Gå til innhold

Hva tenker folk om blandingsvalp/valp uten stamtavle til salgs på Finn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har en renraset hund med imponerende stamtavle. 11 år gammel, aldri syk.

En i familien kjøpte en blandingshund fordi den var så søt, og selger hadde "gode tilbakemeldinger" fra tidligere kjøpere. Blanding av Jack Russel og BC. Hva tenker man på da? Kjøperen har forøvrig null peiling på hund, så nå står de mest og skriker til hverandre. Eller, hunden bjeffer, men dere kan tenke dere hvordan det er.

Anonymkode: 24c1b...885

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Renrasa all the way, kommer alltid til å kjøpe meg hund med stamtavle av helsesjekkede foreldre.

Anonymkode: 3ef26...225

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At den er like mye verdt som en hund med champion stamtavle. Det er fremdeles en hund! Såkalte "verdi" papirer, mtp. avl og penger er motbydelig. 

Hunden min er omplasseringhund. Hun hadde blitt kjøpt og brukt som avlshund. Hun har HD, artrose og hadde kreft i livmoren da hun kom til meg. Heldigvis, er hun kastrer og kreftfri, nå. Og lever godt med medisiner i perioder, fysioterapi og gullimplantater. Dyr i drift, men verdt hvert øre. 

Endret av IommI
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:
 

Renrasa all the way, kommer alltid til å kjøpe meg hund med stamtavle av helsesjekkede foreldre.

Anonymkode: 3ef26...225

Ha!  De testene" er ikke mye verdt! Sier sitt hvor mye sykelig innalv det er i mange hunderaser.

 Oppdrettere og kjøpere har vært så snille og flinke at de har klart å knuse rase på rase.

Anonymkode: 0c3c8...936

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.10.2018 den 22.33, AnonymBruker skrev:
 

Ha!  De testene" er ikke mye verdt! Sier sitt hvor mye sykelig innalv det er i mange hunderaser.

 Oppdrettere og kjøpere har vært så snille og flinke at de har klart å knuse rase på rase.

Anonymkode: 0c3c8...936

Ikke mye verdt? De både foreldredyr og besteforeldre av min hund har aldri vært syke i hele sitt liv, god apetitt, sunn konstruksjon og væremåte. Mormoren er 12 for øyeblikket, morfaren snart 10, begge i storform. Samme på farssiden. Søsken, søskenbarn og tremenninger er i stor grad sunne uten skavanker eller sykdommer. Og på min rase er det mye innavl, men lite sykdom. :)

Anonymkode: 3ef26...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...