulgt med? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jytte
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke si at jeg kjenner meg igjen på all denne negativiteten om Lillehammer,  Gjøvik derimot synes jeg er en forferdelig by....

Jeg har bodd i Hedmark en periode og ble godt tatt i mot, men det var vanskelig å bli kjent med folk selv om de var hyggelige. 

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være, men Lillehammer har fått økt boligprisene, det har blitt et turiststed, noe det ikke var før. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Liker lillehammer, men skal sies at jeg studerte der så det var ikke så vanskelig å få venner  da. Nå som voksen i jobb er alt mye vamskeligere uansett hvor man bosetter seg. 

Anonymkode: 3c76c...dbb

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
12 minutter siden, Jytte skrev:

Det skjedde noe etter OL eller har du ikke fulgt med? 

Jo, jeg kjøper bare ikke teorien din og synes den virker veldig søkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg jobber mye rundt omkring i Norge. Jobben min består stort sett av å reise. Jeg elsker Lillehammer. Ofte har jeg sagt at her kunne jeg bodd. De verste folkene synes jeg er nedover Vestfold. Mister helt lysten til å reise dit. Veldig mye negative folk som trekker all energi ut av meg. 

Anonymkode: 88521...056

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker

Er innflytter selv. Synes jeg har blitt godt tatt i mot, koselig by med hyggelige folk. Har ikke hatt problemer med å få venner, men nå har jeg en hobby som gjør det lett for meg å møte "likesinnede". Har også engasjert meg i frivillig arbeid og fått venner der. Bor nå i Gausdal, er nok her jeg blir boende. 

Har derimot problemer med Øyværinger...makan til sære folk skal man lete lenge etter! Sure, snobbete, lite imøtekommende og veldig uklar i kommunikasjonen. VELDIG klikkete. 

Anonymkode: 19e97...15a

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Fju
På 25.11.2018 den 23.27, AnonymBruker skrev:

Er innflytter selv. Synes jeg har blitt godt tatt i mot, koselig by med hyggelige folk. Har ikke hatt problemer med å få venner, men nå har jeg en hobby som gjør det lett for meg å møte "likesinnede". Har også engasjert meg i frivillig arbeid og fått venner der. Bor nå i Gausdal, er nok her jeg blir boende. 

Har derimot problemer med Øyværinger...makan til sære folk skal man lete lenge etter! Sure, snobbete, lite imøtekommende og veldig uklar i kommunikasjonen. VELDIG klikkete. 

Anonymkode: 19e97...15a

Hva er Øyværinger? Holder de til i Innlandet eller mener du øyboere generelt? (Beklager hvis dette er et tåpelig spørsmål, jeg vet veldig lite om indre Østlandet) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AnonymBruker
4 minutter siden, Fju skrev:

Hva er Øyværinger? Holder de til i Innlandet eller mener du øyboere generelt? (Beklager hvis dette er et tåpelig spørsmål, jeg vet veldig lite om indre Østlandet) 

Tipper de er fra Øyer. 

Anonymkode: 23dc9...5da

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her