Gå til innhold

Kun bryllup på rådhuset.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg og min kjære har bestemt oss for å gifte oss på rådhuset fordi vår venn er kreft syk og desverre ikke har lenge igjen å leve. Vi blir kun å ha med hun og hennes kjæreste. Men jeg har noen spørsmål. 

Er det rart å leie en kjole å gå med det på rådhuset? 

Vi tilhører to forskjellige kommuner så må vi bare velge eller er det satte regler på hvordan det fungerer? 

Hvordan er det med bilder, er det lov å ta bilder på rådhuset? 

Får man en seremoni som vanligvis eller er det bare signering av papirer? 

Jeg vil gjerne ha noe så autentisk som mulig sånn at hun kan ta med seg de minnene og ikke føle at dette bare ble gjort for henne. Vi ville heller ventet men vi vil og ha vår venn der når vi knyter båndene. 

Takk for at du leste og svarer. 

Anonymkode: 28ad5...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ble nye regler for borgerlig vielse 1. januar i år. Nevøen min og samboer giftet seg og ordføreren i kommunen de bodde i viet dem. Les dette fra Oslo som jeg henviser til. Står alle opplysninger du trenger der etter min mening. Bilder ble tatt i nevøens bryllup med ordføreren.

https://www.oslo.kommune.no/politikk-og-administrasjon/radhuset/vielser-i-oslo-radhus/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
On 9/13/2018 at 12:20 AM, AnonymBruker said:

Er det rart å leie en kjole å gå med det på rådhuset? 
Ikke rart i det hele tatt. Har sett alt fra hverdagsklær til fine brudekjoler. 

Vi tilhører to forskjellige kommuner så må vi bare velge eller er det satte regler på hvordan det fungerer? 
Sjekk ut hjemmesiden til kommunen dere ønsker å gifte dere i. I kommunen jeg jobber i er det gratis dersom den ene parten er innbygger, mens andre må betale en symbolsk sum. I nabokommunen er det gratis for alle uansett bosted. 

Hvordan er det med bilder, er det lov å ta bilder på rådhuset? 
Det bør ikke være noe problem, men sånt er det bare å spørre om når man tar kontakt med kommunen. Hos oss er det vanlig å ta bilder inne på rommet seremonien forgår i.

Får man en seremoni som vanligvis eller er det bare signering av papirer? 
En relativt kort sermoni, og signering av papirer etterpå. Kan gjøres litt mer personlig med f.eks. diktopplesning dersom dere ønsker det. Vigselsformularet finnes på nett, og jeg synes personlig det er fint. 

 

 

Anonymkode: de100...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 hours ago, AnonymBruker said:

 

Anonymkode: de100...70b

Tusen for så bra svar!! Desverre har vi valgt å ikke gjøre det fordi kjæresten til han som er syk vil og gjøre det. Og jeg skal ikke strø salt i såret. Hun vil desverre ikke spørre men som en venn velger jeg å ta hensyn. Hun har det tungt nok♡ 

Anonymkode: 28ad5...714

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Viva_2017
På 22.9.2018 den 2.41, AnonymBruker skrev:

Tusen for så bra svar!! Desverre har vi valgt å ikke gjøre det fordi kjæresten til han som er syk vil og gjøre det. Og jeg skal ikke strø salt i såret. Hun vil desverre ikke spørre men som en venn velger jeg å ta hensyn. Hun har det tungt nok♡ 

Anonymkode: 28ad5...714

??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...