Gå til innhold

Hvorfor er det så kald atmosfære på Lillehammer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er veldig klikkete der. Man må være fra de rette familiene og slektene og ha det rette nettverket og de rette kontaktene for å være innenfor der. En "innflytter" vil alltid forbli innflytter, og mp bevege seg i tilhørende kretser. De "kondisjonerte" omgås hverandre og folk kjenner hverandre på slekta di/mi/vår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Tøytigern skrev:

Det er veldig klikkete der. Man må være fra de rette familiene og slektene og ha det rette nettverket og de rette kontaktene for å være innenfor der. En "innflytter" vil alltid forbli innflytter, og mp bevege seg i tilhørende kretser. De "kondisjonerte" omgås hverandre og folk kjenner hverandre på slekta di/mi/vår.

Jepp. Dette er helt riktig! 

Anonymkode: 23dc9...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Peonjenta skrev:

De er fremdeles sjokkskadet etter OL94?

Nei. Men de mener de befinner seg i Gudbrandsdalens hippeste by. Alt sør for Lillehammer er nemligens Mjøsregionen. Ovenfor ligger "bygda" før man kommer til (Dovre og ned til) Trondheim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Tøytigern skrev:

Det er veldig klikkete der. Man må være fra de rette familiene og slektene og ha det rette nettverket og de rette kontaktene for å være innenfor der. En "innflytter" vil alltid forbli innflytter, og mp bevege seg i tilhørende kretser. De "kondisjonerte" omgås hverandre og folk kjenner hverandre på slekta di/mi/vår.

Jepp. Slik er det ikke på Gjøvik. 

Anonymkode: 20f47...86b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Dette er helt riktig! 

Anonymkode: 23dc9...5da

Har frue som er vokst opp der - og har vært der og erfart det selv. Snobbete var nevnt før i tråden, og ja. Det er snobbete familier/slekter i den byen.

Endret av Tøytigern
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp. Slik er det ikke på Gjøvik. 

Anonymkode: 20f47...86b

Nopes. Der er de ikke like store på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er nok den perfekte innbygger for stedet, ja. 

Anonymkode: 23dc9...5da

Jepp og fornøyd med det 😊. Nå kjenner jeg ingen såkalt kondisjonerte familier her da, men klarer meg jammen bra lell. Skulle tro Sanna S. hadde okkupert tråden her 😁

Anonymkode: 5b0d2...f27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp og fornøyd med det 😊. Nå kjenner jeg ingen såkalt kondisjonerte familier her da, men klarer meg jammen bra lell. Skulle tro Sanna S. hadde okkupert tråden her 😁

Anonymkode: 5b0d2...f27

Takk for sammenligningen! 😂

Anonymkode: 23dc9...5da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jepp og fornøyd med det 😊. Nå kjenner jeg ingen såkalt kondisjonerte familier her da, men klarer meg jammen bra lell. Skulle tro Sanna S. hadde okkupert tråden her 😁

Anonymkode: 5b0d2...f27

Fruens foreldre og barna klarte seg bra de også, selv om de var "innflyttere" fra Frons-traktene. Men de fant seg andre nettverk. (Og det tok tid. Vi snakker år.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jepp og fornøyd med det 😊. Nå kjenner jeg ingen såkalt kondisjonerte familier her da, men klarer meg jammen bra lell. Skulle tro Sanna S. hadde okkupert tråden her 😁

Anonymkode: 5b0d2...f27

Sanna S? Blogger? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var nesten forberedt på at folk skulle overbivse meg om det motsatte jeg nå 😛 er jo litt sånn kg er. 

Men jeg ser det samme som dere. Hvor er dere fra? 

Jeg har bodd i Gjøvik, men det er en kjempetrivelig og fin by. 

Anonymkode: 20f47...86b

Flyttet fra Østfold til Oppland og er meget stor forskjell på hvordan folk møter fremmede. Er vant til å si hei å smile til folk man møter, her ser nesten folk surt på deg hvis du skulle råke å se de i øynene. Men når man kommer inn på disse raringene, så er de jo koselige de også.

Anonymkode: fd964...45c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Tøytigern skrev:

Fruens foreldre og barna klarte seg bra de også, selv om de var "innflyttere" fra Frons-traktene. Men de fant seg andre nettverk. (Og det tok tid. Vi snakker år.)

Vi er vel alle forskjellige her også som i resten av landet vil jeg tro. Halvparten av mine venner er barndomsvenninner, resten bor og kommer fra Oslo, Tr.heim bla, de ble jeg kjent med når de hadde sesong arbeid her for 20 år siden.

Sanna Sarromaa kjent for å ha bodd ørten år på Lhmr men hater folket og byen 😉

Anonymkode: 5b0d2...f27

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men det å flytte fra en større by, til der alle kjenner alle og alle kan familienhistorien til naboen 1000 år bak i tid ( litt overdrivelse) er litt rart. Så man kan lett føle seg litt utenfor da de er i slekt alle i Land/Gjøvik/Toten.

Anonymkode: fd964...45c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tøytigern skrev:

:klo:

Sanna S er fra Finland. Bor på Lillehammer og røsker stadig opp i våre oppfatninger. Det får vi jammen tåle, selv om man ikke alltid er enig. :) 

Anonymkode: 23dc9...5da

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Sanna S er fra Finland. Bor på Lillehammer og røsker stadig opp i våre oppfatninger. Det får vi jammen tåle, selv om man ikke alltid er enig. :) 

Anonymkode: 23dc9...5da

Ah, ok. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Jeg syntes Lillehammer er flott! Liker atmostfæren godt og mange hyggelige mennesker. Bor i Oslo til vanlig, men har en venninne i Lillehammer så er ofte der 😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎09‎.‎2018 den 0.22, AnonymBruker skrev:

Har aldri klart å like den byen. Det er noe med byen som skiller seg ut fra andre, at den er ekstremt kald! Folk virker mildt sagt reservert og lite åpne. Egentlig ikke en dømmetråd, men jeg har en del bekjente nå som bemerker akkurat det samme. 

Anonymkode: 20f47...86b

De i Hedmarkområdet er kjente for å mangle humor, men være vennlige og litt trauste. Lillehammer har fått noe de aldri hadde før etter OL. Kanskje de føler seg invadert. Jeg har bare møtt hyggelige mennesker der, men har ikke vært der så ofte, og ti år siden jeg var der sist. Jeg kan forstå dem, og ville selv oppført meg mer kjølig hvis en liten by ble invadert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...