Gå til innhold

Øyenbrynsløft, øyelokksløft, panneløft


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,  jeg har tunge øyelokk og må spenne opp bryna mine nesten hele tiden for å ikke se kjempe morsk og halvdopa ut. Har sett på alternativer med øyelokksløft, brynsløft med botox og kirurgisk brynsløft/panneløft og er usikker på hvem jeg bør ta. Når jeg trekker opp pannen med hånda får jeg den effekten jeg vil ha, og når jeg hever bryna med musklene, men kosmetisk sykepleier har sagt at botox brynsløft nesten ikke gir effekt. 

Flere i min familie har tatt øyelokksoperasjon, men jeg er redd det vil se rart ut i kombinasjon med lave bryn. 

Kirurgisk øyebrynsløft/panneløft virker mest passende men virker å være et komplisert og smertefullt inngrep.

Er det noen her som har erfaring med noen av disse? 

Anonymkode: 80d66...157

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har samme familiesvakhet som deg. Og jeg var innom Eger Skin Clinic, og der har jeg nå booket time til løft av øyelokk med Plasmapen . Bare å Google og se på Instagram #plasmapen. Skal ta de bittesmå smilerynkene ved øynene også. Virker som bedre alternativ enn å legge meg under kniven, noe som ikke kommer på tale egentlig.

Ser frem til dett e, og må jeg gjøre det flere ganger for best resultat, så kommer jeg tilbake om ca 4måneder og gjør det igjen. 

 

 

Denne damen viser dag for dag. Veldig fint å ha som informasjon.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.9.2018 den 12.43, AnonymBruker skrev:

Hei,  jeg har tunge øyelokk og må spenne opp bryna mine nesten hele tiden for å ikke se kjempe morsk og halvdopa ut. Har sett på alternativer med øyelokksløft, brynsløft med botox og kirurgisk brynsløft/panneløft og er usikker på hvem jeg bør ta. Når jeg trekker opp pannen med hånda får jeg den effekten jeg vil ha, og når jeg hever bryna med musklene, men kosmetisk sykepleier har sagt at botox brynsløft nesten ikke gir effekt. 

Flere i min familie har tatt øyelokksoperasjon, men jeg er redd det vil se rart ut i kombinasjon med lave bryn. 

Kirurgisk øyebrynsløft/panneløft virker mest passende men virker å være et komplisert og smertefullt inngrep.

Er det noen her som har erfaring med noen av disse? 

Anonymkode: 80d66...157

Hverken øyelokkplastikk eller endoskopisk panneløft er et voldsomt inngrep med store smerter. Du får antakelig resept på smertestillende også, så du skal slippe å kjenne noe som helst. Jeg synes du skal konsultere en plastisk kirurg på en seriøs klinikk for å få informasjon og råd om hvilken operasjon som er best egnet, og hva den eventuelt kan medføre av ubehag i etterkant.

Anonymkode: b7c83...7af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2018 den 22.41, Wonders skrev:

Jeg har samme familiesvakhet som deg. Og jeg var innom Eger Skin Clinic, og der har jeg nå booket time til løft av øyelokk med Plasmapen . Bare å Google og se på Instagram #plasmapen. Skal ta de bittesmå smilerynkene ved øynene også. Virker som bedre alternativ enn å legge meg under kniven, noe som ikke kommer på tale egentlig.

Ser frem til dett e, og må jeg gjøre det flere ganger for best resultat, så kommer jeg tilbake om ca 4måneder og gjør det igjen. 

 

 

Denne damen viser dag for dag. Veldig fint å ha som informasjon.

Så spennende! Vil du være så grei å oppdatere her med resultatet? Jeg har sett på behandlingen men spurte en venninde som jobber som kosmetisk sykepleier som sa at forskjellen var minimal. Men de før og etter bilder klinikkene som tilbyr dette ser jo veldig bra og lovende ut. Samme med bilder av øyenbrynsløft med botox men hun sier også at det ikke gir synlig forskjell. 

Hun er ny i yrket så jeg vet ikke om hun tar feil eller har rett. 

 

Anonymkode: 80d66...157

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hverken øyelokkplastikk eller endoskopisk panneløft er et voldsomt inngrep med store smerter. Du får antakelig resept på smertestillende også, så du skal slippe å kjenne noe som helst. Jeg synes du skal konsultere en plastisk kirurg på en seriøs klinikk for å få informasjon og råd om hvilken operasjon som er best egnet, og hva den eventuelt kan medføre av ubehag i etterkant.

Anonymkode: b7c83...7af

Hei! Har du erfaring med noe av dette? 

Vil ikke en kirurg bare foreslå løsninger som de selv tilbyr, og gjerne den dyreste?

Jeg er åpen for å prøve ikke-kirurgiske alternativer også, som botox, plasmapen eller annet,  selvom jeg tror kirurgisk panneløft vil gi best effekt.. Så er det dette med å egentlig ikke ha råd til det og ved redd for permanente nerveskader.. Så video av det og de løfter jo huden ut fra skallen  på halve hodet og ned til øynene og drar den opp som en strømpe, så skummelt ut og vil gjerne høre fra noen med erfaring fra det 🙈 

Har lest at utenlandske klinikker tilbyr øyenbrynsløft gjennom kikhullsoperasjon mens de utfører øyelokksløft, og syr huden over brynet høyere opp via øyehulen så man slipper arr i hårfestet som ved vanlig panneløft, men har så langt ikke funnet noen  norske klinikker som tilbyr den kombinasjonen og metoden. 

Anonymkode: 80d66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Har du erfaring med noe av dette? 

Vil ikke en kirurg bare foreslå løsninger som de selv tilbyr, og gjerne den dyreste?

Jeg er åpen for å prøve ikke-kirurgiske alternativer også, som botox, plasmapen eller annet,  selvom jeg tror kirurgisk panneløft vil gi best effekt.. Så er det dette med å egentlig ikke ha råd til det og ved redd for permanente nerveskader.. Så video av det og de løfter jo huden ut fra skallen  på halve hodet og ned til øynene og drar den opp som en strømpe, så skummelt ut og vil gjerne høre fra noen med erfaring fra det 🙈 

Har lest at utenlandske klinikker tilbyr øyenbrynsløft gjennom kikhullsoperasjon mens de utfører øyelokksløft, og syr huden over brynet høyere opp via øyehulen så man slipper arr i hårfestet som ved vanlig panneløft, men har så langt ikke funnet noen  norske klinikker som tilbyr den kombinasjonen og metoden. 

Anonymkode: 80d66...157

Det finnes kikkhullskirurgi for øyenbrynsløft i Norge jo. Det er mest vanlig teknikken de bruker nå. Noen tar panneløft med kikkhullskirurgi, mens andre tar kun øyenbrynsløft med kikkhullskirurgi. Jeg er veldig interessert i dette da jeg har lave bryn og overflødig hud på øyelokkene selv. Jeg har faktisk troen på plasmage rundt øynene i tillegg til løft. 

Anonymkode: 3339e...54c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det finnes kikkhullskirurgi for øyenbrynsløft i Norge jo. Det er mest vanlig teknikken de bruker nå. Noen tar panneløft med kikkhullskirurgi, mens andre tar kun øyenbrynsløft med kikkhullskirurgi. Jeg er veldig interessert i dette da jeg har lave bryn og overflødig hud på øyelokkene selv. Jeg har faktisk troen på plasmage rundt øynene i tillegg til løft. 

Anonymkode: 3339e...54c

Oi gjør det!? Vet du hvor/hvilke klinikker??? Det tror jeg kan gi optimalt resultat og bedre å ta løftet fra den siden enn fra hårfestet, og samtidig slå to fluer i en smekk med øyelokk og brynsløft! 

Anonymkode: 80d66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Oi gjør det!? Vet du hvor/hvilke klinikker??? Det tror jeg kan gi optimalt resultat og bedre å ta løftet fra den siden enn fra hårfestet, og samtidig slå to fluer i en smekk med øyelokk og brynsløft! 

Anonymkode: 80d66...157

De fleste klinikker bruker kikkhullskirurgi nå til dags. Alt kommer an på hva du vil endre/forbedre og hva slags resultat du er ute etter. Kirurgen avgjør hvilken teknikk som passer best for deg. 

Anonymkode: 3339e...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.9.2018 den 22.41, Wonders skrev:

Jeg har samme familiesvakhet som deg. Og jeg var innom Eger Skin Clinic, og der har jeg nå booket time til løft av øyelokk med Plasmapen . Bare å Google og se på Instagram #plasmapen. Skal ta de bittesmå smilerynkene ved øynene også. Virker som bedre alternativ enn å legge meg under kniven, noe som ikke kommer på tale egentlig.

Ser frem til dett e, og må jeg gjøre det flere ganger for best resultat, så kommer jeg tilbake om ca 4måneder og gjør det igjen. 

 

 

Denne damen viser dag for dag. Veldig fint å ha som informasjon.

 

Hei! Har du gjennomført dette enda? Hvordan gikk det? :)Har sett en god del videor nå, og virker som de som får markant resultat må gjennom 2-3 behandlinger?

Anonymkode: 80d66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

 

Hei! Har du gjennomført dette enda? Hvordan gikk det? :)Har sett en god del videor nå, og virker som de som får markant resultat må gjennom 2-3 behandlinger?

Anonymkode: 80d66...157

Det skjer i slutten av denne uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wonders skrev:

Det skjer i slutten av denne uken. 

Ok! Masse lykke til:) Del gjerne din erfaring og før og etterbilder! 

Anonymkode: 80d66...157

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wonders skrev:

Det skjer i slutten av denne uken. 

Hvor lang tid har du forberedt seg på å være rød og flassete før ny hud er strøken og har du kjøpt inn noe kremer eller vitaminer for å hjelpe helingsprosessen? 

Anonymkode: 80d66...157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 23.9.2018 den 23.28, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid har du forberedt seg på å være rød og flassete før ny hud er strøken og har du kjøpt inn noe kremer eller vitaminer for å hjelpe helingsprosessen? 

Anonymkode: 80d66...157

Tenker jeg blir hoven i 3-4 dager. Rød og flassete i ca 7 dager, og så faller de fleste skorpene av.  Jeg kan visst  bruke sminke tilpasset huden denne prosessen. Tar nok ca 14 dager før alt er helt på plass.

 

Men nedetiden de snakker om regner jeg med er ca 3-4 dager. 

 

Kjøpt inn pyrisept sprayutgaven. Og i salve. Ellers kjøper jeg sminken på behandlingsstedet.

Paracet og ibux til smertelindring om jeg føler for det. 

 

Det er jo høstferie i uke 40 der jeg bor, altså neste uke. Perfekt for nedetiden :gresskar:

Jeg skulle ikke ta omega3 før behandlingen, fordi det er blodfortynnende osv. De var veldig nøye på slikt. Tar farvel med kråkrføtter og "sinnastrek" mellom øynene hver morgen i speilet når jeg setter på sminken. Blir litt rart, skrukker på nesa når jeg ler, og den ser ut som sinnarynke.. Mulig jeg trenger flere behandlinger, det er jeg også forberedt på. 

 

Har ett langt arr som føle av mye kviser som er dypt og 20 år gammelt. Skal se om det også kan gjenopprettes i huden. Kanskje det er å be om for mye. Tror ikke på mirakler, men en forbedring hadde vært fint.

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående plasmapen, det ser ut som noen opplever et veldig godt resultat umiddelbart, men at øyelokkene synker igjen kort tid etterpå. Før- og etterbilder taes gjerne rett etter behandling når man er stram og hoven, det hadde vært fint å se etterbilder 6 måneder etter behandling

Denne damen tok 3 behandlinger og var veldig fornøyd, men noen uker etter siste behandling var effekten liten. 

https://www.youtube.com/watch?v=tjvZssqqoNo

Dette klippet er interessant synes jeg, her kan man se effekten etter behandling, men når huden er helet er øyelokkene like tunge 🤨

https://www.youtube.com/watch?v=Oek4307GJp4

 

Anonymkode: fae95...d56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det få timer til jeg skal få dette utført. Kråkkeføttene skal også bort, de ved øynene. Skal legge ut bilder. 

 

Jeg gjør heller dette nå, rett før jeg blir 40 år, enn når det er så mye at jeg må gjøre dette mange ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Wonders skrev:

Nå er det få timer til jeg skal få dette utført. Kråkkeføttene skal også bort, de ved øynene. Skal legge ut bilder. 

 

Jeg gjør heller dette nå, rett før jeg blir 40 år, enn når det er så mye at jeg må gjøre dette mange ganger.

Det finnes en annen metode.  CO2 laser el noe. Vet ikke om den metoden er bedre da.

Anonymkode: 3339e...54c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh dæven, det er skikkelig stor endring her i gården. Var ikke vondt, mer som å gå barbeint over singel/småsteiner på gårdsplassen.

Spennende å se om jeg hovner opp. Håper ikke. Vil ikke skremme barna. Hahahaha

 

Har ikke tatt Paracet ennå en gang, bare vasket lett med pyrisept og smurt med kremen jeg kjøpte. 

Endret av Wonders
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt mye med akne/kviser i mitt liv. Vonde underjordiske, og de har etterlatt seg både kratere og lange folder med spor av mye arr. 

Når jeg ler så rynker jeg alltid på nesa og det gir også en «sinna-strek». Så den måtte bort. Jeg tok ikke noe i pannen eller loddrett mellom øyenbrynene, for der er det ikke noe nevneverdig.

 

 

 

D5A7853E-7F94-45BA-8B5E-C59A11619E04.jpeg

 

3CB8473B-52B5-4B6C-97FC-1ACEDC5997F0.jpeg

 

354E80C0-17CE-4E36-98A5-A15C9E9D7C94.jpeg

Endret av Wonders
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...