Gå til innhold

Aldersforskjell på date


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 23 år, og skal drikke vin med en som er 38 år til helgen. Møttes på Tinder, og han er en av de kjekkeste mennene jeg har sett i hele mitt liv, helt uforståelig at han er singel, virker å ha alt på stell (utseende, bra jobb, bolig osv.). Aldersforskjellen giør ikke noe for min del (er jo en grunn til at jeg har på en så høy grense, liker de ofte litt eldre). Eldste jeg har vært på date med er 30, men der merket jeg ikke noe aldersforskjell i det hele tatt. Skjønner jo at det ligger i kortene at det bare er et ligg, men er det normalt at "eldre" menn går etter så unge jenter? Føler de fleste i den alderen er ganske så etablerte og på jakt etter noe mer seriøst, men der kan jo jeg ta feil.

Anonymkode: 75c36...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er selv 24, og har ikke datet menn med så stor aldersforskjell. Visst kunne jeg gjort det, men da måtte vi ha møttes på jobb/venner/kurs etc. Dersom vi hadde møttes i en mer "naturlig" setting og hatt en god tone, ser jeg for meg at han ikke nødvendigvis er på aktiv jakt etter yngre kvinner. Men å gå ut med en mann på nesten 40 som skrur inn alderssøket på Tinder til tidlig tyveårene, det hadde jeg ikke fått meg til å gjøre.

lukter  g r i s  lang vei

Anonymkode: 8e371...d70

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er normalt at ekle menn med commitment issues går etter yngre ja. 

Anonymkode: 46e0e...39a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 23 år, og skal drikke vin med en som er 38 år til helgen. Møttes på Tinder, og han er en av de kjekkeste mennene jeg har sett i hele mitt liv, helt uforståelig at han er singel, virker å ha alt på stell (utseende, bra jobb, bolig osv.). Aldersforskjellen giør ikke noe for min del (er jo en grunn til at jeg har på en så høy grense, liker de ofte litt eldre). Eldste jeg har vært på date med er 30, men der merket jeg ikke noe aldersforskjell i det hele tatt. Skjønner jo at det ligger i kortene at det bare er et ligg, men er det normalt at "eldre" menn går etter så unge jenter? Føler de fleste i den alderen er ganske så etablerte og på jakt etter noe mer seriøst, men der kan jo jeg ta feil.

Anonymkode: 75c36...38b

Jeg tror han er langt fra alene om å være 38 og bli tiltrukket av 23 åringer:ler: 

Å du er 23 år, du er ikke 16, så jeg ser ikke helt :sjokkert: over aldersforskjellen.

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg vokste opp med som nærmeste nabo er "37år" på tinder, sannheten er at han er 10 år eldre, riktignok kjekk fyr som holder seg bra. Men ja det er jo en grunn for at forholdet til hun som var jevngammel gikk ad undas, og at han etter det har hatt kortvarige forhold med yngre jenter, de er lettere å lure. Men er det kun sex spiller det vel liten rolle. 

Anonymkode: 28b06...f0b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den andre delen av forumet; samliv og kjærlighetsrelasjoner, har det flere ganger vært folk som har spurt om +/- 15 år er for mye, og de fleste har svart at det spiller ingen rolle! Så gå inn der om du blir usikker av de negative svarene du får her. 

Det er kanskje noe uvanlig når du bare har bikket 20, men det må ikke dreie seg bare om å ha lyst på et ligg allikevel. Det vil jeg tro du merker på tonen dere har i chatten? Om dere har noe felles og kommuniserer bra? Møt han noen ganger før du tar han med hjem, så finner du vel ut om han er "seriøs" i den grad du er det. Det kan jo hende at han normalt ikke er interessert i så unge damer, men så var det noe ved deg han falt for? Jeg synes ikke unge menn er attraktive, men sist vinter var jeg betatt av en allikevel gitt. Men det var en jeg kjente i virkeligheten da. 

Når det gjelder det der med at det er så utrolig at han er singel.. Det er vel ikke slik at han hopper på den første og beste han ser? Du vil vel ikke være sammen med den første mannen som sier han er forelsket i deg heller? Grunnen til at så mange flotte mennesker er single er jo at de ikke blir tiltrukket av noen av de som de møter, eller i hver fall at det ikke er gjensidig. Jeg har EN mann jeg har lyst til å bli sammen med (og prøver å psyke meg opp til å be med ut :P ) Hvis ikke han vil ha meg, vil jeg ikke ha noen andre! Jeg skjønner at dette vil endre seg, men det vil jo ta tid før jeg er klar for å date noen andre for å si det sånn, og så falle for han etc. etc. Kjærlighet er ikke som å finne en fin kjole i butikken. 

Lykke til på date!

Endret av McMary
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er normalt at ekle menn med commitment issues går etter yngre ja. 

Anonymkode: 46e0e...39a

Det er også vanlig at bitre, gamle damer blir sjalu på disse unge pikene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, FrodeF said:

Det er også vanlig at bitre, gamle damer blir sjalu på disse unge pikene.

:Gjesp:

Anonymkode: a31e9...42a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, FrodeF skrev:

Det er også vanlig at bitre, gamle damer blir sjalu på disse unge pikene.

Er du blant dem som mener at en kvinne på 35 er elder enn en mann på 35? Du vet at kvinner i snitt lever lenger enn menn, eller?

Anonymkode: 2cee8...2db

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt uvanlig aldersforskjell dette, men det kan hende han bare synes du er spennende som er såpass mye yngre. Men du risikerer jo ikke mer her enn med jevnaldrende. Møt han og ta det derfra.

 

Anonymkode: fd17a...75e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg møtte en gang en fyr på 40+ som var ærlig om at han var på jakt etter noe seriøst med damer under 30. Han trodde jeg skulle ta det som et hint om at han var interessert. Jeg tok det som et hint om å stikke fort som svint. Synes det er noe EKKELT med så voksne menn som bevisst jakter unge damer. Men vi er jo forskjellige. Og det kommer jo dessuten an på hva du er på jakt etter. 

Anonymkode: b9804...044

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 år er en del aldersforskjell ja. Min kjæreste er 38 i år, men hadde funnet han rar om han gikk etter såpass unge damer. Jeg er 29. Synes forskjell mlm oss er nok. 

Anonymkode: 421f9...4b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og trur du alle menn på nærmere 40 er seriøs tar du feil - har erfaring der😌

Anonymkode: 421f9...4b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han har tatt insj til å drikke vin på 1 date er det tydelig han kun vil ha ei unghøne. 

Anonymkode: 421f9...4b4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er 26, dater kun eldre menn. Føler jeg er på barnerov når jeg treffer «menn» på min alder.

Babydaddy var 13 år eldre enn meg (jeg 19, han 32), eksen var 15 år eldre. Nåværende date er 40.

Enjoy. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, duplexx skrev:

Jeg er 26, dater kun eldre menn. Føler jeg er på barnerov når jeg treffer «menn» på min alder.

Babydaddy var 13 år eldre enn meg (jeg 19, han 32), eksen var 15 år eldre. Nåværende date er 40.

Enjoy. 

Her er du jo egentlig bare et eksempel på at det IKKE er en god ide.

Anonymkode: ba5c4...d85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Her er du jo egentlig bare et eksempel på at det IKKE er en god ide.

Anonymkode: ba5c4...d85

For at?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, duplexx skrev:

For at?

Sikkert fordi de to eldre mennene du snakker om er ekser, og at du er på din tredje "gamling" 

Moren min har vært sammen med samme mann i 50 år, de har 15 års aldersforskjell. Det går ikke så bra nå som de er gamle, for han er så mye mye eldre enn henne, men det gikk greit i mange år.

Og TS skal vel foreløbig bare på date, så jeg ser ikke problemet. Det er jo bare å dra på date og kose seg, mener jeg. 

Anonymkode: 7b5d3...ed2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...