Gå til innhold

Hva koster utvekslingsår?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, kg! Er det noen her som kunne fortalt meg, hva utvekslingsår i USA koster? Jeg er alenemor og 100.000 kr, har jeg ikke råd til å betale. Kan lånekassen støtte? Takk på forhånd! :) 

Anonymkode: f2bf0...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det varierer nok, men 100 000 er nok ikke nok. 

Jeg betalte omtrent det bare i skolepenger, i tillegg kommer opphold og lommepenger. Tror totalt ble det i underkant av 200 000.

Lånekassen dekker deler av skolepengene, ca 70 000 fikk vi. Det er mye penger. Men samtidig er jo ungdommen ikke en del av husholdningen hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukee rundt 150.000 på seks måneder til bolig og etter skole program alene. På toppen av det kommer forsikring, bil (som man må ha de fleste steder), fly, strøm, gass, mat ++. Jeg vil gjette på at forbruket vårt (en voksen + et barn i skolealder) kommer på rundt 300.000 for seks måneder. Da er ferie og reiser i USA ikke inkludert. 

Anonymkode: 45cd6...1c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det vgs eller på universitetsnivå? To forskjellige ting☺ 

Min datter var et år i England for to år siden. Det kostet drøyt 90 000 kroner pluss lommepenger. Siden hun fikk året godkjent fikk vi nesten halvparten tilbake fra Lånekassen og hun kunne begynne rett i 3. klasse på vgs da hun kom hjem.

Hun reiste med Explorius, veldig seriøs og fin organisasjon. Anbefaler dem gjerne videre! De tilbyr USA også, i flere forskjellige prisklasser avhengig av hvor spesifikke ønsker du har. For "vanlig" utveksling ligger det rundt 100 000 mener jeg, for et helt skoleår.

Anonymkode: 3dbb5...2ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er stor forskjell her om dette er på vgs eller universitetet. Jeg var på utveksling på vgs, og min mor hadde lite penger. Jeg fikk vel gå der tilnærmet gratis. Men det går alltid litt penger med til aktiviteter +++. Så ville regnet med minst 3000,- i måneden.

Anonymkode: 97408...4d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spoiler

 

Hvis du er student ved NTNU og velger et universitet dem har samarbeid med slipper du å betale skolepenger + at du får støtte fra Lånekassen ❤ hør med internasjonal seksjon

Anonymkode: d8a87...d06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...