Gå til innhold

Feminisme/ toxic masculinity


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp, og ikke bare det men på mange flere områder for menn også. At noen menn er antifeminister ødelegger jo bare for seg selv og andre menn. Og i det hele tatt er det for meg ganske tragisk at noen menn ikke vil støtte kvinners sikkerhet om de ikke får noen goder ut av det selv, så de burde støtte feminismen uansett,  men feminismen jobber altså for menns bedring og rettigheter også så å være antifeminist er å skyte seg selv i foten og vitner om hvor uopplyste , kvinnehatende OG selvutslettende de er . 

 

Anonymkode: 67bdf...597

Jeg tror du bør skille mellom det å støtte kvinners sikkerhet og det å være feminist. De aller fleste støtter kvinners sikkerhet, de aller færreste kvinner og menn er feminister ;)

Sitat

 

Feministene utgjør elleve prosent av befolkningen

https://www.dagbladet.no/kultur/feminismens-overdrevne-kroppsfokus/60211752

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

I helvete heller, du vet godt at det ikke er de jeg snakker om når jeg sier radikale feminister.

Anonymkode: f9f43...092

Aggressive menn kan pelle seg til et egnet hat forum. Fint om du kan la være  banne❤️

Anonymkode: 9d63f...0bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, GiftMann38 skrev:

Skjønner godt at kvinner liker en -isme som fratar dem alt ansvar for det som går galt i livene deres. 

Det som ville vært virkelig «frigjørende» hadde vært om kvinner ble opplært til å ta konsekvensene av sine handlinger fremfor å bli eksperter i å rasjonalisere dem.

Så grusomt at kvinner rundt deg oppfører seg slik. Rasjonaliserer konsekvenser, uff.. Du må ha det ganske tøft her i Norge ja. 🤗

Anonymkode: 9d63f...0bd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, herzeleid skrev:

Jeg tror du bør skille mellom det å støtte kvinners sikkerhet og det å være feminist. De aller fleste støtter kvinners sikkerhet, de aller færreste kvinner og menn er feminister ;)

 

Alle jeg omgås er feminister! Til og med de som stemmer borgerlig👍 Er også gift med en mann som er feminist. Så tror du bare prøver å belyse din redsel for feminisme og det norske samfunnssystemet som er helt og holdent tuftet på feminisme. Kanskje er du rett og slett sjalu på feministisk teori/vitenskap?

Uten feminisme er det ingen sikkerhet for kvinner eller svake / utsatte grupper.  Det har århundrer med historie vist oss. 

Anonymkode: 9d63f...0bd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
7 hours ago, AnonymBruker said:

Dersom feminisme hadde rådet i samfunnet, ville kvinner hatt langt mer makt, og lovverket og rettsvesenet ville gitt kvinner krav på rettferdighet og den plass i samfunnet som de fortjener. Det er dessverre fremdeles patriarkatet som råder i Norge, og kvinner knuges ned og knebles, og de får kun unntaksvis maktposisjoner som gir mulighet til å bekjempe mennenes tyranni. Vi trenger sårt et nytt kvinneopprør som en gang for alle bannlyse menns dominans i samfunnet. Kvinnekampen er slett ikke over, men må kjempes hver neste dag, først og fremst mot menn i hjemmene og på arbeidsplassen.

Anonymkode: d4a7a...9d0

"Antall kvinnelige toppledere er altfor lavt! 

(antall kvinnelige søppelkjørere er helt ok...)"

Klassisk eksempel på en som vil ha uten å yte det som er nødvendig for å lykkes. Takk for at du illustrerte poenget mitt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Så grusomt at kvinner rundt deg oppfører seg slik. Rasjonaliserer konsekvenser, uff.. Du må ha det ganske tøft her i Norge ja. 🤗

Anonymkode: 9d63f...0bd

Jeg har det helt topp jeg. Min kone er ikke et nek som ikke tar konsekvensen av sine handlinger og hun har da også lyktes meget godt i livet. Rart med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, GiftMann38 skrev:

"Antall kvinnelige toppledere er altfor lavt! 

(antall kvinnelige søppelkjørere er helt ok...)"

Klassisk eksempel på en som vil ha uten å yte det som er nødvendig for å lykkes. Takk for at du illustrerte poenget mitt! 

Oj oj mye frustrasjon. Vet ikke hva jeg kan si , du har det tøft i allefall. 

Anonymkode: 9d63f...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, GiftMann38 skrev:

Jeg har det helt topp jeg. Min kone er ikke et nek som ikke tar konsekvensen av sine handlinger og hun har da også lyktes meget godt i livet. Rart med det!

Så bra at kona di ikke er et nek👍😊

Anonymkode: 9d63f...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Oj oj mye frustrasjon. Vet ikke hva jeg kan si , du har det tøft i allefall. 

Anonymkode: 9d63f...0bd

Jeg er overhodet ikke frustrert. Det er ikke jeg som skriker og bærer meg over det innbilte patriarkatet 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, GiftMann38 skrev:

Jeg er overhodet ikke frustrert. Det er ikke jeg som skriker og bærer meg over det innbilte patriarkatet 😀

Overhode ikke, du skriker ikke og bærer deg absolutt 😊👍 må skynde meg på jobb nå så jeg rekker langvakten min på sykehjemmet, ha en fortsatt fin dag da, hilsen feminist og som stortrives i Norge !

Anonymkode: 9d63f...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle jeg omgås er feminister! Til og med de som stemmer borgerlig👍 Er også gift med en mann som er feminist. Så tror du bare prøver å belyse din redsel for feminisme og det norske samfunnssystemet som er helt og holdent tuftet på feminisme. Kanskje er du rett og slett sjalu på feministisk teori/vitenskap?

Uten feminisme er det ingen sikkerhet for kvinner eller svake / utsatte grupper.  Det har århundrer med historie vist oss. 

Anonymkode: 9d63f...0bd

Nå må du rulle inn. Det norske samfunssystemet er utviklet over lang tid, over mye lenger tid en vi har vært opptatt av kvinnerettigheter. Fint å være feminist, men man kan ikke skrive om historien for det. 

Anonymkode: 70153...e30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oj oj mye frustrasjon. Vet ikke hva jeg kan si , du har det tøft i allefall. 

Anonymkode: 9d63f...0bd

Dette er en veldig lite produktiv hersketeknikk som får deg til å fremstå latterlig og han fornuftig. Just saying. 

Anonymkode: 70153...e30

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Oj oj mye frustrasjon. Vet ikke hva jeg kan si , du har det tøft i allefall. 

Anonymkode: 9d63f...0bd

Du har jo akkurat bevist at han har et poeng, du er ikke i stand til å argumentere så du bruker hersketeknikk.

Anonymkode: f9f43...092

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Aggressive menn kan pelle seg til et egnet hat forum. Fint om du kan la være  banne❤️

Anonymkode: 9d63f...0bd

Jeg er ikke agressiv. men det irriterer meg når du dikter opp ting du vet godt jeg ikke mente.  For du vet godt hva jeg mente når jeg sa radikal feminist.

Anonymkode: f9f43...092

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GiftMann38
1 hour ago, AnonymBruker said:

Overhode ikke, du skriker ikke og bærer deg absolutt 😊👍 må skynde meg på jobb nå så jeg rekker langvakten min på sykehjemmet, ha en fortsatt fin dag da, hilsen feminist og som stortrives i Norge !

Anonymkode: 9d63f...0bd

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, stan skrev:

Det er vel å se bare en side av saken? Helsevesenet forhindrer ikke alle selvmord, men flere av de som er til behandling får hjelp og opplever at det hjelper. 

Så risikoen for den enkelte reduseres. 

Det gjelder også for gruppen av alle som får behandling for mentale og psykiske lidelser, risikoen reduseres i forhold til å få ingen behandling. 

Men denne gruppa har en mye høyere selvmords rate enn de som ikke er til behandling for mentale og psykiske lidelser. Det er jo selvfølgelig, vi sammenligner syke med friske. 

Annen hver dag tar en i psykisk behandling livet sitt i norge i følge NRK https://www.nrk.no/dokumentar/xl/_-vanvittig-hoye-selvmordstall-1.13999083

Da må vite at behandling ikke forhindrer selvmord. Jeg har tenkt på hvorfor det er sånn at mennesker som sliter ikke reduserer selvmordrisikoen av å være i behandling og jeg har kommet frem til følgende,- fordi behandling ikke virker! Er du lei livet hvordan i all verden skal psykisk terapi virke da?

Min mening er at behandling kan øke selvmordrisikoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kilder.

Anonymkode: b2ce5...38e

Nesten 30% av alle som tok selvmord var i kontakt med behandleren  i forkant av selvmordet skriver norsk tidsskrift for leger.

https://tidsskriftet.no/2017/10/leder/selvmord-under-pagaende-behandling

Hvorfor har mennesker sånn voldsomt tro på terapi, psykiatrien og troen på at psykisk behandling egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Toxic femininity er værre eller "Giftig feminitet på norsk" maskulinitet er mye bedre enn å være sabla femi. Feminine folk er kun flink på klær og å sy. Men det å være feminin handler generelt å gjøre upraktiske dumme ting, maskulinitet handler om å prioritere handlinger og faktisk være praktisk og nyttig. Dette er noe alle tjener på. Litt femininitet er greit som empati, men mest maskulinitet er bedre. Det å spre giftig feminine elementer fører bare til å gå i ring og ikke gjøre noe nyttig, de klager, og sminker seg og bruker så mye dum tid på ingenting nyttig.

Ergo maskulinitet er den beste formen. Heller giftig maskulinitet over giftig femininitet når som helst. Du blir ikke mer flinkere av å google opp søte ting, du blir bare dummere av det. Ser poenget?

Endret av Arginur3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, waco skrev:

Da må vite at behandling ikke forhindrer selvmord. Jeg har tenkt på hvorfor det er sånn at mennesker som sliter ikke reduserer selvmordrisikoen av å være i behandling og jeg har kommet frem til følgende,- fordi behandling ikke virker! Er du lei livet hvordan i all verden skal psykisk terapi virke da?

Behandling forhindrer ikke alle selvmord. Men behandling forhindrer noen selvmord. Behandling hjelper for noen. 

Du blander sammen alle og noen. 

Jeg kjenner personlig mennesker som fikk hjelp, som er forbi tanker og ønsker om selvmord. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, stan skrev:

Behandling forhindrer ikke alle selvmord. Men behandling forhindrer noen selvmord. Behandling hjelper for noen. 

Du blander sammen alle og noen. 

Jeg kjenner personlig mennesker som fikk hjelp, som er forbi tanker og ønsker om selvmord. 

 

Og jeg kjenner en som ble rådet til å oppsøke hjelp for selvmordstanker, - 14 dager senere var han død.

Så da kan vi konkludere med at det gjelder begge veier. Noen blir bedre av behandling og noen blir verre. For noen blir det heller ingen endring. 

Forskning.no skriver at det kun finnes en behandling som er bedre mot depresjon enn placebo, - og det er el-sjokk. Men rart at medisiner ikke virker bedre enn placebo og tro da! https://forskning.no/depresjon-medisin/bare-n-behandling-mot-depresjon-virker-bedre-enn-placebo/352417

Du har nok rett i at for noen så virker behandling mot selvmordrisiko. Men ikke for alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...