Gå til innhold

Tråden for oss som liker å skifte toppbilde...


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest AthenaRavenLuna
2 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Dette er litt smalere men kanskje ikke smalt nok? http://www.erslandphoto.com/Turtips/Hordaland/Meland/Gaustadfjellet 317m/slides/Varde.jpg

Skal se om jeg finner et bilde som er smalere.

Varde.jpg

Takk, men jeg får forsatt ikke med hele bildet, men det får bare være. Dette var heller ikke tåkete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Zemira skrev:

Takk, men jeg får forsatt ikke med hele bildet, men det får bare være. Dette var heller ikke tåkete.

Ettersom det ikke blir tåkete på alle bilder, har det nok med bildeoppløsningen (antall pixler) i selve fotografiene å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
2 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Takk, nå fikk jeg med hele bildet:)

 

1 minutt siden, An0nymBruker skrev:

Ettersom det ikke blir tåkete på alle bilder, har det nok med bildeoppløsningen (antall pixler) i selve fotografiene å gjøre.

Ok, har ikke så mye greie på slikt :sjenert:

Tusen takk for hjelpen :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Zemira skrev:

Takk, nå fikk jeg med hele bildet:)

 

Ok, har ikke så mye greie på slikt :sjenert:

Tusen takk for hjelpen :klemmer:

Bare hyggelig :klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Her er bildet i en mindre str (640 x 360)  enn det du har (1600 x 900)

 

47 minutter siden, An0nymBruker skrev:

Det må gjøres i et redigeringsprogram for bilder. Med forminskning mente jeg redusering av antall pixler i bildet. Det er ikke sikkert at jeg tenker riktig.

Glem det jeg skrev her, for nå kom jeg på at redusering av antall pixler i et bilde kun gjør bildet mindre uklart/mer kornete, og ikke mindre i str. Men ved innlastning av profilbilde feks kan man ha bruk for å resusere antall pixler i et bilde, ettersom det er en maxgrense på KG for antall pixler i profilbilder (om jeg husker riktig).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
12 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Skjønner ikke et skvatt av noe av dette, jeg!   :sukk:

Ikke jeg heller :flau:

9 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Da er vi flere. :klo:  :kaffekopp: :kaffekopp: :) 

Sleng på en kopp til :ninja:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Jerry Lee skrev:

Skjønner ikke et skvatt av noe av dette, jeg!   :sukk:

 

6 minutter siden, Hoppetaujenta skrev:

Da er vi flere. :klo:  :kaffekopp: :kaffekopp: :) 

Jeg skal prøve å forklare. Antall pixler innen et visst areal bestemmer hvordan oppløsningen av bildet er. Tenk på pixler som små firkanter i forskjellige farger som utgjør et fotografi. Jo flere pixler pr kvadratcentimeter, jo mer detaljert blir bildet. Jo flere pixler pr kvadratcentimeter, jo mindre er disse små firkantene og jo flere pixler blir det plass til pr kvadratcentimeter.
Pixlar-822x321.jpg

Her er det forklart:"Oppløsning er et uttrykk for hvor mange piksler et bilde inneholder. Det angis ofte som 3,2 megapiksler (som data for et digitalkamera) eller som 20 x 30 cm i 185 PPI (som oppløsning på en utskrift).

Den første utregningen er kun et spørsmål om å gange den ene siden med den andre (høyde x bredde) – og vips, så har man det antallet piksler bildet inneholder.

Eksempel: Et digitalt bilde som er 2064 piksler bredt og 1548 piksler høyt, har, når sidene ganges sammen, en oppløsning på 3 195 072 piksler, eller bare 3,2 megapiksler.

Siden piksler ikke har noen fysisk størrelse, har man laget en enhet, som forteller hvor mange piksler det er per lengdeenhet. Siden dette startet i USA, er det det amerikanske målesystemet som danner grunnlaget for enheten. Derfor er det nesten alltid [piksler per tomme] man benytter. En tomme er 2,54cm, og vi kan derfor lett regne om til noe litt mer forståelig for oss europeere. "https://www.tek.no/artikler/opplosning_-_hva_er_det/15269

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Hun er like søt med små eller storepiksler. :jepp: - Ordet      :kaffekopp: Til Zemira. 
 

Ja, det er du :klemmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe...nå tror jeg at du tøyser litt og tar feil av henne og meg,
men jo...jeg er vel søt jeg også på mitt vis. :nigo: - Ordet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hoppetaujenta skrev:

Hehehe...nå tror jeg at du tøyser litt og tar feil av henne og meg,
men jo...jeg er vel søt jeg også på mitt vis. :nigo: - Ordet

Ja, jeg mente Hoppesøta. Men du er like søt, Lille Ordet :jepp: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...