Gå til innhold

Hva i all verden skal jeg gi i bryllupsgave?


Pipaluk

Anbefalte innlegg

Jeg har et søskenbarn som giftet seg i sommer ( i utlandet) og som nå skal ha en bryllupsfest neste uke. 

Jeg har ikke så god kontakt med han og kjenner knapt damen. 

Hva kan jeg gi? Og hvilken prisklasse bør jeg legge meg på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo vanlig i Norge at brudeparet utarbeider en ønskeliste, da, som du kan plukke fra.

Service eller bestikk som de samler på? Kunst? Selv la jeg meg på 5000,- for mange (10-15 år) siden da en slektning skulle gifte seg...

Anonymkode: 626a7...b53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er jo vanlig i Norge at brudeparet utarbeider en ønskeliste, da, som du kan plukke fra.

Service eller bestikk som de samler på? Kunst? Selv la jeg meg på 5000,- for mange (10-15 år) siden da en slektning skulle gifte seg...

Anonymkode: 626a7...b53

mente servise

Anonymkode: 626a7...b53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes 5000 er i overkant for en fattig student.  Er det vanlig for søskenbarn å betale slike summer?

Noe ønskeliste har ikke jeg sett. Hvor pleier sånt å stå?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Pipaluk skrev:

Jeg synes 5000 er i overkant for en fattig student.  Er det vanlig for søskenbarn å betale slike summer?

Noe ønskeliste har ikke jeg sett. Hvor pleier sånt å stå?

Må le, nei det er da virkelig ikke vanlig, det er jo mer enn halve stipendet🙈😂 Hadde gitt for 500-700. Ga for 1000 til en veldig nær venninne. 

Anonymkode: 16b4a...8b6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5000 er tullete til søskenbarn. Tenker 500-1000 er mer enn nok når fu er student. Spør brudeparet hva de ønsker seg.

Anonymkode: ddf17...601

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel- hvor mye har DU tenkt å bruke?  Da blir det lettere å gi deg noen anbefalinger. 

Anonymkode: cae51...5b3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Må le, nei det er da virkelig ikke vanlig, det er jo mer enn halve stipendet🙈😂 Hadde gitt for 500-700. Ga for 1000 til en veldig nær venninne. 

Anonymkode: 16b4a...8b6

Enig, holder lenge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

5000 er tullete til søskenbarn. Tenker 500-1000 er mer enn nok når fu er student. Spør brudeparet hva de ønsker seg.

Anonymkode: ddf17...601

1000 kr er da nok, selv om man ikke er student:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man fint kan gi etter evne. Fikk 200 kroner av en nær venninne i mitt bryllup, og jeg satte pris på at hun kom og ga det hun følte hun kunne gi. Synes det er en uting at man skal forvente en viss sum. 

Anonymkode: e3b5f...3e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel- hvor mye har DU tenkt å bruke?  Da blir det lettere å gi deg noen anbefalinger. 

Anonymkode: cae51...5b3

Jeg har ikke kjempegod kontakt med dem og er ikke veldig begeistret for valg av ektefelle. Vil betale så lite som mulig uten at det blir påfallende. Er det innenfor å betale ca 400? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt ca. 500 om jeg har vært alene(noen ganger litt mindre som student) og ca. 1000 som par. Dette er ganske vanlige beløp i mine kretser....

Ville sjekket om de har en ønskeliste. Ellers la det å spørre brudeparets foreldre om hva de ønsker seg/samlet på være et tips.

Noe jeg synes kan være en passe «nøytral» gave, er kokkekniv - evnt.i kombinasjon med en skjærefjøl. Kan passe uavhengig av stil, er noe som kan brukes og kan være greit å få byttet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rundt tusenlappen.  Kjøkken kjele, kjøkkenmaskin, servise eller et godt knivsett, design krukke vase eller lignende eller spør hva de trenger. Gavekort på kitchn eller princess 

Anonymkode: aee70...fd9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Pipaluk skrev:

Jeg synes 5000 er i overkant for en fattig student.  Er det vanlig for søskenbarn å betale slike summer?

Noe ønskeliste har ikke jeg sett. Hvor pleier sånt å stå?

Nei, det er ikke vanlig .

Var i niesen min sitt bryllup og da ga jeg 1500. Er uføretrygdet så det var mye for meg. 

Til en slik fest ville jeg si 500 - 1000 burde holde. Dere er søskenbarn, ikke søsken.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

mente servise

Anonymkode: 626a7...b53

Jeg tenker også at noe kjøkkenutstyr kan være bra å kjøpe. Det vet jeg at de får bruk for. 

Tenker litt på et knivsett. 

Et fint kort koster også litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Ymra skrev:

 

Noe jeg synes kan være en passe «nøytral» gave, er kokkekniv - evnt.i kombinasjon med en skjærefjøl. Kan passe uavhengig av stil, er noe som kan brukes og kan være greit å få byttet.

Takk for tips:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo vanlig i Norge at brudeparet utarbeider en ønskeliste, da, som du kan plukke fra.

Service eller bestikk som de samler på? Kunst? Selv la jeg meg på 5000,- for mange (10-15 år) siden da en slektning skulle gifte seg...

Anonymkode: 626a7...b53

Bare på Kvinneguiden :hoho:☝️

Jeg er enig med de andre i at noe rundt 500 kroner er helt innafor. Jeg synes at en god kniv er en god idé. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...