Gå til innhold

Febmammas prøvedagbok


Febmamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

17 timer siden, Patriotpaula skrev:
 

Så fint at du fikk se to bankende hjerter ❤️❤️

Håper begge to klarer seg ❤️❤️

Uff, så kjedelig at du er i dårlig form! Det må være lov å håpe på at kvalme og all annen f***skap går over innen noen uker? 🙏 

Håper det går over til uke 12 ja 😰 da begynner HCG å synke , men det kan ta lenger tid om det holder seg to der inne . Da er hcgen ganske mye høyere . Så bare å stålsette seg😒

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det lite nytt. Begynte i praksis på mandag og det har heldigvis gått fint med zofran i bakhånd . Lite overskudd til mannen så kjenner en del på det 😕 

kjenner dessverre også på at jeg ikke liker å være gravid. Jeg er trøtt og dårlig, kroppen forandrer seg og jeg klarer ikke slå meg til ro med tvillinger :( jeg prøver, jeg ønsker , men jeg kjenner lite glede over det 💔 de få som vet utbryter «å så gøy!» .. jeg syns ikke det jeg.. og samtidig føler jeg meg så vanvittig utakknemlig for graviditeten var så ønsket i utgangspunktet . Det er nesten så jeg vurderer abort i øyeblikk , men vet med meg selv jeg ikke klarer gjennomføre det eller egentlig ønsker det . Skal på ultralyd igjen på onsdag så får vi se da om begge to utvikler seg likt ❤️ 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Febmamma skrev:
 

Her er det lite nytt. Begynte i praksis på mandag og det har heldigvis gått fint med zofran i bakhånd . Lite overskudd til mannen så kjenner en del på det 😕 

kjenner dessverre også på at jeg ikke liker å være gravid. Jeg er trøtt og dårlig, kroppen forandrer seg og jeg klarer ikke slå meg til ro med tvillinger :( jeg prøver, jeg ønsker , men jeg kjenner lite glede over det 💔 de få som vet utbryter «å så gøy!» .. jeg syns ikke det jeg.. og samtidig føler jeg meg så vanvittig utakknemlig for graviditeten var så ønsket i utgangspunktet . Det er nesten så jeg vurderer abort i øyeblikk , men vet med meg selv jeg ikke klarer gjennomføre det eller egentlig ønsker det . Skal på ultralyd igjen på onsdag så får vi se da om begge to utvikler seg likt ❤️ 

 

Åh, så trist at du kjenner på disse følelsene ❤️ Får håpe samtlige symptomer fordufter når du kommer deg over i andre trimester... 🤞🏻 Stor klem ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Febmamma skrev:
 

Her er det lite nytt. Begynte i praksis på mandag og det har heldigvis gått fint med zofran i bakhånd . Lite overskudd til mannen så kjenner en del på det 😕 

kjenner dessverre også på at jeg ikke liker å være gravid. Jeg er trøtt og dårlig, kroppen forandrer seg og jeg klarer ikke slå meg til ro med tvillinger :( jeg prøver, jeg ønsker , men jeg kjenner lite glede over det 💔 de få som vet utbryter «å så gøy!» .. jeg syns ikke det jeg.. og samtidig føler jeg meg så vanvittig utakknemlig for graviditeten var så ønsket i utgangspunktet . Det er nesten så jeg vurderer abort i øyeblikk , men vet med meg selv jeg ikke klarer gjennomføre det eller egentlig ønsker det . Skal på ultralyd igjen på onsdag så får vi se da om begge to utvikler seg likt ❤️ 

 

Så vondt å sitte med slike følelser ❤ jeg forstår godt at det føles overveldende med tanken på to og når du i tillegg er i dårlig form og i praksis blir det litt mye. 

Jeg har også tenkt på abort. Selv om vi har brukt 1 år på å få til et lite søsken. Jeg liker heller ikke å være gravid og når kvalmen var på det verste kom tankene om abort. De ble avløyst med en utrolig dårlig samvittighet. Når jeg snakket med jordmor om det sa hun at mange hadde det slik, og det føltes litt bedre da. Bare dumt folk ikke snakker om det.. 

Det vil nok føles bedre når formen kommer seg litt. Har du snakket med noen som har tvillinger? Kanskje det kan hjelpe? Og som du har påpekt flere ganger er det fremdeles tidlig og detver jo usikkert hvordan utviklingen blir ❤ 

Ps. Zofran er veldig forstoppelse! Den gjør at tarmene ikke beveger seg på samme måte som de vanligvis gjør. Så om du ikke allerede bruker noe for forstoppelse vil jeg anbefale å gjøre det ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Så vondt å sitte med slike følelser ❤ jeg forstår godt at det føles overveldende med tanken på to og når du i tillegg er i dårlig form og i praksis blir det litt mye. 

Jeg har også tenkt på abort. Selv om vi har brukt 1 år på å få til et lite søsken. Jeg liker heller ikke å være gravid og når kvalmen var på det verste kom tankene om abort. De ble avløyst med en utrolig dårlig samvittighet. Når jeg snakket med jordmor om det sa hun at mange hadde det slik, og det føltes litt bedre da. Bare dumt folk ikke snakker om det.. 

Det vil nok føles bedre når formen kommer seg litt. Har du snakket med noen som har tvillinger? Kanskje det kan hjelpe? Og som du har påpekt flere ganger er det fremdeles tidlig og detver jo usikkert hvordan utviklingen blir ❤ 

Ps. Zofran er veldig forstoppelse! Den gjør at tarmene ikke beveger seg på samme måte som de vanligvis gjør. Så om du ikke allerede bruker noe for forstoppelse vil jeg anbefale å gjøre det ❤

Ja det er ganske vondt å sitte med disse følelsene , spesielt når mannen er så glad for dette og mener det kommer til å gå helt fint . Jeg vet bare at min psykiske helse detter ned i kjelleren om jeg får for lite søvn. Jeg taklet fint en alene , men føler ikke det blir det samme med to- selvom jeg nå har en engasjert mann ved min side som gjør alt for meg . Det er jo likevel jeg som må amme enten det er dag eller natt. Så nei, veldig usikker og litt lei om dagen 😩 man skal sikkert ikke si sånn , men jeg håper det er bare en på ultralyd på onsdag 😭 hvis ikke så skal jeg ta kontakt med jordmor eller amathea og snakke om dette . 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Så vondt å sitte med slike følelser ❤ jeg forstår godt at det føles overveldende med tanken på to og når du i tillegg er i dårlig form og i praksis blir det litt mye. 

Jeg har også tenkt på abort. Selv om vi har brukt 1 år på å få til et lite søsken. Jeg liker heller ikke å være gravid og når kvalmen var på det verste kom tankene om abort. De ble avløyst med en utrolig dårlig samvittighet. Når jeg snakket med jordmor om det sa hun at mange hadde det slik, og det føltes litt bedre da. Bare dumt folk ikke snakker om det.. 

Det vil nok føles bedre når formen kommer seg litt. Har du snakket med noen som har tvillinger? Kanskje det kan hjelpe? Og som du har påpekt flere ganger er det fremdeles tidlig og detver jo usikkert hvordan utviklingen blir ❤ 

Ps. Zofran er veldig forstoppelse! Den gjør at tarmene ikke beveger seg på samme måte som de vanligvis gjør. Så om du ikke allerede bruker noe for forstoppelse vil jeg anbefale å gjøre det ❤

Oj, det visste jeg faktisk ikke. Så på «svært vanlige bivirkninger» bare  og kasta det i meg jeg 😆 ikke rart jeg sliter med magen da! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:
 

Åh, så trist at du kjenner på disse følelsene ❤️ Får håpe samtlige symptomer fordufter når du kommer deg over i andre trimester... 🤞🏻 Stor klem ❤️

Ja , det er noe dritt. Spesielt når jeg ønsket så veldig å bli gravid så blir jeg bare misfornøyd når det først skjer 😜 Men nå skal jeg på ultralyd på onsdag, så får vi se hvordan ståa er der inne da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Febmamma skrev:
 

Ja det er ganske vondt å sitte med disse følelsene , spesielt når mannen er så glad for dette og mener det kommer til å gå helt fint . Jeg vet bare at min psykiske helse detter ned i kjelleren om jeg får for lite søvn. Jeg taklet fint en alene , men føler ikke det blir det samme med to- selvom jeg nå har en engasjert mann ved min side som gjør alt for meg . Det er jo likevel jeg som må amme enten det er dag eller natt. Så nei, veldig usikker og litt lei om dagen 😩 man skal sikkert ikke si sånn , men jeg håper det er bare en på ultralyd på onsdag 😭 hvis ikke så skal jeg ta kontakt med jordmor eller amathea og snakke om dette . 

 

Det er så mye bedre at du sier det enn at du sitter alene med de tankene! Da vokser de seg bare større og styggere! Og jeg forstår hvorfor du tenker det. Synd at man ikke skal få "lov" til å snakke om slike følelser. 

Amathea og jordmor er nok ikke dumt å snakke med uansett hva utfallet blir. De er gode til å se det utenfra ❤

Og om det viser seg å være to som vokser og utvikler seg fint og du beholder er jeg sikker på at dere klarer det fint! Som Du sier klarte du en fint alene! Dere får god hjelp på sykehuset til å få de i rytme og det er ingen skam å ty til både morsmelk og erstatning for å kunne få nok søvn. Evt. Bare erstatning også. Etter hvert vil de få stor glede av hverandre og det vil nok kunne være en avlastning:) 

Men uansett hvordan det blir så heier jeg på deg :) Håper du kan få det bedre med deg selv og følelsene dine ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Febmamma skrev:
 

Ja , det er noe dritt. Spesielt når jeg ønsket så veldig å bli gravid så blir jeg bare misfornøyd når det først skjer 😜 Men nå skal jeg på ultralyd på onsdag, så får vi se hvordan ståa er der inne da :) 

Kommer stadig over innlegg her inne hvor fremtidige gravide ønsker seg alskens symptomer bare de blir gravide. Jeg er også litt der, at jeg klarer diverse plager bare jeg blir gravid. MEN jeg tror ikke det er så lett når man står i det selv, slik som du gjør nå... Som lillemeg90 skriver, så er det fint at du er åpen om det og ikke holder alle tanker for deg selv ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:
 

Kommer stadig over innlegg her inne hvor fremtidige gravide ønsker seg alskens symptomer bare de blir gravide. Jeg er også litt der, at jeg klarer diverse plager bare jeg blir gravid. MEN jeg tror ikke det er så lett når man står i det selv, slik som du gjør nå... Som lillemeg90 skriver, så er det fint at du er åpen om det og ikke holder alle tanker for deg selv ❤️

Det samme tenkte jeg 😂 har jo vært gjennom det før , så visste hva det gikk i . Men rart hva man glemmer . Og er verre denne gang og- men men. Ser jo på min kjære lille 3 åring og tenker jeg kunne gått gjennom det der hver eneste dag av hans liv bare for å få han ❤️ Så det er jo verdt det når det kommer til stykket uansett 😍 

men nå vet jeg jo ikke hvem som ligger inni der så nå blir det litt blerh. Og tenker jeg ikke klarer å elske de/den like høyt som jeg elsker 3 åringen. Kan ikke skjønne hvordan det er mulig. Så kommer tankene og redselen om at jeg kanskje kommer til å favorisere han fremfor nye barn osv. Slitsomt 😥 men det er vel normalt å tenke sånn. Ingen har jo favorittbarn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helgen er straks over og jeg er sliten og fornøyd med den. Vært alene med lillegutt i helgen og det var godt å være alene med han og bare kose oss , selvom jeg blir veldig sliten om dagen❤️ Har tenkt tanken om å ta en tur med han i vinter . Han snakker så mye om å fly , så hadde vært koselig med en tur før han ikke er enebarn lenger. Men får høre med lege osv først . 

Ellers fortalte jeg pappaen hans jeg var gravid denne helgen da det passa seg sånn siden han skulle levere noen ting til gutten. Han tok det dårlig og har sendt mye stygge meldinger til kjæresten min om hvor fæl jeg er osv 😳 kjenner jeg likevel blir veldig sliten og lei meg over at eg voksent menneske kan oppføre seg sånn. Men men. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig med en tur! 😊 vi hadde en tur sammen bar jeg og han i fjor når jeg var gravid før kvalmen kom. Det var veldig fint! Tok fly og bodde på hotell, stor stas! 

Så utrolig kjipt at han reagerte sånn. Er vel en grunn til han er eksen din.. og forsto du oppdro guttene alene? Men som du sier er det kjedelig voksne mennesker kan oppføre seg slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 minutter siden, lillemeg90 skrev:
 

Så koselig med en tur! 😊 vi hadde en tur sammen bar jeg og han i fjor når jeg var gravid før kvalmen kom. Det var veldig fint! Tok fly og bodde på hotell, stor stas! 

Så utrolig kjipt at han reagerte sånn. Er vel en grunn til han er eksen din.. og forsto du oppdro guttene alene? Men som du sier er det kjedelig voksne mennesker kan oppføre seg slik..

Kan tenke meg det var stas ja😍 håper vi får til det vi også :) 

jeg oppdro han alene ja. Han er definitivt en eks av en grunn , men han klarer dessverre aldri helt slippe taket i meg likevel. En klassisk narsissist dessverre . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Febmamma skrev:
 

Kan tenke meg det var stas ja😍 håper vi får til det vi også :) 

jeg oppdro han alene ja. Han er definitivt en eks av en grunn , men han klarer dessverre aldri helt slippe taket i meg likevel. En klassisk narsissist dessverre . 

Om formen blir god nok her håper jeg på å få til noe lignende her også men blir nok bare busstur og overnatting. Det er også stas da!

Utrolig kjedelig! Godt du kom deg bort fra han! Er han en god pappa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, lillemeg90 skrev:
 

Om formen blir god nok her håper jeg på å få til noe lignende her også men blir nok bare busstur og overnatting. Det er også stas da!

Utrolig kjedelig! Godt du kom deg bort fra han! Er han en god pappa?

Han er utrolig nok en god pAppa. Har krevd en del konsultasjoner med ulike instanser for å klare å slå meg til ro med det , men 😜 gutten er veldig fornøyd når han har vært der , og de finner på mye gøy, så jeg er fornøyd :) bare synd han «hater» meg når jeg ikke gjør som han vil for det vanskeliggjør et godt samarbeid 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, Febmamma skrev:
 

Han er utrolig nok en god pAppa. Har krevd en del konsultasjoner med ulike instanser for å klare å slå meg til ro med det , men 😜 gutten er veldig fornøyd når han har vært der , og de finner på mye gøy, så jeg er fornøyd :) bare synd han «hater» meg når jeg ikke gjør som han vil for det vanskeliggjør et godt samarbeid 

Det er jo veldig godt å vite i det minste! Men kan tenke meg samarbeidet er vanskelig ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Patriotpaula skrev:
 

Lykke til på UL i morgen 👶🏻 Måtte du få det svaret du ønsker ❤️

Så koselig at du husket på det ❤️ Tusen takk , gode du :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...