Gå til innhold

hvorfor er det alltid kvinnen som er "blind av forelskelse"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

synes alt er så lite spennende pga dette, for jeg liksom bare vet, at når jeg er forelsket så er det jeg som er blindt forelsket i en mann som helt sikkert ikke bryr seg. har aldri lest om menn som er blinde isåfall. 

hva er det med damer og forelskelse? faktisk, så har jeg fått et litt dårlig syn på kvinner, til tross for at jeg er det selv. føler vi er så barnslige på en måte. det er vi som fikser på utseendet mest, og stæsjer oss opp med klær. det er vi som analyserer absolutt alt ved en mann. det er vi som sitter lydige som en hund og venter på han. 

jeg føler på en måte at kvinner er dominerte vesener som på en måte fortjener behandlingen. fordi vi er så barnslige i tankegangen. 

Anonymkode: 75f6e...630

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

synes alt er så lite spennende pga dette, for jeg liksom bare vet, at når jeg er forelsket så er det jeg som er blindt forelsket i en mann som helt sikkert ikke bryr seg. har aldri lest om menn som er blinde isåfall. 

hva er det med damer og forelskelse? faktisk, så har jeg fått et litt dårlig syn på kvinner, til tross for at jeg er det selv. føler vi er så barnslige på en måte. det er vi som fikser på utseendet mest, og stæsjer oss opp med klær. det er vi som analyserer absolutt alt ved en mann. det er vi som sitter lydige som en hund og venter på han. 

jeg føler på en måte at kvinner er dominerte vesener som på en måte fortjener behandlingen. fordi vi er så barnslige i tankegangen. 

Anonymkode: 75f6e...630

Jeg tenker det samme. Hver gang jeg forelsker meg, vet jeg at det bare går en vei.

Anonymkode: ac741...b5d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være at vi kvinner ofte blir raskere forelsket, raskere emosjonell enn hva menn er? Så klart ikke alltid, men det er min oppfatning. Vi analyserer og grubler nok også for mye for tidlig. 😁

Anonymkode: 0dce3...90d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan det være at vi kvinner ofte blir raskere forelsket, raskere emosjonell enn hva menn er? Så klart ikke alltid, men det er min oppfatning. Vi analyserer og grubler nok også for mye for tidlig. 😁

Anonymkode: 0dce3...90d

dette vet jeg ikke. jeg har opplevd menn som har vært interessert i forhold, men kvinnen var det ikke. 

 

Anonymkode: 75f6e...630

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, kjenner mange menn som blir blindt forelsket og kvinner som aldri blir. Men eg trur kvinner oftere lar seg bli forelsket og tillater seg å sørge ved brud. Noe mange menn ikkje gjør 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

synes alt er så lite spennende pga dette, for jeg liksom bare vet, at når jeg er forelsket så er det jeg som er blindt forelsket i en mann som helt sikkert ikke bryr seg. har aldri lest om menn som er blinde isåfall. 

hva er det med damer og forelskelse? faktisk, så har jeg fått et litt dårlig syn på kvinner, til tross for at jeg er det selv. føler vi er så barnslige på en måte. det er vi som fikser på utseendet mest, og stæsjer oss opp med klær. det er vi som analyserer absolutt alt ved en mann. det er vi som sitter lydige som en hund og venter på han. 

jeg føler på en måte at kvinner er dominerte vesener som på en måte fortjener behandlingen. fordi vi er så barnslige i tankegangen. 

Anonymkode: 75f6e...630

Menn kan også være på knærne av forelskelse, men når en mann er for forelsket blir det så å si aldri noe forhold. Det er sjelden to mennesker har nøyaktig like sterk forelskelse i starten, og skal det bli noe må det være kvinnen som er mest forelsket. Kvinnen har en sjette sans  som straks forteller henne om en mann er for på knærne for henne, og er han det mister han sin verdi som potensiell kjæreste. Det må være noe der å kjempe for for at hennes begjær skal trigges, samme hvor populær han er blant andre kvinner, mister han lett litt av sin attraksjon om hun merker at han er litt for forelsket. Hadde menn vært like nådeløse ville heterofile parforhold vært en sjeldenhet, heldigvis er menn oftere i stand til å takle svakheten en veldig forelsket person avslører, og derfor kan det godt bli et forhold av det selv om hun er mer på knærne enn ham. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er kvinne, og i de fleste forhold jeg har vært i, har mannen følt sterkere enn meg. Har bare vært i ett forhold, hvor jeg var helt hodestups forelsket, men da var han det i meg og. Så følte vi hadde like sterke følelser for hverandre.

Anonymkode: 595e2...6cf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

synes alt er så lite spennende pga dette, for jeg liksom bare vet, at når jeg er forelsket så er det jeg som er blindt forelsket i en mann som helt sikkert ikke bryr seg. har aldri lest om menn som er blinde isåfall. 

hva er det med damer og forelskelse? faktisk, så har jeg fått et litt dårlig syn på kvinner, til tross for at jeg er det selv. føler vi er så barnslige på en måte. det er vi som fikser på utseendet mest, og stæsjer oss opp med klær. det er vi som analyserer absolutt alt ved en mann. det er vi som sitter lydige som en hund og venter på han. 

jeg føler på en måte at kvinner er dominerte vesener som på en måte fortjener behandlingen. fordi vi er så barnslige i tankegangen. 

Anonymkode: 75f6e...630

Så fordi DU personlig ikke opplever gjensidig forelskelse, så er forelskelse et kvinnelig fenomen?

Man hører jo begrepet "selvrettferdig", men ser det sjelden så tydelig i praksis...

Menn forelsker seg de også. Ofte er det en dimensjon av at de synes kvinnen er for pen for dem, for attraktive, og en viss smiger.

Anonymkode: f6b10...a88

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hørt om Per Sandberg?

Anonymkode: 4d6ec...bb7

😆 

Anonymkode: 12863...615

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn kan også bli blind av forelskelse. Skulle sett den heksa broren min presterte å gifte deg med. Det angrer han bittert på i dag, og nå er han bare sjeleglad de ikke fikk barn 😛 Så det gjelder definitivt ikke bare damer.

Anonymkode: 4511d...8a5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoho:   :balltre:

Hilsen mann (i mangeårig forhold) som daglig blir så godt som blind av forelskelse.

Ta deg en titt rundt (og vær litt mer objektiv).

Anonymkode: f7af7...8c4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Menn kan også bli blind av forelskelse. Skulle sett den heksa broren min presterte å gifte deg med. Det angrer han bittert på i dag, og nå er han bare sjeleglad de ikke fikk barn 😛 Så det gjelder definitivt ikke bare damer.

Anonymkode: 4511d...8a5

Definitivt ja!! :klem1: Og jeg har en annen variant :

Jeg var også totalt blind, gift mange år. Ei heks, med utroskap og alt... men hun tok likefullt hjertet mitt, som fortsatt ikke er helt. ("du strakk deg alt for langt" ble jeg fortalt mer enn en gang).

Men det vi hadde, det hadde vi, okke som. Lærer meg vel til å leve med det .. men leter altså etter "hjertet"...

Gjorde godt å lese den der, og vite at man har sjele-frender!! Gi en klem til broren din fra meg!!❤️❤️

Anonymkode: f7af7...8c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror dere har feil alle sammen,  mannfolk er verst. INGENTING slår desperasjonen til en mann som har sett et fint bilde av ei på SoMe, spesielt om det er en kløft inni bildet. 

Gå å se på "tindermeldinger" på IG

Dette gjelder ikke menn som har valgmuligheter i damer men dem som er mindre heldige på det feltet.

Anonymkode: f5667...cde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest I alle da'er
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror dere har feil alle sammen,  mannfolk er verst. INGENTING slår desperasjonen til en mann som har sett et fint bilde av ei på SoMe, spesielt om det er en kløft inni bildet. 

Gå å se på "tindermeldinger" på IG

Dette gjelder ikke menn som har valgmuligheter i damer men dem som er mindre heldige på det feltet.

Anonymkode: f5667...cde

Og ingenting er verre enn ei dame som klager og syter og er umulige å ha med å gjøre. Ingenting er godt nok, og man ender med å strekke seg - inntil det ryker i koblinga.

Holder meg unna sånne (på hjerteplanet) i større grad enn menn, som ofte er realistiske i forhold. Klok av skade.

Men å generalisere slik du gjør her, er også roten til det onde. (Da høres du fort ut som "ei sånn" også) 🙂

Folk er forskjellige. Ting jevner seg ut mellom kjønnene, - hva vet du om de indre tankene/drivkreftene i forhold til hvordan man reagerer utad?? Sånn hjertemessig?

Alt for macho eller alt for femi, - akkurat like ille.

Eller "passiv men VIL det" kontra "aktiv men vil IKKE"?? Fortsatt likt fordelt hjertemessig. ❤️

Men ser du ikke langt nok, kan det nok oppleves forskjellig ja...

Endret av I alle da'er
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, menn har jo ikke følelser sånn som kvinner så da blir det sånn. Menn går kun etter utseende, men tømmer seg i hva som helst for dem bryr seg jo ikke. 

Anonymkode: c9424...a81

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om kvinner ofte har det mer travelt med å få forholdet i boks, og derfor må hver minste uoppklarte detalj fram i lyset. Menn er flinkere til å leve i nuet. Kvinner må ha alt på stell, sånn at de kan se for seg hvordan de neste tretti årene skal bli. Er han gjerrig, for lite forståelsesfull, for hyggelig med eksen, for glad i fotball eller hva som helst, problematiseres det i et evighetsperspektiv. Mannen er lykkelig for å være med en han trives sammen med, her og nå.

Om vi generaliserer, selvsagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...