Gå til innhold

Hva ville du som gjest likt best?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Vi har lyst til å gifte oss i London, men er litt usikker på hva den beste løsningen for gjestene vil være. 

Først; jeg vet at mange her er negative til utenlandsbryllup, men dette er en by vi begge har bodd i tidligere, og uansett hvor i Norge vi hadde holdt bryllupet hadde rundt 70% av gjestene måtte reise og bo på hotell. Og billetter til London er ofte billigere enn å reise til små plasser i Norge.. 

Så over til deg jeg lurer på. Hadde du som gjest satt mest pris på mest mulig planlagt/samlet opplegg hele helgen, eller mest mulig «fri» utenom selve bryllupet på lørdag til å utforske byen, shoppe etc?

Kom gjerne også med tips til hva som hadde gjort et destination-wedding best mulig og aktuelt for deg.

Anonymkode: 30e47...66f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

London er en by hvor man kan gjøre mye på egenhånd, men også hyggelig å bli kjent med de andre gjestene så hyggelig med litt samvær som å møtes til lunsjer og middager noen dager. Men helt valgfritt. London er også sånn at man kan dra bare en weekend, vingård i italia så planlegger man kanskje en hel uke? Men tror jeg ville lagt opp til mingling kvelden før bryllupet, gjerne med middag og uformell stemning og at man i invitasjonen foreslår hotell. Tror egentlig det holder for ett bryllup i London. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er virkelig SVINEDYRT å arrangere bryllup i London, bare nevner det.

Anonymkode: 99bda...5f0

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uformell minglingen kvelden før, men frivillig oppmøte. Og kanskje et valgfritt arrangement - guidet museumsbesøk el., noe dere selv satte pris på i byen.

Anonymkode: 00cc4...5d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noenlunde bra hotell i London koster skjorta! Hjelper ikke med billige flybilletter, man ender opp i et kott om man ikke punger ut...

Anonymkode: dfb31...b60

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noenlunde bra hotell i London koster skjorta! Hjelper ikke med billige flybilletter, man ender opp i et kott om man ikke punger ut...

Anonymkode: dfb31...b60

Tull, med mindre du vil ha dørmann med flosshatt og butler er det fullt mulig å finne rimelige og OK hoteller i London, f.eks hos Premier Inn- eller Travelodge-kjedene. Man reiser da ikke til London for å sitte på rommet, så så lenge det er rent og jeg har seng og dusj er jeg strålende fornøyd. 

(Og TS, du vet det sikkert, men det er jo spesielle regler mtp å gifte seg i UK i forhold til andre land, selv om man gjør det i Sjømannskirken/ på ambassaden.)

Til spørsmålet i HI hadde jeg nok likt å få en god del tid på egenhånd, men litt fellestid hadde vært helt fint. :) 

Anonymkode: c7671...24e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull, med mindre du vil ha dørmann med flosshatt og butler er det fullt mulig å finne rimelige og OK hoteller i London, f.eks hos Premier Inn- eller Travelodge-kjedene. Man reiser da ikke til London for å sitte på rommet, så så lenge det er rent og jeg har seng og dusj er jeg strålende fornøyd. 

(Og TS, du vet det sikkert, men det er jo spesielle regler mtp å gifte seg i UK i forhold til andre land, selv om man gjør det i Sjømannskirken/ på ambassaden.)

Til spørsmålet i HI hadde jeg nok likt å få en god del tid på egenhånd, men litt fellestid hadde vært helt fint. :) 

Anonymkode: c7671...24e

Spørs så klart hvor du vil bo, jeg er årlig i London og bor i Paddington/Bayswater-området. Og det spørs hva du mener er dyrt, jeg synes jo det er greit å ikke gå for langt over kr 1000 per natt.

Anonymkode: dfb31...b60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Spørs så klart hvor du vil bo, jeg er årlig i London og bor i Paddington/Bayswater-området. Og det spørs hva du mener er dyrt, jeg synes jo det er greit å ikke gå for langt over kr 1000 per natt.

Anonymkode: dfb31...b60

Begge kjedene jeg nevner har hoteller over hele byen. Og du får rom hos begge til rundt tusenlappen, ja, og ofte under (i hvert fall hos Travelodge) om du følger med når de har tilbud. Premier Inn regnes for å være litt bedre, men personlig foretrekker jeg Travelodge; dels er de som regel rimeligst, dels har de, etter min erfaring, store rom til London-hoteller å være.

Jeg er for så vidt enig i at pris og kvalitet ikke alltid står i forhold i London, altså - jeg har opplevd å måtte sitte i senga for å kunne åpne kofferten på dyrt og "fint" hotell :P - men det er ikke umulig å finne OK rom til en fornuftig pris. 

Anonymkode: c7671...24e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg rett er det ganske mange hotellkjeder som tilbyr grupperabatt med evt kode man legger inn når man bestiller. Slik at man får litt av på prisen også får man vært på samme hotell (greit når alle skal ta taxi tilbake fra hvor enn bryllupet er)

Anonymkode: 5cc98...6d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde foretrukket mye opplegg, for å være sammen med brudeparet og de andre gjestene. Er jo tross alt derfor jeg drar i bryllup, og er ofte nok i London ellers. 

Men ser at mye fritid kan gjøre dette mer attraktivt for gjester som reiser lite. Mange vil nok "slå to fluer i en smekk" med storbyweekend og bryllup. 

Ellers har jeg både bodd og feiret store begivenheter i London. Prisnivå er som i Norge, men man kan også gjøre det mye rimeligere eller mye dyrere. Samme med hotell, får mye for pengene ved å ikke bo rett ved cirle line eller Ox.street. Og er man en større gruppe er det enkelt å forhandle pris på de store businesshotellene i helgene, da vi feiret 30 årsdag forhandlet vi prisen til 900 kroner natta på et sentralt Hilton hotell. Merkelig at mange som kun har opplevd byen som turister skal mene så mye om dette.... London byr på et hav av muligheter. 

Anonymkode: b60d5...bf4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du kan tilby ting i london som ikke er sånn oxford-street - tower men mer sånn man må være lokal for å vite om hadde jeg likt program. De som ikke liker destonasjonsbryllup kan jo bare bli hjemme :)

Anonymkode: 38c83...506

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS her! 

Tusen takk for svar! 

Vi kommer i såfall til å holde festen i det området hvor vi bodde, og det som blir av opplegg vil så klart være basert på tiden vår der og forhåpentligvis vise gjesten en annen side av London!

gode tips om å prøve å skaffe rabatt på hotell. Vi har også tenkt på å lage «parets London guide», med tips til butikker, museumer, barer etc som er litt utenfor Oxford street. 

Ser ut som mest mulig fritid er mest ønskelig, så kanskje løsningen blir å ha noen punkter i programmet hvor vi som brudepar er tilgjengelig på ulike steder, også kan de som vil dukke opp på det 😊

Anonymkode: 30e47...66f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg ville satt stor pris på frivillig oppmøte på samlede aktiviteter etc - dere kan jo be om tilbakemelding senest 2 dager før ang hvem som ønsker å bli med på hva så dere hvertfall har litt peiling

Anonymkode: 0ba73...a13

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

Ser ut som mest mulig fritid er mest ønskelig, så kanskje løsningen blir å ha noen punkter i programmet hvor vi som brudepar er tilgjengelig på ulike steder, også kan de som vil dukke opp på det 😊

Anonymkode: 30e47...66f

Høres ut som en veldig bra løsning! :) 

Anonymkode: c7671...24e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, AnonymBruker said:

gode tips om å prøve å skaffe rabatt på hotell. Vi har også tenkt på å lage «parets London guide», med tips til butikker, museumer, barer etc som er litt utenfor Oxford street. 

Ser ut som mest mulig fritid er mest ønskelig, så kanskje løsningen blir å ha noen punkter i programmet hvor vi som brudepar er tilgjengelig på ulike steder, også kan de som vil dukke opp på det 😊

Anonymkode: 30e47...66f

God idé. Jeg ville gjerne møtt brudeparet før/etter selve bryllupet og sånn frivillig opplegg høres kjempebra ut for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...