Gå til innhold

Slappe håndtrykk!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så var det på'an igjen denne helga; nok et bryllup (mitt femte i år!). Og den medfølgende hilserunden mellom vielse og middag, mens brudeparet blir fotografert og gjestene kjeder vettet av seg i lokalet i mellomtiden. For å fordrive tiden så mingler man jo. Og hver eneste gang blir jeg så fascinert over de folka med slappe håndtrykk! Det virker ikke som om det er noen fellesnevner heller; ung, gammel, mann, kvinne, utadvendt eller innadvendt. Alle typer har slappe håndtrykk! Og det er så ille når du står der med en slapp fisk i hånda. Jeg får helt noia. Og det er så mange også! Av helgas sikkert nærmere førti håndtrykk var det minst et halvt dusin som fikk meg til å grøsse!

Dere med slappe håndtrykk... Hvorfor?! Er det SÅ vanskelig bare å krumme fingrene bittelitt og gi et lite trykk tilbake? Hvorfor lar du hånda bare henge der som en beinløs kjøttballong? Får dere en slags pervers glede av å se folk vri seg i ubehag der de står med den dvaske handa di? Eller er dere født med en ukjent sykdom som bare lammer musklene når noen tar deg i hånda? Jeg trenger svar!

Anonymkode: 1948f...a5f

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du klemmer for hardt? Misliker slappe håndtrykk selv da. Har håndhilst på noen som har klemt så hardt at jeg fikk vondt, tror jeg hadde ganske slapt håndtrykk resten av dagen gitt.

Anonymkode: 5a7c6...249

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang får du løfte opp hånda, riste litt i den og spørre «Hallo, lever du?» 😄

Jeg har også vært borti noen døde fisker, men som regel har det vært litt unnselige damer som virker som de prøver å ta minst mulig plass her i verden. Jeg prøver bevisst å ha et (litt) kraftig håndtrykk, men det er litt vanskelig å vite når man skal stoppe når det er null trykk tilbake; fort gjort å klemme for hard.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personen synes kanskje slike tilsetninger er utfordrende (angst osv.). Eller så tror jeg egentlig personen ikke synes det er verdt å bruke muskelkreftene sine på deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har leddgikt, håndhilse gjør vondt. Mange hilser veldig hardt, som om de skal markere seg noe voldsomt. 

Anonymkode: f4110...d5f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så var det på'an igjen denne helga; nok et bryllup (mitt femte i år!). Og den medfølgende hilserunden mellom vielse og middag, mens brudeparet blir fotografert og gjestene kjeder vettet av seg i lokalet i mellomtiden. For å fordrive tiden så mingler man jo. Og hver eneste gang blir jeg så fascinert over de folka med slappe håndtrykk! Det virker ikke som om det er noen fellesnevner heller; ung, gammel, mann, kvinne, utadvendt eller innadvendt. Alle typer har slappe håndtrykk! Og det er så ille når du står der med en slapp fisk i hånda. Jeg får helt noia. Og det er så mange også! Av helgas sikkert nærmere førti håndtrykk var det minst et halvt dusin som fikk meg til å grøsse!

Dere med slappe håndtrykk... Hvorfor?! Er det SÅ vanskelig bare å krumme fingrene bittelitt og gi et lite trykk tilbake? Hvorfor lar du hånda bare henge der som en beinløs kjøttballong? Får dere en slags pervers glede av å se folk vri seg i ubehag der de står med den dvaske handa di? Eller er dere født med en ukjent sykdom som bare lammer musklene når noen tar deg i hånda? Jeg trenger svar!

Anonymkode: 1948f...a5f

Hvis noen har tvunget meg med i et bryllup så stikker jeg som oftest i protest bare lillefingeren frem når jeg hilser/"handshaker". Små gleder her i livet. Kanskje andre gjester har slapphet som sin protestmåte :ler:

Etter 40 håndtrykk hadde jeg hengt meg mer opp i hvor antibacen min er- ikke hvor slappe de håndtrykka var.

 

Endret av Jr.Garcon
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kronisk håndskade. Jeg misliker dumme mennesker, som tror de har skjønt noe enkelt om virkeligheten, og så er de egentlig helt på bærtur. Men når de klemmer til på min kroniske skadede hånd for å demonstrere, så vet jeg jo at jeg har blitt introdusert for en idiot. 

Anonymkode: 8bbf9...ef7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så var det på'an igjen denne helga; nok et bryllup (mitt femte i år!). Og den medfølgende hilserunden mellom vielse og middag, mens brudeparet blir fotografert og gjestene kjeder vettet av seg i lokalet i mellomtiden. For å fordrive tiden så mingler man jo. Og hver eneste gang blir jeg så fascinert over de folka med slappe håndtrykk! Det virker ikke som om det er noen fellesnevner heller; ung, gammel, mann, kvinne, utadvendt eller innadvendt. Alle typer har slappe håndtrykk! Og det er så ille når du står der med en slapp fisk i hånda. Jeg får helt noia. Og det er så mange også! Av helgas sikkert nærmere førti håndtrykk var det minst et halvt dusin som fikk meg til å grøsse!

Dere med slappe håndtrykk... Hvorfor?! Er det SÅ vanskelig bare å krumme fingrene bittelitt og gi et lite trykk tilbake? Hvorfor lar du hånda bare henge der som en beinløs kjøttballong? Får dere en slags pervers glede av å se folk vri seg i ubehag der de står med den dvaske handa di? Eller er dere født med en ukjent sykdom som bare lammer musklene når noen tar deg i hånda? Jeg trenger svar!

Anonymkode: 1948f...a5f

:laugh:Fantastisk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så var det på'an igjen denne helga; nok et bryllup (mitt femte i år!). Og den medfølgende hilserunden mellom vielse og middag, mens brudeparet blir fotografert og gjestene kjeder vettet av seg i lokalet i mellomtiden. For å fordrive tiden så mingler man jo. Og hver eneste gang blir jeg så fascinert over de folka med slappe håndtrykk! Det virker ikke som om det er noen fellesnevner heller; ung, gammel, mann, kvinne, utadvendt eller innadvendt. Alle typer har slappe håndtrykk! Og det er så ille når du står der med en slapp fisk i hånda. Jeg får helt noia. Og det er så mange også! Av helgas sikkert nærmere førti håndtrykk var det minst et halvt dusin som fikk meg til å grøsse!

Dere med slappe håndtrykk... Hvorfor?! Er det SÅ vanskelig bare å krumme fingrene bittelitt og gi et lite trykk tilbake? Hvorfor lar du hånda bare henge der som en beinløs kjøttballong? Får dere en slags pervers glede av å se folk vri seg i ubehag der de står med den dvaske handa di? Eller er dere født med en ukjent sykdom som bare lammer musklene når noen tar deg i hånda? Jeg trenger svar!

Anonymkode: 1948f...a5f

Kommer mer an på hvorfor du mener at et håndtrykk skal være "fast"? Er du forutinntatt og mener at du har oppskriften på hvordan håndtrykk skal gjøres?

Neppe.

Anonymkode: 2ee2c...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

HåndTRYKK- i ordets rette forstand. 

Anonymkode: a9d3a...081

HandSHAKE - i ordets rette forstand.

Anonymkode: 2ee2c...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan det oppleves når to slappe lanker håndhilser på hverandre. For det må jo skje relativt ofte, med tanke på hvor mange det er som hilser sånn. Hvis ingen "griper tak" så detter vel hele håndtrykket fra hverandre med en gang.

Anonymkode: 4786f...064

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

HandSHAKE - i ordets rette forstand.

Anonymkode: 2ee2c...ac7

Nå er vi vel på Norsk jord- så da er det vel håndTRYKK som gjelder innenfor disse landegrensene? Eller var det engelsk språklige gjester i bryllupet kanskje?

Anonymkode: a9d3a...081

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nå er vi vel på Norsk jord- så da er det vel håndTRYKK som gjelder innenfor disse landegrensene? Eller var det engelsk språklige gjester i bryllupet kanskje?

Anonymkode: a9d3a...081

Åja. Glemte at man må forandre på håndtrykktrykket med en gang man passerer over landegrensene😂.

Anonymkode: 2ee2c...ac7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et kaldsvett slapt håndtrykk er som å ta i en halvråtten torsk.  Man trenger ikke knuse den andres hånd, men et kort og fast håndtrykk og øyekontakt er best....og sier ( meg ) endel om personen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når folk har slappe håndtrykk føles det ut som at jeg holder et ukjent menneske i hånden, som man gjør med en kjæreste. 

Anonymkode: 23401...242

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Når folk har slappe håndtrykk føles det ut som at jeg holder et ukjent menneske i hånden, som man gjør med en kjæreste. 

Anonymkode: 23401...242

Bra at disse følelsene kun finnes opp i ditt eget hode, da:-)

Anonymkode: 2ee2c...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvordan det oppleves når to slappe lanker håndhilser på hverandre. For det må jo skje relativt ofte, med tanke på hvor mange det er som hilser sånn. Hvis ingen "griper tak" så detter vel hele håndtrykket fra hverandre med en gang.

Anonymkode: 4786f...064

Hahaha. Det hadde vært interessant å se på, armene bare detter ned igjen.

Jeg kan ikke forstå slappe håndtrykk selv, synes det er uhøflig rett og slett. Behøver ikke å skvise hånda, men holde et normalt trykk blir sett på som høflig. 

Anonymkode: 8fe6f...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes en mellomting mellom 'fanget nesten ei våt vaskefille slapt' og 'holder på å ramle ned fra Prekestolen dødsgrep'. 

For slapt, og du blir sett på som usikker. For hardt og du blir sett på som brautende. Akkurat passe og du blir sett på som trygg på deg selv. Jeg vet hvordan jeg ønsker å fremstille meg selv gjennom håndtrykk. 

Anonymkode: d3da2...a69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...