Gå til innhold
Ichiko

Teknisk feil på visning av profilbesøk

Anbefalte innlegg

Ichiko

Hei, dette gjelder. som overskriften sier, noe som må være en teknisk feil.

På profilsiden kan man jo se besøkende på disse måtene:

- Til venstre og litt ned på siden er det et felt med brukernavn og tidspunkt for besøk; jeg skjønner dette slik at de som er pålogget anonymt, ikke vises her

- Øverst på siden, altså rett under bakgrunnsbildet, står det antall innlegg, tidspunkt for registrering av brukerprofil, og tidspunkt for siste profilbesøk av andre brukere.

Og det er ved det sistnevnte at det er noe feil. For på min profil står det at siste besøk var 11. august, altså for over én måned siden; noe som ikke stemmer, da feltet nede til venstre viser flere profilbesøk i løpet av denne måneden.

Jeg har også nevnt tidligere, for flere måneder siden, at bakgrunnsbilde på profil(både egen og andres) ikke lenger vises med mindre man går inn på selve profilen. Hvorfor er dette fortsatt ikke fikset, og hvorfor blir det bare flere tekniske problemer?

Ingenting av dette er noe alvorlig da, bare littegrann irriterende. ;)

Edit: Så vidt jeg kan se, så virker "siste profilbesøk"-funksjonen hos andre brukere, men altså ikke hos meg.

Endret av Ichiko

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Winza

Logger du inn som skjult bruker så vises du ikke som aktiv så den datoen du sist var logget inn uten som skjult bruker er datoen som vises som sist gang du var aktiv

Hvordan skulle bakgrunnsbilde vises uten å gå inn på profilen? Det er jo noe man har for profilen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HanneMari Egmont

Hei
Jeg troddde også det var sånn som Winza sier, men om jeg legger musepekeren over hans bilde står det "besøkte siden sist" 5. september, selv om han er aktiv i denne tråden som bruker. Var du logget inn som skjult, Winza?

Bakgrunnsbildet skal bare vises på profilen, det er ikke meningen at det vises når man bare holder pekeren over bildet.

Hanne Mari, forumansvarlig

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Winza
4 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Hei
Jeg troddde også det var sånn som Winza sier, men om jeg legger musepekeren over hans bilde står det "besøkte siden sist" 5. september, selv om han er aktiv i denne tråden som bruker. Var du logget inn som skjult, Winza?

Bakgrunnsbildet skal bare vises på profilen, det er ikke meningen at det vises når man bare holder pekeren over bildet.

Jeg er bare på mobil så dette er ikke funksjoner jeg viste eksisterte 🤔

Ja var det

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HanneMari Egmont

Da er det som du sier til TS. Om man logger inn som skjult bruker vil ikke "aktivitetstelleren" registrere at du har vært inne på forumet. Takk for hjelp til oppklaring! :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dr. A. Kula

Men risikerer man at brukernavnet kan gjenbrukes om noen vil ha det, når systemet ikke registrerer innloggingen som gjøres som skjult bruker? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Winza
17 minutter siden, Dr. A. Kula skrev:

Men risikerer man at brukernavnet kan gjenbrukes om noen vil ha det, når systemet ikke registrerer innloggingen som gjøres som skjult bruker? 

Ikke så lenge man er aktiv på forumet

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HanneMari Egmont
På 14.9.2018 den 23.08, Dr. A. Kula skrev:

Nei, det gjør man ikke. Det vil ikke gå an å registrere seg med et brukernavn som allerede finnes i systemet. Det registrerer brukerne når de opprettes, og har oversikt over alle brukernavn som ligger inne, uavhengig av om brukeren pleier å bruke skjult innlogging eller ikke. Det er ikke mulig å ha to brukere med identiske navn lagret i databasen.

Vi har noen ganger frigjort brukernavn slik at noen kan bruke det, men da må den som hadde det først slettes, og det gjøres kun dersom noen spesifikt ber om å få bruke det navnet, og den tidligere brukeren ikke har brukt forumet overhodet på minst to år. For ordens skyld gjøres dette sjelden. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ichiko
On 9/14/2018 at 9:33 AM, Winza said:

Logger du inn som skjult bruker så vises du ikke som aktiv så den datoen du sist var logget inn uten som skjult bruker er datoen som vises som sist gang du var aktiv

Hvordan skulle bakgrunnsbilde vises uten å gå inn på profilen? Det er jo noe man har for profilen

On 9/14/2018 at 9:41 AM, HanneMari Egmont said:

Hei

Hei, Winza, og takk for at du svarte på dette. Det ser ut som du har rett.

Til KG-teamet vil jeg likevel si at det er endel slike "mysterier" som oppstår ved bruk av KG, når det er mye som ikke blir informert til brukere. Man er da henvist til å starte tråder som denne. Det hadde vært veldig greit med en oversikt ang. slike tekniske detaljer, tilsvarende oversikten på regelverket. Det blir for kronglete å bla seg gjennom trådene på dette underforumet.

Når det gjelder visning av bakgrunnsbilde, var det alltid slik før. Jeg kunne legge pekeren over eget eller andres profilbilde, og bakgrunnsbilde var synlig der det nå kun er et svart felt. Liker svart jeg, men det så så fint ut med bildene... Endringen skjedde for noen måneder siden, da det ble gjort noen oppgraderinger med KG sin nettside. Såvidt jeg husker, var det på samme tid som nettsiden endelig ble en såkalt sikker side.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HanneMari Egmont

Hei

Takk for forslag om å samle en teknisk oversikt. Vi har en, men den er ganske gammel, så vi skal se om det er mulig å oppdatere den. 

Jeg vet ikke hvorfor det er sånn med bakgrunnsbildene hvis det var mulig å se dem tidligere. 

Mulig @TSP kan svare på dette?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her