Gå til innhold

Tips til å stresse ned under prøvingen?


Kaktuss

Anbefalte innlegg

På 11.10.2018 den 13.42, AnonymBruker skrev:
 

Joda, ekstremt stress kan påvirke kroppen og mens/EL akkurat som spiseforstyrrelser kan.

Men det gjelder ikke ved normalt stress.

Og du vet ikke hvilken utdannelse jeg eller andre har.

Langtidsprøvere skal slippe disse anekdotene om «stress hindrer graviditet». 

Fertilitetsspesialistene sier jo det IKKE er holdepunkter på det rent forskningsmessig. 

Ekstremt stress får man i krig og katastrofer. Prøvestress og hverdagsstress er ikke så utslagsgivende at man mister mens og eggløsning. 

Anonymkode: 94e05...86c

Igjen, så kan du ikke uttale deg før du vet noe sikkert, og det gjør du ikke. Langtidsprøvere skal slippe dette?? Slippe hva da? Råd? Jeg var også en langtidsprøver, i nesten 3 år. Jeg satt pris på alle råd jeg fikk, og gikk aldri imot noen slik du gjør.  Bedrevitere finnes det nok av

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, Lillespire19 skrev:
 

Igjen, så kan du ikke uttale deg før du vet noe sikkert, og det gjør du ikke. Langtidsprøvere skal slippe dette?? Slippe hva da? Råd? Jeg var også en langtidsprøver, i nesten 3 år. Jeg satt pris på alle råd jeg fikk, og gikk aldri imot noen slik du gjør.  Bedrevitere finnes det nok av

Nå er jeg en annen AB. Ingen forskning viser til at stress fører til ufrivillig barnløshet. Og da snakker jeg om stress man kan få av å være ufrivillig barnløs. Absolutt ingen seriøs forskning støtter dette. Det er andre årsaker som er grunnen. Man finner ikke alltid grunnen. 

Når man sier at man skal slutte å stresse, så legger man faktisk en del skyld på paret som sliter. Selv om man ikke mener det. Så vil da mange føle at det er vi selv som er årsaken til den ufrivillige barnløsheten. Noe som overhodet ikke er sant. 

Det er jo helt umulig å ikke tenke på prøving når man er langtidsprøver. Man tenker, stresser kanskje litt, er lei seg, noen deprimerte osv. Men dette er ikke årsaken. Det er så viktig at prøvere forstår det. For de skal ikke føle skyld. 

Jeg forstår at du mener alt godt med rådet ditt, absolutt. Men igjen, stress forårsaker ikke barnløshet. 

Anonymkode: c4367...7a0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.10.2018 den 15.23, Kaktuss skrev:
 

Skjønner at begge vil ha frem sine poeng. Men kan dere ikke runde av før det eskalerer? 🙂

 

Jo:-) Ønsker deg masse lykke til med prøvingen☺️ håper det ordner seg til slutt for dere slik det gjorde for oss☺️ Jeg stresset med det hver måned, uansett hvilke råd jeg fikk. Men ser nå at det var bortkastet bekymring å gjøre det, vet du ikke kommer til å slutte av den grunn. For det klarer man ikke, hvertfall hvis man ikke tror det funker ☺️ Det blir deres tur også❤️ Mitt aller beste råd er å drite i forum og søking på nettet.  Takk for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...