Gå til innhold

Skravletråd for sykepleierstudenter ♡


Litjmusa

Anbefalte innlegg

Gjerne presenter dere først. Her er for alle som ønsker å være sosial og skravle sammen. Kanskje vi kan hjelpe hverandre?

Jeg studerer sykepleie 1. året og bor på Østlandet.

Håper flere vil joine :)

image.png.8308cce36ff06de8ac085c0802b9d68e.png

 

Endret av Litjmusa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har studert sykepleie i ett år nå. Jeg vil veldig gjerne like sykepleie, og det er det jeg prøver å overbevise meg selv og alle rundt meg om, men jeg klarer det ikke. Jeg håper så inderlig at jeg en vakker dag skal våkne opp og føle at det er dette jeg vil - at alt på magisk vis har endret seg over natta. For det finnes jo ikke et bedre og mer hederlig yrke enn sykepleier, gjør det vel? Jeg vil så gjerne være et godt menneske som vil være sykepleier. Jeg vil så gjerne være en av dem som omtales som «engler i hvitt», men jeg klarer ikke å like yrket jeg holder på å utdanne meg til. Jeg vet jeg hadde blitt en fantastisk sykepleier. Jeg er tålmodig, empatisk, tar lett til meg kunnskap, kommuniserer godt og jeg gir virkelig av meg selv når jeg er med mennesker. Men jeg vet samtidig at jeg kommer til å være en av dem som er utbrent i løpet av kort tid, og at jeg kommer til å være en av de to av ti sykepleierne som slutter etter ti år i yrket. 

Turnus, dårlig betalt, underbemanning, utakknemlighet, for dårlig tid til pasientene, stress, gråt, og fortvilelse, er ikke noe jeg kan se for meg å leve med resten av mitt yrkesaktive liv. Jeg vet at yrket består av så utrolig mye mer, og da av så uendelig mye positivt som kan overskygge dette, men det vonde overvinner det gode for min del.