Gå til innhold

Skravletråd for sykepleierstudenter ♡


Litjmusa

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Noen her inne odm vet hva denne endringen er snakk om?🤔😫

Anonymkode: 1bfc1...695

Eneste jeg vet er at de har halvert avkrysningsspørsmålene fra 20 til 10

Anonymkode: c2c04...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har hatt praktisk eksamen, og hadde samfunnsvitenskapelige emner på torsdag. Har en skriftlig eksamen hver uke nå frem til AFB. Dvs at med den praktiske, har vi 5 eksamener til jul. Virker som det er mer enn de fleste her (vertfall som har 4 eksamener på under 1mnd)? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eneste jeg vet er at de har halvert avkrysningsspørsmålene fra 20 til 10

Anonymkode: c2c04...3e3

Noen sa at det blitt case-relatert, før var det jo ikke det i det hele tatt. Så hjelper lite bare å pugge AFB :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2018 den 13.06, Little Pony skrev:

Vi har tre eksamen før jul. Praktisk, anatomi og mikrobiologi.

Noen som vet hva endringene fra i år i Anatomi går ut på? Skolen fortalte oss at i år hadde de endret oppbyggingen på anatomi (NTNU) så da gjelder vel endringene hele landet iom at det er nasjonal eksamen??

Hva bør man kunne i mikrobiologi?

Jeg går på Oslomet, og vi har fått beskjed om at mikrobiologi ikke kommer på eksamen i det hele tatt lenger. 

Det har blitt gjort om til 2 studiepoeng og vi leverte det som et arbeidskrav istedenfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Celaeno skrev:

Jeg går på Oslomet, og vi har fått beskjed om at mikrobiologi ikke kommer på eksamen i det hele tatt lenger. 

Det har blitt gjort om til 2 studiepoeng og vi leverte det som et arbeidskrav istedenfor. 

Vi har egen eksamen i mikrobiologi før jul, så dere er heldige. 3 eksamen totalt

Anonymkode: 1bfc1...695

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med anatomi. I fjor på denne tiden lyttet jeg meg igjennom Nils Christian sine forelesninger på Sykepleiepluss og jeg sto med A 😄

Anonymkode: ac9a3...fa9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til med anatomi. I fjor på denne tiden lyttet jeg meg igjennom Nils Christian sine forelesninger på Sykepleiepluss og jeg sto med A 😄

Anonymkode: ac9a3...fa9

 

Wow! Skulle gjerne hatt klisterhjernen din, hehe.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ferdig med første eksamen nå og det gikk egentlig helt supert! Nå skal det leses og pugges frem til anatomien. Lykke til alle dere andre som skal ta den. Hva slags studieteknikk bruker dere? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, charmisss skrev:

Vi er ferdig med første eksamen nå og det gikk egentlig helt supert! Nå skal det leses og pugges frem til anatomien. Lykke til alle dere andre som skal ta den. Hva slags studieteknikk bruker dere? 

Kan jeg spørre hvilken eksamen dere har hatt? :) 

Anonymkode: 939e8...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, charmisss skrev:

Vi er ferdig med første eksamen nå og det gikk egentlig helt supert! Nå skal det leses og pugges frem til anatomien. Lykke til alle dere andre som skal ta den. Hva slags studieteknikk bruker dere? 

Bruker sykepleiepluss, men irriterer meg litt over forelsningene der også. Han våser bort endel tid i forelesningene sine og har ganske barnslig humor. Kunne spart meg for det.

Man kan heller ikke koble på TV og PC samtidig, for da blir man logga ut. Ganske teit, kosta jo endel.

Ellers så hører jeg gjennom, og noterer på PC. Deretter må jeg repetere alt. Men ikke sjans i havet til at jeg kommer til å huske alt, nei. Hva med deg?

Anonymkode: 1bfc1...695

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som går på Oslomet og har hatt hjemmeeksamen i SYBA1110? Etter å ha sammenlignet min eksamensbesvarelse med noen andre på studiet ser jeg at vi alle har besvart oppgaven på veldig ulike måter. Dette er jo et fag uten to streker under svaret, men likevel. Veldig spent på resultatet av denne 😂

Anonymkode: 939e8...d19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 8.12.2018 den 12.47, Little Pony skrev:

Gud så godt det skal bli med juleferie🤭😂

Tanken på det er det som holder motivasjonen min oppe nå for tiden! 

Er så redd for å få helt hjerneteppe! Helt umulig å huske alt.. heldigvis er jeg flink og bruker læringsutbyttene for å ha litt kontroll. Boka vår har med mye «unødvendig ekstra» i noen kapitler. (Bruker FRISK) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart ferdig med semesteret (og studiet) , begynt på bacheloren, ingen flere skoleeksamner eller hjemmeeksamner (resten av studiet), fått en bra praksisplass til rett over jul og vært på jobbintervju innen noe jeg har lyst til i dag hvor de ymtet frempå om fast jobb til sommeren:fnise:

Dette går supert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Nuttery skrev:

Snart ferdig med semesteret (og studiet) , begynt på bacheloren, ingen flere skoleeksamner eller hjemmeeksamner (resten av studiet), fått en bra praksisplass til rett over jul og vært på jobbintervju innen noe jeg har lyst til i dag hvor de ymtet frempå om fast jobb til sommeren:fnise:

Dette går supert!

Herlig :) Hvor studerer du? Antar du sier du er ferdig med 3. året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Chicci skrev:

Herlig :) Hvor studerer du? Antar du sier du er ferdig med 3. året?

Ja, det nærmer seg slutten :) Jeg går på Lovisenberg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Celaeno skrev:

Tanken på det er det som holder motivasjonen min oppe nå for tiden! 

Er så redd for å få helt hjerneteppe! Helt umulig å huske alt.. heldigvis er jeg flink og bruker læringsutbyttene for å ha litt kontroll. Boka vår har med mye «unødvendig ekstra» i noen kapitler. (Bruker FRISK) 

 

Samme her!  Om en uke så er det over.
Er så redd for å få noe helt nytt som aldri har blitt gitt før.. Er jo helt umulig å ha kontroll på ALT. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.12.2018 den 23.31, AnonymBruker skrev:

Bruker sykepleiepluss, men irriterer meg litt over forelsningene der også. Han våser bort endel tid i forelesningene sine og har ganske barnslig humor. Kunne spart meg for det.

Man kan heller ikke koble på TV og PC samtidig, for da blir man logga ut. Ganske teit, kosta jo endel.

Ellers så hører jeg gjennom, og noterer på PC. Deretter må jeg repetere alt. Men ikke sjans i havet til at jeg kommer til å huske alt, nei. Hva med deg?

Anonymkode: 1bfc1...695

 

Gjør eksamensoppgaver, jobber i gruppe og stiller hverandre spørsmål. Har lagt pensumboka helt unna, slår heller opp på sykepleiepluss om det er noe som må undersøkes grundigere. Jobber også konsekvent mot læringsmålene slik at elementene i besvarelsene blir rett mtp den. Spennende!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så koselig tråd! Jeg er tredjeårsstudent og akkurat ferdig med et semester i Australia, så jeg tok ferie for over en måned siden haha. Håper det går fint med alle på eksamen, ønsker dere masse lykke til hvert fall 😊

Anonymkode: 6f6a2...40a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...