Gå til innhold

Hvorfor er det så kald atmosfære på Lillehammer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri klart å like den byen. Det er noe med byen som skiller seg ut fra andre, at den er ekstremt kald! Folk virker mildt sagt reservert og lite åpne. Egentlig ikke en dømmetråd, men jeg har en del bekjente nå som bemerker akkurat det samme. 

Anonymkode: 20f47...86b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folk er reserverte og lite åpne. Og det er nærmest umulig å få seg omgangskrets her. Vi har bodd på Lillehammer i to år nå, og har ikke klart å få noen venner hverken mannen min eller jeg. Dolk virker som de har nok med seg selv og er ikke interessert i å få nye venner. (Og vi anser oss selv som utadvendte og oppegående folk, så det er ingen grunn til at det skulle være slik) 

Hvorfor det er slik vet ikke jeg, men jeg synes byen er litt snobbete. Sykt mange tesla/BMW x3 og Volvo xc90 som kjører rundt her...

Anonymkode: 1308c...c0a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nesten forberedt på at folk skulle overbivse meg om det motsatte jeg nå 😛 er jo litt sånn kg er. 

Men jeg ser det samme som dere. Hvor er dere fra? 

Jeg har bodd i Gjøvik, men det er en kjempetrivelig og fin by. 

Anonymkode: 20f47...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker Lillehammer jeg, men vokst opp rett nord for byen og gått på skole der så er vel inhabil 😍.

Anonymkode: 5b0d2...f27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var nesten forberedt på at folk skulle overbivse meg om det motsatte jeg nå 😛 er jo litt sånn kg er. 

Men jeg ser det samme som dere. Hvor er dere fra? 

Jeg har bodd i Gjøvik, men det er en kjempetrivelig og fin by. 

Anonymkode: 20f47...86b

Gjøvik er den stusseligste av mjøsbyene da. Slår et slag for både LH og Hamar jeg altså! 

Anonymkode: 3c76c...dbb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gjøvik er den stusseligste av mjøsbyene da. Slår et slag for både LH og Hamar jeg altså! 

Anonymkode: 3c76c...dbb

Ok, alle mener ikke det samme.

jeg synes atmosfæren på Gjøvik er varm. Folk er imøtekommende, ikke så veldig snobbete og inkluderer faktisk en. 

Anonymkode: 20f47...86b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan neppe være så ille som i konsberg? Har vært der to ganger, bare sure folk og masse bråk om kveldene. Så to personer som småkranglet litt, hvor den ene klinte til den andre mega hardt. Var i den grad at vi som gikk forbi lurte på om han overlevde han som ble slått ned. Ganske stor kar som slo, ergo vi turte ikke gjøre noe. Men policen kom ganske fort.

 

 

Anonymkode: a95b6...f66

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri klart å like den byen. Det er noe med byen som skiller seg ut fra andre, at den er ekstremt kald! Folk virker mildt sagt reservert og lite åpne. Egentlig ikke en dømmetråd, men jeg har en del bekjente nå som bemerker akkurat det samme. 

Anonymkode: 20f47...86b

Egentlig ikke en dømmetråd? Hva er det da? Det er viden kjent for oss som bor på innlandet at vi blir oppfattet både som stille, kalde og snobbete. Jeg kjenner meg ikke igjen i det og tror ikke så mange andre gjør det heller. Hører forsåvidt det om alle 3 mjøsbyene, bare at noen synes Lhmr er verst, noen Gjøvik osv. 

Anonymkode: 5b0d2...f27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan neppe være så ille som i konsberg? Har vært der to ganger, bare sure folk og masse bråk om kveldene. Så to personer som småkranglet litt, hvor den ene klinte til den andre mega hardt. Var i den grad at vi som gikk forbi lurte på om han overlevde han som ble slått ned. Ganske stor kar som slo, ergo vi turte ikke gjøre noe. Men policen kom ganske fort.

 

 

Anonymkode: a95b6...f66

Kjenner ikke så til Konsberg. Kjørt gjennom bare et par ganger og vært på kjøpesenteret der en gang. Kjenner to fra der som flyttet til min by, og de er et av de hyggeligste jeg vet om.

Anonymkode: 20f47...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Egentlig ikke en dømmetråd? Hva er det da? Det er viden kjent for oss som bor på innlandet at vi blir oppfattet både som stille, kalde og snobbete. Jeg kjenner meg ikke igjen i det og tror ikke så mange andre gjør det heller. Hører forsåvidt det om alle 3 mjøsbyene, bare at noen synes Lhmr er verst, noen Gjøvik osv. 

Anonymkode: 5b0d2...f27

At vi på innlandet er snobbete???? Vi blir kalt "bondefolk" av oslofolk jo 😛 

Anonymkode: 20f47...86b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

At vi på innlandet er snobbete???? Vi blir kalt "bondefolk" av oslofolk jo 😛 

Anonymkode: 20f47...86b

Se bare noen poster over her så bevises det 😜. Er vel ikke Oslo folk som sier det mest vil jeg tro. 

Anonymkode: 5b0d2...f27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, alle mener ikke det samme.

jeg synes atmosfæren på Gjøvik er varm. Folk er imøtekommende, ikke så veldig snobbete og inkluderer faktisk en. 

Anonymkode: 20f47...86b

Enig i at Gjøvik er mindre snobbete. Men mer inkluderende? Njæh. 

Anonymkode: 23dc9...5da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Peonjenta skrev:

De er fremdeles sjokkskadet etter OL94?

Jepp. OL vil sent bli glemt! 

Anonymkode: 23dc9...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Egentlig ikke en dømmetråd? Hva er det da? Det er viden kjent for oss som bor på innlandet at vi blir oppfattet både som stille, kalde og snobbete. Jeg kjenner meg ikke igjen i det og tror ikke så mange andre gjør det heller. Hører forsåvidt det om alle 3 mjøsbyene, bare at noen synes Lhmr er verst, noen Gjøvik osv. 

Anonymkode: 5b0d2...f27

Jeg er fra Innlandet, men etter å ha bodd/vært mye utenlands de siste årene merkes det veldig hvor reserverte og kalde mange her er. Blir litt fortvilet. 

Anonymkode: 23dc9...5da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fra Innlandet, men etter å ha bodd/vært mye utenlands de siste årene merkes det veldig hvor reserverte og kalde mange her er. Blir litt fortvilet. 

Anonymkode: 23dc9...5da

Det jeg er mest glad for når jeg har vært utenlands er å komme tilbake til det rolige, stille og "kalde" som du kaller det da. For meg blir den ekstremt overdrevne høfligheten og det jeg føler kan bli mas i diverse andre land litt i meste laget.

Anonymkode: 5b0d2...f27

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg er mest glad for når jeg har vært utenlands er å komme tilbake til det rolige, stille og "kalde" som du kaller det da. For meg blir den ekstremt overdrevne høfligheten og det jeg føler kan bli mas i diverse andre land litt i meste laget.

Anonymkode: 5b0d2...f27

Du er nok den perfekte innbygger for stedet, ja. 

Anonymkode: 23dc9...5da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøv deg på Rena ! 🙈🙈🙈 hilsen student 

Anonymkode: 385d1...d69

Stakkars!

Anonymkode: 23dc9...5da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...