Gå til innhold

Skravletråd for sykepleierstudenter ♡


Litjmusa

Anbefalte innlegg

15 timer siden, Celaeno skrev:

Tanken på det er det som holder motivasjonen min oppe nå for tiden! 

Er så redd for å få helt hjerneteppe! Helt umulig å huske alt.. heldigvis er jeg flink og bruker læringsutbyttene for å ha litt kontroll. Boka vår har med mye «unødvendig ekstra» i noen kapitler. (Bruker FRISK) 

Vi også har FRISK, tunglest. Jeg satser ikke på A denne gangen. Har gått gjennom en del i det siste, men tror jeg har god kontroll på det grunnleggende. Men velger heller å lese med en god del pauser. Hodet er ikke helt med for tiden. Enig med at deg blir godt med juleferie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Åh, så koselig tråd! Jeg er tredjeårsstudent og akkurat ferdig med et semester i Australia, så jeg tok ferie for over en måned siden haha. Håper det går fint med alle på eksamen, ønsker dere masse lykke til hvert fall 😊

Anonymkode: 6f6a2...40a

Artig å høre :) 

Hva som fikk deg til å dra til Australia? Hvordan var det å jobbe der ifht her hjemme? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.12.2018 den 8.53, charmisss skrev:

 

Samme her!  Om en uke så er det over.
Er så redd for å få noe helt nytt som aldri har blitt gitt før.. Er jo helt umulig å ha kontroll på ALT. 

Ja! Jeg dreit meg litt ut på det på eksamen i Grunnleggende Sykepleie faktisk. Gikk over tidliger eksamener helt tilbake til 2013, og INGEN hadde noe som helst om sykepleieteorier på etikkdelen, men fokuserte heller på de 4 prinsippene og SME. Da tenkte jeg at da får jo sikkert ikke vi det heller, så jeg leste bare kjapt over dem. Så kommer jo eksamen da og hva får vi? Kari Martinsens omsorgsteori..

 

21 timer siden, Chicci skrev:

Vi også har FRISK, tunglest. Jeg satser ikke på A denne gangen. Har gått gjennom en del i det siste, men tror jeg har god kontroll på det grunnleggende. Men velger heller å lese med en god del pauser. Hodet er ikke helt med for tiden. Enig med at deg blir godt med juleferie.

Jeg satser heller ikke på A.. det har jeg vært klar på fra da jeg begynte å lese i grunn. Jeg vil på en måte si jeg er stolt så lenge jeg består, men jeg vet at jeg ikke blir fornøyd dersom jeg står med en E eller D.. Føler liksom at jeg kan mye mer enn det, men igjen så kommer det helt an på spørsmålene. Får jeg masse spørsmål om det jeg er mest usikker på så ryker jo C`en lett..

Jeg sitter og leser fra morgen til kveld.. skal bruke idag og imorgen på bevegelsesapparatet, fredag skal jeg på SykepleiePluss forelesning også har jeg helgen til repetisjon.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Celaeno skrev:

Ja! Jeg dreit meg litt ut på det på eksamen i Grunnleggende Sykepleie faktisk. Gikk over tidliger eksamener helt tilbake til 2013, og INGEN hadde noe som helst om sykepleieteorier på etikkdelen, men fokuserte heller på de 4 prinsippene og SME. Da tenkte jeg at da får jo sikkert ikke vi det heller, så jeg leste bare kjapt over dem. Så kommer jo eksamen da og hva får vi? Kari Martinsens omsorgsteori..

 

Jeg satser heller ikke på A.. det har jeg vært klar på fra da jeg begynte å lese i grunn. Jeg vil på en måte si jeg er stolt så lenge jeg består, men jeg vet at jeg ikke blir fornøyd dersom jeg står med en E eller D.. Føler liksom at jeg kan mye mer enn det, men igjen så kommer det helt an på spørsmålene. Får jeg masse spørsmål om det jeg er mest usikker på så ryker jo C`en lett..

Jeg sitter og leser fra morgen til kveld.. skal bruke idag og imorgen på bevegelsesapparatet, fredag skal jeg på SykepleiePluss forelesning også har jeg helgen til repetisjon.

 

 

Enig. Kjedelig med E eller D og ville blitt veldig skuffet over meg selv da. Men det får gå som det går, og så er det ferie etter den 19. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Chiccicherry skrev:

Enig. Kjedelig med E eller D og ville blitt veldig skuffet over meg selv da. Men det får gå som det går, og så er det ferie etter den 19. :)

Heier på oss 💪

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Chiccicherry skrev:

Enig. Kjedelig med E eller D og ville blitt veldig skuffet over meg selv da. Men det får gå som det går, og så er det ferie etter den 19. :)

 

17 vel? 😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, charmisss skrev:

 

17 vel? 😳

Vi har en praktisk prøve rett over nyttår, så den 19-20 er det frivillig øvingspost dag hvor man kan øve på alt vi har gjennomgått. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Celaeno skrev:

Vi har en praktisk prøve rett over nyttår, så den 19-20 er det frivillig øvingspost dag hvor man kan øve på alt vi har gjennomgått. 

 

Åååh, skjønner! Skal alle i kullet opp i prøve? Her blir bare en del trukket ut.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.12.2018 den 20.20, charmisss skrev:

 

Åååh, skjønner! Skal alle i kullet opp i prøve? Her blir bare en del trukket ut.. 

Ja, alle skal opp :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har mikrobiologi 19. Har dere andre hatt det? 

Anonymkode: ec9b1...8de

Vi hadde mikrobiologi 1. november

Anonymkode: 2af9d...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi har mikrobiologi 19. Har dere andre hatt det? 

Anonymkode: ec9b1...8de

Vi hadde mikrobiologi veldig tidlig i semesteret, mener det var rundt månedsskiftet september/oktober. Skolen vår har vanligvis hatt mikrobiologien på denne tiden, men endret dato i år for å lette eksamensperioden. 

Anonymkode: 75d7f...a3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Huff, ikke min beste eksamen, blir veldig glad om jeg får C 😄 Men hååååper på snill sensor og B!

Anonymkode: 939e8...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, charmisss skrev:

For et oppgavesett.. mildt sagt ikke som planlagt!

Hvordan gikk det med oppgave 5? Fordøyelsen? 

Anonymkode: ec9b1...8de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...