Gå til innhold

Er så lei av menn i 20 og 30-åra som er umodne og ikke vil slå seg til ro


Zikkzakk

Anbefalte innlegg

Så hvor i all verden finner man noen som er voksen i hodet og føler for å etablere seg før de er 40? Jeg er i midten av 20-åra, er ferdig utdannet og ønsker gjerne å finne en mann som vil slå seg til ro og få barn om et par år. Jeg føler at de fleste på min alder ikke er ferdig utdannet, mange begynner jo ikke på utdannelse en gang før i slutten av 20-åra, kun interessert i festing og sex. Så fant jeg en mann som jeg trodde var mer voksen enn som så, han var i midten av 30-åra og var ferdig utdannet for mange år siden og så ut til å ha det meste på stell. Etter å ha blitt kjent med han i noen måneder ser jeg mer og mer tendenser til at han er umoden og jeg har funnet ut at til tross for at han er 10 år eldre enn meg så skulle man tro han var 19 år gammel med et stort behov for selvrealisering og festing med kompisgjengen. 

Jeg ser da folk rundt meg som finner veldig OK menn i midten av 20-åra med livet på stell og som til og med får barn i den alderen, så hvor i all verden finner man disse mennene? Jeg kjenner at jeg er utrolig lei av umodne menn. 

Endret av Zikkzakk
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er i slutten av 30årene og leter fortsatt. Forstår heller ikke hvor de seriøse mennene er. Etter å ha tatt en kaffe med en del menn kan jeg bare slå fast at mange av de tviholder på tenåringslivet sitt til de er godt voksne, dessverre. Jeg begynner å tro det er noe alvorlig galt med oppdragelse her til lands. 

Anonymkode: 8f162...acb

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo nettopp poenget:-) En blir tidsnok gammel så man må holde på så lenge man kan:-).

Kjerringer som er "modne" i 20-årene er skremsel for en mann🤪

Anonymkode: 08ddc...ccc

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Treff menn på nye steder, ikke på byen. F.eks på fjellet eller andre stødige aktiviteter. Tror du da vil ha større sjanse til å finne en mann som liker flere ting enn bare festing. Det finnes flere slike seriøse menn ( har selv en som er rundt 30 som ønsker familie inkl barn). 

Anonymkode: a6636...d04

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant en tre år eldre mann da jeg var 20. Han var og er moden på alle områder, bortsett fra det med barn. Jeg er 29 nå, og han er fortsatt ikke klar. Han sier han vil ha barn før han blir 35, men han er nå 32 og fortsatt ikke klar. Skjønner ikke hvorfor menn er sånn!

Anonymkode: b2548...4c6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fant en tre år eldre mann da jeg var 20. Han var og er moden på alle områder, bortsett fra det med barn. Jeg er 29 nå, og han er fortsatt ikke klar. Han sier han vil ha barn før han blir 35, men han er nå 32 og fortsatt ikke klar. Skjønner ikke hvorfor menn er sånn!

Anonymkode: b2548...4c6

Han kaster jo bort de beste årene dine! Dette må være et særnorsk fenomen, eller? Norske menn er jo ikke familieorienterte i det heletatt. 

Anonymkode: 8f162...acb

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han kaster jo bort de beste årene dine! Dette må være et særnorsk fenomen, eller? Norske menn er jo ikke familieorienterte i det heletatt. 

Anonymkode: 8f162...acb

Joda, noen norske menn er det. Men akkurat som det er vanskelig for mange menn å finne attraktiv pulepartner, så er det vanskelig for kvinner å finne menn om ønsker å slå seg ned.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Treff menn på nye steder, ikke på byen. F.eks på fjellet eller andre stødige aktiviteter. Tror du da vil ha større sjanse til å finne en mann som liker flere ting enn bare festing. Det finnes flere slike seriøse menn ( har selv en som er rundt 30 som ønsker familie inkl barn). 

Anonymkode: a6636...d04

Jeg har aldri truffet menn på byen, så forstår ikke hvorfor du går ut i fra det. 

 

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo nettopp poenget:-) En blir tidsnok gammel så man må holde på så lenge man kan:-).

Kjerringer som er "modne" i 20-årene er skremsel for en mann🤪

Anonymkode: 08ddc...ccc

Greia er at ikke alle vil være 60 år før ungene flytter ut. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Jeg har vanskeligheter med å tro at det ikke finnes mange menn med livet sitt på stell, som er ferdig utdannet osv, og jeg tror problemet egentlig bunner i at det bare er noen av dem som ellers har en god totalpakke. Dvs dere vurderer ikke alle mennene som har disse tingene du snakker om på plass ts som attraktive. Derfor faller mange av dem gjennom, og siden disse ikke blir gitt en sjanse, virker det som det er få "skikkelige" menn. 

Ellers tenker jeg at denne preferansen som kvinner generelt har med at menn skal ha god selvtillit, gode sosiale ferdigheter osv slår litt tilbake på en når man er på utkikk etter en skikkelig mann. Jeg var veldig skikkelig fram til jeg var 18 for eksempel og som en konsekvens av det slet jeg ordentlig med å flørte. Det tok meg lang tid å bryte ut av den stive rammen hvor man hele tiden skulle være respektfull, vise forståelse, ta hensyn osv. Med den rammen ble det på en måte aldri rom for lek, erting og slike ting. Relasjonene jeg hadde med jentene i den alderen ble derfor ofte platoniske og vennskapelige. Det ga meg ikke noe god selvtillit akkurat. Dette er ganske typisk at man ser når man man observerer skikkelige menn. Med mindre de er kjekke er de som regel ikke populære (har valgmuligheter) hos damene. De vil ikke kunne gjøre en like god tilnærming til kvinner som en sjarmør som har selvtilliten og de sosiale ferdighetene på plass. Derfor blir de ofte avskrevet, eller havner i friendzone.

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er også at når menn er skikkelig interessert/forelsket/betatt, da har de ofte lyst å lage familie med damen, hvis de er i passende alder. 

Anonymkode: a6636...d04

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig opptatt av festing lenger som mann i midten av tredveårene, men selvrealisering - ja. For oss menn er det viktig å realisere seg selv så mye som mulig, særlig i arbeidslivet. Jeg jobber i en bransje som er nådeløs, der er det enten følge med i tiden eller å få sparken. I tillegg blir arbeidsmarkedet tøffere og tøffere for hvert år som går. Det kan ta mye tid, en del uker har jeg nok 100 timers arbeidsuker til sammen. 

Kvinner i dag fremstår som Ole Brum - ja, takk begge deler. Han skal være kjekk, ha veltrent kropp, gode sosiale ferdigheter, masse fritid til å følge opp en eventuell familie, og samtidig også ha god karriere. Men i dagens tøffe arbeidsliv, så forstår ikke kvinner at ikke alle kan kombinere alt dette, for mange av oss menn kommer ikke det gode liv rekende på ei fjøl slik det i større grad gjør for kvinner. 

Anonymkode: 976dd...82e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man er ikke voksen før man er gift og har barn?

 

For noe reinspikka tøv.

Anonymkode: e1616...b10

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville lett utenfor skandinavia, men i Europa. Norske "menn" er bare latterlige. 

Anonymkode: 6bfc1...1a6

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ville lett utenfor skandinavia, men i Europa. Norske "menn" er bare latterlige. 

Anonymkode: 6bfc1...1a6

Jo, takk. Flere av oss norske menn ser også heller nedover til Europa, og enkelte av oss bor der også i perioder. Mye hyggeligere datingatmosfære.

Anonymkode: 976dd...82e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ville lett utenfor skandinavia, men i Europa. Norske "kvinner" er bare latterlige. 

Anonymkode: 6bfc1...1a6

Fikset det for deg.

Anonymkode: e1616...b10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok mange menn som ikke forstår at det kan være mye selvrealisering/fornyelse/givende å få barn og. Tror menn før var mer modne. Ta Bob Dylan, tror han fikk 4 barn før han var 30 på 4 år eller noe, fordi han syntes det var kjekt. Både damer og menn jobber mye nå, og det gjøre nok det vanskeligere å få mange barn..jmf tidligere svar over. Er ikke bare menn som jobber 100 timers uker.

Anonymkode: a6636...d04

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det Minesveiper sier her er jo helt sant - det er ikke slik at kvinner "bare" vil ha en mann som ønsker familie. De vil ha en mann som har alle egenskapene de tenner på - kjekk, interessant, morsom, sosialt intelligent, ressurssterk - som OGSÅ vil slå seg til ro i relativt ung alder. 

Du må se det som et Venn-diagram med alle ulike kategorier, og der ser du at det er flekken der sirklene overlapper der mennene du vil ha befinner seg. Og dem er det ikke drøssevis av. 

Forøvrig synes jeg det er en uting å avskrive alle med ulike livsmål som "umodne". Mange kvinner jeg kjenner har kategorisert seg selv som modne nesten hele livet (!) kun utifra attributter som at de ikke er glad i festing og er orientert rundt monogami. Det betyr derimot ikke at de er spesielt kloke, eller emosjonelt modne. Om jeg var mann hadde jeg like fullt stilt meg selv spørsmålet; hva er det som gjør denne 25-åringen så gæren etter å slå seg til ro? Med de massive begrensningene barn legger på tilværelsen, føler hun virkelig at hun har gjort alt hun vil gjøre? Og hvilke begrensninger vil dette legge på vårt samliv, når hennes hovedprioritet i såpass ung alder er å gå hjemme og ruge?

Det samme gjelder for både kvinner og menn i dette tilfelle; bygg et interessant liv du er fornøyd med - alene - så kommer en partner snart nok. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jo, takk. Flere av oss norske menn ser også heller nedover til Europa, og enkelte av oss bor der også i perioder. Mye hyggeligere datingatmosfære.

Anonymkode: 976dd...82e

Ja, lykke til med det..fnis😂 Pleier være hakket dyrere for dere menn, det der. 

Anonymkode: 6bfc1...1a6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke sånn at livet er forbi i det øyeblikket man får barn 😅 men livet tar bare en annen vending. I tillegg så synker kvinners fruktbarhet når en nærmer seg midten av 30-årene, kjenner nok av par som har strevd i årevis med å få barn som er rundt 30 år. 

Anonymkode: a6636...d04

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, lykke til med det..fnis😂 Pleier være hakket dyrere for dere menn, det der. 

Anonymkode: 6bfc1...1a6

Det er ikke så dyrt å få thai dama til Norge. Min fetter kom billig unna med det.

Anonymkode: b505f...e73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...