Gå til innhold

Er Viggo Kristiansen uskyldig dømt?


Parasoll

Anbefalte innlegg

Just now, Parasoll said:

Det finnes ikke et eneste teknisk bevis. Jævel eller ei. Dommeren skal være overbevist utover enhver tvil. Det bir vanskelig uten et eneste teknisk bevis. Her har de kun andre sitt ord på st han er skyldig. Justismord

Det finnes INGEN tekniske bevis for at Hitler stod bak Holocaust. Jeg ville likevel dømt han skyldig og det ville alle andre oppegående også. 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, SVK skrev:

Det finnes INGEN tekniske bevis for at Hitler stod bak Holocaust. Jeg ville likevel dømt han skyldig og det ville alle andre oppegående også. 

Det er det beste du har å komme med?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Parasoll said:

Det er det beste du har å komme med?

Nei,  men det viser at din argumentasjon for at Viggo er uskyldig er den samme man kan bruke for å hevde at Hitler er uskyldig. Så kan man selv avgjøre om det virker rimelig å frikjenne Hitler eller om det er noe som skurrer med argumentasjonen din. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir faktisk kvalm av det du skriver. Vis litt respekt for ofrene og de etterlatte. Oppfordrer deg (og alle andre) til å støtte Stine Sofie stiftelsen, de gjør en kjempejobb. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt gjør de det. Hadde faktisk besøk av stiftelsen på min arbeidsplass, Harald Dean holdt foredrag. Kjempeinteressant. Og viktig! 

Men, Viggo er likevel uskyldig dømt og kommer til å fi sin millionerstatning. Og slik må det være, justismord er helt grusomt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ALLE har rett til en rettferdig drapssak. Han skal dømmes for hva han faktisk har gjort, og ikke fordi han er en pedofil jævel. 

Jeg er kjempeimponert over hva SSS får til. Der betyr ikke at jeg er for justismord. 

Det er tydeligvis vanskelig å forstå dette 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men boka er omstridt. Aftenpostens tidligere krimkommentator Inge D. Hanssen skrev i Fædrelandsvennen at boka ikke flytter på et komma i dommen mot Kristiansen. Fridtjof Nygaard, som dekket Baneheia-saken for VG, skrev at Jahr gjør flere tabber og at han ikke klarer å føre bevis for konklusjonen. Trenger du flere linker eller, skal jeg stave det for det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Talglys skrev:

Men boka er omstridt. Aftenpostens tidligere krimkommentator Inge D. Hanssen skrev i Fædrelandsvennen at boka ikke flytter på et komma i dommen mot Kristiansen. Fridtjof Nygaard, som dekket Baneheia-saken for VG, skrev at Jahr gjør flere tabber og at han ikke klarer å føre bevis for konklusjonen. Trenger du flere linker eller, skal jeg stave det for det? 

Gi meg flere linker

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viggo har hatt 2 rettferdige rettsaker, der han satt å sa ingen kommentar å så ned i bordet. 

Innlegget er ryddet for brukerdebatt. 

Endret av Talglys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo ingen tvil om at disse forbrytelsene er forferdelige. Som igjen legger et enormt press på påtalemyndighetene å få frem et svar og ilegge dom. At det er fanget opp mobilsignaler fra hans bolig i gjerningsøyeblikket, er et mye sikrere bevis enn forklaringen fra andersen som er drapsmann og voldtektsmann i ett.

Så denne rimelige tvilen her er helt på tur. Såklart veldig smart og angi denne viggo kristiansen for å fremstå som et "offer" for manipulasjon og itilegg få strafferabatt. Helt genialt.

Viggo Kristian kan godt være skyldig, men det er ikke det som er poenget. Det skal bevises i en rettsak og det er det ikke gjort.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, luckystrikee skrev:

Det er jo ingen tvil om at disse forbrytelsene er forferdelige. Som igjen legger et enormt press på påtalemyndighetene å få frem et svar og ilegge dom. At det er fanget opp mobilsignaler fra hans bolig i gjerningsøyeblikket, er et mye sikrere bevis enn forklaringen fra andersen som er drapsmann og voldtektsmann i ett.

Så denne rimelige tvilen her er helt på tur. Såklart veldig smart og angi denne viggo kristiansen for å fremstå som et "offer" for manipulasjon og itilegg få strafferabatt. Helt genialt.

Viggo Kristian kan godt være skyldig, men det er ikke det som er poenget. Det skal bevises i en rettsak og det er det ikke gjort.

Akkurat dette er det mange her inne som ikke helt forstår.. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, luckystrikee said:

Det er jo ingen tvil om at disse forbrytelsene er forferdelige. Som igjen legger et enormt press på påtalemyndighetene å få frem et svar og ilegge dom. At det er fanget opp mobilsignaler fra hans bolig i gjerningsøyeblikket, er et mye sikrere bevis enn forklaringen fra andersen som er drapsmann og voldtektsmann i ett.

Så denne rimelige tvilen her er helt på tur. Såklart veldig smart og angi denne viggo kristiansen for å fremstå som et "offer" for manipulasjon og itilegg få strafferabatt. Helt genialt.

Viggo Kristian kan godt være skyldig, men det er ikke det som er poenget. Det skal bevises i en rettsak og det er det ikke gjort.

Det eneste stedet du finner ekte bevis, er i matematikken. Alt man finner i den virkelige (juss)verdenen er indisier. Er indisiene som tyder på straffskyld mange nok, blir folk dømt i en rettssak.

Alle som fulgte rettssaken etter Baneheia-drapene, konkluderte med straffskyld. De som nå prøver å så tvil om Kristiansens skyld, har ikke satt seg inn i saken, og det florerer av feilaktige påstander. Som det såkalte mobilbeviset. Det er registrert trafikk fra Kristiansens mobiltelefon via en basestasjon som ikke var den nærmeste til drapsstedet, på et tidspunkt da gjerningsmennene må ha vært i nærheten av drapsstedet. Dette er teknisk fullt mulig, om Kristiansen oppholdt seg på drapsstedet. Så har vi oppklart den saken.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Det eneste stedet du finner ekte bevis, er i matematikken. Alt man finner i den virkelige (juss)verdenen er indisier. Er indisiene som tyder på straffskyld mange nok, blir folk dømt i en rettssak.

Alle som fulgte rettssaken etter Baneheia-drapene, konkluderte med straffskyld. De som nå prøver å så tvil om Kristiansens skyld, har ikke satt seg inn i saken, og det florerer av feilaktige påstander. Som det såkalte mobilbeviset. Det er registrert trafikk fra Kristiansens mobiltelefon via en basestasjon som ikke var den nærmeste til drapsstedet, på et tidspunkt da gjerningsmennene må ha vært i nærheten av drapsstedet. Dette er teknisk fullt mulig, om Kristiansen oppholdt seg på drapsstedet. Så har vi oppklart den saken.

 

Sleng ut en link på den 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Talglys skrev:

Det er 1 vitne som kun så Andersen alene å det brukte forfatteren for alt det var verdt. Det er FLERE øyenvitner som har sett de begge 2 sammen den kvelden i det området drapet skjedde. 

FLERE har sett begge to i Baneheia i tidsrommet for drapene? Har satt meg godt inn i saken, men dette er ukjent for meg. Ber om at du oppgir link til kilde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Kitcat skrev:

FLERE har sett begge to i Baneheia i tidsrommet for drapene? Har satt meg godt inn i saken, men dette er ukjent for meg. Ber om at du oppgir link til kilde. 

Er jo som å diskutere med en vegg, har allerede lagt ut link lengre opp. Du skal få den en gang til da https://www.tv2.no/a/3530380/

Vitner

Det var flere vitner som i byretten fortalte at de hadde sett de to tiltalte ved Svarttjønn, noen hundre meter fra åstedet, klokken 18 på drapsdagen. Dette til tross for at Viggo Kristiansen hevder at han aldri var i Baneheia denne dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...