Gå til innhold

hvorfor er det alltid kvinnen som er "blind av forelskelse"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest HerrBæsjerumpehull

Med tanke på alle de småpsykopatiske kontrollfreakene av noen kvinner der ute som har både kjærester og ektemenn, er nok ikke "blind av forelskelse" et fenomen som er forbeholdt bare kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

20 hours ago, AnonymBruker said:

synes alt er så lite spennende pga dette, for jeg liksom bare vet, at når jeg er forelsket så er det jeg som er blindt forelsket i en mann som helt sikkert ikke bryr seg. har aldri lest om menn som er blinde isåfall. 

hva er det med damer og forelskelse? faktisk, så har jeg fått et litt dårlig syn på kvinner, til tross for at jeg er det selv. føler vi er så barnslige på en måte. det er vi som fikser på utseendet mest, og stæsjer oss opp med klær. det er vi som analyserer absolutt alt ved en mann. det er vi som sitter lydige som en hund og venter på han. 

jeg føler på en måte at kvinner er dominerte vesener som på en måte fortjener behandlingen. fordi vi er så barnslige i tankegangen. 

Anonymkode: 75f6e...630

Jeg tror du skal møte meg, pusegutt.

Anonymkode: beed4...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, eller skrev:

Det virker som om kvinner ofte har det mer travelt med å få forholdet i boks, og derfor må hver minste uoppklarte detalj fram i lyset. Menn er flinkere til å leve i nuet. Kvinner må ha alt på stell, sånn at de kan se for seg hvordan de neste tretti årene skal bli. Er han gjerrig, for lite forståelsesfull, for hyggelig med eksen, for glad i fotball eller hva som helst, problematiseres det i et evighetsperspektiv. Mannen er lykkelig for å være med en han trives sammen med, her og nå.

Om vi generaliserer, selvsagt.

Takk skal du ha, endelig noen som har skjønt det!! :fnise:

Alt det maset fra hu heksa (eksen)...

Anonymkode: f7af7...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Per Sandberg ja... menn blir hals over hodet forelsket de også, har 3 konkrete eksempler bare i min lille verden der meget godt voksne menn mister helt gangsynet når f.eks nydelige 18-20-25 år gamle asiatisk jente gir dem oppmerksomhet. Vært gift i 30-40 år, å så miste gangsynet fullstendig, går fra kone og barn og hele sin kjente verden. Hva er det med menn som tror at det er ekte kjærlighet?! De driter seg fullstendig ut! "Ånei, hun er ikke som de andre, hun er ikke ute etter penger etc, vi har møtt på et sjelelig plan" Oj oj oj oj  :murvegg:

Anonymkode: db367...24d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

hva er det med damer og forelskelse? faktisk, så har jeg fått et litt dårlig syn på kvinner, til tross for at jeg er det selv. føler vi er så barnslige på en måte. det er vi som fikser på utseendet mest, og stæsjer oss opp med klær. det er vi som analyserer absolutt alt ved en mann. det er vi som sitter lydige som en hund og venter på han. 

jeg føler på en måte at kvinner er dominerte vesener som på en måte fortjener behandlingen. fordi vi er så barnslige i tankegangen. 

Du har ikke fått med deg Per Sandberg saken tydeligvis :) Menn er akkurat like, mange av de iallefall. Blir helt lammet i hodet når de blir forelsket i rette damen, da er det som de blir sombier :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Minesveiper skrev:

Vi blir blinde vi også. 

X2. Så til de grader også.

Anonymkode: 41ef5...5f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2018 den 22.14, Cuckold skrev:

Menn kan også være på knærne av forelskelse, men når en mann er for forelsket blir det så å si aldri noe forhold. Det er sjelden to mennesker har nøyaktig like sterk forelskelse i starten, og skal det bli noe må det være kvinnen som er mest forelsket. Kvinnen har en sjette sans  som straks forteller henne om en mann er for på knærne for henne, og er han det mister han sin verdi som potensiell kjæreste. Det må være noe der å kjempe for for at hennes begjær skal trigges, samme hvor populær han er blant andre kvinner, mister han lett litt av sin attraksjon om hun merker at han er litt for forelsket. Hadde menn vært like nådeløse ville heterofile parforhold vært en sjeldenhet, heldigvis er menn oftere i stand til å takle svakheten en veldig forelsket person avslører, og derfor kan det godt bli et forhold av det selv om hun er mer på knærne enn ham. 

Interessant! Kunne du utdype litt mer for en blondine? Hvorfor mister menn sin verdi som potensiell kjæreste hvis han er for forelsket?

Anonymkode: c72d4...c76

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Interessant! Kunne du utdype litt mer for en blondine? Hvorfor mister menn sin verdi som potensiell kjæreste hvis han er for forelsket?

Anonymkode: c72d4...c76

Dette er et fenomen som ble beskrevet ganske morsomt av Proust i På sporet av den tapte tid: Når en mann gir en kvinne beviset på at han er litt for på knærne vil hun slappe av, ta ham for gitt og ikke evne å begjære ham på samme måte som om det er noe å kjempe for. Dette beviset på at han er for på knærne vil dermed lett sette en stopper for utvikling av hennes egen forelskelse. 

En analogi fra forretningsverden: Står du overfor en potensiell forretningspartner som bokstavelig talt står og tripper for å få deg til å underskrive en kontrakt, vil du lett få en mistanke om at motparten har større grunn til å juble enn deg. Hvis en kvinne merker at en mann er for forelsket kan det dels være problematisk fordi hun ikke lenger har noe å kjempe for, noe som ofte er en viktig ingrediens i utviklingen av et kjærlighetsforhold, og dels fordi hun får en følelse av at han har større grunn til å juble om det blir noe, med andre ord at hun kunne fått bedre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2018 den 20.42, AnonymBruker skrev:

synes alt er så lite spennende pga dette, for jeg liksom bare vet, at når jeg er forelsket så er det jeg som er blindt forelsket i en mann som helt sikkert ikke bryr seg. har aldri lest om menn som er blinde isåfall. 

hva er det med damer og forelskelse? faktisk, så har jeg fått et litt dårlig syn på kvinner, til tross for at jeg er det selv. føler vi er så barnslige på en måte. det er vi som fikser på utseendet mest, og stæsjer oss opp med klær. det er vi som analyserer absolutt alt ved en mann. det er vi som sitter lydige som en hund og venter på han. 

jeg føler på en måte at kvinner er dominerte vesener som på en måte fortjener behandlingen. fordi vi er så barnslige i tankegangen. 

Anonymkode: 75f6e...630

Snakk for deg selv.

Mulig du er barnslig, analyserende, blir blind av forelskelse og fortjener å bli sett ned på. Men jeg gjør ikke det.

Kanskje det at du ser sånn ned på deg selv er årsaken til at du ikke får en mann som bryr seg. Du kan skylde på vaginaen din, men det er ikke den - det er du. Du må se innover på deg selv, og ikke skylde på ditt kjønn og prøve å dra andre damer ned. Men ikke vær for hard mot deg selv, blind forelskelse er et vanlig fenomen, mange har opplevd det minst en gang i livet og noen opplever det oftere. Det gjelder begge kjønn. 

Jeg har meget vanskelig for å forelske meg, men har til gjengjeld møtt flere menn som faller pladask ekstremt fort. En av årsakene til at jeg ikke orker tinder-dates, menn 30-35 er så sinnsykt verpesyke, ser du OK ut og de føler man har god kjemi på første date så har de omtrent flyttet sammen med deg i drømmene sine allerede. Så når man avviser fordi man kanskje i motsetning til han ser at man er en mismatch, så får du SMSer av dem med jevne mellomrom i årevis etterpå. Det er som å slå opp med en kjæreste og så har man bare tatt noen øl et par ganger liksom. Det går ikke an å bli forelsket så fort, du kjenner meg ikke, det er ikke ekte.

Jeg har også hatt kamerater som har vært sammen med damer som er fullstendig mismatch eller som behandler dem dårlig, og gutta har ikke sett det selv før i etterkant. En venn av meg kaller fenomenet for å være "fitteblind", synes det er et bra ord for hva menn kan bli noen ganger. Oppslukt av sexen og blind for resten.

Endret av Cuntzilla
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minesveiper
5 hours ago, Cuntzilla said:

Jeg har meget vanskelig for å forelske meg, men har til gjengjeld møtt flere menn som faller pladask ekstremt fort. En av årsakene til at jeg ikke orker tinder-dates, menn 30-35 er så sinnsykt verpesyke, ser du OK ut og de føler man har god kjemi på første date så har de omtrent flyttet sammen med deg i drømmene sine allerede. Så når man avviser fordi man kanskje i motsetning til han ser at man er en mismatch, så får du SMSer av dem med jevne mellomrom i årevis etterpå. Det er som å slå opp med en kjæreste og så har man bare tatt noen øl et par ganger liksom. Det går ikke an å bli forelsket så fort, du kjenner meg ikke, det er ikke ekte.

Jeg har også hatt kamerater som har vært sammen med damer som er fullstendig mismatch eller som behandler dem dårlig, og gutta har ikke sett det selv før i etterkant. En venn av meg kaller fenomenet for å være "fitteblind", synes det er et bra ord for hva menn kan bli noen ganger. Oppslukt av sexen og blind for resten.

Hvis du ser det fra våres side da, så er det slik at med mindre man er veldig sosial, og sørger for å ha flere damer å date, så går det en del tid mellom hver gang man får muligheten til å gå ut med en man er skikkelig interessert i. Når man først får sjansen virker man jo da sikkert skikkelig verpesyk, og desperat muligens. Forrige dame jeg datet fra tinder virket nesten som hun ikke trodde meg når jeg sa jeg var ute etter en kjæreste. Hun var sikkert mer vant med at menn på tinder er useriøse. Hun selv var ute etter noe mer løst, men vi gikk nå ut med hverandre en stund. Det var flere ting med henne jeg likte, men det var mange områder hvor det bare var totalt missmatch slik som du sier. Jeg fokuserte på det positive jeg likte med henne, og så litt forbi områdene vi var ulike selv om jeg var fullt klar over missmatchen. Så kom det til et punkt hvor hun tok det opp, og det var ikke noe å si på poengene hennes :P for det var jo helt sant. Jeg var bare "blind" fordi jeg var tiltrukket av henne, og fordi jeg fokuserte på det positive som jeg likte. Vi hadde aldri fungert sammen over lengre tid. Hadde jeg hatt damer jeg matcher godt med linet opp hadde jeg sikkert droppet henne tidligere, men når man må legge ned mye tid i studier, jobb osv så har man ikke energi og tid til å prime seg selv, og gjøre den sosiale innsatsen som må til for å få de mulighetene. Da ender man opp som desperat og verpesyk :ler:

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok masse menn som blir "blind av forelskelse", og de fleste menn opplever nok å bli hemningsløst forelsket i løpet av livet. Det jeg kanskje tror er mer utbredt er at menn har intime relasjoner til kvinner de ikke egentlig er så interesserte i og som på en del områder er langt under deres "standard", og at hun dermed faller veldig for han, mens han egentlig bare er sånn passe interessert i henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2018 den 20.42, AnonymBruker skrev:

synes alt er så lite spennende pga dette, for jeg liksom bare vet, at når jeg er forelsket så er det jeg som er blindt forelsket i en mann som helt sikkert ikke bryr seg. har aldri lest om menn som er blinde isåfall. 

hva er det med damer og forelskelse? faktisk, så har jeg fått et litt dårlig syn på kvinner, til tross for at jeg er det selv. føler vi er så barnslige på en måte. det er vi som fikser på utseendet mest, og stæsjer oss opp med klær. det er vi som analyserer absolutt alt ved en mann. det er vi som sitter lydige som en hund og venter på han. 

jeg føler på en måte at kvinner er dominerte vesener som på en måte fortjener behandlingen. fordi vi er så barnslige i tankegangen. 

Anonymkode: 75f6e...630

Snakk for deg selv ts. Ikke alle er slik som deg. 

Anonymkode: 11141...b5d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...