Gå til innhold

Har kåret Norges mest attraktive dialekt


Gjest Stella Rose

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Peonjenta skrev:

Danskene skarrer!!   Så hva mener du?

Gjør de da ikke. Har Dansk mann, null skarring. 

Anonymkode: 74f0e...363

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bergensere har definitivt den aller verste dialekten. Den høres bare så sur og klagende ut. 

Er trønder selv, og synes den dialekten er så klein. I hvertfall når jeg hører den på tv. Høres så tilgjort ut. 

De vakreste dialektene for meg kommer fra Gudbrandsdalen. 

Anonymkode: 8538b...dc9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke makrellspråget på Sørlandet med blødekonsonanter, men så er jo Sørlandet stort , så blir litt feil å ikke dele det opp mer enn i den artikkelen. Jeg bor på Østlandet, men i Gudbrandsdalen, veeeldig stor forskjell på  dialektene i Lom, Dovre, Hamar og Oslo for eks, selv om alt ligger på Østlandet. 

Liker best trønder da 😍, dårligst Kristiansand dialekt. 

Anonymkode: f2fea...47f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er overasket over at trønderdialekta kommer så langt opp på lista. Ikke minst over at flere av dere skriver at den er så fin😅 er trønder selv og synes den er grusom!!😂

Selv synes jeg de fleste dialekter er fine på sin måte, men den skarre r, gir meg grøssninger langt inn i sjela🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sørlandsdialekt er grusomt! Det høres ut som om de er treige i toppen på grunn av tonefallet.

De beste dialektene er Vest-Telemark og Gudbrandsdalen 😍

Anonymkode: 1dc08...d52

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Moomba said:

Jeg er overasket over at trønderdialekta kommer så langt opp på lista. Ikke minst over at flere av dere skriver at den er så fin😅 er trønder selv og synes den er grusom!!😂

Selv synes jeg de fleste dialekter er fine på sin måte, men den skarre r, gir meg grøssninger langt inn i sjela🙊

Jeg støtter deg i det :P Hos kvinner med lyse stemmer blir den spesielt ille. Skingrende og skarp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...