Gå til innhold

Samletråd for RFSU tester


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når ble deres RFSU test positiv? Det er fire dager til mensen og alt jeg får er skyggestreker. Godt mulig jeg ikke er gravid  altså.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, smartbimbo skrev:
 

Når ble deres RFSU test positiv? Det er fire dager til mensen og alt jeg får er skyggestreker. Godt mulig jeg ikke er gravid  altså.. 

jeg fikk skyggestreker på rfsu test strimler maaange ganger. er det stav eller strimlene du bruker ?

Anonymkode: c16a0...fdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med her! Allerede lagt ut på testtydingen, men så denne tråden nå🙈

Øverste er i går, de to nederste i dag. 10 dpo!  Negativ digital.   Hva tenker dere?  

IMG_1481.PNG

IMG_1492.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Michellelea skrev:
 

Slenger meg med her! Allerede lagt ut på testtydingen, men så denne tråden nå🙈

Øverste er i går, de to nederste i dag. 10 dpo!  Negativ digital.   Hva tenker dere?  

IMG_1481.PNG

IMG_1492.JPG

Tenker den er positiv. Jeg også fikk negativ digital med svake positive tester. Husk at denne RFSU staven krever mindre HCG enn digital :) 

Anonymkode: a8862...546

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

jeg fikk skyggestreker på rfsu test strimler maaange ganger. er det stav eller strimlene du bruker ?

Anonymkode: c16a0...fdc

Strimler... Får hvite streker som er ganske vanskelig å se på bilder, så ikke vits å legge med. Fått det i noen dager nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.10.2018 den 20.06, AnonymBruker skrev:
 

fikk svak tydlig positiv på rfsu stav til morgen idag og negativ a1 test.. kan det ha vært for tidlig å teste med a1 siden den har sensitivitet på 25 og rfsu 10?

Anonymkode: c16a0...fdc

Sensitiviteten er veldig relevant. Den som har 10mlU/ml slår ut såpass tidlig at personlig har jeg mange ganger opplevd de som skuffende da det ofte kan være en kjemisk graviditet (noe som skjer faktisk mye oftere enn vi er klar over) hvor mensen kommer omtrent til forventet tid. Derfor ville jeg heller om jeg var deg og føler det er skuffende, stressende og dyrt heller velge tester med høyere sensitivitetsnivå. Når du får strek på 25mlU/ml er det mye større sannsynlighet for at det vil vedvare. Når du igjen får på 50mlU/ml som er clearblue digital med ukeindikator ja da vet du at du er gravid.. :) Jeg håper du får streken din om noen dager. Husk at HCG nivå dobler seg ca hver 48time. Så er det 10 nå så er det 20 om to dager og om 4dager er det 40..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:
 

hva tenker dere ? ikm i morgen

D7F578E5-6FD4-481A-90A7-B31DADBFFA24.jpeg

75AA487D-7466-4B6D-84B1-5E1F328EC44D.jpeg

1E9EE0B8-0762-468F-8D1F-DA8AEE0C26FE.jpeg

Anonymkode: c16a0...fdc

rosa strek = positiv. Den er mildt rosa ser jeg. Det står i bruksanvisningen at alle fargenyanser innen lys rødt(altså rosa) til mørk rødt(nesten lilla) er positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Michellelea skrev:
 

Slenger meg med her! Allerede lagt ut på testtydingen, men så denne tråden nå🙈

Øverste er i går, de to nederste i dag. 10 dpo!  Negativ digital.   Hva tenker dere?  

IMG_1481.PNG

IMG_1492.JPG

Den er positiv. Hvis den krever 25mlU/ml for å slå ut så krever den med ukeindikator 50mlU/ml og det dobler seg hver 2 dag. Kanksje du får positiv digital i morgen eller lørdag..? For her har du strek med farge ser jeg. Det må være en versjon innen samme farge som på andre streken for å være positiv. Altså må det være enten fra lys rosa til mørk lilla og jeg ser lys rosa..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, kvinne35+ skrev:
 

Den er positiv. Hvis den krever 25mlU/ml for å slå ut så krever den med ukeindikator 50mlU/ml og det dobler seg hver 2 dag. Kanksje du får positiv digital i morgen eller lørdag..? For her har du strek med farge ser jeg. Det må være en versjon innen samme farge som på andre streken for å være positiv. Altså må det være enten fra lys rosa til mørk lilla og jeg ser lys rosa..

Virker desverre som om det ikke går veien denne gangen.  Dagens test var ikke noe sterkere.   Håper jo selvsagt på at RFSU sitt dårlige rykte når det gjelder stigning stemmer. Har time hos legen i formiddag, så da får vi se.    Noen som hr erfaring med dårlig stigning med rfsu?    Synes hele greia er merkelig.  Forrige graviditet testet jeg negativ med denne 2 dager før IKM, samme dag som jeg testet positiv med CB.

IMG_1532.JPG

IMG_1535.JPG

Endret av Michellelea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Michellelea skrev:
 

Virker desverre som om det ikke går veien denne gangen.  Dagens test var ikke noe sterkere.   Håper jo selvsagt på at RFSU sitt dårlige rykte når det gjelder stigning stemmer. Har time hos legen i formiddag, så da får vi se.    Noen som hr erfaring med dårlig stigning med rfsu?    Synes hele greia er merkelig.  Forrige graviditet testet jeg negativ med denne 2 dager før IKM, samme dag som jeg testet positiv med CB.

IMG_1532.JPG

IMG_1535.JPG

Jeg hadde fem dager på rad med svake streker på RFSU test ofte før jeg tok en digital til slutt og den var positiv. Så jeg tror det er RFSU sine som er seeeeeene med å slå ut skikkelig. Det har ikke gått 48timer enda siden forrige test. Dobler seg CA hver 48time. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, kvinne35+ skrev:
 

Jeg hadde fem dager på rad med svake streker på RFSU test ofte før jeg tok en digital til slutt og den var positiv. Så jeg tror det er RFSU sine som er seeeeeene med å slå ut skikkelig. Det har ikke gått 48timer enda siden forrige test. Dobler seg CA hver 48time. 

Åh, takk for at du sa det.  Ble helt knust her.  Vært hos legen og tatt blodprøve, men får ikke svar før på mandag. Føler meg veldig gravid også. Akkurat som sist'😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Michellelea skrev:
 

Virker desverre som om det ikke går veien denne gangen.  Dagens test var ikke noe sterkere.   Håper jo selvsagt på at RFSU sitt dårlige rykte når det gjelder stigning stemmer. Har time hos legen i formiddag, så da får vi se.    Noen som hr erfaring med dårlig stigning med rfsu?    Synes hele greia er merkelig.  Forrige graviditet testet jeg negativ med denne 2 dager før IKM, samme dag som jeg testet positiv med CB.

IMG_1532.JPG

IMG_1535.JPG

Kan du ikke teste med en annen type test? Har du tatt ny digital? Ellers har du vel hatt stigning på de andre testene du tok? Du er vel før IKM fortstatt? Ellers har jeg dårlig erfaring med de testene. Hadde positiv sist syklus, mens mensen kom noen dager etterpå🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 minutter siden, frk.Sanna skrev:
 

Kan du ikke teste med en annen type test? Har du tatt ny digital? Ellers har du vel hatt stigning på de andre testene du tok? Du er vel før IKM fortstatt? Ellers har jeg dårlig erfaring med de testene. Hadde positiv sist syklus, mens mensen kom noen dager etterpå🙄

Er på vei til apoteket nå! Hehe.  Har hatt stigning på resten ja.  Men var nok dum som testet med kun 24 timer i mellom.  Med de andre tok det 2 dager før det var stigning.   Har fått positiv på 3 forskjellige tester da.  Så er kun stigningen som bekymret meg😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Michellelea skrev:
 

Er på vei til apoteket nå! Hehe.  Har hatt stigning på resten ja.  Men var nok dum som testet med kun 24 timer i mellom.  Med de andre tok det 2 dager før det var stigning.   Har fått positiv på 3 forskjellige tester da.  Så er kun stigningen som bekymret meg😅

verdt og nevne at det var 5 dager på rad med test med sensitivitet 25mlU/ml før den digitale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Michellelea skrev:
 

Er på vei til apoteket nå! Hehe.  Har hatt stigning på resten ja.  Men var nok dum som testet med kun 24 timer i mellom.  Med de andre tok det 2 dager før det var stigning.   Har fått positiv på 3 forskjellige tester da.  Så er kun stigningen som bekymret meg😅

Hehe du altså. Dette går veien😃❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva tenker dere om denne, tatt på morgenurin i dag. 2 dager før mensen. Antatt 13 DPO...

 

Har brukt test tidlig» med RFSU, redd det er skyggestrek. Har tatt av lokket for å se nærmere. Både jeg og samboer synes den ser rosa-aktig ut. Men jeg er redd det er skyggestrek! I går på kveldsurin testet jeg «ikke gravid» på digital clearblue med ukeindikator. Men den er ikke like sensitiv, den er 25 ml mens denne er 10. 

95016330-C3F1-4CC9-B5A5-5B38B49D4BC7.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, smartbimbo skrev:
 

Hva tenker dere om denne, tatt på morgenurin i dag. 2 dager før mensen. Antatt 13 DPO...

 

Har brukt test tidlig» med RFSU, redd det er skyggestrek. Har tatt av lokket for å se nærmere. Både jeg og samboer synes den ser rosa-aktig ut. Men jeg er redd det er skyggestrek! I går på kveldsurin testet jeg «ikke gravid» på digital clearblue med ukeindikator. Men den er ikke like sensitiv, den er 25 ml mens denne er 10. 

95016330-C3F1-4CC9-B5A5-5B38B49D4BC7.jpeg

Nå er det langt over 30 min siden men streken er blitt mye svakere:( nesten ikke synlig nå. Dette bildet er tatt cirka 10 min etter den var i urin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, smartbimbo skrev:
 

Nå er det langt over 30 min siden men streken er blitt mye svakere:( nesten ikke synlig nå. Dette bildet er tatt cirka 10 min etter den var i urin

Tenker at det er nok en skygge. Men ikke gi opp håpet enda :) jeg har aldri fått positiv test før 13-14 dpo :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Tenker at det er nok en skygge. Men ikke gi opp håpet enda :) jeg har aldri fått positiv test før 13-14 dpo :)

Takk 🤗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...